فرمت پی دی اف یکی از پرکاربردترین فرمت‌ها برای انتقال اسناد مختلف است و خیلی از افراد و اداراه‌ها از این فرمت برای جابه‌جایی اسناد استفاده می‌کنند تا بتوانند مدارک و اسناد را بدون هیچگونه به‌هم‌ریختگی به افراد دیگر ارسال کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که گاهی اوقات ممکن است شما نیاز داشته باشید فایل پی دی اف خودتان را ویرایش کنید و مثلا فاکتوری که برای مشتری ایجاد کرده‌اید را ویرایش کرده و مجدداً برای او ارسال کنید. تبدیل پی دی اف به اکسل غیرممکن نیست؛ اما خیلی اوقات اگر اطلاعات کافی در مورد نحوه انجام آن نداشته باشید، می‌تواند برایتان دردسرساز باشد.

به همین خاطر توصیه ما این است که در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم که چطور تبدیل پی دی اف به اکسل را انجام دهید و بدون هیچگونه مشکل و بهم ریختگی بتوانید فایل هایی که فرمت پی دی اف دارند را به فایل های اکسل تبدیل کنید و از آنها برای ویرایش شدن یا هرچیز دیگری استفاده کنید. همچنین اگر تمایل دارید تا آموزش اکسل را در قالب فیلم‌های آموزشی بیاموزید پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های فرادرس استفاده کنید.

تبدیل پی دی اف به اکسل چه کاربردی دارد؟

اولین سوالی که ممکن است برایتان ایجاد شود این است که چه زمانی به تبدیل پی دی اف به اکسل نیاز پیدا می‌کنیم و ممکن است بخواهیم این کار را انجام دهیم. باید بگوییم همان‌طور که در مقدمه نیز به این موضوع اشاره کردیم، تبدیل این دو فایل معمولاً زمانی انجام می‌شود که بخواهیم یک فایل را ویرایش کنید. مثلا شما معمولا اسناد و مدارکی که مربوط به فاکتور یا لیست هزینه‌ها و... هستند را با اکسل ویرایش می‌کنید و اگر فایل پی دی اف مربوط به این موارد باشد، می‌توانید با تبدیل آن به اکسل ویرایش را راحت‌تر انجام دهید تا فایل شما قابل ویرایش باشد. اما در حالت عادی مثلا اگر فایل شما یک فایل متنی باشد، برای آن نیاز به تبدیل کردن فایل پی دی اف به ورد دارید که می‌توانید متن موردنظر خودتان را ویرایش کنید تا مجدداً آن را به صورت پی دی اف خروجی بگیرید. اگر شما هیچ‌کدام از روش‌های تبدیل فایل پی دی اف به اکسل را ندانید و نتوانید این کار را انجام دهید، ممکن است مجبور شوید خودتان از ابتدا تمامی مطالب را وارد اکسل کنید و کارهای دیزاین و... را انجام دهید که این کار می‌تواند برایتان بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده باشد و قطعاً نمی‌خواهید این اتفاق برایتان پیش بیاید.

بهترین روش‌ها برای تبدیل پی دی اف به اکسل + فیلم آموزش تبدیل pdf به excel

ویرایش پی دی اف بهتر است یا تبدیل پی دی اف به اکسل؟

افرادی که تجربه کار با نرم‌افزارهای مختلف را داشته باشند، احتمالاً این سوال برایشان پیش می‌آید که اصلاً چرا فایل پی دی اف را به اکسل تبدیل کنند؟ چون می‌توانند همان فایل را با نرم‌افزارهای ویرایش پی دی اف ویرایش کنند و تغییر فرمت را با کمک نرم‌افزارها انجام دهند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که خیلی اوقات نرم‌افزارهای ویرایش پی دی اف از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که با ویرایش کردن، فایل شما به هم بریزد و نامنظم شود و نتوانید از آن استفاده کنید. به همین خاطر بهترین راهکار این است که از تبدیل پی دی اف به اکسل استفاده کنید تا در نرم‌افزار اکسل بتوانید تمامی ویرایش‌های موردنیاز خودتان را انجام دهید و سپس مجدداً از فایل خود به صورت پی دی اف خروجی بگیرید. همچنین اگر بخواهید ویرایش‌های کوچکی در حد تصحیح یک غلط املایی انجام دهید، نرم‌افزارهای ویرایش پی دی اف کاربرد دارند؛ اما برای ویرایش‌های بیشتر و مفصل‌تر، به هیچ وجه این روش پاسخگو نخواهد بود و نمی‌توانید از این کار برای اصلاح فایل پی دی اف خودتان استفاده کنید.

چگونه فایل پی دی اف را بدون بهم ریختگی به اکسل تبدیل کنیم؟

حالا با تمام توضیحاتی که دادیم، این سوال مهم ایجاد می‌شود که چطور می توانیم بدون هیچ‌گونه مشکلی کار تبدیل پی دی اف به اکسل را انجام دهیم و فایل های خودمان را به فرمت‌های مختلف تبدیل کنیم و هیچ‌گونه به‌هم‌ریختگی در فایل اصلی ایجاد نشود. به صورت کلی روش‌های مختلفی برای تبدیل پی دی اف به اکسل وجود دارد که شامل استفاده از نرم‌افزارهای مبدل و کمک از ابزارهای حرفه‌ای برای این کار هستند، اما ما در این مطلب می‌خواهیم ساده‌ترین و البته کاربردی‌ترین راه‌ها را به شما بگوییم تا بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی کار تبدیل را انجام دهید و فایل‌های خودتان را ویرایش کنید.

بهترین روش‌ها برای تبدیل پی دی اف به اکسل + فیلم آموزش تبدیل pdf به excel

نکاتی که قبل از تبدیل pdf به excel باید بدانید

لازم است که قبل از رفتن به سراغ تبدیل فایل خودتان، با نکاتی آشنا شوید تا بتوانید کار تبدیل را بدون هیچ مشکلی انجام دهید و در صورت نیاز بتوانید فکر دیگری برای فایل خودتان کنید. در ادامه این نکات را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید سریعتر و راحت‌تر کار خودتان را انجام دهید و فایل موردنظرتان را ویرایش کنید:

وقتتان را تلف نکنید

همانطور که گفتیم ما در این مقاله می خواهیم کاربردی‌ترین و بهترین راه‌ها را به شما بگوییم تا بتوانید متون فارسی را از پی دی اف به اکسل تبدیل کنید و فایل خودتان را ویرایش کنید. به همین خاطر اگر ابزارهای گفته شده در این مقاله برایتان کاربردی نبودند و نتوانستید کار خود را انجام دهید، توصیه ما این است که فایل خودتان را از ابتدا تایپ کنید و وقت خودتان را برای پیدا کردن ابزارهای مختلف مبدل تلف نکنید تا بتوانید سریع‌تر به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

به وضوح فایل خود توجه داشته باشید

نکته دومی که وجود دارد این است که فایل پی دی اف شما باید کاملاً واضح باشد تا بتوانید تبدیل را بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام دهید و به مشکل برنخورید. مثلا فایل‌هایی که به صورت دست نویس هستند یا بخش هایی از نوشته‌ها تار است برایتان مشکل ایجاد می‌کنند و نمی‌توانید آنها را تبدیل کنید. پس نیاز است که به این موضوع دقت کنید تا بتوانید تبدیل را به سادگی انجام دهید و فایل شما دچار به‌هم‌ریختگی و مشکل نشود.

نرم‌افزار درست را انتخاب کنید

آخرین نکته این است که سعی کنید فایل خودتان را به فرمت درست تبدیل کنید تا برای ویرایش آن مشکلی نداشته باشید و بتوانید به سادگی فایل را ویرایش کنید. مثلا اگر فایل شما به صورت متنی است، بهتر است که آن را به ورد تبدیل کنید تا بتوانید با استفاده از نرم‌افزار ورد به سادگی متن‌های موردنظرتان را ویرایش کنید. همچنین اگر فایل شما دارای جدول و... است، باید آن را به اکسل تبدیل کنید تا بتوانید به‌سادگی جدول‌های موجود را ویرایش کنید و متن‌ها و بخش‌های مختلف آنها را تغییر دهید.

روش عملی برای تبدیل پی دی اف به اکسل

استفاده از نرم‌افزار foxit برای تبدیل

نرم‌افزار فاکسیت (foxit) یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها برای مطالعه و ویرایش فایل‌های پی دی اف است که به شما امکان ویرایش این فایل‌ها را نیز می‌دهد. این نرم‌افزار زمانی بیشترین کاربرد را دارد که فایل شما به صورت جدول، عکس اسکن شده یا متن باشد و بخواهید تمامی آنها را به اکسل تبدیل کنید. در حالت عادی اگر چنین فایلی را در نرم‌افزارهایی که در ادامه می‌گوییم یا با روش‌هایی که می گوییم بررسی کنید، احتمالاً به مشکل خواهید خورد و نمی‌توانید به سادگی کار تبدیل را انجام دهید اما با روشی که در ادامه می‌گوییم معمولا به مشکل کمتری بر خواهید خورد:

گام اول: به یکی از سایت های دانلود نرم‌افزار بروید و نرم‌افزار foxit pdf را دانلود کرده و روی کامپیوتر خودتان نصب کنید، دقت کنید که نرم‌افزار آخرین ورژن باشد و نسخه کامل آن را نصب کرده باشید تا راحت‌تر وارد مراحل بعدی کار شوید. البته برای دانلود کردن می‌توانید از سایت فاکسیت نیز استفاده کنید و فاکسیت را خیلی سریع و راحت دانلود کنید.

گام دوم: نرم‌افزار را روی سیستم خودتان اجرا کنید و فایل پی دی اف موردنظرتان که می‌خواهید به اکسل تبدیل شود را در آن باز کنید تا بتوانید مراحل بعدی را انجام دهید. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید کافی است روی فایل خودتان کلیک راست کنید، open with را بزنید و نرم‌افزار فاکسیت را انتخاب کنید.

گام سوم: در نرم‌افزار فاکسیت یک تب به نام Convert وجود دارد که در این مرحله نیاز است به این قسمت مراجعه کنید و گزینه Recognized Text و سپس گزینه Current File را انتخاب کنید تا بتوانید کار تبدیل را انجام دهید.

گام چهارم: در این مرحله نیاز است کمی صبر کنید تا نرم‌افزار کار خود را به خوبی انجام دهد و اطلاعات موجود در فایل پی دی اف شما را استخراج کند.

گام پنجم: اطلاعات استخراج شده را می‌توانید در نرم‌افزار اکسل یا ورد یا هر نرم‌افزار دیگری کپی کنید تا بتوانید کار ویرایش را انجام دهید.

بهترین روش‌ها برای تبدیل پی دی اف به اکسل + فیلم آموزش تبدیل pdf به excel

استفاده از سایت smallpdf

سایت smallpdf یکی از بهترین ابزارها برای تبدیل پی دی اف به اکسل است که کمکتان می‌کند بتوانید کار تبدیل فایل های خودتان و ویرایش آنها را به سادگی انجام دهید. این سایت یک هوش مصنوعی است که می‌تواند به راحتی اطلاعات فایل را پردازش و شناسایی کند و بعد از این کار، خروجی مناسبی را به شما تحویل دهد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که گاهی اوقات ممکن است با زبان فارسی مشکل داشته باشد. همچنین می‌توانید این نرم‌افزار را برای ویندوز نیز دانلود کنید تا بتوانید روی کامپیوتر خودتان کار تبدیل را به سادگی انجام دهید و نیازی نباشد هر بار به این وبسایت مراجعه کنید. برای استفاده از این سایت کافی است از بین ابزارها انتخاب کنید که می‌خواهید با فایل پی دی اف خودتان چه کاری انجام دهید یا آن را به چه فایلی تبدیل کنید، سپس در مرحله بعدی فایل خودتان را انتخاب می‌کنید تا در این وب‌سایت بارگذاری شود. مرحله بعدی این است که سایت، پردازش را انجام می‌دهد و فایل نهایی را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید آن را دانلود کنید. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که این وب‌سایت پولی است ولی به شما اجازه می دهد که روزانه یک فایل را به صورت رایگان تبدیل کنید و از آن استفاده کنید.

استفاده از سایت ilovepdf

ابزار بعدی که برایتان در نظر گرفته‌ایم و می‌تواند به شما در تبدیل فایل‌هایتان کمک کند، سایت ilovepdf است که مانند ابزار قبلی عمل می‌کند و می‌توانید به سادگی با استفاده از آن کار تبدیل فایل‌های خودتان را انجام دهید. استفاده از این سایت بسیار آسان است و پس از ورود به آن کافی است فایل خودتان را انتخاب کنید تا بارگذاری شود، سپس نیاز است که انتخاب کنید می‌خواهید با فایل خودتان چه کاری انجام دهید و چه تغییری روی فایل خود انجام دهید. پس از پردازش موردنیاز می‌توانید خروجی فایل خودتان را دریافت کنید و از آن استفاده کنید.

اددآن اکسل

آخرین روشی که برای تبدیل pdf به excel وجود دارد، نیاز به کمی تخصص در نرم‌افزار اکسل دارد و باید این کار را به خوبی بلد باشید. در این روش نیاز است که از سطح اینترنت یک اددآن برای نرم‌افزار اکسل دانلود کرده و به آن اضافه کنید که به شما اجازه می‌دهد فایل خودتان را به هر فرمت دیگری تبدیل کنید. این روش نیز برای فایل‌هایی که دارای جدول هستند و متن در آنها وجود ندارد کاربردی است اما برای فایل‌هایی که اطلاعات زیادی دارند بهتر است از همان روش‌هایی که قبل‌تر گفتیم استفاده کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

بهترین روش‌ها برای تبدیل پی دی اف به اکسل + فیلم آموزش تبدیل pdf به excel

کلام آخر در مورد تبدیل پی دی اف به اکسل

در این مقاله در مورد تبدیل پی دی اف به اکسل صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید فایل‌های پی دی اف خودتان را به فرمت اکسل تبدیل کنید تا آنها را ویرایش کنید و تغییرات دلخواه را روی آنها پیاده سازی کنید. در ادامه با هم بررسی کردیم که این کار برای چه کسانی به درد می‌خورد و با هم چند مورد از عملی‌ترین و بهترین روش‌هایی که برای این کار وجود دارد را بررسی کردیم. حالا شما می‌توانید خیلی سریع‌تر و راحت‌تر کار تبدیل پی دی اف به اکسل را انجام دهید و مشکلی از بابت این کار نداشته باشید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد با روش‌های تبدیل پی دی اف به اکسل آشنا شوید و بتوانید در صورت نیاز، به‌راحتی و با روش‌های عملی سریع، این کار را برای خودتان انجام دهید. در پایان مایلم آموزش اکسل مقدماتی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت آموزش اکسل فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید: