استوری‌های اینستاگرام روشی جدید برای پیگیری فعالیت‌های افراد و تبلیغات است. در Instagram قابلیت پست کردن مجدد عکس و ویدیوهای زنده به شکل استوری وجود دارد. یک سوال ساده و تکراری کاربران اپ اینستاگرام این است که اگر بخواهید ویدیوها را سریع جلو یا عقب بزنید چه باید کرد؟ دکمه یا ژست حرکتی خاصی برای این کار وجود دارد؟

پاسخ مثبت است و نیازی به دانلود کردن ویدیو نیست بلکه می‌توانید ویدیوهای تکراری که به شکل Story به اشتراک گذاشته شده را جلو یا عقب بزنید.

در اینستاگرام ویدیوهای استوری‌ها از نظر زمانی به ۱۵ ثانیه محدود می‌شود اما ویدیوهای نشست‌های زنده طولانی‌تر است. تماشا کردن ویدیوهای ۱۰ و ۱۵ ثانیه‌ای نیاز به جلو و عقب زدن ندارد اما حین تماشا کردن ویدیوهای طولانی ممکن است بخواهید بخش‌هایی از ویدیو که مهم نیست را جلو بزنید. بیشتر کاربران اینستاگرام نمی‌دانند که امکان جلو زدن و عقب زدن ویدیوهای تکراری در استوری‌های اینستاگرام وجود دارد!

نکته: در صفحه‌ی استوری اینستاگرام، فلش بالا و چپ و فلش بالا و راست برای مشاهده کردن عکس و ویدیوهای قبلی و بعدی است.

قبل از هر چیز توجه کنید که می‌توانید Replay یا بازپخش ویدیوهای زنده و ویدیوهایی که به شکل استوری به اشتراک گذاشته شده را جلو یا عقب بزنید. در واقع زمانی که کاربری در اینستاگرام ویدیوی زنده یا Live‌ به اشتراک می‌گذارد، پس از ضبط کردن ویدیو قابلیت به اشتراک گذاشتن کلیپ ویدیو در استوری‌ها وجود دارد. در این صورت فالوئرها می‌توانند ویدیوی زنده را بعداً تماشا کنند.

آیکون Live Story Replay که به شکل حلقه‌ی رنگارنگ دور آیکون پلی کردن ویدیو زیر تصویر پروفایل نمایش داده می‌شود، به این معنی است که کاربر یک ویدیوی زنده را به صورت Replay به اشتراک گذاشته است. 

چگونه ویدیوهای استوری‌های اینستاگرام را به سرعت جلو یا عقب بزنیم؟

جلو زدن سریع ویدیوهای تکراری در استوری‌های اینستاگرام

ابتدا اپلیکیشن Instagram را اجرا کنید و در صفحه‌ی خانه یا صفحه‌ی پروفایل کاربری موردنظر، روی آیکون Live Story Replay تپ کنید.

چگونه ویدیوهای استوری‌های اینستاگرام را به سرعت جلو یا عقب بزنیم؟

زمانی که تکرار پخش ویدیوی زنده آغاز شود، روی نقطه‌ای از صفحه تپ و مکث کنید تا پخش ویدیو متوقف شود. اکنون در حالتی که انگشتتان هنوز روی صفحه قرار دارد، آن را به سمت راست ببرید تا ویدیو را به سرعت جلو بزنید.

توجه کنید که در بالای صفحه زمان نشان داده می‌شود و می‌توانید موقعیت زمانی موردنظر در ویدیوها را به سرعت پیدا کنید.

چگونه ویدیوهای استوری‌های اینستاگرام را به سرعت جلو یا عقب بزنیم؟

برای ادامه‌ی پخش ویدیو، کافی است انگشت خود را از روی صفحه نمایش بردارید. به این ترتیب ادامه‌ی پخش از موقعیت زمانی جدید از سر گرفته می‌شود.

برای عقب زدن سریع ویدیو چه باید کرد؟

روش کار مشابه است. روی ویدیو تپ و مکث کنید تا پخش ویدیو متوقف شود و سپس انگشت را به چپ حرکت بدهید و در نهایت از صفحه نمایش جدا کنید.

متأسفانه در حال حاضر برای جلو زدن سریع و عقب زدن سریع ویدیوها، تنها می‌توان از اپلیکیشن موبایل Instagram که برای اندروید و iOS منتشر شده استفاده کرد. در نسخه‌ی تحت وب این قابلیت وجود ندارد.

گزارشات حاکی از آن است که گروه توسعه‌ی اینستاگرام می‌خواهد قابلیت جلو و عقب زدن ویدیوها را برای دیگر بخش‌ها نیز فعال کند و البته از روشی که YouTube برای جلو زدن و عقب زدن ۱۰ ثانیه‌ای طراحی کرده که به شکل دو بار تپ کردن در سمت راست یا چپ ویدیو است، استفاده کند.