اینستاگرام در حال حاضر پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران است، از نان شب هم واجب‌تر شده است. مخصوصاً افرادی که تخصص یا هنری دارند و یا صاحب یک کسب و کار هستند، حتماً باید حضور پررنگی را در این شبکه اجتماعی داشته باشند تا بتوانند بیشتر و بهتر دیده شوند و نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند. یکی از دغدغه‌هایی که خیلی از افراد و کسب و کارها برای ساخت پیج در اینستاگرام دارند، عکس پروفایل اینستاگرام است که گاهی اوقات باعث کمال‌گرایی بیش از حد و عقب افتادن راه‌اندازی پیج می‌شود که این موضوع می‌تواند به فعالیت آنلاین آن شخص یا کسب و کار صدمه زیادی وارد کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد عکس پروفایل اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید بهترین عکس پروفایل را انتخاب کنید و اصلاً براساس برند خودتان بهتر است چه عکسی را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.

اگر به دنبال این هستید که یک پیج اینستاگرام حرفه‌ای برای معرفی خود یا کسب و کارتان بسازید و بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از آن دریافت کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد عکس پروفایل بیشتر با شما صحبت کنیم و اطلاعات جالبی را درباره انتخاب تصویر پروفایل به شما بدهیم. همچنین اگر تمایل دارید به نرم افزارهای گرافیکی از جمله فتوشاپ تسلط کافی پیدا کنید و بتوانید با این نرم افزار تصاویر زیبایی برای پروفایل اینستاگرام طراحی کنید پیشنهاد می‌کنیم آموزش فتوشاپ فرادرس را دریافت کنید.

چرا عکس پروفایل اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلاً چرا انقدر عکس پروفایل اهمیت دارد و چرا باید آن را به درستی انتخاب کنید؟ موضوعی که وجود دارد این است که یکی از نشانه های هویتی شما یا کسب و کارتان در اینستاگرام، همین عکس پروفایل است و وقتی که عکس پروفایل حرفه‌ای‌تری داشته باشید، می‌توانید پیج جذاب تری نیز داشته باشید. در ادامه دو نکته را به شما خواهیم گفت که باعث می‌شوند به اهمیت عکس پروفایل بیشتر پی ببرید و متوجه شوید که چرا انقدر این موضوع اهمیت دارد:

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام – چگونه بهترین عکس را انتخاب کنیم؟

اهمیت انتخاب پروفایل مناسب در جستجوی اینستاگرام

اولین کاربرد عکس پروفایل اینستاگرام این است که وقتی در قسمت اکسپلور یا ذره بین اینستاگرام کسی نام شما را جستجو می‌کند یا کلمات مرتبط با کارتان را جستجو می‌کند، عکس پروفایل می‌تواند شانس شما را برای دیده شدن پیجتان بیشتر کند. برای تست این موضوع همین حالا به اینستاگرام خودتان بروید و یک کلمه یا نام کاربری را جستجو کنید و پروفایل‌هایی که به شما پیشنهاد داده می‌شوند را بررسی کنید و ببینید دلتان می‌خواهد روی کدام یک از پروفایل‌ها کلیک کنید. قطعاً پروفایلی که عکس جذاب‌تری دارد برایتان جالب‌تر خواهد بود و ترغیب می‌شوید که روی آن کلیک کنید و همان پیج را مشاهده کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خودتان برسید. پس خیلی مهم است که عکس پروفایل اینستاگرام جذابیت بالایی داشته باشد و کاملاً واضح و مشخص باشد تا بتواند شانس شما را برای دیده شدن بیشتر پیجتان و دریافت کلیک بیشتر افزایش دهد.

اهمیت انتخاب تصویر مناسب پروفایل در قسمت استوری‌ها

اگر به فید یا قسمت خانه اینستاگرام خودتان دقت کرده باشید، در قسمت بالای اینستاگرام به شما استوری‌های کسانی که فالو کرده‌اید را نمایش می‌دهد و خیلی اوقات شما از روی عکس پروفایل اینستاگرام تشخیص می‌دهید که استوری مربوط به کدام پیج‌ها است و روی آن کلیک می‌کنید. این موضوع برای خودتان نیز صادق است و فالوورهای شما از روی عکس پروفایل می‌توانند تشخیص دهند که استوری مربوط به شما است و روی آن کلیک کنند. این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی روی دیده شدن بیشتر استوری‌های شما داشته باشد و تعامل پیجتان را افزایش دهد. به همین خاطر است که می گوییم عکس پروفایل هویت پیج شماست و خیلی از فالوورها از روی عکس شما را می‌شناسند و اگر عکس پروفایل خودتان را بدون اطلاع تغییر دهید، خیلی از فالوورها شما را گم خواهند کرد و فکر می‌کنند که در اینستاگرام فعالیتی نمی‌کنید. پس نیاز است که این نکته را هم در نظر بگیرید و بدانید که عکس پروفایل تاثیر بسیار زیادی در افزایش تعامل با پیج شما و دیده شدن بیشتر استوری‌ها خواهد داشت.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام – چگونه بهترین عکس را انتخاب کنیم؟

اصول انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام چیست؟

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که اصلا عکس پروفایل چه اهمیتی دارد و چرا باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید. حالا می‌خواهیم به سراغ بررسی اصول انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام برویم و بگوییم که چطور می‌توانید بهترین عکس ممکن را انتخاب کنید. همچنان با ما همراه باشید.

به خلوت و مشخص بودن عکس توجه داشته باشید

اولین نکته‌ای که در انتخاب عکس پروفایل حرفه‌ای باید به آن دقت کنید، این است که عکس پروفایل شما باید کاملاً واضح و مشخص باشد و کمک کند که مخاطبان شما به راحتی عکس را تشخیص دهند. اگر عکس از خودتان است سعی کنید صورتتان کاملاً مشخص باشد و از فاصله خیلی دور عکاسی نکنید؛ چون این موضوع در تشخیص عکس شما موثر خواهد بود و باعث می‌شود به خوبی دیده نشوید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های تیز مانند زرد یا قرمز در بک گراند عکس خودتان استفاده کنید تا بتوانید خودتان را برجسته‌تر نشان دهید و کلیک بیشتری را در قسمت سرچ اینستاگرام دریافت کنید. اگر هم به قرار دادن بک گراند روی عکس خودتان علاقه‌ای ندارید و می‌خواهید عکستان طبیعی باشد، توصیه ما این است که سعی کنید بک گراند خودتان را حالت محو کنید تا تصویر خودتان مشخص‌تر باشد.

تصویرتان باید گویای کار شما باشد

دومین نکته‌ای که وجود دارد و می‌تواند کیفیت پیجتان را تا حد خیلی زیادی افزایش دهد، این است که عکس پروفایل شما باید گویای کارتان باشد و محصول یا خدمات شما را به مخاطب معرفی کند. مثلا اگر آشپز هستید به جای اینکه عکس پروفایل اینستاگرام خودتان را با کت و شلوار بگیرید، بهتر است با همان لباس سرآشپز و در حال آشپزی یا خرد کردن چیزی عکس بگیرید که هرکسی عکس شما را دید بتواند تشخیص دهد که در کار آشپزی فعالیت می‌کنید. یا اگر نقاش هستید می‌توانید عکس خودتان را در حال نقاشی بگذارید تا مخاطبان شما راحت‌تر تشخیص دهند که کار شما چیست و چه توقعی باید از پیج شما داشته باشند. به همین ترتیب باید عکس پروفایل اینستاگرام را انتخاب کنید تا بتوانید عکسی بهتر و تاثیرگذارتر روی پیج خودتان قرار دهید و مخاطبان راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

به برند خودتان توجه کنید

موضوع بعدی که در انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام بسیار کمک‌کننده است و می‌تواند کیفیت عکس انتخابی را افزایش دهد این است که به برند خودتان توجه کنید و براساس آن عکس پروفایل خودتان را انتخاب کنید. این مورد یعنی اینکه اگر برند شخصی هستید و می‌خواهید روی خودتان تمرکز کنید، سعی کنید حتماً از عکس شخصی خودتان استفاده کنید و اگر برند شرکتی هستید، حتما از لوگوی شرکت برای عکس پروفایل استفاده کنید. مثلا اگر به پیج اینستاگرام دیجی کالا مراجعه کنید، مشاهده می‌کنید که این شرکت از لوگوی دیجی کالا به عنوان عکس پروفایل استفاده کرده است و می‌توانید به راحتی پیج دیجی کالا را تشخیص دهید. البته دقت کنید که لوگوی شما باید کاملا مشخص باشد و نباید جزئیات خیلی زیادی داشته باشد، چون جزئیات در عکس پروفایل اینستاگرام که بسیار کوچک نمایش داده می‌شود و به هیچ وجه مشخص نیست. همچنین اگر مثلا مدرس هستید یا دکتر یا مشاور و یا وکیل هستید، حتما از عکس خودتان به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام استفاده کنید، چون می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد و کمک می‌کند برندتان بهتر شناخته شود. با توجه به این نکات شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین تصاویر را برای پروفایل خودتان انتخاب کنید.

کیفیت عکس مهم است

در حال حاضر تقریباً تمامی گوشی‌های موبایل دوربین‌های حرفه‌ای دارند و عکاسی با آنها می‌تواند برای عکس پروفایل اینستاگرام کافی باشد، اما اگر حس می‌کنید که دوربین گوشی شما خیلی مناسب نیست، بهتر است سعی کنید از یک دوربین باکیفیت‌تر استفاده کنید یا حتی به آتلیه بروید تا بتوانید عکسی باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر بگیرید. این موضوع شاید در ابتدا هزینه بردار باشد، اما می‌تواند در آینده هویت برند شما را به مخاطب معرفی کند و بسیار بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس حواستان باشد که به هیچ وجه از عکس‌های بی کیفیت و ناواضح در پروفایل اینستاگرام خودتان استفاده نکنید.

شئونات را رعایت کنید

شاید این موضوع برایتان کمی عجیب باشد اما اگر می‌خواهید بدون هیچگونه حاشیه‌ای در ایران فعالیت کنید، سعی کنید شئونات ابتدایی را در عکس پروفایل خودتان رعایت کنید تا دچار حاشیه نشوید. درگیر حاشیه شدن در اینستاگرام باعث می‌شود که به کلی از هدف کسب و کار خودتان دور شوید و قطعا دردسرهایی برایتان ایجاد خواهد شد، پس به هیچ وجه عکس‌های نامناسب و مشکل‌ساز را به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام خودتان استفاده نکنید. تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که چه اصولی را باید برای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام خودتان رعایت کنید. حالا می‌خواهیم به سراغ این موضوع برویم که اصلا چطور عکس پروفایل خودتان را تغییر دهید و عکس جدید خودتان را جایگزین کنید.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام – چگونه بهترین عکس را انتخاب کنیم؟

مراحل لازم برای تغییر تصویر پروفایل اینستاگرام

در این قسمت می‌خواهیم با هم گام به گام جلو برویم و به شما بگوییم که چطور می‌توانید عکس پروفایل خودتان را تغییر دهید، پس در ادامه همراه ما باشید و این آموزش را پیگیری کنید.

رفتن به پروفایل اینستاگرام

در گام اول نیاز است که وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و پروفایل خودتان را باز کنید. اگر زبان اینستاگرامتان انگلیسی است اولین گزینه در سمت راست و اگر زبان اینستاگرام فارسی است، اولین گزینه در سمت چپ را انتخاب کنید.

رفتن به ادیت پروفایل

در مرحله بعدی نیاز است که در پروفایل خودتان، روی دکمه edit کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات و تصویر پروفایل خودتان را ویرایش کنید. اگر هم زبان اینستاگرام شما فارسی است، باید گزینه ویرایش را انتخاب کنید.

انتخاب عکس

در مرحله بعدی وقتی وارد قسمت ویرایش شوید، در اولین بخش می‌توانید تصویر پروفایل خودتان را ببینید. حالا اگر در این قسمت تصویری قرار نداده‌اید، یک عکس پیش‌فرض برایتان قرار می‌گیرد. در این بخش کافی است روی گزینه change که در زیر عکس قرار دارد کلیک کنید و new profile photo را انتخاب کنید تا بتوانید عکس جدیدی را به پروفایل خودتان اضافه کنید. همچنین دو گزینه دیگر در این قسمت قرار دارند که یکی از آنها مربوط به گرفتن عکس با دوربین و دیگری برای حذف عکس فعلی است که می‌توانید از آنها هم استفاده کنید.

انتخاب عکس از گالری

در گام بعدی نیاز است که عکس پروفایل اینستاگرام خودتان را که از قبل آماده کرده‌اید را از گالری گوشی خودتان انتخاب کنید و تایید را بزنید. سپس تنظیماتی برای عکس وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها تغییرات محدودی روی عکس خودتان ایجاد کنید و مثلا عکس را برش بزنید یا فیلترهای رنگی روی آن قرار دهید. اگر بخواهید می‌توانید از این امکانات اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید عکس خودتان را بهتر کنید، البته توصیه ما این است که از قبل عکس خودتان را ادیت کرده و آماده کنید تا دیگر مجبور نباشید با اینستاگرام این کار را انجام دهید.

تایید عکس

در مرحله آخر نیز نیاز است که عکس انتخاب شده خودتان را تایید کنید و گزینه تیک که در بالای صفحه قرار دارد را بزنید تا عکستان ذخیره شده و از این به بعد به بینندگان پروفایل شما نمایش داده شود. البته بسته به سرعت اینترنت ممکن است بارگذاری عکس شما چند ثانیه‌ای طول بکشد و باید صبر کنید تا بارگذاری کامل شود و سپس از اپلیکیشن اینستاگرام خارج شوید، در غیر این صورت ممکن است عکس به درستی تنظیم نشود.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام – چگونه بهترین عکس را انتخاب کنیم؟

کلام آخر در مورد عکس پروفایل اینستاگرام

در این مقاله در مورد عکس پروفایل اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً چرا عکس پروفایل اینستاگرام اهمیت دارد و چه نکاتی هستند که عکس پروفایل خوب می‌تواند در آنها تأثیرگذار باشد. همچنین در بخش بعدی گفتیم که اصول انتخاب عکس پروفایل چیست و چطور می‌توانید بهترین عکس پروفایل را برای پیج خودتان انتخاب کنید تا بتوانید بازدهی مناسبی را دریافت کنید و پیجتان به صورت یک پیج حرفه‌ای به نظر برسد. در بخش آخر نیز با هم گام به گام بررسی کردیم که چطور می‌توانید عکس پروفایل خودتان را تغییر دهید یا اگر عکسی تنظیم نکرده‌اید، یک عکس برای خودتان تنظیم کنید تا پروفایلتان حرفه‌ای‌تر شود. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن با عکس پروفایل اینستاگرام آشنا شوید و بتوانید برای پیج خودتان این کار را انجام دهید تا یک پیج اینستاگرام حرفه‌ای و پول‌ساز ایجاد کنید. در پایان مایلم آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید: