ورود به اسپاتیفای از طریق چند وسیله مختلف امکان‌پذیر است و این کار برای افرادی که لیست پخش درست می‌کنند و می‌خواهند لیست پخش را در چند دیوایس مختلف استفاده کنند، مفید است. اما گاهی اوقات برای رفع مشکل اسپاتیفای دسکتاپ یا گوشی، خروج از اکانت در همه‌ی وسایل ضرورت پیدا می‌کند.

خروج از اسپاتیفای در همه وسایل امکان‌پذیر است و این کار برای رفع مشکلات خاص و همین‌طور حفظ امنیت و حریم خصوصی ضرورت پیدا می‌کند. در ادامه به روش خروج از اکانت می‌پردازیم.

اسپاتیفای وب

اسپاتیفای چیست؟

ویژگی اصلی اسپاتیفای استریم کردن موسیقی است. اما منظور از استریم اسپاتیفای چیست؟ منظور این است که می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خودتان را به صورت لیست پخش ذخیره کنید و زمانی که به اینترنت دسترسی دارید، آهنگ‌ها را گوش بدهید. البته این کار با مصرف اینترنت و دانلود موسیقی انجام می‌شود اما برای افرادی که حافظه داخلی گوشی کم است، بسیار مفید واقع می‌شود.

اسپاتیفای اپلیکیشن موبایل و سرویس تحت وب دارد. به عبارت دیگر می‌توانید از سایت اسپاتیفای در کنار اپ اندروید یا آیفون آن استفاده کنید و همیشه موسیقی های مورد علاقه را در هر وسیله‌ای گوش دهید. خوشبختانه کار با امکانات مختلف اسپاتیفای ساده است اما در روزهای اول شاید به اموزش کار با اسپاتیفای نیاز پیدا کنید.

خروج از اکانت در اسپاتیفای در مواقع خاص توصیه می‌شود. به عنوان مثال اگر ارورهای عجیب نظیر ارور Something went wrong در اسپاتیفای نمایان شده و با تست کردن روش‌های مختلف نتوانسته‌اید آن را برطرف کنید، خروج از اکانت و ورود به اسپاتیفای توصیه می‌شود.

دقت کنید که برای ورود به اسپاتیفای وارد کردن پسورد صحیح ضروری است. بعضی از کاربران پسورد را فراموش می‌کنند و از طرفی پسورد ایمیلشان برای ریکاوری رمز عبور را ندارند! در نتیجه در مورد اینکه چگونه اکانت اسپاتیفای خود را برگردانیم جستجو می‌کنند و متأسفانه راهی وجود ندارد. بنابراین قبل از خروج از اکانت اسپاتیفای، مطمئن شوید که پسورد اکانت را می‌دانید.

خروج از اکانت اسپاتیفای در همه وسایل

اگر از اسپاتیفای استفاده نمی‌کنید و قصد دیلیت اکانت اسپاتیفای دارید، بهتر است خروج از اکانت در تمام دیوایس‌ها را انجام دهید. روش کار ساده است، ابتدا به سایت اسپاتیفای مراجعه کنید که آدرس آن Spotify.com است. بعد از ورود به حساب کاربری، با کلیک روی دکمه پروفایل در گوشه‌ی بالا و راست صفحه، تنظیمات اسپاتیفای را باز کنید و گزینه‌ی Account را انتخاب کنید. در این صفحه اسکرول کنید و در پایین صفحه رو گزینه‌ی Sign out everywhere  کلیک کنید.

خروج از اسپاتیفای در همه وسایل و ورود به اسپاتیفای

اسپاتیفای هشدار می‌دهد که این کار یعنی خروج از اکانت در همه وسایل ممکن است تا یک ساعت زمان ببرد. به عبارت دیگر خروج از اسپاتیفای در اندروید و آیفون و نیز کامپیوتر و لپتاپ، حداکثر 1 ساعت طول می‌کشد.

اما دقت کنید که اگر در تلویزیون هوشمند و کنسول بازی و غیره نیز ورود به اسپاتیفای با اکانت فعلی انجام شده باشد، می‌بایست یک مرحله‌ی دیگر را طی کنید. برای ادامه کار به صفحه تنظیمات اکانت مراجعه کنید و روی تب Apps در پنل سمت چپ کلیک کنید.

اکنون در لیست اپلیکیشن‌ها روی دکمه‌ی Remove Access کلیک کنید تا دسترسی به اکانت اسپاتیفای لغو شود. به این ترتیب در تلویزیون هوشمند و کنسول بازی و غیره نیز خروج از اکانت انجام می‌شود.

خروج از اسپاتیفای در همه وسایل و ورود به اسپاتیفای

در صورت ثبت نام در سرویس پریمیوم اسپاتیفای، لازم است تمدید خودکار را لغو کنید تا بیهوده برای تمدید این سرویس هزینه پرداخت نکنید. برای این منظور در صفحه تنظیمات اکانت روی Change Plan کلیک کنید و سپس روی Cancel Spotify و در نهایت روی Cancel Premium کلیک کنید.

خروج از اکانت اسپاتیفای در آیفون و آیپد

برای خروج از اکانت در محصولات اپل نظیر ایفون و آیپد برای خروج از اسپاتیفای در صفحه اصلی اپلیکیشن اسپاتیفای روی آیکون چرخدنده در گوشه‌ی بالا کلیک کرده و سپس روی دکمه‌ی Log Out کلیک کنید. صفحه تنظیمات اسپاتیفای ظاهر می‌شود.

در صفحه تنظیمات تا پایین صفحه اسکرول کنید و روی Log Out کلیک کنید و یک بار دیگر برای تأیید خروج از اسپاتیفای روی Log Out کلیک کنید.

خروج از اسپاتیفای در همه وسایل و ورود به اسپاتیفای

خروج از اسپاتیفای در اندروید

در اپلیکیشن اسپاتیفای برای اندروید نیز قابلیت خروج از حساب وجود دارد. البته خروج از اکانت به معنی دیلیت اکانت اسپاتیفای نیست و هیچ کدام از پلی لیست ها حذف نمی‌شود و پادکست‌ها و آهنگ هایی که گوش کرده‌اید همگی باقی می‌ماند.

برای خروج ابتدا اپ اسپاتیفای را اجرا کنید و سپس در صفحه خانه، روی آیکون چرخدنده تپ کنید. در ادامه به پایین صفحه تنظیمات رفته و روی Log Out تپ کنید.

خروج از اسپاتیفای وب

بعضی از کاربران اسپاتیفای، به جای نصب اپ روی گوشی و تبلت، فقط از پلیر آنلاین اسپاتیفای در ویندوز یا مک‌او‌اس و یا لینوکس استفاده می‌کنند. در این صورت برای خروج از اکانت می‌بایست روی آیکون پروفایل در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید و سپس Log Out را از منوی کرکره‌ای انتخاب کنید.

خروج از اسپاتیفای در همه وسایل و ورود به اسپاتیفای

خروج از اسپاتیفای در ویندوز و مک

اگر قبلاً برای دانلود برنامه اسپاتیفای برای ویندوز یا مک اقدام کرده‌اید و نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، برای خروج از اکانت اپ را اجرا کنید و روی آیکون منوی کرکره‌ای در گوشه‌ی بالا و راست صفحه کلیک کنید. سپس Log Out را انتخاب کنید.

می‌توانید از کلید میانبر Ctrl + Shift + W نیز برای خروج از اسپاتیفای ویندوز استفاده کنید. برای خروج از اسپاتیفای در مک‌بوک می‌بایست کلید میانبر Command + Shift + W را فشار دهید.

مشکل اسپاتیفای دسکتاپ و خروج تصادفی از اکانت

یکی از مشکلات عجیب اسپاتیفای که برای برخی افراد رخ داده، خروج از اکانت به صورت تصادفی است! علت موارد مختلفی است و بیشتر اوقات مشکل به کوکی‌های ذخیره شده در مرورگر مربوط می‌شود. با پاکسازی کوکی‌های مربوط به سایت اسپاتیفای احتمالاً مشکل رفع خواهد شد. پس از پاکسازی کوکی‌ها می‌توانید برای ورود به اسپاتیفای اقدام کنید.

یک مشکل خاص دیگر به لوکیشن اسپاتیفای مربوط می‌شود. اگر از VPN و نرم‌افزار تغییر آی پی استفاده کرده باشید، این مشکل محتمل است چرا که Spotify با توجه به آی‌پی تشخیص می‌دهد که شما از ناحیه جغرافیای و کشور دیگری لاگین کرده‌اید و برای حفظ امنیت اکانت، به اجبار خروج انجام می‌شود. می‌بایست هر دو هفته لااقل یک مرتبه با آی‌پی کشور دوم لاگین کنید تا این مشکل پیش نیاید.

خروج از اسپاتیفای در همه وسایل و ورود به اسپاتیفای

در پایان به کسانی که می‌پرسند چرا اسپاتیفای لاگین نمیشه توصیه می‌کنیم که برای ریکاوری رمز عبور و ریست پسورد اکانتشان اقدام کنند چرا که احتمالاً رمز عبور را اشتباه وارد می‌کنید. البته دسترسی به اینترنت را نیز بررسی کنید و برای تست کردن صحت رمز عبور، سعی کنید از یک وسیله‌ی دیگر برای ورود به اسپاتیفای استفاده کنید.

اگر ورود به اکانت به کلی غیر ممکن شده، می‌توانید حساب جدیدی بسازید. اما چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟ مراحل کار بسیار ساده است. در مجالی دیگر آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای را منتشر خواهیم کرد.