در آیفون تایپ کردن علامت درجه زاویه یا علامت درجه دما امکان‌پذیر است، هر چند کمتر پیش می‌آید که به تایپ کردن نمادها با کیبورد آیفون روی بیاوریم. خوشبختانه نیازی به نصب کردن کیبورد اضافی یا مراجعه به سایت‌های خاص نیست، چرا که علامت درجه زاویه در کیبورد اصلی آیفون موجود است.

در ادامه به محل علامت درجه در کیبورد گوشی ایفون می‌پردازیم. با ما باشید.

علامت درجه زاویه در کیبورد آیفون و آیپد

استفاده از علامت درجه در آیفون نادر است و شاید افراد کمی به این علامت یا سایر نمادهای خاص نیاز پیدا می‌کنند. به عنوان مثال اگر در گوشی فایل پرزنتیشن می‌سازید، ممکن است برای یک کار علمی و دقیق، بخواهید علامت درجه در پاورپوینت تایپ کنید. همین‌طور ممکن است کاربر اکسل باشید و گاهی اوقات از اپلیکیشن اکسل مایکروسافت یا اپ‌های مشابه در آیفون استفاده می‌کنید. در این صورت هم ممکن است بخواهید علامت درجه در اکسل آیفون تایپ کنید.

منظورمان از علامت درجه که برای زاویه و دما به کار می‌رود، علامت ° است. دقت کنید که علامت درجه در کیبورد آیپد نیز موجود است و محل آن دقیقاً مثل کیبورد آیفون است. اگر از آیپد برای تایپ کردن در اپ‌هایی مثل ورد استفاده می‌کنید هم تایپ کردن علامت درجه سانتی گراد در ورد بدون نصب کیبورد جانبی امکان‌پذیر است.

محل علامت درجه در کیبورد گوشی و تبلت اپل

برای شروع کار، اپ موردنظر را اجرا کنید و با تپ روی محل تایپ کردن متن، کیبورد را باز کنید. در کیبورد روی دکمه‌ی 123 تپ کنید. این دکمه در گوشه‌ی پایین و چپ قرار دارد و برای فعال کردن اعداد به جای حروف به کار می‌رود.

علامت درجه زاویه در کیبورد در کیبورد آیفون و آیپد کجاست؟

اکنون روی عدد 0 تپ و مکث کنید. اگر روی این دکمه تپ کنید، طبعاً 0 تایپ می‌شود اما اگر تپ کرده و مکث کنید، عدد 0 و علامت درجه را خواهید دید. حال انگشت را روی علامت درجه ببرید و از روی صفحه بردارید. به همین سادگی نماد ° تایپ می‌شود. بنابراین علامت درجه در کیبورد گوشی و تبلت‌های اپل، با استفاده از کلید عدد 0 تایپ می‌شود.

علامت درجه زاویه در کیبورد در کیبورد آیفون و آیپد کجاست؟

تایپ کردن علامت درجه سانتی گراد در ورد و تایپ کردن علامت درجه در اکسل مشابه تایپ کردن این نماد در مرورگر Safari و اپلیکیشن یادداشت و سایر اپ‌های آیفون و آیپد است چرا که کیبورد در همه‌ی این اپ‌ها مشترک است. می‌توانید در کارهای گرافیکی نیز از نمادهای خاص استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید علامت درجه در فتوشاپ تایپ کنید.