شاید برای شما هم پیش آمده که پسورد اکانت اسپاتیفای خود را فراموش کنید و در مورد اینکه چگونه اکانت اسپاتیفای خود را برگردانیم جستجو کنید. این کار بسیار ساده است مگر آنکه در ساخت اکانت اسپاتیفای راه خوبی برای ریکاوری و تغییر پسورد در نظر نگرفته باشید! به عنوان مثال ایمیل بی‌اهمیتی وارد کرده باشید که در آینده پسورد آن را فراموش می‌کنید!

در این مقاله به تنظیمات اسپاتیفای برای ریکاوری کردن پسورد اکانت می‌پردازیم. با ما باشید.

همان‌طور که ساخت اکانت اسپاتیفای ساده است، تغییر دادن پسورد آن هم بسیار ساده است مگر آنکه قبلاً پیش‌بینی لازم را نکرده باشید. بهتر است برای امنیت بیشتر حساب کاربری در اسپاتیفای، آن را از فیس‌بوک مستقل کنید و همین‌طور با انتخاب پسورد امن و پیچیده، کاری کنید که رمز عبور شما توسط دیگران حدس زده نشود! در واقع علت هک شدن اکانت اسپاتیفای معمولاً این است که کاربر رمز عبور ساده یا قابل حدس انتخاب کرده است. به عنوان مثال استفاده از شماره موبایل یا تاریخ تولد و امثال آن در ساخت پسورد ممنوع است! حتی ترکیبی از این موارد هم قابلیت حدس زدن دارد.

آموزش عوض کردن پسورد اسپاتیفای

برای تغییر دادن پسورد اسپاتیفای، کافی است پسورد ایمیلی که برای ورود به اکانت استفاده می‌کنید را بدانید. اما چگونه اکانت اسپاتیفای خود را برگردانیم؟ فرقی نمی‌کند که از آیفون استفاده می‌کنید یا اندروید و یا ویندوز، کافی است به سایت اسپاتیفای و همین‌طور سایت سرویس ایمیل خودتان مراجعه کنید.

به سایت اسپاتیفای مراجعه کنید و با کلیک روی لینک فراموش کردن رمز عبور، صفحه ریکاوری پسورد را باز کنید. اگر صفحه را پیدا نمی‌کنید، به صفحه‌ی forgot password مراجعه کنید. در این صفحه فقط ایمیل اکانت اسپاتیفای سوال می‌شود. البته تیک گزینه‌ی کپچا را هم بزنید و در صورت نیاز کپچا را حل کنید در نهایت روی دکمه‌ی ارسال یا Send کلیک کنید.

چگونه اکانت اسپاتیفای خود را برگردانیم؟

ایمیلی برایتان فرستاده می‌شود که در آن نحوه ریکاوری پسورد ذکر شده است. بنابراین به اینباکس سرویس ایمیل مراجعه کنید و ایمیل را باز کرده و مراحل را تکمیل کنید. بله، آموزش عوض کردن پسورد اسپاتیفای به همین سادگی است.

جلوگیری از هک اسپاتیفای با پسورد پیچیده و امن

در پایان یادآوری می‌کنیم که هنوز اسپاتیفای مثل بسیاری از سرویس‌های ایمیل و سرویس‌های تحت وب دیگر، قابلیت لاگین امن دو فاکتوری ندارد. در نتیجه تنها راه حفاظت از حساب کاربری و جلوگیری از هک اسپاتیفای این است که رمز عبور امن و پیچیده انتخاب کنید. اگر رمز عبور را فراموش می‌کنید، مشکلی نیست، از ابزار مدیریت پسورد گوگل کروم یا کیچین اپل استفاده کنید. البته نرم‌افزارها و اپ‌هایی برای مدیریت رمز عبور برای کلیه‌ی سیستم عامل‌ها موجود است.