اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان است و از دست دادن دسترسی به حساب کاربری شما می‌تواند یک سناریوی کابوس‌وار برای بسیاری از کاربران باشد. جدا شدن از دوستان و جامعه مجازی می‌توانند ناراحت‌کننده باشد، بدتر از آن از دست دادن چندین سال عکس و ویدیو خاطره‌انگیز می‌تواند ویرانگر باشد. خوشبختانه، در بسیاری از موارد برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام خود چندان سخت نیست. برای کمک به شما در این فرآیند، ما این راهنمای مفید را برای بازگرداندن حساب اینستاگرام غیرفعال، هک شده یا حذف شده خود نوشته‌ایم. بازیابی حساب بسته به شرایط شما ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. برای بازیابی اکانت اینستاگرام از کار افتاده، باید درخواست تجدیدنظر را مستقیماً به اینستاگرام ارسال کنید و امیدوار باشید که موافقت بشود. برای بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام، می‌توانید با ارسال کدی به گوشی خود دوباره دسترسی پیدا کنید یا می‌توانید هک را به اینستاگرام گزارش دهید و برای بازیابی حساب خود درخواست کمک کنید.

چرا اکانت اینستاگرام من غیرفعال شده است؟

دلایل زیادی برای غیرفعال شدن حساب اینستاگرام وجود دارد و اغلب بدون هیچ هشداری این اتفاق رخ می‌دهد. تنها زمانی متوجه می‌شوید حساب شما غیرفعال شده است که سعی می‌کنید وارد حسابتان شوید، یک پیام پاپ‌آپ به شما اطلاع می‌دهد. توجه داشته باشید که این مورد با نداشتن گذرواژه/نام کاربری نادرست یکسان نیست. در این صورت، با وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره تلفن و بازنشانی رمز عبور، مشکل در چند دقیقه برطرف می‌شود، مگر اینکه هک شده باشید. اینستاگرام هیچ علت دقیقی را برای غیرفعال شدن حساب کاربری نه تنها شما، بلکه تمام کاربران خود بیان نمی‌کند. اما به واضح می‌گوید که اکانت شما از دستورالعمل‌های انجمن پیروی نکرده است و قوانین ما را زیر سؤال برده است! به طور کلی دلیل غیرفعال شدن حساب کاربری اینستاگرام شما می‌تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

  • فعالیت های خلاف قانون
  • ارسال پست های خشونت آمیز
  • برهنگی
  • و...

همگی زمینه‌ای برای این اقدام توسط اینستاگرام هستند. همچنین شما نباید از برنامه‌هایی مثل افزایش فالوور، اینستاگرام ایکس و... استفاده کنید. حساب کاربرانی که به مکرر این اشتباهات را انجام می‌دهند ممکن است برای همیشه و بدون هیچ اطلاعی حذف شود. خبر خوب این است که اگر اکانت اینستاگرام به اشتباه غیرفعال شده باشد، بازگرداندن آن چندان پیچیده نیست اما ممکن است چند روز طول بکشد. در ادامه به صورت تصویری و گام به گام نحوه برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام را توضیح خواهیم داد اما قبل از آن مایلم آموزشی را به شما معرفی کنم که میتوانید به کمک آن اصول و ترفندهای راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را بیاموزید و در صورت تمایل اقدام به راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی خودتان کنید. برای دریافت این آموزش که توسط مجموعه آموزشی فرادرس منتشر شده است میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

نحوه برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام

هنگامی که پیام ترسناک اکانت غیرفعال اینستاگرام خود را دریافت می‌کنید، اولین کاری که برنامه از شما می‌خواهد انجام دهید این است که در این رابطه بیشتر بدانید. این کار کم و بیش شما را در فرآیند بازگرداندن اکانت غیرفعال شده اینستاگرام خود راهنمایی می‌کند، اگرچه چند ترفند دیگر وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. اولین جایی که می‌توانید درخواست تجدید نظر ارسال کنید، این صفحه تماس رسمی است. به سادگی فرم‌های مورد نیاز را پر کرده و سپس دکمه Send را بزنید تا پرونده شما بررسی شود. از عذرخواهی بپرهیزید زیرا به این معنی است که شما مقصر بوده‌اید. ممکن است در مرحله‌ای از فرآیند از شما خواسته شود که یک سلفی به عنوان تأیید صحت ارسال کنید. توجه کنید پیام شما باید به انگلیسی نوشته شده باشد. برای این منظور می‌توانید از ابزار مترجم گوگل استفاده کنید.

آموزش برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام به صورت تصویری

می‌توانید مراحل بررسی این کار را هر چند وقت که دوست دارید تکرار کنید تا زمانی که بازرس مهربان‌تری درخواست شما را مشاهده نماید. البته با فرض اینکه شما به‌صورت عمدی هیچ یک از قوانین اساسی اینستاگرام را نقص نکرده باشید، دریافت پاسخ نباید بیش از چند روز طول بکشد. از پیگیر بودن در این قضیه نترسید تا شاید در نهایت خوش شانس باشید. برای اطمینان از دریافت پاسخ از اینستاگرام، نکاتی وجود دارد که باید هنگام نوشتن پیام در نظر بگیرید:

  • سعی کنید ناراحت به نظر نرسید: در صورت ارسال پیام واضح و بی‌طرفانه، احتمال بیشتری وجود دارد که پاسخ دریافت کنید.
  • دقیق باشید: به سادگی نگویید \"نمی توانم وارد سیستم شوم\". سعی کنید واضح باشید و مشکل و اقداماتی که برای حل مشکل انجام داده‌اید را بیان کنید.
  • اضافه کردن یک عکس از صفحه نمایش با مشکل: این به تیم پشتیبانی کمک می‌کند تا مشکل را درک کند
  • مطمئن شوید که نام کاربری خود را وارد کرده‌اید (اما رمز عبور خود را اضافه نکنید)
  • منتظر جواب نباشید.

با این حال، این نکته را در نظر داشته باشید که  این مراحل می تواند مدتی طول بکشد. اگر می‌خواهید خیلی سریع دوباره به «اینستاگرام» بازگردید، بهتر است به فکر یک حساب کاربری جدید در این شبکه اجتماعی محبوب باشید.

نحوه فعال سازی مجدد اکانت Deactivate شده اینستاگرام

اینستاگرام گزینه غیرفعال کردن موقت حساب خود را در زمانی که نیاز به استراحت از پلت فرم رسانه‌های اجتماعی دارید، ارائه می‌کند. شما فقط می‌توانید این کار را از طریق یک مرورگر تلفن همراه یا کامپیوتر (نه برنامه) انجام دهید، اما تمام محتوای شما حذف می‌شود و پروفایل شما طوری به نظر می‌رسد که حساب حذف شده است. برعکس روش بالا، فعال کردن دوباره حساب دی اکتیو شده در اینستاگرام خود ساده است. برای این منظور دوباره از هر دستگاهی وارد پروفایل خود شوید، و حساب شما به طور خودکار دوباره فعال می‌شود. بسته به مدت زمانی که دور بوده‌اید، ممکن است لازم باشد با شرایط و ضوابط جدیدی که از زمانی که ترک کرده‌اید موافقت کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام هک شده را برگردانیم

اکانت های اینستاگرام یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای هکرها می‌باشند. هکرها می‌توانند به دنبال دسترسی به حساب‌های خصوصی، تلاش برای فروش نام کاربری شما، یا سرقت اطلاعات شخصی شما یا برای سایر اقدامات شرورانه شما را هدف قرار دهند. بنابراین، محافظت از تلفن خود باید همیشه در اولویت باشد. اگر مشکوک هستید اکانت اینستاگرام شما هک شده است، باید در اسرع وقت اقدام کنید. هرچه مدت زمان دسترسی هکرها به حساب شما بیشتر باشد، آسیب بیشتری به حریم خصوصی و اعتبار آنلاین شما بیشتر خواهد بود. برای بازگرداندن حساب کاربری هک شده اینستاگرام خود، اولین قدم این می‌باشد که در صندوق ورودی ایمیل خود، ایمیلی از اینستاگرام مبنی بر تغییر ایمیل مرتبط با حساب کاربری خود را بررسی کنید. این ساده‌ترین روش نفوذ یک هکر برای کنترل حساب شما است. با این حال، اگر بتوانید ایمیل را پیدا کنید، می‌توانید فوراً حساب هک شده خود را بازیابی کنید.

اگر نمی‌توانید ایمیل را پیدا کنید، یک گزینه دیگر برای رفع آن قبل از اینکه خیلی دیر شود وجود دارد. می‌توانید به جای آدرس ایمیل هکر، یک لینک ورود به شماره تلفن خود را درخواست کنید. در صفحه ورود به سیستم، روی دریافت راهنمایی برای ورود به سیستم (در Android) ضربه بزنید یا رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟ (در iOS). سپس می‌توانید شماره تلفن خود را وارد کنید تا یک لینک ورود موقت برای شما ارسال شود. دستورالعمل‌های موجود در آنجا را برای دسترسی مجدد دنبال کنید. اگر با این کار دسترسی به حساب شما فراهم شد، باید فوراً رمز عبور خود را تغییر دهید و دسترسی داده شده به هر برنامه شخص ثالث را لغو کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که چند حساب جدید را دنبال می‌کنید. تا زمانی که حسابتان ایمن نشده است نگران این موضوع نباشید. پس از ایمن سازی حساب خود، زمان زیادی خواهید داشت تا آنها را لغو دنبال کنید.

وقتی در موارد بالا شکست خوردید، همچنان می توانید حساب هک شده را گزارش دهید تا دوباره به آن دسترسی پیدا کنید. این کار را با دنبال کردن مراحل زیر انجام دهید:

  • در صفحه ورود به سیستم، روی لینک "برای ورود به سیستم راهنمایی دریافت کنید" (در Android) ضربه بزنید یا رمز عبور را فراموش کرده اید؟ (در iOS).
  • نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید و روی Next ضربه بزنید .

آموزش برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام به صورت تصویری

  • دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
  • ممکن است به عنوان بخشی از این فرآیند، لازم باشد یک عکس از خودتان که یک کد امنیتی در دست دارید برای تأیید هویت خود ارسال کنید.

برای به حداقل رساندن احتمال هک شدن مجدد، احراز هویت دو مرحله ای را در اسرع وقت روشن کنید و تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید .

آیا می توانم اکانت حذف شده اینستاگرام را برگردانم؟

اگر شما یا هر فرد دیگری که نام کاربری و پسورد شما را دارد، حساب اینستاگرام تان را حذف کرده باشد، با استفاده از هیچ روشی قادر به بازگرداندن آن نخواهید بود. برای این منظور همیشه باید اطلاعات ورود به حساب خود را به دوستان و یا حتی خانواده خود ندهید. همچنین اگر ایمیلی درباره فعالیت مشکوک در حساب خود از سمت اینستاگرام برای شما ارسال شده است، آن را جدی بگیرید و خیلی سریع رمز عبور خود را تغییر دهید. همچنین توجه داشته باشید که شما می‌توانید با همان آدرس ایمیل یا شماره تلفن قبلی خود یک حساب جدید در اینستاگرام بسازید. اما نمی‌توانید از نام کاربری قبلی خود استفاده کنید، یا فالوورها و تصاویر ارسال شده در اکانت قبلی خود را برگردانید.

جلوگیری از غیرفعال شدن حساب اینستاگرام

می‌توانید با انتشار ویدیوها یا عکس‌هایی که مطابق با دستورالعمل‌های انجمن تعیین‌شده توسط این پلتفرم هستند، از غیرفعال شدن حساب خود جلوگیری کنید. بخشی از آنها عبارت‌اند از:

✅ فقط تصاویر و فیلم هایی را ارسال کنید که متعلق به خود شما هستند.

✅ هر پستی  که ارسال می کنید باید برای تمام سنین این شبکه مناسب باشد. محتوای مربوط به موضوعات جنسی یا خشونت آمیز یا تصاویر برهنه را پست نکنید. علاوه بر این، محتوایی که خودآزاری را نشان می دهد را پست نکنید.

✅ در دایرکت و کامنت ها با همه مخاطبین این شبکه رفتاری محترنامه داشته باشید. تا ریپورت نشوید.

✅ اسپم ارسال نکنید : ارسال کامنت های تکراری ممنوع است،.

همچنین شما باید از نقض قوانین استفاده از اینستاگرام خودداری کنید.

اگر قوانین زیر را رعایت نکنید، اینستاگرام می‌تواند بدون اطلاع قبلی حساب کاربری شما را قطع کند، و اگر به طور مکرر این کار را انجام دهید ، برای همیشه حساب شما را حذف خواهد کرد.

➡️ شما باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشید.

➡️ شما نباید حساب خود را به شخص دیگری بفروشید یا انتقال دهید.

➡️ برای دسترسی به سایر حساب‌ها نباید اطلاعاتی را درخواست کنید.

➡️ شما نمی‌توانید محتوای خشونت‌آمیز، تبعیض‌آمیز یا جنسی ارسال کنید.

➡️ نباید برای سایر کاربران اسپم ارسال کنید.

➡️ با ابزار‌های غیرمجاز مانند ربات‌ها یا برنامه های خودکار حساب ایجاد نکنید.

➡️ نباید کاربر دیگری را برای استفاده از اینستاگرام محدود کنید.

➡️ نباید هیچ ویروس یا کد مخربی را منتقل کنید.

➡️ شما نباید به API خصوصی اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

➡️ هرگز از اینستاگرام برای مقاصد غیرقانونی استفاده نکنید.

➡️ مسئولیت هر کاری که از طریق حساب کاربری اینستاگرام  شما انجام می‌شود به عهده شماست.

➡️ هرگز رمز عبور خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

چگونه از حساب اینستاگرام خود محافظت کنیم؟

اینستاگرام به شما کمک می‌کند از حساب خود در برابر هک یا فیشینگ محافظت کنید. این نکات از شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند تا امنیت حساب خود را افزایش دهید.

▶️ احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید:

اینستاگرام توصیه می‌کند که احراز هویت را از طریق شماره خود و برنامه Whatsapp با دریافت کد تأیید فعال کنید. علاوه بر این، می‌توانید یک پیامک با کد دریافت کنید یا آن را از طریق برنامه‌های دیگر مانند احراز هویت گوگل نیز فعال کنید.

▶️ داده‌های خود را به روز کنید:

برای بازیابی حساب خود در سریع‌ترین زمان ممکن، مهم است که‌ایمیل و شماره تماس  مرتبط با دستگاه خود را به روز کرده باشید. این کار روند بازیابی حساب را سرعت می‌بخشد.

▶️ مراقب پیام‌های مشکوک باشید:

اینستاگرام هرگز از طریق پیام خصوصی با شما تماس نخواهد گرفت و اطلاعات حساب شما را نمی‌خواهد. اگر چنین پیام‌هایی دریافت کردید، مراقب آن‌ها باشید. علاوه بر این، اگر صفحه، پروفایل یا محتوای مشکوکی در اینستاگرام پیدا کردید، به خاطر داشته باشید که آن را به این شبکه اجتماعی گزارش دهید.

❇️ یک رمز عبور امن انتخاب کنید:

انتخاب یک رمز عبور قوی اولین قدم برای داشتن امنیت در حساب اینستاگرام است. رمز عبوری را انتخاب کنید که شامل حروف، اعداد و نمادهایی باشد که حدس زدن آن‌ها دشوار است. برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام با روش‌های ارائه شده در بالا امکان پذیر است. خیلی کم پیش آمده است که اینستاگرام حسابی را به‌صورت اشتباه غیرفعال کرده باشد. همان‌طور که در این مقاله بیان شد، احتمالاً شما یکی از قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی را نقص کرده‌اید.

کلام آخر در مورد برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام

دلیل غیر فعال شدن اکانت اینستاگرام هرچه که باشد، امیدواریم توانسته باشید به کمک این مقاله حساب غیرفعال شده خود را دوباره فعال کرده باشید. در صورتی که نیاز به آموزش‌های بیشتر برای استفاده از اینستاگرام دارید، می‌توانید از آموزش‌های فرادرس در این زمینه استفاده کنید. برای دریافت آموزش های فرادرس کافی است به لینک زیر مراجعه کنید.