سلام به همه‌ی دوستای عزیز سئو کار، ما امروز می‌خواییم چند تا نکته از سئو به شما آموزش بدیم. نکاتی که می‌تونه روی کیفیت کار شما تاثیر قابل توجهی داشته باشه. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که سئو یک علم گسترده و به روز و ارکان اون ثابته اما ممکنه که جزئیات کار شما با هر آپدیتی عوض بشه. اما نکاتی که در این مقاله ما به شما می‌گیم رو حتما یک جا یاد داشت کنید و زمانی که یک پروژه سئو قبول می‌کنید، سعی کنید که از اون به عنوان چک لیست استفاده کنید.

به نقل از محسن حبیبی راد متخصص و مدرس حوزه سئو، معمولا افراد تازه کار اطلاعات بالایی دارند و گاها چندین دوره و آموزش را نیز پشت سر گذاشته‌اند. اما زمانی که شما به نتایج این افراد نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این افراد برنامه ریزی مشخص و چک لیست برای انجام امور خود ندارند. کاملا طبیعی است که نتیجه مناسبی نیز نگیرند، اما ما قصد داریم با این مقاله مشکل شما را به سادگی حل کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

پارامترهای سئو تکنیکال را چک کنید

شما زمانی که یک سایت را مورد بررسی قرار می‌دهید، قبل از هر پلن و برنامه‌ای برای سئو این سایت شما باید روی پارامتر‌های سئو تکنیکال کار کنید. چرا که اگر سئو تکنیکال شما به خوبی انجام نشود و وضعیت مناسبی نداشته باشد، به شما اطمینان می‌دهیم که نتیجه مناسبی نیز در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. پیش از اینکه سایر موارد رو بهتون بگیم حتما مقاله ویژه ۵ اصل سئو برای بهبود رتبه در نتایج گوگل که شاید ندانید را بخوانید تا بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید.

1.    سرعت سایت

شما باید بررسی کنید که سرعت سایت در چه وضعیتی قرار دارد. همانطور که می‌دانید سرعت اینترنت در ایران بسیار پایینتر از میانگین جهانی است. از طرفی اگر سرعت سایت شما نیز پایین باشد، به این معنی است که مخاطب شما نمی‌تواند استفاده مناسبی از سایت شما داشته باشد. به همین دلیل به سادگی سایت شما را ترک خواهد کرد. در نهایت توجه داشته باشید که این پارامتر برای گوگل نیز بسیار مهم است و روی سرعت ایندکس کردن مطالب شما تاثیر گذار خواهد بود.

2.    تحلیل کاربردی ( UX  و  UI )

یکی از نکاتی که اکثر سئو کاران مبتدی و بی‌تجربه درک درستی از آن ندارند و در نتیجه برای آن برنامه ریزی درستی نیز ندارند UX  سایت می‌باشد. شاید این موضوع اسم خاصی داشته باشد، اما کار کردن با آن بسیار ساده است. منظور از UX این است که شما در زمان کار با سایت چه احساسی دارد. به عنوان مثال اگر شما از تصاویر سایت لذت می‌برید و تم رنگی شما مناسب است به این معنی است که UX سایت دو اون بخش مثبت است. در نهایت منظور ما از UI نیز رابط کاربری شما است.

 اگر شما بتوانید این موارد را به درستی برنامه ریزی کنید. رشد سایت و رضایت کاربر چندین برابر خواهد شد.

3.    امنیت سایت « پروتکل SSL »

اگر سایت شما امنیت بالایی داشته باشد، شما به هر میزان که محتوای خوبی داشته باشید و یا کال تو اکشن مناسب اضافه کرده باشید، بازدهی مناسبی برای شما در کار نخواهد بود. شما باید روی امنیت کاربر و امنیت اطلاعات سایت خود به عنوان یک سنو کار تسلط کافی داشته باشید.

سئو داخلی سایت خود را بررسی برنامه ریزی کنید

زمانی که شما سئو تکنیکال را بررسی کردید حال باید بررسی کنید که سئو داخلی در چه وضعیتی قرار دارد. شما قرار است که برند خود را چگونه مطرح کنید. شما قرار است که روی چه کلمات کلیدی بهینه سازی انجام دهید.

4.    انتخاب کلمات کلیدی مناسب

زمانی که شما یک بررسی کلی از اهداف کارفرما و همچنین محصولات کارفرما پیدا کردید، باید به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید. این کلمات کلیدی باید بر اساس نیاز شما و همچنین فعالیت رقبا انتخاب شود. ممکن است که شما به عنوان یک سایت نوپا نتوانید یک کلمه اختصاصی که رقیب شما 10 سال برای آن زحمت کشیده است را به دست آورید.

5.    با توجه به نیاز کاربر از افزونه‌های مهم استفاده کنید

به این نکته توجه کنید که هدف از استفاده از افزونه این است که شخصی سازی بهتری با توجه به نیاز کاربر و کارفرما ایجاد کنیم. اما شما به عنوان یک سئو کار به تداخل این افزونه‌ها نیز دقت داشته باشید. چرا که ممکن است که مهمترین مرحله کار شما که خرید است را به مشکل مواجه کند.

 

6.    استفاده از سرچ کنسول برای بهینه سازی مناسب صفحات اصلی سایت

برخی از سئو کاران بی تجربه فکر می‌کنند که اگر یک کلمه کلیدی مناسب پیدا کنند، کار آن‌ها تمام شد است. در صورتی که کار یک سئو کار زمانی شروع می‌شود که نتایج جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود را مشاهده کند. او باید از طریق سرچ کنسول بررسی کند که پارامتر‌هایی مانند نرخ ترافیک سایت، نرخ پرش سایت، نرخ تبدیل سایت و... در چه وضعیتی قرار دارد.

 

7.    سئو تصاویر را جدی بگیرید

سئو کاران مبتدی تمام تمرکز خود را روی سئو متنی قرار می‌دهند. در صورتی که امروزه با افزایش جستجوی بصری این کار اشتباه است. از طرفی اگر یکی از بهترین منابع برای افزایش ترافیک سایت به صورت ارگانیک استفاده از سئو تصاویر است.

8.    لینک سازی داخلی مرتبط

شما به عنوان یک سئو کار باید لینک سازی داخلی قوی انجام دهید. این کار برای شما چندین مزایا دارد. اولین مزیت آن این است که شما می‌توانید مدت حضور کاربر را افزایش دهید.  دومین مزیت آن این است که شما می‌توانید کال تو اکشن مناسب طراحی کنید.

سئو خارجی

 پس از انجام تمام مراحل قبلی شما باید به دنبال راهی باشید که اعتبار سایت خود را افزایش دهید. در این صورت سئو خارجی به کمک شما خواهد آمد، البته توجه داشته باشید که استراتژی هرکس در این بخش ممکن است که متفاوت باشد.

9.    لینک سازی خارجی

یکی از مهمترین مواردی که در سئو خارجی به شما کمک می‌کند، استفاده از رپورتاژ آگهی است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک سازی خارجی اصولی دارد که مربوط به سئو داخلی سایت شما می‌باشد. شما باید به صورت پیوسته به بررسی این موارد بپردازید. در نهایت به اعتبار سایت نشر دهنده رپورتاژ آگهی خود توجه ویژه داشته باشید. بهتر است که یک سایت مرتبط در حوزه کاری شما این کار را انجام دهد.

 

10.                       سوشال سیگنال قوی ایجاد کنید

معمولا سئو کاران فکر می‌کنند که تمامی وظایف آن‌ها محدود به سایت است و باید در این حوزه دانش خود را افزایش دهند. اما بر اساس آخرین الگوریتم‌‌های گوگل باید به شما بگوییم که اگر شما بتوانید در چند حوزه فعال باشید. در این صورت احتمال موفقیت شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که گوگل برای سوشال سیگنال نیز ارزش بسیار بالایی قائل است.

سخن پایانی

ما در این مقاله تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که ده اصل سئو را برای شما بیان کنیم. اما اگر شما به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای و یا سئو کار مبتدی این 10 اصل سئو را به صورت یک چک لیست استفاده کنید. بازدهی شما افزایش قابل توجهی خواهد داشت. در نهایت توجه کنید که بر اساس آخرین الگوریتم گوگل « MUM » شرط رشد سایت شما، استفاده از محتوای یونیک و تخصصی است. در غیر این صورت ممکن است که از بخش‌‌های مختلف سایت خود نتیجه مورد نظر را دریافت نکنید.