منظور از کلاژ در اینستاگرام و سایر سایت‌ها این است که چند عکس را کنار هم بگذاریم و در یک قاب منتشر کنیم. برای این کار می‌توان از برنامه کنار هم گذاشتن عکس اندروید یا ویندوزی استفاده کرد اما خود اینستاگرام هم چنین قابلیتی دارد. به عبارت دیگر می‌توانید کلاژ عکس در استوری اینستاگرام منتشر کنید، آن هم بدون نصب کردن برنامه اضافی.

در این مقاله نحوه ساخت کلاژ در اینستاگرام برای بخش استوری را بدون نرم افزار چیدمان عکس در اینستاگرام توضیح می‌دهیم و در مقاله‌ی دیگر به معرفی برنامه ترکیب چند عکس در یک قاب اشاره می‌پردازیم. با ما باشید.

برای ساخت کلاژ در اینستاگرام نیازی به اپلیکیشن اضافی نیست، به خصوص اگر گوشی شما رم و حافظه‌ی زیادی ندارد و نصب کردن اپ اضافی روی آن کار جالبی نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم که از دانلود رایگان برنامه چیدن عکس کنار هم برای اندروید صرفاً به منظور ساخت کلاژ در اینستاگرام خودداری کنید.

نحوه ساخت کلاژ عکس در استوری اینستاگرام با استفاده از چیدمان یا Layout

برای ساخت کلاژ می‌توانید از قابلیت چیدمان یا Layout‌ اینستاگرام استفاده کنید که البته کم و بیش شما را محدود می‌کند اما کار کردن با آن ساده و سریع است.

مراحل کار بسیار ساده است: ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید. با حرکت جاروبی به سمت چپ صفحه، صفحه دوربین را باز کنید و سپس گزینه‌ی Story در پایین صفحه را انتخاب کنید تا ایجاد استوری آغاز شود.

آموزش کلاژ عکس در استوری اینستاگرام

قبل از اینکه عکس بگیرید و در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید، روی آیکون Layout یا چیدمان در منوی عمودی سمت چپ صفحه تپ کنید. گام بعدی انتخاب قالب‌بندی کلاژ در اینستاگرام است که با تپ کردن روی یکی از قالب‌های کلاژ صورت می‌گیرد. می‌توانید حداکثر 6 عکس برای ترکیب چند عکس در یک قاب انتخاب کنید. حالت دو تایی و سه تایی عمودی و حالت دو تصویر دراز و افقی نیز قابل انتخاب است. حالت 4 عکس کنار هم و ۳ تصویر نیز قابل انتخاب است. حتی ممکن است در آینده اینستاگرام با اضافه کردن چیدمان‌های بیشتر، به بهترین برنامه چیدمان عکس تبدیل شود!

آموزش کلاژ عکس در استوری اینستاگرام

پس از انتخاب کردن چیدمان مناسب، شروع به عکس گرفتن کنید. البته می‌توانید از عکس‌هایی که قبلاً گرفته‌اید و در گالری تصاویر موجود است، استفاده کنید. کافی است روی آیکون گالری در گوشه‌ی پایین و چپ صفحه تپ کنید تا انتخاب عکس از گالری آغاز شود.

آموزش کلاژ عکس در استوری اینستاگرام

مرحله‌ی بعدی تغییر دادن موقعیت عکس‌ها است. برای این منظور روی عکس موردنظر تپ و مکث کنید و سپس آن را با درگ کردن در موقعیت مطلوب قرار دهید.

برای حذف کردن عکس از کلاژ عکس در استوری اینستاگرام می‌توانید روی آیکون سطل زباله تپ کنید.

آموزش کلاژ عکس در استوری اینستاگرام

در نهایت زمانی که عکس‌ها در موقعیت مناسب قرار گرفتند، روی آیکون تیک در پایین تپ کنید. به این ترتیب کلاژ عکس اینستاگرامی شما تکمیل می‌شود و البته می‌توانید روی آن مثل سایر عکس‌ها، استیکر و متن بنویسید و فیلترهای جالب اعمال کنید تا جذاب‌تر شود.

آموزش کلاژ عکس در استوری اینستاگرام

در پایان با تپ روی Your Story می‌توانید کلاس عکس در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

همان‌طور که اشاره کردیم اینستاگرام از نظر تعداد عکس‌هایی که در یک قاب قرار می‌گیرد و تنوع قاب و قالب، عالی نیست اما شما را از نصب برنامه عکس کنار هم گذاشتن بی‌نیاز می‌کند. به هر حال اگر از قابلیت چیدمان اینستاگرام خوشتان نیامده، می‌توانید در مورد بهترین برنامه چیدمان عکس برای اندروید و ایفون سرچ کنید و برنامه‌های رایگان و پولی مختلف را تست کنید.