بلاک کردن افراد در واتساپ آیفون بسیار ساده است، درست مثل واتساپ اندروید و البته سایر پیام‌رسان‌های امروزی. پس از بلاک کردن مخاطب، به لیست بلاکی های واتساپ ایفون منتقل می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید وی را از بلاک خارج کنید. اما آنبلاک در واتساپ یعنی چه؟ منظور از آنبلاک، رفع بلاک است و این واژه در تلگرام و اینستاگرام و غیره نیز به کار می‌رود.

در این مقاله پس از اموزش بلاك كردن در واتس اپ، به پاسخ این سوال می‌پردازیم که بلک لیست ایفون کجاست؟ و همین‌طور نحوه آنبلاک در واتساپ ایفون چگونه است؟ با ما باشید.

بلاک کردن معمولاً برای رهایی از مزاحمت افراد صورت می‌گیرد و یکی از قابلیت‌های مفید پیام‌رسان‌های امروزی است. در واتساپ آیفون و اندروید نیز این قابلیت وجود دارد. توجه کنید که علت بلاک شدن در واتساپ همیشه مزاحمت نیست، گاهی با ارسال پیام تبلیغاتی و به اصطلاح اسپم نیز دیگران شما را بلاک می‌کنند.

آموزش بلاک کردن در واتس اپ آیفون

برای بلاک کردن مخاطب در آیفون، ابتدا اپلیکیشن واتساپ آیفون را اجرا کنید. سپس روی گفتگوی خود با شخص موردنظر تپ کنید. در ادامه روی نام یا شماره تلفن وی در بالای صفحه تپ کنید.

در صفحه‌ی باز شده اسکرول کنید و در پایین صفحه روی Block Contact تپ کنید. با توجه به اینکه ممکن است اشتباهاً برای بلاک کردن در واتس اپ آیفون اقدام کرده باشید، پیام تأیید ظاهر می‌شود. لذا روی Block تپ کنید و اگر اشتباهی رخ داده، روی Back یا بازگشت در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

آموزش بلاک کردن در واتس اپ آیفون + بلک لیست واتساپ آیفون کجاست؟

آموزش بلاک کردن در واتس اپ آیفون + بلک لیست واتساپ آیفون کجاست؟

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، در کنار گزینه‌ی بلاک کردن، گزینه‌ی Report Contact نیز دیده می‌شود که برای گزارش کردن افراد و شماره‌هایی که شاید کارشان اذیت کردن افراد زیادی باشد، طراحی شده است. برای ریپورت در واتساپ آیفون از گزینه‌ی Report Cantact استفاده کنید.

آنبلاک در واتساپ آیفون

اگر شخصی را بلاک کرده باشید طبعاً پیام‌هایی که از این پس ارسال می‌کند را نمی‌بینید. همین موضوع یکی از پاسخ‌های سوال تکراری کاربران واتساپ است که می‌پرسند: از کجا بفهمیم بلاک شدیم در واتساپ ایفون یا اندروید؟

شاید می‌خواهید پیام‌های شخص بلاک شده را پس از مدتی ببینید و بخوانید. در این صورت چگونه پیام های بلاک شده واتساپ را بخوانیم؟ تنها راه رفع بلاک یا به عبارت دیگر آنبلاک کردن است.

اگر چت مربوط به فرد بلاک شده را حذف نکرده باشید، می‌توانید چت را باز کرده و روی نام فرد تپ کنید و از گزینه‌ی Unblock برای رفع بلاک استفاده کنید. اما اگر چت را حذف کرده باشید احتمالاً برایتان سوال شده که بلک لیست ایفون کجاست؟

برای رفع بلاک و پیدا کردن لیست بلاک واتساپ آیفون، روی منو تپ کرده و Settings یا تنظیمات را لمس کنید. در ادامه روی گزینه‌ی حساب کاربری یا Account تپ کنید.

آموزش بلاک کردن در واتس اپ آیفون + بلک لیست واتساپ آیفون کجاست؟

آموزش بلاک کردن در واتس اپ آیفون + بلک لیست واتساپ آیفون کجاست؟

در صفحه‌ی بعدی روی گزینه‌ی Blocked که بالای گزینه‌ی Read Receipts یا تیک آبی خوانده شدن پیام موجود است، تپ کنید. به این ترتیب لیست بلاک واتساپ ظاهر می‌شود.

در لیست افراد بلاک شده روی نام شخص موردنظر تپ کرده و انگشت را به سمت چپ ببرید. در ادامه گزینه‌ی Unblock را لمس کنید.

آموزش بلاک کردن در واتس اپ آیفون + بلک لیست واتساپ آیفون کجاست؟

آموزش بلاک کردن در واتس اپ آیفون + بلک لیست واتساپ آیفون کجاست؟

بعضی از کاربران واتساپ از قابلیت تماس تصویری یا تماس صوتی زیاد استفاده می‌کنند. اگر برای شما سوال است که بلاک تماس در واتساپ چطور انجام می‌شود، روش کار مشابه است و کافی است مخاطب را بلاک کنید. در این صورت هم پیام‌ها و هم تماس‌های وی مسدود می‌شود به طوری که متوجه نمی‌شوید که پیام جدیدی ارسال کرده یا تماس برقرار کرده است.

از کجا بفهمیم بلاک شدیم در واتساپ ایفون 

چند علامت برای مسدود یا بلاک شدن در واتساپ وجود دارد که اگر همه‌ی موارد برقرار باشد، به این معنی است که یا بلاک شده‌اید و یا مخاطب شما مدتی است که از واتساپ استفاده نمی‌کند.

  • یکی از علایم بلاک شدن این است که پیامی که برای فرد موردنظر می‌فرستیم، همواره یک تیک سبز دارد و هیچ گاه خوانده نمی‌شود!
  • علامت دوم این است که نمی‌توانیم با شخص موردنظر تماس صوتی یا تماس تصویری برقرار کنیم.
  • علامت بعدی این است که با باز کردن صفحه‌ی گفتگو با شخص موردنظر، تصویر پروفایل وی را نمی‌بینیم.
  • علامت چهارم این است که Last Seen یا زمان آخرین بازدید نمایش داده نمی‌شود. منظور از لست سین در واتساپ، زمانی آخرین باری است که مخاطب به صفحه چت و پیام‌های ما نگاه کرده است. البته امکان مخفی کردن Last Seen بدون بلاک کردن نیز وجود دارد.