اگر از دسته افرادی باشید که با سایت‌های خارجی زیاد سروکار دارید، احتمالاً برایتان پیش آمده است که با خطای عدم دسترسی به سایت به دلیل حضور در کشور ایران مواجه شده باشید. خیلی از وب‌سایت‌ها به خاطر تحریم‌هایی که توسط آمریکا و کشورهای اروپایی بر علیه ایران انجام شده است، آی پی ایرانی را تحریم کرده‌اند و به ایرانیان این اجازه را نمی‌دهند که بتوانند از وبسایتشان بازدید کنند. به همین دلیل است که نمی‌توانیم از عکس‌ها و محتواهای سایت‌های خارجی استفاده کنیم و به داخل این وب سایت ها وارد شویم. خیلی اوقات طراحان سایت و گرافیست‌ها و افرادی که شغل‌های اینترنتی دارند، نیاز پیدا می‌کنند که به این وبسایتها سر بزنند و از امکانات آنها استفاده کنند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور می‌توانید با روش تغییر dns برای دور زدن تحریم‌ها، مشکل خودتان را حل کنید و به راحتی از وب‌سایت‌های دلخواه خودتان بازدید کنید.

همچنین روش های دیگری که برای این کار وجود دارند را به شما می‌گوییم که بتوانید از آنها استفاده کنید تا هیچ‌گونه مشکلی در زمینه بازدید از وبسایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند نداشته باشید. در صورتی که تمایل دارید تا با مباحث شبکه های کامپیوتری شنا شوید پیشنهاد ما دریافت مجموعه آموزش شبکه های کامپیوتری فرادرس است.

dns برای دور زدن تحریم چیست؟

در ابتدا شاید نیاز باشد که از پایه‌ای‌ترین موضوع شروع کنیم و بگوییم که اصلا dns برای دور زدن تحریم چیست و چه کاربردی دارد. کامپیوترها این قابلیت را دارند که بتوانید آدرسی به آنها بدهید که در نهایت آی پی سیستم شما تغییر کند و کشور را به درستی نمایش ندهد. مثلا اگر وبسایتی آی‌پی‌های مربوط به ایران را تحریم کرده باشد، شما می‌توانید با استفاده از dns برای دور زدن تحریم، به‌سادگی این مشکل را برطرف کنید و از وبسایت موردنظر بازدید کنید. البته روش‌های دیگری نیز غیر از dns برای دور زدن تحریم وجود دارند که در ادامه به برخی از رایج ترین آنها اشاره می کنیم تا بتوانید در صورت نیاز با آنها نیز آشنایی داشته باشید.

dns برای دور زدن تحریم – چطور وارد سایت های خارجی شویم؟

روش های عالی برای دور زدن تحریم

استفاده از VPN

وی‌پی‌ان‌ این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم با خریداری یک سرویس تغییر آی پی، به راحتی آی پی سیستم خودمان را تغییر دهیم. شما می‌توانید در وی‌پی‌ان حتی کشوری که می‌خواهید آی پی خودتان را به آن تغییر دهید انتخاب کنید و این موضوع می‌تواند یکی از مزیت‌های بسیار مناسب VPN باشد. اما مشکلی که در این حالت وجود دارد این است که در وی‌پی‌ان های اشتراکی، شما آی پی ثابتی ندارید و هر دفعه‌ای که به وبسایت وارد می شوید، یک آی پی متغیر خواهید داشت و این موضوع می‌تواند باعث شود برخی از سرویس‌ها به شما شک کرده و شما را ربات شناسایی کنند.

استفاده از VPS

گاهی اوقات ممکن است کاری که می‌خواهید انجام دهید بسیار حساس باشد و نیاز به یک آی پی ثابت داشته باشید تا خطر هرگونه مشکلی را از بین ببرید. مثلاً اگر فریلنسر باشید و بخواهید از سایت‌هایی مانند فریلنسر دات کام استفاده کنید، اگر کوچکترین خطایی از شما سر بزند و با آی پی نامناسبی وارد شوید، سریعا این سایت‌ها شما را بلاک کرده و تمامی پول‌های حساب کاربری شما را بلوکه می‌کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، راحت ترین راه حلی که وجود دارد این است که از وی‌پی‌اس استفاده کنید. حالا شاید بگوییم که تفاوت وی‌پی‌اس و وی‌پی‌ان در چیست. وی‌پی‌ان همانطور که گفتیم می‌تواند به شما در تغییر آی پی کمک کند؛ اما به شما یک آی پی ثابت ارائه نمی‌دهد و به همین خاطر می‌تواند در برخی از سایت‌ها برایتان مشکل‌ساز شود. اما وی‌پی‌اس به گونه‎ای است که هزینه بیشتری دارد، اما می‌تواند به شما یک آی پی ثابت ارائه دهد و همین موضوع کمک می‌کند که بتوانید با خیال راحت از هر سرویس و وبسایتی استفاده کنید و هیچگونه خطری شما را تهدید نکند.

dns برای دور زدن تحریم

رسیدیم به یکی از بهترین روش‌ها برای دور زدن تحریم که بسیار کاربردی و عالی است. روشی که در این مقاله می‌خواهیم آن را بررسی کنیم، یعنی dns برای دور زدن تحریم. این روش همان‌طور که گفته شد به این صورت است که شما می‌توانید دی ان اس سیستم خودتان را به صورتی تنظیم کنید که فقط سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند متوجه نشوند شما از ایران هستید. این کار باعث می‌شود که اینترنت کمتری مصرف کنید و اینترنت شما بین‌المللی محاسبه نشود و همچنین بتوانید به سادگی از سایت‌هایی که می‌خواهید نیز استفاده کنید. در ادامه بیشتر این موضوع را با هم بررسی خواهیم کرد. پس همچنان با ما همراه باشید.

dns برای دور زدن تحریم – چطور وارد سایت های خارجی شویم؟

dns برای دور زدن تحریم را از کجا بیاوریم؟

ممکن است با توضیحاتی که تا به اینجا گفتیم، این سوال برایتان پیش آمده باشد که از کجا باید dns برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کنیم. باید بدانید که سرویس هایی در این زمینه وجود دارند که هم در ایران و هم خارج از ایران فعالیت می‎کنند و شما می‌توانید با استفاده از این سرویس ها که اکثرا رایگان نیز هستند، به راحتی کار تغییر دی ان اس را انجام دهید و از سایت‌های خارجی به‌راحتی استفاده کنید.

سرویس شکن

شکن یک سرویس ایرانی است که می‌توانید با استفاده از آن، به راحتی به وبسایت‌های موردنظر خودتان دسترسی داشته باشید و بدون هیچ مشکلی تحریم را دور بزنید. این سرویس هم دارای یک اپلیکیشن موبایلی است که می‌توانید آن را روی گوشی خودتان نصب کنید تا تحریم‌ها را دور بزنید و هم دارای دی ان اس اختصاصی است که با تنظیم آن در کامپیوتر خودتان، می‌توانید کار دور زدن تحریم‌ها را انجام دهید. جالب است بدانید که شکن سرویس سازمانی نیز دارد و اگر می‌خواهید برای شرکت خودتان از یک dns برای دور زدن تحریم استفاده کنید، می‌توانید به‌راحتی از این سرویس چنین خدماتی را دریافت کنید.

سرویس بگذر

بگذر هم مانند شکن یک سیستم ارائه dns برای دور زدن تحریم است که می‌توانید با دی ان اسی که به شما ارائه می‌دهد، تحریم‌ها را دور زده و از وب‌سایت‌های دلخواه خودتان به راحتی بازدید کنید. همچنین شما می‌توانید وب‌سایت‌هایی که می‌خواهید را در این سیستم جستجو کنید و ببینید که قابل دسترسی هستند یا خیر و اگر این سرویس از وبسایت خاصی پشتیبانی نکند و آن وبسایت ما را تحریم کرده باشد، پس از جستجوی شما وبسایت در لیست این سرویس اضافه خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سرویس level3.com

وبسایت level3.com یک سیستم مانند وب‌سایت‌هایی که معرفی کردیم است که dns برای دور زدن تحریم را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از خدماتی که این وبسایت ارائه می‌دهد، به راحتی از وبسایت‌های دلخواه خودتان بازدید کرده و آنها را بدون مشکل باز کنید. این وبسایت خارجی است و برخی از امکانات آن نیز پولی است، اما خدماتی بسیار حرفه‌ای و مناسب ارائه می‌دهد که برای کارهای خودتان می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

dns برای دور زدن تحریم – چطور وارد سایت های خارجی شویم؟

چطور dns برای دور زدن تحریم را برای موبایل تنظیم کنیم؟

ممکن است شما بخواهید با استفاده از موبایل خودتان به سایت‌هایی که تحریم هستند دسترسی داشته باشید. با موبایل این کار را می‌توانید به راحتی انجام دهید و به هر وبسایتی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید. برای این کار معمولا سرویس هایی مانند شکن اپلیکیشن موبایل نیز دارند که می‌توانید به راحتی از همان اپلیکیشن استفاده کنید تا نیاز خودتان را برطرف کنید و نیازی به تنظیم دی ان اس به صورت دستی نیست. اما اگر بخواهید به صورت دستی این کار را انجام دهید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ورود به قسمت وای فای

در ابتدا نیاز است که وارد تنظیمات گوشی خودتان شوید و به قسمت وای فای بروید تا بتوانید به شبکه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. حالا روی علامت چرخ دنده در شبکه‌ای که به آن متصل هستید کلیک کنید تا بتوانید وارد تنظیمات آن شبکه خاص شوید.

رفتن به قسمت تغییر آی پی

در مرحله بعد نیاز است که روی قسمت advanced کلیک کنید تا بتوانید به گزینه‌های حرفه ای دسترسی داشته باشید و سپس گزینه IP settings را انتخاب کنید تا بتوانید تغییرات موردنیاز را انجام دهید.

تنظیمات آی پی

در این مرحله که آخرین مرحله است، نیاز است آی پی را از حالت پیش فرض به حالت static تغییر دهید و در کادرهای مربوط به دی ان اس، دو دی ان اسی که از سرویس‌های مختلف دریافت کرده‌اید را وارد کنید و در آخر تغییرات را ذخیره کنید. این مراحل مربوط به گوشی‌های اندرویدی است و به همین ترتیب می‌توانید تغییرات را انجام دهید، اما برای گوشی‌های آی او اس نیز می‌توانید از اپلیکیشن trust dns استفاده کنید و به راحتی دی ان اس خودتان را تغییر دهید.

dns برای دور زدن تحریم – چطور وارد سایت های خارجی شویم؟

برای تنظیم dns برای دور زدن تحریم در کامپیوتر چه کاری انجام دهیم؟

اگر می‌خواهید در کامپیوتر خودتان دی ان اس را تغییر دهید تا بتوانید از dns برای دور زدن تحریم استفاده کنید، باید کارهایی که در ادامه گفته می‌شود را انجام دهید تا بتوانید از این امکان استفاده کنید.

ورود به کنترل پنل

در ابتدا نیاز است که در سیستم ویندوزی خودتان وارد منوی استارت شوید و کنترل پنل را انتخاب کنید و به این بخش وارد شوید. پس از ورود به کنترل پنل، نیاز است که وارد بخش network and internet شوید. سپس وارد قسمت network and sharing center شوید تا بتوانید به قسمت‌های مختلف دسترسی داشته باشید. در این قسمت نیاز است که از منوی کناری گزینه change adapter settings را انتخاب کنید تا بتوانید به شبکه‌هایی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید.

ورود به شبکه اینترنت مورداستفاده

در قسمت بعدی نیاز است که از پنجره باز شده، شبکه‌ اینترنتی که در حال حاضر به آن متصل هستید را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که از وای فای استفاده می‌کنید یا از شبکه کابلی، لیست تمام سرویس‌ها قابل مشاهده هستند و می‌توانید آنها را انتخاب کنید. در مرحله بعدی روی شبکه موردنظر کلیک راست کنید و گزینه properties را بزنید تا بتوانید وارد تنظیمات همان شبکه خاص شوید.

تنظیم dns برای دور زدن تحریم

در پنجره‌ای که در مرحله قبل برایتان باز شده است، نیاز است که از بین گزینه‌های موجود، گزینه internet protocol version 4 را انتخاب کنید. سپس روی دکمه properties که در پایین این گزینه فعال می‌شود کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات موردنظر را انجام دهید. در مرحله بعدی نیاز است که حالت use the following dns server address را انتخاب کنید تا بتوانید دی ان اس های موردنظر خودتان را وارد کنید. در این مرحله دو قسمت برای دی ان اس وجود دارد که کافی است دی ان اس های دریافت شده را در این قسمت‌ها وارد کنید و در نهایت روی گزینه ok بزنید تا تنظیمات ذخیره شود. پس از این مرحله به راحتی می‌توانید از دی ان اس های ذخیره شده روی شبکه‌ای که انتخاب کرده اید استفاده کنید و از سایت‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

dns برای دور زدن تحریم – چطور وارد سایت های خارجی شویم؟

آیا با dns برای دور زدن تحریم میتوان سایت‌های فیلتر را مشاهده کرد؟

خیلی از افراد ممکن است این سوال را بپرسند که آیا با تغییر دی ان اس می توان از سایت‌هایی که در ایران فیلتر هستند نیز بازدید کرد. باید بگوییم که این امکان وجود ندارد و دی‌ان‌اس‌ها فقط وبسایت‌هایی را به شما نمایش می‌دهند که ایران را تحریم کرده‌اند. این وبسایت‌ها این اجازه را به شما نمی‌دهند که بتوانید از وبسایت‌هایی که فیلتر هستند بازدید کنید، به همین خاطر برای بازدید از آنها باید از همان وی‌پی‌ان استفاده کنید.

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد dns برای دور زدن تحریم صحبت کردیم و گفتیم که اصلا این امکان چیست و چطور می‌توانید از آن استفاده کنید تا بتوانید از سایت‌هایی که آی پی ایران را تحریم کرده‌اند استفاده کنید و مشکلی در بازدید از آنها نداشته باشید. همچنین روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارند را با هم بررسی کردیم تا بتوانید در صورت نیاز آنها را به کار بگیرید و تحریم‌ها را دور بزنید و از سرویس موردنظر خودتان استفاده کنید. در انتها این موضوع را بررسی کردیم که در گوشی موبایل و کامپیوتر، چگونه می‌توانید dns برای دور زدن تحریم را تنظیم کنید تا همیشه بتوانید به سادگی وارد هر وبسایتی شوید و آن را استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با dns برای دور زدن تحریم آشنا شوید و نکات مهمی که در مورد این موضوع وجود دارد را یاد گرفته باشید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. در پایان مایلم آموزش های فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت آموزش مبانی آی سی تی فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید: