برای تغییر سرعت ویدیو در اندروید، اپ‌های مختلفی موجود است. به عنوان مثال با MX Media Player یا VLC Media Player می‌توان سرعت پلی شدن ویدیو را به سادگی کم و زیاد کرد. اما اگر بخواهید ویدیو را ویرایش کنید، به برنامه افزایش سرعت ویدیو یا کاهش سرعت ویدیو نیاز پیدا می‌کنید.

یکی از ادیتورهای ویدیو برای اندروید که رابط کاربری ساده و خوبی دارد و امکان کاهش و افزایش سرعت فیلم در گوشی در آن پیاده‌سازی شده، InShot است. خوشبختانه اینشات نسخه اندروید و نسخه آیفون دارد و لذا همه کاربران گوشی می‌توانند با این برنامه ویدیو ادیت کنند. در ادامه نحوه کم و زیاد کردن سرعت فیلم به کمک اینشات را به صورت کامل و تصویری توضیح می‌دهیم.

توجه کنید که در بعضی از برندهای محصولات اندروید، اپلیکیشنی که به صورت پیش‌فرض برای ویرایش کردن ویدیو و عکس موجود است، قابلیت‌های خوبی دارد و شاید برای کم و زیاد کردن سرعت ویدیو، نیازی به نصب کردن اینشات نباشد. بهتر است در مورد افزایش سرعت فیلم در گوشی سامسونگ و شیائومی و هوآوی و غیره، جستجو کنید و اگر این قابلیت وجود دارد، از نصب اپ جدید و اضافه پرهیز کنید. برای افزایش سرعت گیف و فیلم کوتاه، می‌توانید از سایت‌های افزایش سرعت ویدیو آنلاین نیز استفاده کنید. اما به طور کلی برای ویرایش حرفه‌ای ویدیو در اندروید و آیفون، نصب کردن برنامه‌هایی مثل اینشات ضروری است چرا که امکانات زیادی دارد.

آموزش تغییر سرعت ویدیو با InShot

برای تغییر سرعت ویدیو در اینشات مراحل زیر را طی کنید:

اینشات را اجرا کنید و در صفحه اصلی روی Video تپ کنید.

روی New تپ کنید.

ویدیوی موردنظر را در لیست ویدیوها انتخاب کنید.

در بخش پایین صفحه که تایم‌لاین نام دارد، روی ویدیو تپ کنید.

در میان گزینه‌های ویرایش ویدیو، روی Speed یا سرعت تپ کنید.

برای کاهش سرعت ویدیو، نقطه سفید را به سمت چپ ببرید و برای افزایش سرعت ویدیو، آن را به راست ببرید.

در صورت کاهش سرعت ویدیو بهتر است قابلیت Smooth که آیکونی به شکل پلی کردن ویدیو دارد را فعال کنید که موجب نرم و روان‌تر شدن حرکت در ویدیو می‌شود.

برای تست کردن سرعت ویدیو، روی آیکون پلی تپ کنید.

در نهایت روی آیکون تیک تپ کنید.

برای ذخیره کردن خروجی، روی آیکون به اشتراک‌گذاری در بالای صفحه تپ کنید.

آموزش کاهش و افزایش سرعت ویدیو با اینشات

آموزش کاهش و افزایش سرعت ویدیو با اینشات

آموزش کاهش و افزایش سرعت ویدیو با اینشات

اگر هدف شما کاهش و افزایش سرعت فیلم در گوشی با سرعت متغیر است، می‌توانید از تب Curve استفاده کنید و سرعت قسمت‌های مختلف ویدیو را کم و زیاد کنید. روش دیگر این است که کلیپ ویدیویی را به چند قسمت تقسیم کنید که با گزینه‌ی Split انجام می‌شود و سپس روی هر بخش تپ کرده و از گزینه‌ی Speed برای تنظیم سرعت آن بخش استفاده کنید. همین مراحل را برای سایر بخش‌ها تکرار کنید.

برای دانلود اینشات به گوگل پلی یا اپ استور اپل مراجعه فرمایید. این برنامه رایگان است و امکان پرداخت درون اپلیکیشنی دارد. البته در سایت‌های ایرانی نسخه کرک شده یا به قول معروف قفل شکسته و کامل برنامه نیز موجود است.