در شروع مبحث آموزش دانلود فیلم از یوتیوب چیزی به ذهنم آمد، اوایل وقتی به ویدیویی نیاز داشتم آن را در گوگل سرچ می‌کردم که نتیجه آن لیست بلند بالایی از ویدیوهای یوتیوب می‌شد. اما حالا در صورت نیاز به ویدیویی، به جای اینکه راهم را دور کنم مستقیم به سراغ سایت یوتیوب می‌روم، آنلاین تماشا می‌کنم و در موارد نیاز هم آن را دانلود می‌کنم. در این پست هم می‌خواهم با آموزش دانلود از یوتیوب به شما عزیزانی که تمایل دارید نسخه‌ای از ویدیوهای یوتیوب را در آرشیوتان داشته باشید و به صورت آفلاین هم از آن‌ها بهره بگیرید، یاری برسانم. پس با آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با من همراه شوید تا در عرض چند دقیقه، بهترین و راحت‌ترین روش‌های رایگان دانلود ویدیو از یوتیوب را فرا بگیرید.

مقدمه آموزش دانلود فیلم از یوتیوب

اگر بخواهیم پربازدیدی‌ترین و محبوب‌ترین وب سایت‌های موجود در جهان را به ترتیب نام ببریم عبارت‌اند از:

  • گوگل
  • یوتیوب
  • فیسبوک

مهم‌ترین دلیل قرارگیری یوتیوب در جایگاه دوم، دارا بودن سرویس به اشتراک گذاری ویدیوی آن می‌باشد که به صورت رایگان می‌توان هر نوع ویدیویی اعم از آموزشی و سرگرمی را به اشتراک گذاشت و به صورت آنلاین به تماشای ویدیوهای آن پرداخت. هر چند رقبایی با تمام تلاش در حال رساندن خود به جایگاه آن هستند اما پیش‌بینی می‌شود که، این امر به این زودی‌ها امکان‌پذیر نیست و یوتیوب تا سال‌های سال یکه تاز میدان خواهد بود.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

همان‌طوری که می‌دانید دانلود فیلم و ویدیو از یوتیوب به‌طور مستقیم امکان پذیر نیست و باید از روش‌های دیگری استفاده کنیم. ما در پست آموزش دانلود فیلم از یوتیوب قصد داریم روش‌های بسیار ساده، رایگان و البته تست شده که نتیجه صد درصد دارند را خدمت شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا با به‌کارگیری آنها هم در وقت ارزشمند خود صرفه‌جویی کرده باشید و هم روش‌هایی را بیاموزید که همیشه به کارتان خواهند آمد. اگر با دنیای یوتیوب آشنایی داشته باشید، حتماً متوجه شده‌اید که کاربران زیادی به عنوان یوتیوبر در این پلتفرم فعالیت دارند، حتماً با یوتیوبرها آشنایی دارید، می‌دانید که یوتیوبرها از نرم افزارهای مخصوصی برای تدوین و ویرایش ویدیوها استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید با نرم افزارهای مخصوص در این زمینه آشنا شوید، فرادرس آموزش نرم افزارهای مخصوص تدوین ویدیو را برای شما تهیه کرده است، برای دریافت این ویدیوها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

یوتیوب چیست؟

اولین بار در سال 2005 وقتی چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم وب سایت یوتیوب را ایجاد کردند مطمئناً انتظار نداشتند که به این موقعیت بزرگ دست پیدا کنند، بطوری که تاکنون یوتیوب بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون نفر کاربر دارد و نزدیک به نصف کاربران اینترنت جهان ماهیانه به یوتیوب دسترسی دارند. وب سایت یوتیوب متعلق به شرکت گوگل است، عضویت در آن بسیار ساده است و کافی است یک آدرس gmail داشته باشید و از طریق آن برای خود در یوتیوب یک حساب کاربری ایجاد کنید.

با همه این توصیفات متأسفانه یوتیوب در کشور ما ایران فیلتر است و استفاده از آن برای ما آسان نبوده و باید از یک ابزار عبور از تحریم کمک بگیریم. البته جای نگرانی ندارد و شما می‌توانید با نصب یک تحریم گذر قوی به راحتی وارد یوتیوب شده و ویدیوهای آن را تماشا کنید. هر چند ممکن است گاهی با وجود تحریم گذر هم نتوانیم وارد یوتیوب شویم، به همین علت ترجیح می‌دهیم ویدیوهای مورد نیازمان را که قبلاً دیده‌ایم، ذخیره کنیم تا در موارد نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشیم. برای دانلود فیلم از یوتیوب روش‌های فراوانی وجود دارد که ما در این پست با وسواس زیاد 8 مورد از بهترین‌های آنها را انتخاب کرده و خدمتتان شرح می‌دهیم.

معرفی روش های دانلود ویدیو از یوتیوب

در حالت کلی برای دانلود ویدیو از یوتیوب چهار روش رایج وجود دارد که عبارتند از:

  • دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از نصب اپلیکیشن
  • دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از ایجاد اکانت
  • دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از وب‌ سایت‌های مخصوص
  • دانلود ویدیو از یوتیوب با اضافه کردن افزونه به مرورگر

از آنجایی که به شخصه روش‌های مختلفی را برای دانلود ویدیو از یوتیوب امتحان کرده‌ام، هم روش‌هایی که نیاز به نصب اپلیکیشن دارند و هم روش‌هایی که نیاز به ساخت اکانت دارند و در آخر خروجی همه آن‌ها یکسان بود، تصمیم گرفته‌ام ساده‌ترین روش‌ها را که نه نیازی به ایجاد اکانت دارند و نه نیازی به نصب اپلیکیشن را برای شما عزیزان معرفی کنم. در این پست 6 مورد از وب‌سایت‌های مشهور که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانیم فیلم‌ها را از یوتیوب دانلود کنیم، دو اپلیکیشن کاربردی برای دانلود ویدیو و یک افزونه که با اضافه کردن آن به مرورگر، عملیات دانلود فیلم از یوتیوب انجام می‌گیرد به همراه مراحل دانلود ویدیوها آورده شده است. لازم به ذکر است که روش‌های معرفی شده هم روی گوشی و هم روی کامپیوتر قابل اجرا هستند.

دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از سایت ytmp3.cc

اولین مورد از موارد آموزش دانلود فیلم از یوتیوب، دانلود از طریق وب سایت ytmp3.cc می‌باشد. در این روش وارد سایت ytmp3.cc می‌شویم و همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، در قسمت مشخص شده لینک آدرس ویدیو مورد نظر را می‌نویسیم یا کپی می‌کنیم. برای به دست آوردن آدرس ویدیوی دلخواه کافی است فیلم را در صفحه خودش باز کنید و از قسمت آدرس آن کپی بگیرید.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

با استفاده از این وب سایت می‌توانید هم نسخه mp4 و هم نسخه صوتی یا همان mp3 یک ویدیو را دریافت نمایید. بعد از کپی کردن آدرس ویدیو گزینه convert را می‌زنیم و در عرض چند ثانیه عملیات تبدیل صورت گرفته و گزینه download ظاهر می‌شود. با زدن دکمه download فیلم در سیستم شما دانلود می‌شود و شما نسخه‌ای از فیلم یوتیوب را در سیستم خود ذخیره خواهید داشت.

دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از سایت flydownloader.com

در دومین روش از روش‌های آموزش دانلود فیلم از یوتیوب به دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از سایت flydownloader.com می‌پردازیم. در این روش هم بعد از برداشتن لینک آدرس ویدیوی مورد نظر، آن را در قسمت paste the URL کپی می‌کنیم و دکمه download را می‌زنیم.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

در این قسمت صفحه زیر ظاهر می‌شود که دارای گزینه‌های متعددی است. از جمله Full Video با کیفیت‌ها و حجم‌های مختلف، Only Audio که فقط صدای ویدیو را با کیفیت‌ها و حجم‌های گوناگون دانلود می‌کند، Silent Video که ویدیو را بدون صدا آن هم با حجم‌ها و کیفیت‌های مختلف دانلود می‌کند و در نهایت download thumbnail image که ویدیو را به صورت تصاویر کوچک دانلود می‌کند.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

کاربر به دلخواه و بر اساس آن مقدار از حجم و کیفیتی که نیاز دارد یکی از گزینه ها را انتخاب می‌کند و دانلود به طور کامل انجام می‌شود.

دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از سایت GiveFastLink

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که در آموزش دانلود فیلم از یوتیوب کار دانلود فیلم را برای شما آسان می‌کند وب سایت GiveFastLink.com می‌باشد. وارد این وب سایت می‌شویم و همانطوریکه در شکل زیر مشاهده می‌کنید در قسمت paste a social URL لینک آدرس ویدیو را کپی می‌کنیم و دکمه download را می‌زنیم.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

در قسمت بعد هم گزینه‌های مختلفی از انواع حجم‌ها و کیفیت‌ها نشان داده می‌شود که شما بر اساس سلیقه و نیازتان می‌توانید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کرده و دانلود را شروع کنید. مدت زمان دانلود فیلم شما به این بستگی دارد که چه حجم و کیفیتی را انتخاب کرده‌اید.

دانلود ویدیو از یوتیوب با استفاده از سایت savefrom.net

در این روش هم مانند روش‌های قبلی آدرس ویدیو مورد نظر را در قسمت مشخص شده در شکل زیر کپی می‌کنیم. اما این روش با روش‌های قبل یک تفاوت کوچک دارد و آن این است که به ابتدای آدرس ویدیو "ss" اضافه می‌کنیم. درست مثل لینک زیر که به ابتدای آن ss اضافه شده است.

https://ssyoutube.com/shorts/0g3BHsPqNCs?feature=share

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

بعد از وارد کردن آدرس ویدیو به روش فوق دکمه download را می‌زنیم و بلافاصله دانلود انجام می‌شود. به شخصه این روش را به لحاظ سرعت و کیفیت دانلود بیشتر می‌پسندم.

دانلود ویدیو از یوتیوب توسط افزونه FastestTube

یکی دیگر از روش‌های دانلود فیلم از یوتیوب اضافه کردن افزونه‌هایی روی مرورگر مورد استفاده است تا بتوانیم با به‌کار بردن آنها به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن کار دانلود فیلم از یوتیوب را انجام دهیم. در این قسمت من روش اضافه کردن افزونه FastestTube را که قابل نصب روی همه مرورگرها است را شرح خواهم داد.

ابتدا وارد سایت kwizzu.com می‌شویم. همانطوریکه در شکل زیر نشان داده شده است داخل سایت همه مرورگرها آورده شده‌اند. مرورگر مورد نظر خودمان را انتخاب می‌کنیم، البته باید به این نکته هم توجه کنیم که مرورگر انتخابی ما باید با مرورگری که با آن وارد سایت kwizzu.com شده‌ایم یکی باشد.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

با کلیک کردن روی هر کدام از مرورگرها بلافاصله افزونه FastestTube به مرورگر ما اضافه می‌شود. در ادامه هم وقتی می‌خواهیم ویدیوی انتخابی را از یوتیوب دانلود کنیم در صفحه ویدیو مورد نظر در قسمت افزونه FastestTube کلیک می‌کنیم، در این هنگام لینک‌های ویدیوی انتخابی ظاهر می‌شوند و به‌راحتی می‌توانیم آن را دانلود کنیم و به این ترتیب 5 روش از روش‌های آموزش دانلود ویدیو از یوتیوب معرفی شده و به سراغ روش بعد می‌رویم.

دانلود فیلم از یوتیوب با استفاده از سایت YT5s.com

در هفتمین مورد از موارد آموزش دانلود فیلم از یوتیوب به دانلود فیلم از سایت YT5s می‌رسیم. در این مورد هم مثل اکثر موارد دیگر ابتدا لینک فیلم مورد نظر را از یوتیوب کپی می‌کنیم، بعد آن را همانطوری که در شکل زیر آورده شده است، در قسمت آدرس کپی می‌کنیم و گزینه start را می‌زنیم.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

وارد قسمتی می‌شویم که می‌توانیم حجم و کیفیت دلخواه را انتخاب کنیم و بعد گزینه Get Link را می‌زنیم و در نهایت با کلیک روی دکمه download، دانلود فیلم انجام می‌شود و هفتمین روش از آموزش دانلود فیلم از یوتیوب به پایان می‌رسد.

دانلود ویدیو از یوتیوب با نرم افزار YTD Video Downloader

در هشتمین مورد از موارد آموزش دانلود فیلم از یوتیوب می‌خواهم یک نرم افزار برای دانلود فیلم از یوتیوب معرفی کنم. علت آن هم این است که یادم آمد در مواردی نیاز داریم تا فرمت ویدیوی دانلود شده را تغییر دهیم. این نرم‌افزار این امکان و قابلیت را دارد که در حین دانلود ویدیو، فرمت آن را هم تغییر می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید مطابق با اپلیکیشن پخش فیلم خود فرمتی را تعیین کنید.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

نحوه کار با این اپلیکیشن به این صورت است که طبق روال‌های قبلی آدرس ویدیوی مورد نظر را از یوتیوب کپی کرده و در قسمت مشخص شده وراد می‌کنیم. سپس فرمتی را که می‌خواهیم با آن ویدیو ذخیره شود را انتخاب کرده و با زدن دکمه download مرحله دانلود شروع می‌شود. در پایان دانلود هم فیلم با فرمتی که شما تعیین کرده‌اید در سیستمتان ذخیره شده است.

دانلود فیلم از یوتیوب با استفاده از Video Download Helper

در آخرین مورد از موارد آموزش دانلود فیلم از یوتیوب حیفم آمد که سخنی از برنامه Video Download Helper به میان نیاورم. نصب این برنامه بسیار آسان است. ابتدا وارد سایت downloadhelper.net می‌شویم و همانطوریکه در شکل زیر مشاهده می‌کنید با کلیک روی دکمه Install نصب آن شروع می‌شود. بعد صفحه‌ای ظاهر می‌شود که در آن باید نوع مرورگر خود را که گوگل کروم یا فایرفاکس باشد را انتخاب می‌کنید.

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب با 8 روش رایگان و 100% تضمینی

Video Download Helper بلافاصله بعد از نصب در منوی کلیک راست قرار می‌گیرد و شما در هر محیطی از گوگل کروم که با ویدیو مواجه شدید و قصد ذخیره و دانلود آن را داشته باشید، با زدن کلیک راست روی ویدیوی مورد نظر و انتخاب گزینه Video Download Helper می‌توانید آن فیلم را دانلود کنید.

بهترین نرم افزار ادیت ویدیو برای یوتیوب

با توجه به اینکه تولید محتوا در یوتیوب پیشینه طولانی دارد، برای اینکه ویدیوهای شما از محبوبیت بالایی برخوردار باشد به قدری که کاربران علاقه مند به دانلود آن باشند، باید از نرم افزارهای خوب مناسب ادیت ویدیو استفاده کنید. یکی از این نرم افزارها نرم افزارهای ساخت شرکت ادوبی، افتر افکت و پریمر هستند. اگر به دنبال آموزش جذاب برای این دو نرم افزار هستید می‌توانید ویدیو آموزشی آن را از فرادرس دریافت نمایید.

سخن پایانی درباره آموزش دانلود فیلم از یوتیوب

مطمئناً وجود هزاران ساعت ویدیوهای آموزشی و سرگرمی در مورد هر موضوعی در یوتیوب انسان را وادار می‌کند که برخی از آنها را ذخیره کند. در پست آموزش دانلود فیلم از یوتیوب ما سعی کردیم تمامی روش‌های آسان با سرعت دانلود بالا را برای دانلود فیلم از یوتیوب معرفی کرده و شرح دهیم. روش‌هایی که خودمان به طور معمول آنها را به کار می‌بریم و در صحت و عملکرد آنها مطمئن هستیم و شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. معمولاً صرف زمان طولانی برای دانلود از حوصله اکثر کاربران خارج است به همین دلیل در آموزش دانلود فیلم از یوتیوب تمرکز ما بیشتر روی روش‌هایی بود که در حین سادگی و پرسرعت بودن، از کیفیت بالایی هم برخوردار باشند، در نهایت خروجی همه روش‌ها یکسان خواهد بود.