در اندروید و iOS زمانی که مشغول تایپ کردن با کیبورد لمسی هستیم، با تپ روی هر دکمه یک کادر کوچک بالای آن ظاهر می‌شود و آن کلید را به صورت بزرگ‌تر نمایش می‌دهد تا اشتباهات تایپی کاهش پیدا کند. این شیوه‌ی نمایش کلیدها مفید است اما برخی کاربران ترجیح می‌دهند که کادر کوچکی باز نشود. این کاربران معمولاً به جای چک کردن کیبورد، به آنچه تایپ شده توجه می‌کنند و اگر اشتباهی وجود داشته باشد، املای کلمات را تصحیح می‌کنند.

خوشبختانه در اندروید و همین‌طور آیفون و آیپد، می‌توان با مراجعه به تنظیمات اغلب اپلیکیشن‌های کیبورد، نمایش کادر پاپ‌آپ حین لمس کردن دکمه‌ها را غیرفعال کرد. با ما باشید تا روش کار را بررسی کنیم.

چگونه نمایش کادر پاپ‌آپ هنگام تپ کردن روی دکمه‌های کیبورد لمسی اندروید را غیرفعال کنیم؟

اگر از کیبورد معروف Gboard که توسط گوگل ارایه شده در گوشی یا تبلت اندرویدی استفاده می‌کنید، گزینه‌ای برای غیرفعال کردن نمایش کادر کوچک پاپ‌آپ وجود دارد اما ممکن است در برخی اپلیکیشن‌های دیگر، این قابلیت وجود نداشته باشد.

در مورد جی‌بورد روش کار به این صورت است:

ابتدا با پایین کشیدن نوار وضعیت و تپ روی آیکون چرخدنده و یا از طریق باز کردن لیست اپ‌ها و تپ روی گزینه‌ی Settings، تنظیمات را باز کنید.

در تنظیمات اسکرول کنید و روی Language and Input یا تنظیمات زبان و ورودی تپ کنید. محل این گزینه در رام‌ها و نسخه‌های مختلف اندروید کمی متفاوت است.

سپس روی Virtual Keyboard یا کیبورد مجازی تپ کنید که در حقیقت حاوی تنظیمات کیبوردهای لمسی و غیرفیزیکی است، مثل اپلیکیشن‌های مختلف کیبورد.

در این بخش روی Gboard تپ کنید.

در تنظیمات جی‌بورد گوگل، روی Preferences تپ کنید.

سوییچ روبروی گزینه‌ی Pop-up on keypress  را در وضعیت خاموش قرار دهید.

روش غیرفعال کردن پیش‌نمایش دکمه‌ها حین تایپ با کیبورد لمسی اندروید و آیفون

روش غیرفعال کردن پیش‌نمایش دکمه‌ها حین تایپ با کیبورد لمسی اندروید و آیفون

به این ترتیب حین استفاده از جی‌بورد برای تایپ کردن کلمات، با تپ روی هر دکمه، آن را به صورت بزرگ‌تر مشاهده نخواهید کرد. در دیگر اپلیکیشن‌های محبوب کیبورد هم گزینه‌ای برای این کار وجود دارد که بسته به اپلیکیشن انتخابی شما متفاوت است. در واقع  باید با حوصله به بررسی منوی تنظیمات بپردازید.

غیرفعال کردن نمایش کلید لمس‌شده در کیبورد لمسی iOS

در سیستم عامل iOS‌ یا به زبان دیگر در آیفون و آیپد نیز می‌توانید کادر پاپ‌آپ نمایش دکمه‌های کیبورد لمسی را غیرفعال و مخفی کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا در صفحه‌ی خانه روی آیکون اپلیکیشن Settings تپ کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات روی General یا تنظیمات عمومی تپ کنید.

در این بخش روی Keyboard تپ کنید.

سوییچ گزینه‌ی Character Preview را از وضعیت روشن به خاموش جابجا کنید.

روش غیرفعال کردن پیش‌نمایش دکمه‌ها حین تایپ با کیبورد لمسی اندروید و آیفون

روش غیرفعال کردن پیش‌نمایش دکمه‌ها حین تایپ با کیبورد لمسی اندروید و آیفون