خیلی از مواقع شده است که می خواهیم متنی را به زبان انگلیسی بخوانیم و یا با افرادی به این زبان صحبت کنیم ولی طرز صحیح بکار بردن جملات را نمی دانیم. این مشکل بخاطر نداشتن اطلاعات و دانش مناسب از زبان انگلیسی است زبانی که در حال حاضر بعنوان یک زبان بین المللی و رسمی در کشورهای دنیا شناخته می شود. بعد از اینکه آموزش زبان انگلیسی را شروع کنیم می توانیم با افرادی که در سرارسر دنیا هستند صحبت کنیم ارتباط خوبی برقرار کنیم و با پیشنهاداتی مواجه شویم که تا قبل از این هرگز نداشته ایم. در این مطلب می خواهیم در مورد اهمیت آموزش زبان انگلیسی و مزایای یادگیری و همچنین کاربردهای آن بیشتر صحبت کنیم و در ادامه به معرفی و دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا آموزش زبان انگلیسی مهم است؟

در عصر دیجیتال که اصل ارتباط یک موضوع بسیار مهم است باید از یک زبان واحد و مشترک بین مردمان جهان استفاده کنیم تا به ما برای ایجاد فضای دوستانه و زندگی بهتر کمک کند. در حال حاضر زبان انگلیسی در بیش از 67 کشور دنیا بعنوان زبان رسمی شناخته شده است و از طرف سازمان ملل بعنوان یکی از 6 زبان مهم دنیا معرفی شده است. زبان انگلیسی نه تنها برای صحبت کردن با افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد بلکه برای تحصیل، اشتغال و سفر کردن به کشورهای انگلیسی زبان بسیار مهم است. البته در حال حاضر بسیاری از شبکه های تلویزیونی معتبر، وبسایت های خبری و علمی در سراسر جهان اطلاعات خود را به زبان انگلیسی منتشر می کنند.

دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون + فیلم های آموزشی

تقریبا اکثر کتاب های مرجع در موضوعات مختلفی مانند مهندسی، پزشکی و علوم پایه به زبان انگلیسی نوشته شده اند. به همین دلایل متعددی که می بینیم آموزش زبان انگلیسی بسیار مهم و مورد نیاز است و در کشورمان ایران از ابتدا بعنوان زبان دوم شناخته شده است که در کتابهای درسی مدارس و دانشگاه ها مورد تدریس قرار گرفته است. برای شروع یادگیری این زبان روش های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آنها می تواند به ما کمک کند جنبه ی متفاوتی از آموزش زبان انگلیسی را مورد بررسی و مطالعه قرار بدهیم.

معرفی روش های آموزش زبان انگلیسی

همانطور که گفته شد ما می توانیم زبان انگلیسی را با استفاده از روش های مختلفی مورد مطالعه و یادگیری قرار بدهیم و این روش ها متعدد هستند و می توانیم بنا بر سلیقه و علاقه خودمان یکی یا چند مورد از آنها را برای اینکار انتخاب کنیم. در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

حضور در کلاس های درسی و آموزشگاهی

از جمله روش های موجود برای یادگیری زبان های خارجی حضور در کلاس های درسی و آموزشگاه زبان می باشد که در هر شهری می توانیم به این مراکز مراجعه کنیم و از خدمات آنها استفاده کنیم. در این روش باید حتما در سر کلاس ها بصورت فیزیکی حاضر شویم تا از نظرات و اطلاعاتی که در کلاس توسط اساتید مطرح می شود بهره ببریم و در کنار آن با همکلاسی هایمان بصورت مشترک بر روی یادگیری زبان انگلیسی کار کنیم. از مزایای این روش بهره بردن از تدریس مستقیم و همچنین بهره بردن از معلومات اساتید باتجربه است که می تواند با پرسش و پاسخ های صورت گرفته دانش خود را ارتقا دهیم.

ولی یکی از مواردی که در این روش مشکل ساز است الزام به حضور در کلاس ها می باشد که در برخی موارد برای دانشجویان می تواند سخت و زمانبر باشد. مشکل حمل و نقل و ترافیک و سر وقت رسیدن به کلاس ها مورد دیگری است که می تواند بعنوان یک معضل شناخته شود. در کنار موارد فوق می توانیم به هزینه ی کلاس ها و شهریه ی بالای آموزشگاه ها نیز اشاره کنیم.

استفاده از کلاس های آنلاین

روش دیگری که شیوه ی جدیدتری نسبت به کلاس های حضوری و آموزشگاهی شناخته می شود، کلاس های آنلاین و سیستم های LMS می باشد که می توانیم بدون حضور در کلاس های درسی تنها با استفاده از اتصال اینترنتی در کلاس های آنلاین شرکت کنیم و از تدریس اساتید زبان انگلیسی بهرمند شویم. از مزایای این روش آن است که دیگر مشکلات مربوط به حمل و نقل و حضور فیزیکی در کلاس ها را نخواهیم داشت می توانیم در هر مکانی به این کلاس های آنلاین متصل شویم. البته برای حضور در این کلاس ها به یک اشتراک اینترنتی فعال داریم تا بتوانیم ارتباط خود را برقرار کنیم. مشکلی که برای کلاس های آنلاین وجود دارد به هزینه های بالای ثبت نام در کلاس ها مربوط می شود که تقریبا برابر با کلاس های حضوری است. البته در این روش دیگر همکلاسی ها بصورت آنلاین وجود دارند و از حضور در کنار آنها برای تمرین های مکالمه محروم خواهیم بود.

دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون + فیلم های آموزشی

بهره بردن از نرم افزارهای آموزشی

روش جدیدی که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم مربوط به استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی می باشد که می توانیم در پلتفرم های متعددی مانند iOS از آنها بهرمند شویم. با دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون می توان از مزایا و ویژگی های مهم این دسته از نرم افزارهای آموزشی لذت بیشتری ببریم. از ویژگی های این روش آموزشی آن است که می توانیم از منابع نامحدود موجود برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم و همچنین از برنامه هایی که اکثرا بصورت کامل رایگان هستند بهره ببریم. هرچند در این روش اساتید بصورت مستقیم دیگر با ما در ارتباط نیستند ولی بسیاری از دبیران و معلمان آموزشگاه های زبان در طراحی و توسعه این نرم افزارها دخیل هستند و تجربیات خود را در برنامه هایی که معرفی می کنیم قرار داده اند. یکی از نرم افزارهای کاربردی آموزش زبان انگلیسی برای ایرانیان و فارسی زبانان سراسر دنیا که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که می توانیم از نسخه ی مناسب آن برای گوشی های آیفون بهره ببریم.

بررسی کاربرد های آموزش زبان انگلیسی

بعد از بررسی نقش و اهمیت زبان انگلیسی در زندگی روزمره و همچنین روش های موجود برای یادگیری این زبان بین المللی می خواهیم به معرفی کاربردهای زبان انگلیسی بپردازیم که البته بسیار گسترده نیز هستند. مطمئنا هر علم و دانشی در زمینه های منحصر بفردی کاربرد دارند و باید از آنها استفاده کنیم ولی زبان انگلیسی بعنوان یک راه ارتباطی در بخش های مختلفی کاربرد دارد از سفر به کشورها گرفته تا تحصیل و اشتغال مهندسین و کارگران در سراسر دنیا همگی جزء کاربردهای مهم یادگیری زبان انگلیسی هستند.

پیدا کردن شغل و کسب و کار

یکی از مهمترین کاربردهای زبان انگلیسی پیدا کردن شغل و یافتن کسب و کار مناسب هر فردی است. وقتی که به زبان انگلیسی بطور کامل مسلط شویم می توانیم براحتی در زمینه های مختلفی فنی و خدماتی مشغول بکار شویم و از امکانات موجود در این حوزه بهرمند شویم.

آشنایی با دوستان جدید

از نیازهای اولیه افراد پیدا کردن دوستان و همکاران جدید است که معمولا این افراد در کشور و زادگاه خودشان حاضر هستند ولی اگر بتوانیم یادگیری زبان انگلیسی را با دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون بدست بیاوریم می توانیم دوستان جدیدی را در کشورهای دیگر پیدا کنیم که در ارتقای سطح کیفی و شغلی ما می تواند بسیار مهم و با اهمیت باشد.

مطالعه کتاب ها و مجلات معتبر دنیا

کاربردی دیگری که می توانیم برای آموزش زبان انگلیسی مطرح کنیم امکان مطالعه و خواندن کتاب های علمی و مرجع در رشته های تحصیلی مختلف است که می تواند برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مفید واقع شود.

کار کردن با نرم افزارها و سایت های اینترنتی

یکی از مواردی که قبلا به آن اشاره کردیم انگلیسی زبان بودن بسیاری از وبسایتها و نرم افزارهای کامپیوتری است که اگر با ساده ترین لغات زبان انگلیسی آشنا نباشیم نمی توانیم فهم و درک درستی نسبت به عملکرد آنها داشته باشیم. پس با آموزش این زبان می توانیم کاربرد مهمی را در زندگی و شغل خود داشته باشیم و از تمامی وبسایت ها و برنامه های موجود استفاده کنیم.

معرفی و دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون

حال که در مورد نحوه ی یادگیری و کاربردهای آموزش زبان انگلیسی صحبت کردیم بهتر از به سراغ بررسی و معرفی نرم افزارها و برنامه های مورد نیاز برای این منظور بپردازیم و با برخی از پرطرفدارترین و مهمترین اپلیکیشن های فارسی و انگلیسی در این زمینه آشنا شویم.

دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون + فیلم های آموزشی

برنامه آموزش زبان انگلیسی ممرایز (Memrise)

یکی از برنامه های معتبر و پرکاربردی که نسخه ی اصلی آن به صورت رایگان در اختیار دانشجویان و کاربران قرار گرفته است اپلیکیشن ممرایز می باشد. برنامه ی ممرایز یکی از نرم افزارهای مهم جهت دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون می باشد که نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی بلکه برای آموزش زبان های معتبر دیگر نیز طراحی و توسعه داده شده است. با استفاده از سیستم امتیازدهی جالبی که برای نحوه ی یادگیری زبان انگلیسی در این برنامه قرار گرفته است دانشجویان نسبت به پیگیری آموزش ها ترغیب و علاقمند خواهند شد و بهتر می توانند مسیر فراگیری مباحث زبان شناسی را طی کنند.

البته درسته که برای شروع کار با اپلیکیشن ممرایز باید به اینترنت متصل شویم ولی از این نرم افزار می توانیم بصورت آنلاین و آفلاین بهره ببریم و در این زمینه محدودیت اتصال مستمر اینترنت نخواهیم داشت. به برنامه ی ممرایز می توانیم بعنوان یک جعبه ی لایتنر برای یادگیری کلمات و لغات جدید نگاه کنیم که می تواند برای بخاطر سپردن واژگان زبان انگلیسی بسیار مفید باشد. خیلی از کلماتی که تحت عنوان 504 کلمه ضروری و همچنین 1100 لغت برای تافل طراحی شده است در برنامه ی ممرایز وجود دارد که می توانیم بصورت رایگان از آنها بهرمند شویم. برای شروع آموزش با برنامه ی ممرایز می توانیم از نسخه ی تحت سیستم عامل iOS و مناسب برای گوشی های آیفون بهره ببریم و آخرین نسخه ی آن را از فروشگاه رسمی اپ استور بصورت رایگان دانلود و نصب کنیم.

دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون + فیلم های آموزشی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی از برنامه های مهم و شناخته شده برای آموزش زبان های خارجی مختلف که برای تمامی فارسی زبانان بسیار کاربردی می باشد اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که با در اختیار داشتن 20000 ساعت فیلم آموزشی می تواند محلی برای یادگیری جامع و کاملی برای کاربران ایرانی باشد. برای کسب آموزش زبان انگلیسی می توانیم تمامی مهارت های مورد نظر برای این زبان شامل مهارت های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب را در یک برنامه در اختیار داشته باشیم و همچنین از تجربیات اساتید زبده و کارشناسان معتبر زبان انگلیسی در سراسر کشورمان ایران بهرمند شویم. با دسترسی به محتوای کامل و ارزشمند موجود در فیلم های آموزشی فرادرس می توانیم به اطلاعات بروز و جامع مورد نیاز زبان انگلیسی و سایر زبان های مهم مانند زبان فرانسوی، آلمانی، ترکی استانبولی و چینی احاطه داشته باشیم. در حال حاضر اپلیکیشن آموزشی فرادرس در دو نسخه ی اندروید و iOS عرضه و معرفی شده است که برای استفاده هرکدام از آنها می توانید به لینک زیر مراجعه نموده و نسبت به نصب و اجرای آن بصورت رایگان اقدام کنید.

برنامه آموزش زبان انگلیسی دولینگو (Doulingo)

یکی دیگر از پرکاربردترین و شناخته شده ترین نرم افزارهای موجود جهت دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون و یادگیری انواع زبان های خارجی دیگر اپلیکیشن دولینگو می باشد که در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر در آن ثبت نام کرده اند و برای یادگیری بیش از 60 زبان زنده دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. محتوای آموزش داده در این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که می توانیم اطلاعات مربوط به مهارت های مختلف زبان انگلیسی را در بخش های دسته بندی شده مشاهده کنیم و بعد از مطالعه کامل و قبولی در آزمون های مشخص شده به درس بعدی منتقل شویم. با بهره بردن از سیستم پرسش و پاسخ موجود در این برنامه می توانیم امتیازات خودمان را بالاتر ببریم و از اطلاعات بیشتری که در اختیارمان قرار داده می شود بهرمند شویم. در حال حاضر جهت استفاده از نرم افزار دولینگو برای گوشی آیفون می توانیم نسخه ی رایگان این برنامه را از فروشگاه اپ استور اپل دانلود و نصب کنیم.

برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون + فیلم های آموزشی

کلام آخر درباره دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون

در این مطلب تلاش کردیم درباره ی اهمیت و دلایل آموزش زبان انگلیسی بصورت کامل صحبت کنیم و با برخی از روش های یادگیری این زبان بین المللی و شیوه ی فراگیری آن آشنا شویم. کاربردهای زبان انگلیسی بسیار متنوع و مفید هستند که در ادامه این مطلب درباره آنها بحث کردیم و به برخی از مهمترین نرم افزارها جهت دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی برای ایفون بطور کامل اشاره کردیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل و شروع دوره های آموزشی مناسب برای فارسی زبانان از منابع یادگیری معتبری استفاده کنید تا بتوانید بطور کامل به زبان انگلیسی مسلط شوید، یکی از این منابع ارزشمند بهره بردن از فیلم های آموزشی فرادرس می باشد که می تواند برای کاربران و دانشجویان کاملا مفید واقع شود و از نظرات کاربران و تجربیات معلمان زبان انگلیسی بهرمند شوید.