بسیاری از ما در دوره‌ای هستیم که کم و بیش انگلیسی بلد هستیم اما متأسفانه نمی‌توانیم مکالمه کنیم و با اطرافیان خود در ارتباط باشیم. با پیشرفت اینترنت و فضای مجازی، چند اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی نیز به وجود آمده‌اند که در این راستا به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم قوه صحبت کردن خود را تقویت کنیم و از این طریق بتوانیم به زبان انگلیسی مکالمه کنیم. پس با ما همراه باشید تا شما را با چند اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی آشنا کنیم.

مقدمه اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی

امروزه به هر کجای دنیا که بروید، تنها زبانی که با استفاده از آن می‌توانید با افراد غیر هم‌زبان اطراف خود ارتباط برقرار کنید، انگلیسی است. انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی انتخاب شده است تا در موارد مشابه کاربران بتوانند با افراد دیگر صحبت کنند و خواسته خود را به زبان بیاورند. ممکن است این سؤال برای شما نیز پیش آمده باشد، که چرا با وجود اینکه معنی لغات زیادی را حفظ هستید و زمانی که یک فرد بومی به زبان انگلیسی صحبت می‌کند حرف‌های او را متوجه می‌شوید؛ اما نمی‌توانید شما نیز متقابلاً صحبت کنید و منظور خود را بیان کنید. این مورد به دلیل آموزش‌های نادرستی است که دنبال کرده‌اید یا مدت زمان کمی که برای مکالمه کنار می‌گذارید باشد. سعی کنید روزانه حداقل 20 دقیقه تمرین مکالمه کنید تا مهارتتان در صحبت کردن افزایش پیدا کند.

تمرین و تکرار فراموش نشود!

فیلم یا انیمیشن دلخواه خود را باز کنید. ابتدا یک بار با زیرنویس فارسی فیلم مدنظر را مشاهده کنید و از فیلم لذت ببرید. سپس یک بار دیگر فیلم را پخش کنید و این بار شما هم تمامی دیالوگ‌های فیلم را تکرار کنید. پس از هر دیالوگ فیلم را استپ کنید و دیالوگ آن قسمت را بگویید. آن‌قدر این کار را انجام دهید تا بالاخره مهارتتان در این کار زیاد شود. برخی از سریال‌های انگلیسی زبان دارای جملات روزمره زیادی هستند و یادگیری آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی در حوزه مکالمه به شما کند. مانند سریال فرندز برای یادگیری مکالمه با لهجه آمریکایی. این سریال سیتکام یعنی طنز در لحظه است و علاوه بر آن که مشاهده این سریال برایتان لذت بخش خواهد بود، باعث یادگیری شما نیز می‌شود.

معرفی برترین اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی + فیلم آموزشی زبان انگلیسی

چنانچه بخواهید می‌توانید از اپلیکیشن مترجم گوگل نیز می‌توانید کمک بگیرید. اگر در تلفظ لغتی مشکل دارید، تنها کافی است املای صحیح آن را وارد کنید و سپس ترجمه آن به زبان فارسی را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر آن این امکان را خواهید داشت که به تلفظ لغت گوش دهید و آن را یاد بگیرید.

از فیلم های آموزشی استفاده کنید

بسیاری از افراد نمی‌توانند به صورت خود جوش یا خودآموز چیزی یاد بگیرند و حتماً نیاز به یک منبع خوب برای یادگیری زبان دارند. اما اگر بنده به این افراد بگویم که یک مجموعه آموزشی خوب سراغ دارم که نه تنها آموزش‌های متنی، بلکه آموزش‌های ویدیویی با کیفیت بالا به مخاطبان ارائه می‌دهد، چه واکنشی خواهند داشت؟

قطعاً این افراد خوشحال خواهند شد زیرا پیدا کردن منبع آموزشی خوب بسیار سخت شده است. برای این افراد مجموعه آموزش‌های فرادرس پیشنهاد می‌شود که بتوانند با استفاده از این آموزش‌ها بهترین نتایج را بگیرند. برای دانلود مجموعه آموزش زبان انگلیسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی

حال نوبت آن رسیده که اپلیکیشن هایی را مخصوص مکالمه بررسی کنیم تا ببینیم هر کدام از این اپلیکیشن ها چه امکاناتی دارند و چگونه می‌توان به وسیله آن‌ها مکالمه به زبان انگلیسی را تقویت کرد.

اپلیکیشن ELSA - Learn English Speaking

این اپلیکیشن برای افرادی که تا حدودی با انگلیسی آشنایی دارند و می‌خواهند مکالمه خود را تقویت کنند و تلفظ خود را اصلاح کنند مناسب است و استفاده از آن به شدت پیشنهاد می‌شود. طبق آمار این اپلیکیشن از طرف 130 کشور و بیشتر نصب شده است و بدین معناست که مردم از سر تا سر جهان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد هیچ جوره نمی‌توانند با لهجه امریکن کنار بیایند و در تلفظ مشکل دارند. این اپلیکیشن همانند معلم خصوصی در کنار شما خواهد بود و به شما کمک می‌کند تا تلفظ خود را اصلاح کنید.

این اپلیکیشن تنها اپلیکیشن تشخیص صدا توسط هوش مصنوعی و ادای صحیح کلمات با لهجه آمریکن است که توسط هزاران دانشجو استفاده می‌شود. چنانچه پس از اصلاح تلفظ همراه با اپلیکیشن لغاتی که در آن‌ها مشکل دارید تکرار کنید، متوجه خواهید شد که در زمان کوتاه به مقدار قابل توجهی تلفظ شما اصلاح شده و افزایش اعتماد به نفس باعث شده است بهتر از پیش بتوانید مکالمه کنید. این اپلیکیشن دارای بیش از 3000 درس مخصوص مکالمه روزمره انگلیسی است که یاد گرفتن آن‌ها برای هر زبان آموزی از واجبات است.

معرفی برترین اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی + فیلم آموزشی زبان انگلیسی

از ویژگی‌هایی که اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی Elsa دارد آماده سازی شما برای آزمون‌های مهمی همچون تافل و آیلتس است. این اپلیکیشن علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا تلفظ خود را اصلاح کنید، به پیشرفت سریع در مکالمه انگلیسی کمک بزرگی می‌کند. به طور کلی همان‌طور که از نام اپلیکیشن پیداست، تمامی دقت و تمرکز این اپلیکیشن بر روی صحبت کردن و مکالمه است و قادر است شما را تبدیل به فردی کند که همانند افراد بومی بتوانید صحبت کنید و با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر همه این‌ها، Elsa دارای یک بخش بازی است که در یادگیری مکالمه انگلیسی بسیار تأثیر دارد. این بازی‌ها علاوه بر مکالمه، مهارت‌های گرامر و گوش دادن شما را نیز تقویت خواهد کرد. این اپلیکیشن تنها بیش از 10 میلیون نصب فعال در گوگل پلی دارد و امتیاز عالی 4.8 از 5 را توسط کاربرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند دریافت کرده است. برای دانلود و نصب این اپلیکیشن می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور اقدام فرمایید.

معرفی برترین اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی + فیلم آموزشی زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

این اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی نیز به نوبت خود با روش منحصر به فردی که دارد قادر است تا بیشترین تأثیر را بر روی تقویت مکالمه شما بگذارد، اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس بر خلاف دیگر اپلیکیشن ها که بیشتر مبتنی بر متن و تصویر هستند، به صورت ویدیو محور فعالیت می‌کند و ویدیوهای تدریس این مجموعه توسط اساتید مجرب تهیه می‌شوند تا با مشاهده این ویدیوها هیچ مشکلی در مکالمه به زبان انگلیسی نداشته باشید.

شما می‌توانید دوره‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس را تهیه کنید و در کوتاه‌ترین زمان بیشترین پیشرفت را در مکالمه زبان انگلیسی تجربه کنید. علاوه بر زبان انگلیسی، فرادرس دارای ساعت‌ها آموزش ویدیویی است که توسط مخاطبان قابل توجهی تهیه می‌شوند و تا به حال نیز تقریباً تمامی کاربران این پلتفرم از انتخاب خود راضی بوده‌اند. به طور کلی اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس متعلق به یک مجموعه آموزشی به همین نام است که توسط برنامه نویسان مجرب این مجموعه تهیه شده است تا کاربران موبایل بتوانند به راحتی از این اپلیکیشن و آموزش‌های آن استفاده کنند. اگر با اپلیکیشن راحت نیستید تنها کافی است کلمه فرادرس را در گوگل سرچ کنید و به اولین وب سایتی که توسط گوگل پیشنهاد می‌شود بروید. این اپلیکیشن در حال حاضر برای کاربران اندروید در گوگل پلی منتشر شده است و می‌توانید برای دانلود و نصب آن به صفحه زیر مراجعه نمایید.

اپلیکیشن Tandem

این اپلیکیشن در واقع یک شبکه اجتماعی است که در آن افراد مختلف از سر تا سر جهان فعالیت دارند و افراد در آن به دنبال فردی با مشخصاتی که بتواند زبان مادری خود را به او بیاموزد می‌گردند. برای مثال تصور کنید با یک فرد انگلیسی زبان آشنا شده‌اید که قصد دارد زبان فارسی را یاد بگیرد. از آن جایی که شما به زبان فارسی صحبت می‌کنید و قصد یادگیری انگلیسی را دارید، این یک فرصت خوب است که بتوانید با او ارتباط برقرار کرده و مهارت مکالمه خود را تقویت کنید.

به طور کلی این اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی با هدف تقویت مکالمه و یادگیری آن چیزهایی که مردم در دنیای واقعی هنگام مکالمه استفاده می‌کنند طراحی شده است. روش کار این اپلیکیشن بدین صورت است: ابتدا باید با استفاده از یک آدرس ایمیل در Tandem ثبت نام کنید. در ابتدا یک پیام مبتنی بر اینکه اطلاعات وارد شده فیک نیستند و می‌بایست اطلاعات حقیقی خود را وارد کنید روبرو می‌شوید. از آنجایی که قطعاً اطلاعات درست وارد کرده‌اید، ثبت نام را ادامه دهید. در ادامه باید زبان مادری و همچنین زبان‌هایی که قادر به صحبت با آن هستید وارد کنید، سپس زبان یا زبان‌هایی که قصد یادگیری آن را دارید وارد نمایید؛ و در نهایت می‌بایست صفحه‌ای با محتوای "یک ایمیل به شما فرستاده خواهد شد" برای شما ظاهر شود.

معرفی برترین اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی + فیلم آموزشی زبان انگلیسی

پس از مشاهده این صفحه متوجه خواهید شد که چقدر تیم Tandem حساس هستند و می‌خواهند بررسی کنند که آیا با مشخصاتی که شما وارد کردید، پارتنر یادگیری زبان پیدا می‌شود یا خیر. در صورتی که این فرآیند کمی طول بکشد به احتمال زیاد به دلیل درخواست بیش از اندازه کاربران است که فرصتی برای بررسی تمامی ایمیل‌ها پیدا نمی‌شود.

از جمله قابلیت‌هایی که این اپلیکیشن دارد می‌توان به ارسال ویس، تماس تصویری، اصلاح کننده گرامر در هنگام چت اشاره کرد. هنگامی که با پارتنر زبان خود صحبت می‌کنید سعی کنید او را مجذوب خودتان کنید و با احترام با او برخورد کنید. چون دو نفر با فرهنگ‌های مختلف در حال صحبت کردن با یکدیگر هستند و از آن جایی که ما فرهنگ همه دنیا آشنایی نداریم، می‌بایست به عقاید شخص احترام بگذاریم.

به طور کی یادگیری زبان با روش مکالمه از ابتدا مزایایی دارد که اولین آن پیدا کردن دوست جدید، تقویت مکالمه و اصلاح تلفظ و آشنایی با فرهنگ مردم دیگر کشورها است. اگر قصد دارید در سریع‌تر از هر زمان ممکن مکالمه انگلیسی را یاد بگیرید، این اپلیکیشن به شدت به شما پیشنهاد می‌شود.

اپلیکیشن Learnit

این اپلیکیشن نیز می‌تواند یک اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی محسوب شود زیرا در کنار آموزش گرامر و لغات انگلیسی، مکالمه به زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. این اپلیکیشن ایرانی از طرفداران بسیاری برخوردار است و تقریباً می‌توان گفت اپلیکیشن شماره یک در حوزه آموزش زبان به صورت عمومی (نه فقط مکالمه) است. این اپلیکیشن ایرانی به دلیل اینکه تنها بر روی آموزش انگلیسی تمرکز کرده است از قدرت بالایی برخوردار است و نکات آموزشی بسیاری را به شما می‌آموزد که دیگر اپلیکیشن ها آن نکات را به شما آموزش نداده‌اند.

لرنیت می‌تواند یک معلم خصوصی برای شما باشد که در همه جا در کنار شماست و حتی در زمان مسافرت و یا انتظار برای اتوبوس نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. زیرا استفاده از لرنیت تنها برای بار اول نیاز به اینترنت دارد و پس از دانلود دیتای درس‌ها دیگر می‌توانید درس‌ها را به صورت آفلاین نیز مطالعه نمایید. این اپلیکیشن در سطح‌های مقدماتی، متوسطه و پیشرفته دروس خود را ارائه می‌دهد و هر درس آن شامل لغت، گرامر، مکالمه و تمرین است. پس از هر 5 درس یک آزمون برای شما تعیین شده است که نشان دهنده میزان یادگیری شما در دروس قبلی است.

معرفی برترین اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی + فیلم آموزشی زبان انگلیسی

از جمله دیگر امکاناتی که این اپلیکیشن دارد می‌تواند به جعبه لایتنر برای اضافه کردن لغاتی که نیاز به مرور مجدد دارید، یادآور برای تنظیم هشدار خواندن زبان و میزان مطالعه در روز اشاره کرد. علاوه بران این اپلیکیشن دارای بخشی به نام استادیار است که می‌توانید با اساتید زبان در ارتباط باشید و سؤالات درسی خود را از آن‌ها بپرسید.

بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی کدام است؟

قطعاً هر کدام از اپلیکیشن های بالا دارای مزایا و معایبی هستند اما هدف از نگارش این مطلب معرفی اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی و مکالمه انگلیسی بود که امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در ادامه پیشنهاد می‌کنم حتماً آموزش زیر از فرادرس را دریافت کرده و مطالعه نمایید.

سخن آخر درمورد اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی آن هم به صورت مکالمه از جمله روش‌هایی است که برای یادگیری زبان انگلیسی توسط افراد مختلف استفاده می‌شود که از جمله یکی از تأثیرگذارترین روش‌های آموزشی است که به این زودی لغات و اصطلاحات از ذهنتان فراموش نمی‌شود. در کنار آموزش حضوری یا خواندن کتاب، از اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی نیز استفاده کنید و در زندگی روزمره از اپلیکیشن استفاده کرده و مکالمه خود را تقویت کنید.