پس از فروپاشی ناگهانی صرافی ارز دیجیتال FTX در نوامبر 2022، فروش کیف پول‌های سخت‌افزاری با افزایش تقاضا شدیدی روبرو شد. کیف پول‌های ارز دیجیتال وسیله یا برنامه‌‌هایی هستند که به شما امکان انتقال و ذخیره ارز دیجیتال را می‌دهند. امنیت کیف پول‌ها به نحوه ذخیره کلید خصوصی بستگی دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری به مالکان اجازه می‌دهند ارزهای خود را بدون احتیاج به اتصال اینترنتی نگهداری کنند. این موضوع سبب کاهش خطرات و احتمال از دست رفتن دارایی می‌شود. فروش کیف پول لجر (یکی از تولیدکنندگان محبوب کیف پول های سخت افزاری) در ماه نوامبر به بالاترین حد خود رسید. اگر شما نیز می‌خواهید دارایی‌های خود را در امنیت بالایی نگهداری کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا کیف پول مناسب خود را (از نظر بودجه و کارایی) انتخاب کنید.

چرا باید برای نگهداری از ارز دیجیتال از کیف پول استفاده کنیم؟

اکثر افراد ارز دیجیتال خود را داخل اپلیکیشن‌ها یا صرافی‌ها ذخیره می‌کنند. به این نوع از کیف پول‌‌ها، کیف پول‌های داغ یا نرم افزاری گفته می‌شود زیرا مستقیماً در اینترنت زندگی می‌کنند و از طریق رایانه یا تلفن همراه شما کار می‌کنند. محبوبیت‌ کیف پول‌های نرم افزاری به دلیل سادگی در استفاده و رایگان بودن آن‌ها است. اما اگر شخصی رایانه یا تلفن شما را بدزدد یا هک کند، ممکن است بتواند به دارایی‌های رمزنگاری شما دسترسی پیدا کند. این خطر امنیتی منجر به اختراع کیف پول سخت افزاری شد. کیف پول‌های سخت افزاری همانطور که از نامشان پیداست، یک دستگاه فیزیکی شبیه به USB هستند که کلیدهای خصوصی را به طور آفلاین ذخیره می‌کنند. کیف پول‌های سرد همیشه به اینترنت متصل نیستند و هر بار که نیاز به ارسال رمز ارز یا تعامل با یک پروتکل مالی غیرمتمرکز(Defi) داشته باشید، باید آن‌ها را به رایانه متصل کنید. مهم‌ترین چیز در استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری، محفوظ ماندن عبارت اولیه‌ای است که کیف پول تولید می‌کند. باید سعی کنید عبارت خصوصی خود را در اختیار کسی قرار ندهید؛ در این صورت می‌توانید از امنیت کیف پول سخت افزاری خود اطمینان حاصل کنید.

چرا باید برای نگهداری از ارز دیجیتال از کیف پول استفاده کنیم

معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال با توجه به قیمت

کیف پول‌های سخت افزاری در مدل‌ها و برندهای متفاوتی عرضه می‌شوند. استفاده از آن‌ها نیز کمی پیچیده‌تر از کیف پول‌های نرم افزاری است؛ اما از نظر امنیتی عملکرد بهتری ارائه می‌کنند. در این بخش به معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بر اساس قابلیت و قیمت می‌پردازیم.

لجر (Ledger)

لجر یکی از شناخته‌ شده‌ ترین کیف پول‌های سخت افزاری با فضای ذخیره سازی بسیار بزرگ است. همچنین دارای اتصال بلوتوث است که برای کاربران دستگاه‌های تلفن همراه بسیار کاربردی است. با استفاده از کابل USB-C که در بسته‌بندی موجود است نیز می‌توانید آن را به رایانه شخصی خود متصل کنید. این کیف پول از دستگاه‌های Windows ،Linux ،Mac،‏ Android و iOS پشتیبانی می‌کند. این کیف پول دارای بیش از 5500 کوین و توکن است. کیف پول لجر از برنامه Ledger live برای نصب برنامه‌های بلاک چین استفاده می کند. این کیف پول امکان خرید، فروش، قرض و مبادله دارایی‌های رمز ارزی را نیز فراهم می‌کند.

علیرغم طیف گسترده‌ای از خدمات مانند ادغام با بیشترین تعداد کیف پول نرم افزاری، استفاده در DApps، پروتکل های DeFi، بازی‌ها و بازارهای خرید و فروش NFT، همچنان بسیار ارزان‌تر از سایر رقبای خود است.

  • قیمت: 63 تا 169 دلار

ترزور (Trezor)

Trezor به طور کامل از لحاظ امنیت و محبوبیت مانند Ledger است. ترزور دارای یک صفحه نمایش لمسی و بزرگ است که می توانید به راحتی تراکنش‌ها را بخوانید و امضا کنید. همچنین از طریق WebUSB می‌توانید آن را به دستگاه اندروید خود متصل کنید. کیف پول ترزور با برنامه Trezor Suite کار می‌کند از ویندوز، لینوکس، مک نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول دارای بیش از 1800 کوین و توکن است.  ترزور با تمام مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌اش، کاملاً متن‌باز است و هر برنامه‌نویسی می‌تواند باگ‌ها یا آسیب‌پذیری‌های آن را بیابد. شما می‌توانید اتصال شبکه Tor را فعال کنید و حریم خصوصی و امنیت خود را افزایش دهید.

  • قیمت: 71 تا 215 دلار

الیپال تیتان (Ellipal Titan)

الیپال تیتان ایمن ترین فناوری و سخت افزار را با راه حل امنیتی شکاف هوا ارائه می‌دهد. حالت شکاف هوا در کیف پول سخت افزاری الیپال شما را به صورت فیزیکی، الکترومغناطیسی و الکترونیکی از سایر شبکه‌ها جدا می‌کند. در واقع، برد مدار الیپال تیتان طوری ساخته شده‌است که با وای فای، بلوتوث و تلفن همراه سازگار نباشد و تمام اتصالات فیزیکی را مسدود کند. همانطور که می‌دانید اکثر کیف پول‌های سخت افزاری از USB یا بلوتوث استفاده می کنند، اما کیف پول  الیپال تیتان با برنامه Ellipal خود، از کدهای QR برای امضای تراکنش‌ها استفاده می کند. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا حساب‌های خود را مدیریت کنید، از طریق تلفن هوشمند خود به صرافی‌ها متصل شوید و به  جدیدترین اطلاعات بازار دسترسی داشته باشید. به این ترتیب از دستگاه شما در برابر حملات شبکه محافظت می کند. این کیف پول در صورت تشخیص نقض و یا موارد مشکوک، تمام اطلاعات (کلیدهای خصوصی) ذخیره شده را حذف می کند. البته اگر این اتفاق بیفتد شما همیشه عبارت ریکاوری برای بازیابی کیف پول را دارید. الیپال تیتان دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی 4 اینچی است، بنابراین می توانید به راحتی تمام معاملاتی را که امضا می کنید به وضوح مشاهده کنید. این کیف پول سخت افزاری از بیش از 40 بلاک چین و بیش از 10000 توکن پشتیبانی می‌کند. همچنین اپلیکیشن Ellipal نیز امکان خرید و مبادله بیشتر ارزها را نیز فراهم می کند. به وسیله جستجوگر DApps می‌توانید به برنامه‌های غیرمتمرکز زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس نیز دسترسی داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین الیپال یک پروتکل جهانی Open Cross Chain Wallet ایجاد کرده‌است که به کیف پول اجازه می‌دهد از سیستم‌های حساب چند زنجیره‌ای و چند ارز دیجیتال پشتیبانی کند.

  • قیمت: 119 تا 199 دلار

سیف پال (SafePal)

کیف پول سیف پال یک پروژه کیف پول سخت افزاری است که توسط Binance Labs پشتیبانی می‌شود و از مکانیزم شکاف هوا و گواهی امنیتی EAL 5+ استفاده می‌کند که امکان خود تخریبی در صورت حملات آفلاین را به دستگاه می‌دهد. این کیف پول به اندازه یک کارت اعتباری با صفحه نمایش 1.3 اینچی و باتری 400 میلی‌آمپر ساعتی است که از 20 بلاک چین و 10000+ ارز پشتیبانی می‌کند. برنامه سیف پال همچنین دارای یک SWAP یکپارچه برای کوین‌ها و توکن‌ها است که از طریق صرافی غیرمتمرکز بایننس می‌توانید بدون خروج از برنامه از آن استفاده کنید. این کیف پول دارای ذخیره سازی  100٪ سرد  است و برای مبادله، خرید و فروش، دسترسی به DApp‌ها و NFTها یک گزینه عالی است.

  • قیمت: 59 دلار

معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال با توجه به قیمت

خرید کیف پول ارز دیجیتال با بهترین قیمت

با توجه به خبرهایی که از هک و کلاهبرداری‌ها منتشر می‌شود، بهتر است اگر دارایی دیجیتال زیادی دارید و قصد نگهداری طولانی مدت آن را دارید حتما از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها ممکن است برای مبتدیان کمی سخت باشد و بیشتر طول بکشد، اما خرید یک کیف پول سخت افزاری امنیت وجوه شما را در برابر حملات تضمین می‌کند و اختیار کامل مدیریت ارزها را به شما می‌دهد. اکثر کارشناسان معتقد هستند که استفاده از کیف پول سخت افزاری برای تمام سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال امری ضروری است. شما در این مطلب با برترین کیف پول‌های سخت افزاری در تنوع قیمت و امکانات آشنا شدید. اطلاعات تکمیلی‌تر از ویژگی‌ها، نحوه خرید و راه اندازی تمام کیف پول‌های سخت افزاری را می‌توانید در وبسایت ایرانیکارت مشاهده کنید، زیرا صرافی ایرانیکارت یکی از معتبرترین ارائه دهندگان کیف پول‌های سخت افزاری در انواع مختلف با تضمین کیفیت و مشاوره رایگان است.