هندزفری بلوتوث AirPods Pro قابلیتی به اسم حذف نویز فعال یا Active Noise Cancellation دارد. می‌توانید حتی در صورت استفاده از یکی از دو ایرپاد پرو، این قابلیت را فعال کنید تا سروصدای محیط پیرامون تا حد زیادی حذف شود و این برای حالتی که هر دو ایرفون گوش چپ و راست همراه شما نیست بسیار مفید است.

در ادامه به نحوه‌ی فعال کردن قابلیت حذف نویز در زمان استفاده از یک ایرفون AirPods Pro می‌پردازیم.

اهمیت حذف نویز اکتیو و کاربرد آن

حذف نویز به دو روش کلی Passive یا منفعل و Active یا فعال صورت می‌گیرد. در روش منفعل، طراحی هندسی و مواد به کار رفته موجب کاهش نویز و در واقع جلوگیری از نفوذ صدا به داخل میکروفون و همین‌طور گوش می‌شود اما در روش اکتیو یا فعال، پردازش‌های نرم‌افزاری صورت می‌گیرد تا اثر سروصدای محیط روی چیزی که میکروفون دریافت می‌کند و گوش می‌شنود، کاهش پیدا کند.

زمانی که قابلیت حذف نویز اکتیو را فعال می‌کنید، حین تماس تلفنی، گوش دادن به موسیقی، پادکست و انواع صدا، نویز یا به عبارتی سروصدای محیط اطراف کم و بیش حذف می‌شود و لذا دقیق‌تر صدای مربوط به آیفون یا آیپد را می‌شنوید.

نکته‌ی جالب این است که یکی از تفاوت‌های اصلی و مهم AirPods Pro با AirPods، وجود قابلیت Active Noise Cancellation است. ایرپادس پرو بهتر در گوش افراد جای می‌گیرد و در مجموع کیفیت بالاتری دارد اما وجود قابلیت حذف نویز فعال موجب شده که برخی از کاربران آیفون و آیپد که از قیمت سرسام‌آور هندزفری بلوتوث اپل راضی نبودند، برای خرید این هندزفری اقدام کنند. به همین علت استفاده کردن از ویژگی حذف نویز مهم است.

برای فعالسازی Active Noise Cancellation حین استفاده از یکی از گوشی‌های چپ یا راست AirPods Pro، می‌بایست به اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد و بخش دسترسی‌پذیری‌ها یا Accessibility مراجعه کنید. در واقع بیشتر کاربران آیفون و آیپد، این بخش از تنظیمات را با دقت و حوصله چک نمی‌کنند و از برخی قابلیت‌های جالب و کاربردی گوشی یا تبلت خویش آگاه نیستند.

نحوه فعالسازی حذف نویز در حالت استفاده از یک ایرپاد پرو

قبل از هر چیز توجه کنید که هندزفری بلوتوث خویش را به آیفون یا آیپد متصل یا به اصطلاح Pair کنید. پس از برقراری اتصال، اپلیکیشن تنظیمات را با تپ روی آیکون چرخدنده‌ای آن در صفحات خانه اجرا کنید و در تنظیمات روی Accessibility و سپس AirPods تپ کنید.

در بخش Noise Control سوییچ گزینه‌ی Noise Cancellation with One AirPod را در وضعیت روشن قرار دهید.

آموزش فعال کردن حذف نویز اکتیو حین استفاده از یک ایرپاد پرو

از اپ تنظیمات خارج شوید. اکنون حذف نویز حین کار با یک ایرپاد پرو نیز فعال است.