دیلیت کردن اکانت اینستاگرام امکان‌پذیر و بسیار ساده است، به شرط آنکه پسورد حساب کاربری و نام، شماره تلفن یا ایمیل مربوط به آن را فراموش نکرده باشید. البته در صورت فراموش کردن این موارد هم امکان بازیابی کردن وجود دارد.

اگر به دلایلی مثل حفظ حریم خصوصی یا مشکلاتی که در فضای مجازی پیدا کرده‌اید، می‌خواهید حساب کاربری خویش در شبکه‌ی اجتماعی Instagram را حذف کنید، با سیاره‌ی آی‌تی در ادامه‌ی مطلب همراه شوید.

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص در میان کاربران اندروید و iOS است. فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را تصاحب کرد و آن را به خوبی توسعه داد و در حال حاضر تعداد کاربران آن بسیار زیاد است. با وجود اینکه اینستاگرام، سرویس تحت وب و اپلیکیشن خوبی برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو و گفتگو است، برخی کاربران تصمیم می‌گیرند که آن را کنار بگذارند.

برخی کاربران که روی مقوله‌ی حریم خصوصی حساسیت ویژه‌ای دارند، پس از مشکلاتی که در مورد Facebook مطرح شد و به فاش شدن اطلاعات میلیون‌ها کاربر منجر شد، تصمیم گرفتند از اینستاگرام استفاده نکنند. برخی کاربران نیز به دلیل هک شدن حساب کاربری که معمولاً به علت بی‌احتیاطی در انتخاب رمز عبور و نگهداری آن است، تصمیم می‌گیرند که حساب کاربری و اپلیکیشن Instagram را به طور کامل حذف کنند. در هر صورت دیلیت کردن اکانت اینستاگرام بسیار ساده است مگر آنکه نام کاربری یا رمز عبور حساب خویش را فراموش کرده باشید. حتی در این حالت هم احتمالاً می‌توانید رمز عبور را ریست کنید و به حساب خویش دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله به روش حذف اکانت می‌پردازیم اما توجه کنید که می‌توانید از تمام عکس‌ها و ویدیوهای خاطره‌انگیز خویش یک بکاپ کامل تهیه کرده و دانلود کنید. گزینه‌ای برای این مهم در نظر گرفته شده و نیازی به ذخیره کردن عکس و ویدیوها به صورت تک‌تک‌ نیست. برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی زیر مراجعه فرمایید:

نکته‌ی دیگر این است که پس از حذف اکانت، نمی‌توانید حساب کاربری با همان نام سابق ایجاد کنید.

نحوه حذف حساب کاربری اینستاگرام

برای حذف کردن حساب کاربری می‌بایست به وب‌سایت اینستاگرام مراجعه کنید که طبعاً بدون وجود اپلیکیشن Instagram امکان‌پذیر است. در ویندوز، اندروید و iOS و مک‌او‌اس می‌توانید مرورگر اینترنت دلخواهی مثل گوگل کروم را اجرا کنید و سایت اینستاگرام را باز کنید.

و اما روش کار: به صفحه‌ی حذف حساب کاربری در وب‌سایت اینستاگرام مراجعه فرمایید و در این صفحه با وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل یا نام پروفایل کاربری و پسورد، لاگین کنید.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

پس از ورود می‌توانید علت دیلیت کردن حساب کاربری را از منوی کرکره‌ای اول انتخاب کنید. البته نیازی به مشخص کردن علت نیست و می‌توانید اولین گزینه را انتخاب کنید.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

در ادامه برای تأیید کردن حذف حساب کاربری، رمز عبور حساب کاربری را در فیلد to continue, please re-enter your password وارد کنید و سپس روی دکمه‌ی Permanently delete my account کلیک کنید که به معنی حذف دائمی حساب کاربری است.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

به همین سادگی! درخواست حذف حساب کاربری اینستاگرام ثبت می‌شود و پس از مدت کوتاهی، حساب شما به کلی حذف و از دسترس خارج می‌شود.