انتخاب بهترین اپ استور اندروید کار مشکلی نیست اما در نسخه‌های جدید اندروید، برای نصب اپ استور ایرانی رایگان نظیر نصب بازار جدید می‌بایست دسترسی‌های خاصی را مجاز کنید. در غیر این صورت برنامه اپ استور نصب نمی‌شود.

اگر در نصب کردن اپ استور روی اندروید با مشکل روبرو شده‌اید، با ما همراه باشید چرا که موضوع این مقاله آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی نظیر آمازون و اف دروید است.

استفاده از اپ استور رایگان در اندروید

بسیاری از برنامه‌های اندروید به صورت رایگان منتشر می‌شود. فرمت انتشار، فایل APK است و می‌توان این نوع فایل را از سایت‌های مختلفی دانلود کرد. اما نصب کردن برنامه‌ها در نسخه‌های جدید اندروید، با توجه به ملاحظات امنیتی اضافه شده، کمی پیچیده‌تر شده است و شاید کاربر مبتدی با مشکل روبرو شود.

در این مقاله که موضوع آن آموزش نصب بازار و سایر اپ استورها است، به نحوه‌ی نصب کردن می‌پردازیم اما قبل از هر چیز با برخی از اپ استورهای معروف آشنا می‌شویم.

اپ استور آمازون برای افرادی که از تبلت‌های این کمپانی یعنی Kindle Fire استفاده می‌کنند، کاملاً شناخته شده است چرا که این اپ استور به عنوان اپ استور اصلی به صورت پیش‌فرض موجود است.

برخی از سایت‌ها نظیر APKPure نیز تعداد بسیار زیادی اپ دارند. اگر به دانلود اپ استور ایرانی برای اندروید علاقه‌مند هستید، می‌توانید مایکت و کافه بازار را امتحان کنید و اگر به اپ استور اندروید خارجی علاقه دارید، می‌توانید APKPure و سایت‌های مشابه را تست کنید. شیوه‌ی نصب برنامه‌ی این اپ استورها مشابه و بسیار ساده است.

یکی از گزینه‌های موردعلاقه کاربران محتاط اندروید، سایت F-Droid است. در این سایت اپ‌های متن باز منتشر می‌شود که معمولاً کاملاً رایگان و سبک و بدون تبلیغ هستند. با توجه به متن باز بودن، هر برنامه‌نویسی می‌تواند کدها را چک کند و اگر دستوراتی برای جمع‌آوری اطلاعات کاربر وجود داشت، آن را گزارش کنند. بنابراین این نوع اپ‌ها از نظر حفظ حریم خصوصی، حتی بهتر و محبوب‌تر از اپلیکیشن‌های اپل و گوگل و مایکروسافت به حساب می‌آیند.

بعضی از کاربران مبتدی اندروید به دانلود App Store اپل برای اندروید فکر می‌کنند اما دقت کنید که سیستم عامل آیفون و آیپد به کلی با اندروید متفاوت است و در واقع نمی‌توانید اپلیکیشن مخصوص آیفون و آیپد را روی اندروید نصب کنید. البته ممکن است سازنده‌ی یک اپ خاص، نسخه‌ی مخصوص اندروید و ویندوز و غیره هم منتشر کند که بحثی متفاوت است.

به فرآیند نصب کردن اپلیکیشن از منابعی به جز گوگل پلی، Sideloading گفته می‌شود که نیاز به مجاز کردن دسترسی‌ها توسط کاربر دارد. در واقع اگر در نصب فایل APK با مشکل روبرو شده‌اید، نیازی به دانلود بازار اصل و مانند آن نیست، کافی است دسترسی‌ها و پیام‌های مربوطه را بررسی کنید.

موضوع دیگر این است که برای نصب خودکار برنامه بازار و سایر اپ استورها، معمولاً دسترسی روت ضروری است. بدون دسترسی روت، نمی‌توان کاری کرد که آپدیت‌ها و برنامه‌ها به صورت خودکار نصب شود.

آموزش نصب بازار و سایر اپ استورها

برای دانلود مستقیم برنامه بازار می‌توانید به وب‌سایت بازار مراجعه کنید و برای دانلود اپ استور آمازون و اپ استور اندروید خارجی یا اپ استور ایرانی رایگان نیز می‌بایست به سایت رسمی اپ استورها مراجعه کنید و روی دکمه‌ی دانلود تپ کنید.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

اگر پیام تأیید دانلود فایل APK ظاهر شد روی OK تپ کنید.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

پس از تکمیل دانلود فایل اپ استور، روی Open تپ کنید یا به بخش دانلودها بروید و روی فایل دانلود شده تپ کنید.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

در مورد نصب بازار جدید با استفاده از جدیدترین فایل APK نیز روال کار به همین صورت است.

اما دسترسی امنیتی موردبحث: نصب APK دانلود شده از طریق مرورگر گوگل کروم یا سایر مرورگرها به صورت پیش‌فرض ممنوع است! این ویژگی در نسخه‌های جدید اندروید اضافه شده است و کار را کمی پیچیده کرده است. اما نگران نباشید، کافی است در پیام امنیتی ظاهر شده، روی Settings یا تنظیمات تپ کنید تا صفحه‌ی مربوط به دسترسی موردبحث ظاهر شود.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

اکنون سوییچ روبروی Allow From This Source را فعال کنید تا نصب بازار جدید یا نصب اپ استور خارجی اندروید به کمک فایل APK دانلود شده از طریق گوگل کروم، مجاز شود.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

اکنون روی Install تپ کنید و صبر کنید تا نصب اپ استور اندروید خارجی یا ایرانی انجام شود.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

دانلود و نصب اپ از اپ استور ایرانی رایگان و اپ استور اندروید خارجی

پس از نصب شدن بازار یا اپ استور موردنظر خودتان، روی Open تپ کنید یا به صفحه‌ی اپ‌ها مراجعه کرده و روی آیکون اپ استور موردنظر تپ کنید تا اجرا شود.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

اکنون می‌توانید برنامه‌ی موردنظر را جستجو کنید و روی دکمه‌ی دانلود و نصب آن تپ کنید.

پس از دانلود اولین برنامه، یک پیام امنیتی دیگر ظاهر می‌شود! کافی است روی Settings تپ کنید تا تنظیمات دسترسی موردنیاز ظاهر شود و در صفحه‌ی باز شده، روی سوییچ روبروی عبارت Allow from this source تپ کنید. به این ترتیب دسترسی لازم را به اپ استور رایگان ایرانی یا خارجی داده‌اید و از این پس برنامه‌ها پس از دانلود، راحت و بدون هیچ هشداری نصب می‌شود.

آموزش نصب بازار و اپ استور اندروید خارجی در اندرویدهای جدید

دقت کنید که پس از دانلود اپ استور ایرانی برای اندروید و همین‌طور اپ استور خارجی با قابلیت نصب خودکار برنامه بازار، دسترسی‌های بیشتری لازم است تا برنامه به صورت خودکار و بدون پرسش، نصب شود. منظورمان دسترسی روت است. بدون دسترسی روت، فرآیند نصب خودکار برنامه بازار و سایر اپ استورها معمولاً انجام نمی‌شود.