چندی پیش در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، استیکر موسیقی اضافه شده که قرار دادن موسیقی به همراه متن یا شعر روی استوری‌ها را ساده می‌کند. قبلاً هم کاربران با ترفندهای مختلف یا استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی، صدا و موسیقی روی استوری‌ها و ویدیوها اضافه می‌کردند.

در این مقاله با شیوه‌ی استفاده از استیکرهای موسیقی اینستاگرام آشنا می‌شویم.

متن و شعر موسیقی یا به زبان دیگر Lyrics چیزی است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی و آوازخوانی را جلب می‌کنند. اگر پروفایلی ساخته‌اید و با قرار دادن کلیپ‌های موسیقی می‌خواهید توجه فالوئرهای علاقه‌مند به آوازخوانی را جلب کنید، بهتر است از استیکرهای جدید Instagram برای نوشتن متن و شعر روی کلیپ‌ها استفاده کنید. در این صورت نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو ندارید هر چند برخی از این اپلیکیشن‌ها، برای قرار دادن موسیقی و شعر روی هر نوع کلیپی مناسب هستند و افکت‌ها و تنظیمات جامعی دارند. استفاده از این اپلیکیشن‌ها به خصوص برای زبان فارسی و موسیقی‌هایی به زبان فارسی، عالی است.

نحوه استفاده از استیکرهای موسیقی برای نوشتن متن روی ویدیو

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید.

چگونه روی استوری‌های اینستاگرام، موسیقی و متن آهنگ اضافه کنیم؟

روی آیکون + در نوار استوری‌ها تپ کنید تا استوری جدیدی بسازید.

چگونه روی استوری‌های اینستاگرام، موسیقی و متن آهنگ اضافه کنیم؟

یکی از عکس‌ها را از گالری تصاویر انتخاب کنید. سپس روی آیکون استیکر که به شکل ایموجی کوچکی در بالای صفحه موجود است، تپ کنید.

چگونه روی استوری‌های اینستاگرام، موسیقی و متن آهنگ اضافه کنیم؟

اکنون از لیست استیکرها، استیکر Music را انتخاب کنید.

در ادامه موسیقی موردنظر را انتخاب کنید. می‌توانید از روش جستجو برای یافتن آن استفاده کنید یا صرفاً موسیقی را بر اساس محبوبیت، ژانر و حس و حالت انتخاب کنید. برای هر یک از این موارد یک تب مجزا وجود دارد. برای شنیدن بخشی از هر مورد، می‌توانید روی دکمه‌ی Play روبروی آن تپ کنید. در نهایت روی یکی از موارد تپ کنید. در ادامه می‌توانید بخشی از اواسط کلیپ موسیقی را برای استوری خویش انتخاب کنید.

چگونه روی استوری‌های اینستاگرام، موسیقی و متن آهنگ اضافه کنیم؟

برای تغییر دادن شیوه‌ی نمایش متن موسیقی، روی گزینه‌ی Lyrics در پایین صفحه حرکت جاروبی به سمت راست انجام بدهید. روی Done تپ کنید و تغییرات را ذخیره کنید. در نهایت روی Send To تپ کنید و استوری را به اشتراک بگذارید. اکنون اگر شخصی مشغول تماشا کردن استوری شما شود، موسیقی را می‌شنود و اطلاعات مربوط به خواننده را مشاهده می‌کند.

چگونه روی استوری‌های اینستاگرام، موسیقی و متن آهنگ اضافه کنیم؟

و اما دو نکته‌ی مهم:

بنابر توضیحات راهنمای Instagram، اگر متن و شعر موسیقی انتخاب شده موجود باشد، نمایش داده می‌شود.

ممکن است قابلیت استفاده از استیکر Music برای تمام کاربران و همه‌ی کشورها فعال نشده باشد. اگر این استیکر را ندارید، بهتر است اپلیکیشن Instagram را به آخرین نسخه بروز کنید.

در پایان توجه شما را به مقاله‌ی دیگری در مورد موسیقی گذاشتن روی استوری‌های اینستاگرام جلب می‌نماییم: