برای ساخت کلاژ عکس حرفه‌ای برای اینستاگرام، دانلود برنامه چیدمان پست اینستاگرام توصیه می‌شود اما اگر نخواهید اپ اضافی نصب کنید، می‌توانید از طریق خود اینستاگرام و بخش استوری، کلاژ بسازید. در بخش استوری امکان ترکیب عکس ساده فراهم شده است.

قبلاً در مقاله‌ای به نحوه ساخت کلاژ عکس در استوری اینستاگرام پرداختیم و در این مقاله به یک روش دیگر می‌پردازیم که استفاده از استیکرها است. با این روش می‌توانید کلاژ عکس جذاب‌تری بسازید و شاید با این روش از نصب بهترین برنامه چیدمان عکس بی‌نیاز شوید!

افرادی که می‌خواهند کلاژ عکس با چیدمان دلخواه و تعداد زیادی عکس بسازند و روی تصاویر متن و استیکر و غیره قرار دهند، معمولاً برای دانلود رایگان برنامه چیدن عکس کنار هم برای اندروید یا آیفون اقدام می‌کنند چرا که قابلیت‌های اینستاگرام در زمینه‌ی ساخت کلاژ عکس کمی محدود و ساده است.

برای آموزش ساخت کلاژ عکس در استوری اینستاگرام به مقاله‌ای که قبلاً منتشر کردیم مراجعه کنید:

به جای استفاده از برنامه ترکیب چند عکس در یک قاب می‌توانید از استیکرهای اینستاگرام استفاده کنید و کلاژ عکس بسازید. اما چطور؟ در ادامه به صورت گام به گام و تصویری توضیح می‌دهیم.

آموزش ساخت کلاژ عکس در استوری اینستاگرام با استیکرها

در روش قبلی محدودیت تعداد عکس وجود داشت اما در این روش محدودیتی وجود ندارد. ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام برای اندروید یا آیفون را اجرا کنید.

با تپ روی دکمه‌ی + در گوشه‌ی بالای صفحه پست‌ها یا با تپ روی حباب Your Story در گوشه‌ی بالای صفحه، بخش ساخت استوری را باز کنید. می‌توانید با حرکت جاروبی به چپ نیز صفحه‌ی دوربین را باز کرده و سپس روی گزینه‌ی Story تپ کنید. اکنون نوبت به انتخاب پس‌زمینه کلاژ عکس می‌رسد. با عکس گرفتن یا انتخاب یک عکس از گالری، پس‌زمینه را ایجاد کنید.

گام بعدی تپ روی آیکون استیکر در بالای صفحه است.

آموزش ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام و برش دایره و ستاره عکس ها

آموزش ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام و برش دایره و ستاره عکس ها

شاید می‌پرسید که هدف ما قرار دادن استیکر روی کلاژ عکس نیست! نگران نباشید و روی استیکر خاصی که آیکون آن به شکل چند عکس با علامت + است تپ کنید. این استیکر، Collage نام دارد و شما را از دانلود برنامه چیدن عکس کنار هم اندروید بی‌نیاز می‌کند.

اکنون می‌توانید عکس‌های کلاژ را یکی‌یکی اضافه کنید. متأسفانه مثل نرم افزار چیدمان عکس در اینستاگرام، امکان اضافه کردن تعدادی عکس در یک مرحله وجود ندارد.

آموزش ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام و برش دایره و ستاره عکس ها

آموزش ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام و برش دایره و ستاره عکس ها

در این روش گذاشتن چند عکس کنار هم در یک استوری اینستاگرام می‌توانید پس از اضافه کردن هر عکس، محل آن را تغییر بدهید و کلاژ را به شکل دلخواه خودتان طراحی کنید.

برای بزرگ و کوچک کردن عکس جدیدی که اضافه کرده‌اید، از دو انگشت استفاده کنید. امکان چرخاندن و کج کردن عکسی که در کلاژ عکس گذاشته‌اید هم وجود دارد. برای حرکت دادن عکس از یک انگشت و حرکت انگشت روی صفحه استفاده کنید.

یک مزیت استیکر کلاژ عکس نسبت به نرم افزار چیدمان عکس در اینستاگرام این است که می‌توانید هر عکس را به شکل خاصی برش بزنید! به عنوان مثال برش دایره ای عکس یا برش ستاره ای عکس امکان‌پذیر است. این قابلیت جالب حتی در هر برنامه کنار هم گذاشتن عکس اندروید نیز وجود ندارد.

در کنار استیکر کلاژ عکس می‌توانید از استیکرهای معمولی و ایموجی و متن و افکت‌های عکس اینستاگرام هم استفاده کنید.

آموزش ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام و برش دایره و ستاره عکس ها

آموزش ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام و برش دایره و ستاره عکس ها

همان‌طور که در تصاویر فوق مشاهده می‌کنید، این قابلیت اینستاگرام جایگزین دانلود رایگان برنامه چیدن عکس کنار هم برای اندروید است چرا که انعطاف‌پذیری بالایی دارد و کلاژ جذابی می‌توان طراحی کرد.

برای حذف کردن بعضی از عکس‌ها کافی است استیکر مربوطه را بگیرید و به پایین صفحه درگ کنید. زمانی که طراحی کلاژ عکس در استوری اینستاگرام تکمیل شد، با تپ روی Your Story آن را در بخش استوری‌ها پست کنید.

اگر نمی‌خواهید کلاژ را در استوری پست کنید و می‌خواهید به صورت پست معمولی یا عکس پروفایل از آن استفاده کنید، به جای لمس گزینه‌ی Your Story روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالا تپ کرده و سپس Save را انتخاب کنید. به این ترتیب عکس در گالری ذخیره می‌شود و می‌توانید از آن در اینستاگرام یا هر برنامه‌ی دیگری استفاده کنید.

آموزش ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام و برش دایره و ستاره عکس ها

در پایان یادآوری می‌کنیم که برای ساخت سریع کلاژ عکس در اندروید، استفاده از قابلیت استیکر مخصوص کلاژ عکس تصمیم خوبی نیست چرا که وقت‌گیر است. در این حالت بهتر است برای دانلود برنامه چیدن عکس کنار هم اندروید اقدام کنید.