در حال حاضر یکی از معروف‌ترین سرویس‌های ربات چت با هوش مصنوعی، ChatGPT است. افراد زیادی به جای گوگل کردن، از این ربات استفاده می‌کنند و اطلاعات موردنیاز خود را دریافت می‌کنند، حتی اگر به زبان فارسی سوال کنید هم پاسخ‌های خوب و کاربردی دریافت می‌کنید.

خبر خوش این است که سازنده چت‌جی‌پی‌تی برای ساده‌تر کردن استفاده از این ربات چت هوش مصنوعی در ویندوز، نرم‌افزاری منتشر کرده است. پس از نصب این برنامه در ویندوز، می‌توانید با کلید میانبر ربات چت با هوش مصنوعی را فعال کنید.

در ادامه به جزئیات بیشتر این خبر و لینک دانلود ربات چت با هوش مصنوعی ChatGPT می‌پردازیم.

برنامه ChatGPT برای ویندوز معرفی شد

در اواخر سال ۲۰۲۴ هستیم و تقریباً ۲ سال از ظهور محبوب‌ترین ربات چت با هوش مصنوعی گذشته است و طی این ۲ سال، OpenAI که سازنده‌ی ChatGPT است، نرم‌افزاری برای کاربران ویندوز معرفی نکرده بود، خبر خوش این است که از این پس برای ساده‌تر شدن چت با ربات هوش مصنوعی می‌توانید اپلیکیشن ویندوزی ChatGPT را نصب کنید.

اگر برایتان سوال است که برای دانلود برنامه چت با هوش مصنوعی فارسی و انگلیسی و غیره، به چه سایتی مراجعه کنیم، دقت کنید که این برنامه در فروشگاه مایکروسافت یا به عبارت دیگر Microsoft Store برای دانلود قرار داده شده است. به آدرس Microsoft Store مراجعه کنید و روی دکمه‌ی Get کلیک کنید تا برنامه چت‌جی‌پی‌تی روی ویندوز نصب شود.

ربات ChatGPT را با شورت‌کات کیبورد باز کنید

بعضی از کاربران ربات‌های چت با هوش مصنوعی، روزانه در مورد ده‌ها عبارت جستجو می‌کنند و اطلاعات را از ربات چت با هوش مصنوعی دریافت می‌کنند. برای این گروه از کاربران، نصب اپلیکیشن ویندوزی ChatGPT به جای باز کردن مرورگر و سایت چت با هوش مصنوعی، سریع‌تر است. مزیت مهم دیگر این است که امکان اجرا کردن سریع آن با کلید میانبر Alt + Space وجود دارد.

اگر به چت با هوش مصنوعی فارسی رایگان نیاز دارید، فعلاً باید به سایت چت‌جی‌پی‌تی مراجعه کنید. علت این است که در اولین ماه‌های انتشار این برنامه، محدودیت مهمی وجود دارد: پس از نصب ChatGPT و در مرحله لاگین کردن در حساب کاربری، متوجه می‌شوید که این برنامه برای کاربران سرویس پولی قابل استفاده است. فرقی نمی‌کند که از کدام سرویس پولی استفاده می‌کنید، پلن Plus و Enterprise و Team و Edu همگی می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

و خبر خوب بعدی این است که طبق اعلام OpenAI قرار است پس از طی شدن دوره تستی و برطرف شدن باگ‌های نرم‌افزاری، نرم‌افزار ChatGPT برای کاربران پلن رایگان نیز قابل استفاده باشد.

اگر به چت با هوش مصنوعی رایگان نیاز دارید، فراموش نکنید که صحبت با هوش مصنوعی گوگل نیز امکان‌پذیر است، هر چند ممکن است به خاطر تحریم‌ها، به VPN یا نرم‌افزار تحریم‌شکن نیاز پیدا کنید.در کنار ChatGPT 

شما کدام ربات چت با هوش مصنوعی فارسی را ترجیح می‌دهید و از عملکرد آن رضایت بیشتری دارید؟