یکی از زبان های خارجی که در سال های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و با علاقه ی زیادی یادگیری آن را شروع کرده اند زبان ترکی استانبولی است که می توانیم با استفاده از محتوا و مطالب آموزشی متعددی برای این زبان مهیا شده است یادگیری آن را آغاز کنیم. در ابتدا باید شیوه ی مناسبی را برای کسب مهارت و آموزش زبان ترکی استانبولی بدست بیاوریم تا بتوانیم از نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید استفاده کنیم. برای این منظور در ادامه ی این مطلب می خواهیم درباره برخی نکات مورد نیاز برای آموزش زبان ترکی و خصوصیات آن بیشتر صحبت کنیم و سپس برخی از نرم افزارهای موجود برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را معرفی کنیم.

چرا یادگیری زبان ترکی استانبولی مهم است؟

زبان ترکی از جمله زبان های پرکاربرد در آسیا و اروپا است که یکی از مهمترین ریشه های این زبان مربوط به زبان ترکی استانبولی است و بیشتر از هر گویش دیگری در کشور ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد. این نکته را باید بدانیم که زبان های خارجی فقط مربوط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و آلمانی نیست و زبان های محبوب دیگری هم هستند که بسیاری از افراد می خواهند آنها را فرا بگیرند. یکی از دلایل مهم یادگیری زبان ترکی مربوط به صنعت سفر و گردشگری کشور ترکیه است و توریست هایی که به این کشور سفر می کنند علاقه دارند تا با این زبان به مکالمه با مردم ترکیه بپردازند.

دلیل دیگری که اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی را دوچندان می کند فرهنگ غنی و آداب و رسوم خاص این کشور اسلامی است که می توانیم در تمام شهر های کشور ترکیه مشاهده کنیم. البته بناها و سازه های زیبایی در این کشور وجود دارد که چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند. پس این فرهنگ زیبا و جذاب می تواند انگیزه ای باشد تا زودتر بخواهیم با زبان ترکی استانبولی آشنا شویم.

برخی از افراد هم می خواهند علاوه بر اینکه به ترکیه سفر کنند، در این کشور اقامت دائمی داشته باشند و یا در کسب و کارهای مختلف مشغول به کار شوند. مشخص است که اگر بخواهیم در مشاغل مورد نیاز ترکیه فرصت خوبی بدست بیاوریم باید بتوانیم به زبان ترکی استانبولی صحبت کنیم. برخی دیگر از افراد مانند دانشجویان نیز می خواهند ادامه تحصیل خود را در رشته های خاصی مانند رشته تحصیلی در کشور ترکیه انجام دهند. به این خاطر باید قبل از ورود به دانشگاه ها در آزمون مخصوص یادگیری زبان ترکی نمره ی قبولی کسب کنند.

آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید + راهنمای گام به گام

دلیل دیگری که حداقل برای ما ایرانیان بسیار مورد توجه است نزدیکی و قرابت کشورمان با مرز ترکیه است که می توانیم بدون روادید و معاف از ویزا شرایط سفر به این کشور را بدست بیاوریم و همینطور به عنوان یک تاجر در کشور ترکیه سرمایه گذاری های متعددی انجام دهیم. این دلایل بخوبی روشن خواهد کرد که چرا یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار مهم و مورد توجه است.

حال که با دلایل مهم یادگیری زبان ترکی آشنا شدیم می خواهیم به یکی از روش های منحصربفرد و اصولی جهت یادگیری این زبان اشاره کنیم که دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید می باشد که می توانیم بدون حضور در کلاس های درسی با آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید به تمامی مهارتهای مورد نیاز زبان ترکی استانبولی مسلط شویم. در این بین یکی از مجموعه های یادگیری زبان که بسیار مورد توجه قرار گرفته است آموزش های آنلاین فرادرس است که می توانیم کلیه سرفصل های فراگیری این زبان را در آن بصورت گام به گام و طبقه بندی شده یاد بگیریم.

آشنایی با نحوه آموزش زبان ترکی استانبولی

در حال حاضر که با دلایل مهم آموزش زبان ترکی آشنا شدیم می خواهیم به برخی از روش های موجود برای یادگیری این زبان اشاره کنیم. که معمولا هرکدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

حضور در کلاس های آموزشگاهی

طبیعتا یکی از ساده ترین روش های موجود شرکت در کلاس های درسی و بصورت حضوری است که می تواند در محیط یک آموزشگاه زبان یا بصورت دانشگاهی باشد. در این شیوه هر دانشجویی باید در کلاس ها بصورت فعال حضور داشته باشد و به تمامی نکاتی که اساتید مطرح می کنند گوش دهد و البته فعالیت قابل قبولی نیز داشته باشند. از مزایای این شیوه کسب تجربیات مناسب در بین همکلاسی ها می باشد که می تواند به شما برای درک بهتر زبان ترکی استانبولی کمک ویژه ای کند. ولی عیب مهم این روش حضوری بودن کلاس ها و الزام به فعالیت های کلاسی است که باعث می شود بسیاری از افراد نتوانند در زمان و مکان مورد نیاز بطور کامل حاضر شوند.

استفاده از فیلم های آموزشی

روش دیگری که مشکلات مربوط به حضور در کلاس های درسی را ندارد استفاده از فیلم های آموزشی است که براحتی می توانیم به حجم بسیار زیادی از مطالب و محتوای آموزشی دسترسی داشته باشیم و هروقت که شرایط فراهم بود کار یادگیری زبان استانبولی را شروع کنیم. معمولا دانشجویان محتوا و سرفصل های موجود در فیلم ها را می توانند بصورت خودخوان و بدون نیاز به اساتید دیگر مشاهده کنند.

آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید + راهنمای گام به گام

استفاده از اپلیکیشن های آموزشی هوشمند

ولی روش هوشمند و بهینه ی دیگری که در حال حاضر جزء بهترین شیوه ها برای یادگیری زبان های خارجی است استفاده از اپلیکیشن های آموزش تحت گوشی های موبایل و اندروید است. برای اینکه بتوانید بصورت مجازی در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید شرکت کنید کافیست تا یکی از اپلیکیشن های معرفی شده در ادامه ی این مقاله را دانلود و نصب کنید تا بتوانید از بهترین و جذاب ترین متدهای آموزشی بهرمند شوید.

بهترین برنامه های آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید

باتوجه به مطالب ذکر شده با مزایا و کاربردهای مهم یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی با استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی آشنا شدیم و می خواهیم در ادامه به معرفی برخی از آنها بپردازیم. این نرم افزارها خود می توانند بعنوان یک استاد و کارشناس زبان به دانشجویان تمامی تکنیک ها و جزئیات آموزش زبان ترکی را یاد بدهند و همچنین با آزمون های جامعی که در داخل آنها تعبیه شده است میزان توانایی کاربران را تخمین بزنند.

البته کار کردن با این نرم افزارها بسیار ساده بوده و بدون اینکه از کار کردن با آنها خسته شویم با بازی و سرگرمی های معرفی شده به یادگیری زبان ترکی استانبولی بپردازیم.

نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی Babbel

از جمله برنامه های رایگان و کاربردی که برای آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید معرفی شده است اپلیکیشن بابل است که می توانیم حتی در هنگام راه رفتن هم یادگیری این زبان را با آن انجام دهیم. این نرم افزار هم برای سیستم عامل اندروید و هم iOS طراحی شده است و با تمامی دستگاه های همراه هوشمند سازگار است. درس های ارائه شده در این نرم افزار بصورت جلسات 10 تا 15 دقیقه ای است که می توانیم در صورت وقت نداشتن آنها را بعدا تکمیل کنیم.

بخش ویژه ای برای گفتگوهای تعاملی در نرم افزار بابل تعبیه شده است که می توانیم مهارت های گفتاری مان را ارتقا دهیم. نرم افزار Babbel برای کسانی که در حال سفر هستند بسیار سودمند است چون میتوانند کاربرد آن را بیش از هر کسی دیگر مشاهده کنند و با فرهنگ و سنت مردم ترکیه آشنا شوند. در حال حاضر برای دانلود اپلیکیشن بابل می توانید به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید و آخرین نسخه ی آن را دریافت و نصب کنید.

آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید + راهنمای گام به گام

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی دیگر از نرم افزارهای موجود برای یادگیری زبان ترکی استانبولی اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که علاوه بر آموزش زبان ترکی می توانید با آموزش زبان های خارجی دیگر مانند زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی و غیره نیز آشنا شوید. از ویژگی های مهم این نرم افزار وجود بیش از 20000 ساعت آموزش در مورد مباحث مختلف است که کاربران فارسی زبان می توانند براحتی از آنها در قالب یک نرم افزار آموزشی استفاده کنند. برای استفاده از این نرم افزار تحت عنوان برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید می توانید این اپلیکیشن را از فروشگاه گوگلی پلی دانلود و اجرا کنید.

نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی دولینگو Duolingo

آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید + راهنمای گام به گام

از جمله نرم افزارهایی که بسیار محبوب بوده و توجه زیادی را به خود معطوف کرده است نرم افزار دولینگو می باشد که می توانیم از آن نه تنها برای آموزش زبان ترکی استانبولی بلکه برای آموزش سایر زبان های خارجی دیگر نیز استفاده کنیم. شیوه ی یادگیری با استفاده از این نرم افزار بصورت درس به درس است که در آن درس ها به بخش های کوچکتر دسته بندی می شوند و مهارت های مورد نیاز برای صحبت کردن، خواندن، نوشتن و همچنین شنیدن را می توانیم براحتی فرا بگیریم. از ویژگی های مهم اپلیکیشن Doulingo می توانیم به جامعه ی کاربری بزرگ و پشتیبانی مداوم این نرم افزار اشاره کرد چون تا به الان بیش از 100 میلیون کاربر را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. به همین خاطر می توانیم نه تنها در آن از منابع عظیم و نامحدود آموزشی استفاده کنیم بلکه با کاربران آن بصورت تعاملی ارتباط برقرار کنیم. برای استفاده از این نرم افزار کاربردی می توانید از طریق صفحه رسمی آن در فروشگاه گوگل پلی آخرین نسخه ی آن را دانلود کنید.

نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی بوسو Buusu

از جمله نرم افزارهایی که بصورت کاملا رایگان می توانید از آن برای یادگیری زبان ترکی استانبولی استفاده کنید اپلیکیشن Busuu است که جهت استفاده از محتوای کامل و پیشرفته تر می توانید در ازای اشتراک ماهیانه از خدمات بهتر این برنامه استفاده کنید. جهت دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید می توانیم از نرم افزار بوسو استفاده کنیم که طراحی آن به گونه ای است که بتوانیم سریعتر به اهداف تعیین شده خود در یادگیری زبان ترکی برسیم. همچنین بخش های پرکاربرد و مهم موجود در این نرم افزار مربوط به یادگیری دستور زبان و گرامر، تلفظ کلمات روزمره و دیالوگ های صوتی عامیانه می باشد. اگر میخواهید از این نرم افزار رایگان استفاده کنید می توانید به فروشگاه Google play مراجعه کنید.

آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید + راهنمای گام به گام

نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن Wordpower Turkish

از نرم افزارهای دیگری که آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید را در اختیار کاربران قرار می دهد و بصورت اختصاصی به آموزش زبان ترکی استانبولی می پردازد و می تواند حجم بالایی را از لغات و کلمات را به کاربران ارائه کند نرم افزار Wordpower Turkish می باشد. یکی از نقاط قوت و مزیت مهم این اپلیکیشن مربوط به دسته بندی جامع و کامل آن می باشد که به کاربران برای آموزش بهتر و بهینه تر زبان ترکی کمک می کند. حجم لغاتی که در این نرم افزار به دانشجویان داده می شود بیش از 2000 کلمه است که معمولا برای یادگیری هر زبانی آشنایی با 1500 لغت نیز کافی بنظر می رسد. برای کار کردن با این برنامه نیز می توانید به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید و آخرین نسخه ی آن را دانلود و نصب کنید.

نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن Memrise

از جمله نرم افزارهای رایگان دیگری که می توانیم یادگیری زبان ترکی استانبولی را با آن فرا بگیریم اپلیکیشن Memrise می باشد که هرچه برای آموزش زبان ترکی به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این امکانات مهم فیلم های آموزشی و کاربردی است که می توانیم مانند مردم کشور ترکیه صحبت کنیم و با تلفظ درست واژگان ترکی آشنا شویم. با این نرم افزار قدرت تکلم و صحبت کردن دانشجویان بهتر خواهد شد و می توانند بسادگی تمامی تکنیک های مورد نیاز مکالمه را یاد بگیرند. برای اینکه بتوانیم هم اکنون با نرم افزار Memrise شروع بکار کنیم می توان به صفحه ی رسمی این نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی مراجعه کرده و آخرین نسخه ی آن را دانلود کنیم.

کلام آخر درباره برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید

در این مطلب بصورت کامل درباره اهمیت آموزش زبان ترکی استانبولی صحبت کردیم و به برخی از روش های آموزش متداول برای یادگیری این زبان اشاره کردیم که یکی از جدیدترین آنها استفاده از آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید می باشد که مهمترین نرم افزارها و اپلیکیشن های موجود برای این منظور را معرفی کردیم. برای اینکه به دستور زبان ترکی استانبولی دسترسی داشته باشید می توانید از اپلیکیشن آموزشی فرادرس استفاده کنید تا از محیط کاربر محور آن جهت شروع دوره های یادگیری این زبان بهره مند شوید.