یکی از ویژگی‌های جالب و کاربردی iOS 14، اسکرول کردن سریع در صفحات خانه است. اگر چندین صفحه‌ی خانه دارید و در واقع اپ‌های زیادی روی آیفون یا آیپد خویش نصب کرده‌اید، این ویژگی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

در ادامه روش اسکرول سریع در صفحات خانه‌ی آیفون و آیپد را بررسی می‌کنیم.

قبل از هر چیز به نقطه‌هایی که در پایین صفحه‌ی خانه و کمی بالاتر از داک دیده می‌شود توجه کنید. تعداد نقطه‌ها معادل تعداد صفحه‌های خانه است. درست مثل برخی لانچرهای اندروید.

آموزش اسکرول سریع در صفحات خانه آیفون و آیپد

برای سوییچ کردن سریع بین صفحات، می‌بایست از همین نقطه‌ها استفاده کنید. با یک انگشت یکی از نقطه‌ها را لمس کنید اما انگشت خود را از روی صفحه نمایش بلند نکنید. پس از مکثی کوتاه، کادری زیر نقطه‌ها ظاهر می‌شود.

آموزش اسکرول سریع در صفحات خانه آیفون و آیپد

زمانی که کادر زیر نقطه‌ها ظاهر شد، انگشت خود را به چپ یا راست حرکت دهید. به این ترتیب صفحه‌ی خانه عوض می‌شود. می‌توانید سریع یا آهسته این کار را انجام بدهید، انتخاب با شماست. اگر این کار را سریع انجام دهید، به سرعت صفحات خانه‌ی بعدی یا قبلی نمایش داده می‌شود.

آموزش اسکرول سریع در صفحات خانه آیفون و آیپد

زمانی که به صفحه‌ی خانه‌ی موردنظر رسیدید، انگشت خود را از روی صفحه نمایش بردارید.

در پایان به یک ویژگی دیگر iOS 14 اشاره می‌کنیم که در صورت نصب کردن اپ‌های متعدد، بسیار مفید است:

در iOS 14 صفحه‌ای به اسم کتابخانه‌ی اپ‌ها یا App Library اضافه شده که چیزی شبیه به App Drawer یا صفحه‌ی لیست اپ‌ها در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است. اگر اپ‌های زیادی نصب کرده‌اید، آیکون اپ‌های کم‌کاربردتر را از صفحات خانه حذف کنید تا صفحات خانه خلوت‌تر و کاربردی‌تر شوند.

برای دسترسی به اپ‌هایی که آیکونشان روی صفحه‌ی خانه نیست، می‌توانید صفحه‌ی کتابخانه‌ی اپ‌ها را باز کنید و از قابلیت جستجو استفاده کنید. در این صورت نیازی به اسکرول کردن سریع در صفحات خانه نیست.