بعضی از گوشی‌ها صدای ضعیفی دارند و کاربر برای بلندتر شنیدن صدای آهنگ یا افزایش کیفیت ویس در واتساپ، مجبور است صدا گوشی را تا آخر زیاد کند و باز هم مشکل حل نمی‌شود. در این مواقع کاربران به دنبال برنامه افزایش صدای گوشی تا دو برابر یا بیشتر هستند.

در این مقاله علاوه بر ذکر چند ترفند برای بهبود کیفیت صدا در اندروید، بهترین نرم افزار تقویت صدای گوشی اندروید را معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

دقت کنید که منظور از کیفیت صدا، دقیقاً بلندی صدا نیست. ممکن است موسیقی یا ویس با صدای بلند پخش شود اما نویز و خش در آن زیاد باشد! اما مصطلح است که کیفیت صدا همان بلندی صدا است.

اگر صدای گوشی شما کم است، بهتر است به دانلود برنامه افزایش صدای گوشی سامسونگ یا شیائومی و سایر برندها فکر کنید و در زمانی که می‌خواهید ویس یا آهنگ با صدای ضعیف گوش بدهید، از این نوع برنامه‌ها استفاده کنید.

برنامه بالا بردن کیفیت صدا اندروید: Wavelet

بعضی از پلیرهای موسیقی ابزار اکولایزر دارند اما اپلیکیشن Wavelet برای همه‌ی کارها کاربرد دارد و کنترل شما روی کیفیت صدا را زیاد می‌کند. به عنوان مثال اگر به دنبال برنامه افزایش کیفیت صدا فیلم ضبط شده هستید و پلیر ویدیو بخش اکولایزر ندارد یا صدا را ضعیف پخش می‌کند، می‌توانید Wavelet را امتحان کنید.

می‌توانید از پریست‌ها استفاده کنید که تنظیم کیفیت صدا را ساده می‌کنند. می‌توانید صدای بم یا بیس را قوی‌تر کنید یا صدای بخش‌های کم‌صدای ویس یا آهنگ را افزایش دهید. تنظیمات کاملی در این برنامه برای تقویت صدای گوشی سامسونگ و شیائومی و غیره پیش‌بینی شده است.

برنامه افزایش صدای گوشی اندروید و روش‌های تقویت کیفیت صدا

نکته‌ی جالب این است که Wavelet به صورت خودکار با برنامه‌هایی مثل اسپاتیفای و یوتیوب نیز کار می‌کند. اما اگر مشکلی حس کردید می‌توانید حالت Legacy Mode را فعال کنید تا در صدای اپ یوتیوب و ویدیوهای یوتیوب اخلال ایجاد نشود.

در مجموع ویولت در نقش برنامه تقویت صدا گوشی بسیار عالی است.

موقعیت گوشی و اسپیکر و تمیز کردن سوراخ اسپیکر

یکی از ترفندهای جالب و ساده برای بلندتر شنیدن صدای گوشی این است که گوشی را داخل ظرف یا لیوان قرار دهید و سر ظرف یا لیوان را به سمت سر خودتان تنظیم کنید. در این صورت امواج صدا در جهتی که حضور دارید متمرکز می‌شود. در نتیجه بدون استفاده از نرم افزار افزایش کیفیت صدای ضبط شده و ویس، صدا را بلندتر و بهتر می‌شنوید. البته برای افزایش کیفیت ویس در واتساپ و سایر اپ‌ها، می‌توانید برنامه تقویت صدای گوشی را نیز اجرا کنید.

برنامه افزایش صدای گوشی اندروید و روش‌های تقویت کیفیت صدا

موقعیت گوشی در بلندی صدا بسیار موثر است. اگر جلوی سوراخ‌های اسپیکر را بگیرید طبعاً صدا ضعیف می‌شود. در این صورت حتی با استفاده از برنامه افزایش صدای گوشی تا دو برابر و بیشتر هم صدا ضعیف است.

برنامه افزایش صدای گوشی اندروید و روش‌های تقویت کیفیت صدا

اگر گوشی را در محیط پر گرد و خاک استفاده می‌کنید، هر از گاهی سوراخ‌های خروج صدا را تمیز کنید.

تنظیمات صدا گوشی و تقویت صدای گوشی

بدون برنامه افزایش صدای آهنگ اندروید هم می‌توان صدا را کم و زیاد کرد. در تنظیمات برخی از گوشی‌ها به جز اسلایدر کم و زیاد کردن صدا، تنظیمات اضافی برای بهینه‌سازی کیفیت صدا پیش‌بینی شده است. بهتر است بخش Sound & Vibration از اپ Settings و همین‌طور بخش Sound Quality and Effects که زیرمجموعه تنظیمات پیشرفته یا Advanced صدا است را با دقت و حوصله بررسی کنید.

با بررسی تنظیمات ممکن است از نصب کردن دانلود برنامه افزایش صدای واقعی بی‌نیاز شوید. به عنوان مثال در گوشی زیر امکان فعال کردن دالبی اتموس و تغییر اکولایزر پیش‌بینی شده است و نصب کردن هیچ اپی ضرورت ندارد!

برنامه افزایش صدای گوشی اندروید و روش‌های تقویت کیفیت صدا

گوشی‌های رده اول علاوه بر پشتیبانی از Dolby Atmos، اسپیکر قدرتمند و تنظیمات جالب توجهی برای افزایش کیفیت صدا دارند اما در گوشی‌های رده پایین تنظیمات خاصی وجود ندارد و بهتر است برای نصب کردن برنامه افزایش صدای آهنگ اندروید و صدای ضبط شده اقدام کنید.

بهترین برنامه تقویت صدای گوشی: Super Volume Booster

اگر به فکر دانلود برنامه افزایش صدای واقعی گوشی هستید، اپلیکیشن Super Volume Booster را امتحان کنید.

این اپ رایگان است اما برای حذف تبلیغات می‌بایست نسخه پولی را تهیه کنید. علاوه بر این دقت کنید که برای مدت طولانی از این اپ به منظور تقویت صدای گوشی استفاده نکنید. در واقع افزایش کیفیت mp3 اندروید با این اپ ساده است اما اگر یک فایل mp3 به خودی خود صدای زیادی داشته باشد و بخواهید با این اپ صدا را بیشتر کنید، ممکن است به اسپیکر گوشی شما فشار بیاید و در بلندمدت آسیب ببیند. 

برنامه افزایش صدای گوشی اندروید و روش‌های تقویت کیفیت صدا

اکولایزر در اپ‌های پلیر موسیقی

بیشتر پلیرهای موسیقی ابزاری به اسم اکولایزر دارند و به کمک آن می‌توانید کیفیت صدای ضبط شده و آهنگ‌های بی‌کیفی را بیشتر کنید. امکان تنظیم بلندی صداهای زیر و بم ویژگی جالب اکولایزر است.

برنامه افزایش صدای گوشی اندروید و روش‌های تقویت کیفیت صدا

در کنار اپ‌های پلیر موسیقی، اپ‌های اکولایزر تخصصی نیز طراحی شده است.

در اپ‌های پخش موسیقی آنلاین نظیر Spotify نیز تنظیمات بلندی صدا یا Volume level و همین‌طور Equalizer پیش‌بینی شده است. البته شاید همه‌ی اپ‌ها چنین تنظیماتی نداشته باشند اما به هر حال بهتر است به جای نصب کردن بهترین نرم افزار تقویت صدای گوشی اندروید، از همین تنظیمات استفاده کنید و یک اپ اضافی نصب نکنید.

برنامه افزایش صدای گوشی اندروید و روش‌های تقویت کیفیت صدا