به‌منظور حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال خود، لیست انتخاب‌شدهٔ زیر را بررسی کنید. در این لیست مناسب‌ترین ولت‌ها برای نگه‌داری ارز دیجیتال را معرفی کرده‌ایم. افراد زیادی به ‌دلیل استفاده از کیف‌پول‌های ناامن، دارایی‌های دیجیتال خود را از دست داده‌اند، به همین دلیل باید مراقب باشید و بهترین کیف‌پول را برای نگه‌داری رمزارزهای خود انتخاب کنید.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

احتمالاً می‌دانید که ماهیت ارزهای دیجیتال در غیرمتمرکز بودن آن‌هاست. برای نگه‌داری این ارزها، هیچ بانکی وجود ندارد و آن‌ها تحت قوانین هیچ کشوری نیستند. بنابراین اگر درزمینهٔ خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، خودتان باید مسئول حفظ و امنیت دارایی‌هایتان باشید و مناسب‌ترین کیف‌پول یا ولت را برای خود انتخاب کنید. کیف‌پول‌ ارزهای دیجیتال ترکیبی از کلیدهای عمومی و خصوصی هستند و براساس روش و مکان ذخیره‌سازی، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. به‌عنوان یک معامله‌گر کریپتو علاوه‌ بر بررسی قیمت ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها در بهترین زمان، باید انواع کیف‌پول کریپتو نیز را بشناسید.

انواع کیف‌پول ارز دیجیتال

کیف‌پول‌ ارزهای دیجیتال ازلحاظ اتصال به اینترنت به دو نوع گرم (hot Wallets) و سرد (Cold Wallets) دسته‌بندی می‌شوند. ولت‌های گرم به اینترنت متصل هستند. بر همین اساس امنیت کمتری دارند و ممکن است موردحملهٔ هکرها واقع شوند. اما این کیف‌پول‌ها کاربرپسند هستند و به دلیل راه‌اندازی آسان و دسترسی‌پذیری راحت، طرفداران زیادی دارد. این کیف‌پول‌ها برای ذخیرهٔ تراکنش‌های روزانه مناسب هستند.

کیف‌پول‌های سرد اطلاعات را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌‌کنند. به‌عبارتی دیگر برای استفاده از آن‌ها، به اتصال اینترنتی نیازی نیست. بر همین اساس امنیت کیف‌پول سرد بیشتر و خطر هک‌شدن آن کمتر است. کیف‌پول‌های سرد برای نگه‌داری طولانی‌مدت ارزها مناسب‌تر هستند.

اگر بخواهیم کیف‌پول‌ ارزهای دیجیتال را با گاوصندوق یا صندوق امانات مقایسه کنیم، این ولت‌ها مبالغ قابل توجهی را در خود ذخیره و حتی حمل می‌کنند. قابلیت‌هایی که مکان‌های ذخیره‌سازی دیگر فاقد آن هستند. در یک دسته‌بندی دیگر، کیف‌پول ارزهای دیجیتال را به سه نوع سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی تقسیم‌بندی می‌کنند. در لیست زیر برخی از کیف‌پول‌های مناسب برای ذخیرهٔ ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

کیف‌پول لجر (Ledger Nano S )

کیف‌پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) یکی از کیف‌‌پول‌های سخت‌افزاری کریپتو است. این ولت کلیدهای خصوصی کاربران را در یک دستگاه سخت‌افزاری امن ذخیره می‌کند و با دستگاه‌های اندروید، ویندوز و آی‌اواس سازگار است. لجر به شما امکان می‌دهد که فقط با استفاده از یک برنامهٔ واحد، به‌صورت ایمن از طریق تبلت، گوشی هوشمند و دسکتاپ خود به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. آن‌ها را مبادله کنید و دارایی خود را مدیریت نمایید. این کیف‌پول از 1500 تومن و 27 کوین پشتیبانی می‌کند.

فناوری پیشرفتهٔ Ledger برای ولت‌های سخت‌افزاری، بالاترین سطح امنیت را برای دارایی‌های دیجیتال شما تضمین می‌کند. این محصول دارای دو مؤلفهٔ اساسی سیستم عامل اختصاصی و امنیت است. بنابراین گزینهٔ مناسبی برای حفاظت از دارایی‌های شما به حساب می‌آید. به این ترتیب شما می‌توانید بر روی دارایی‌ها و کلیدهای خصوصی خود کنترل و مالکیت داشته باشید. کیف‌پول لجر رایگان نیست و برای استفاده از آن باید قیمت نسبتاً بالایی پرداخت کنید.

چه ولت‌هایی برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال مناسب است؟

کیف‌پول ترزور (Trezor)

اگر به دنبال مکان بهتری برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال خود هستید، کیف‌پول سخت‌افزاری ترزور گزینهٔ مناسبی است. این کیف‌پول رابط کاربری آسانی و کاربرپسندی دارد. ولت ترزور با سادگی و امنیت شفاف، به شما اطمینان خاطر می‌دهد که به‌راحتی دارایی خود را مدیریت، کنترل و جابه‌جا کنید. این کیف‌پول قابلیت پشتیبان‌گیری آفلاین دارد و در عرض چند دقیقه، امکان دسترسی و بازیابی دارایی‌هایتان را فراهم می‌کند.

کیف‌پول دیفای (Defi)

دیفای توسط Crypto.com یک کیف‌پول غیرحضانتی است که به شما امکان استفاده از تمام خدمات Defi را در زیر یک چتر می‌دهد. شما می‌توانید روی کلیدها و رمزارزهای خود کنترل کاملی داشته باشید. این کیف‌پول بیش از 100 کوین از قبیل بیت‌کوین، اتریوم، ATOM، LTC، CRO و ... را پشتیبانی می‌کند. برای دسترسی به این کیف‌پول، باید یک عبارت 12 یا 24کلمه‌ای انتخاب کرده و آن را در مکان امنی ذخیره کنید. این ولت به امنیت کاربران خود اهمیت زیادی می‌دهد. لذا امکان احراز هویت 2عاملی و بیومتریک را برای آن‌ها فراهم کرده‌است.

چه ولت‌هایی برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال مناسب است؟

کیف‌پول اکسدوس (Exodus)

خرید ارز دیجیتال، فروش و همچنین مدیریت آن با ولت اکسدوس بدون دردسر انجام می‌شود. این کیف‌پول نرم‌افزاری رایگان به‌آسانی بر روی موبایل یا دسکتاپ نصب می‌شود. بنابراین می‌توانید به‌راحتی ارزهای دیجیتال را ارسال، دریافت یا معامله کنید. کیف‌پول سخت‌افزاری Exodus به‌طور یکپارچه با برنامه‌های مختلف ادغام می‌شود. بدین ترتیب در کنترل دارایی‌ها به شما کمک می‌کند. باوجوداین ولت، علاقه‌ٔ بیشتری به حوزهٔ کریپتو پیدا خواهید کرد. کیف‌پول اکسدوس مزایا و قابلیت‌های متنوعی از قبیل نمودارها و پورتفولیوهای زنده، صرافی داخلی، و پشتیبانی 24ساعته و 7ساعته را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چه ولت‌هایی برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال مناسب است؟

کیف‌پول اتمیک (Atomic)

در کنار کیف‌پول اتمیک، عملکرد خوبی در بازار کریپتو خواهید داشت. این ولت گزینه‌های متنوع خرید، ارسال، مبادله و به‌اشتراک گذاری ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از مزایای کیف‌پول اتمیک می‌توان به امنیت بالا، امکان خرید ارز دیجیتال با ارز فیات در خود کیف‌پول، غیرمتمرکز بودن، کاربرپسند بودن، استفادهٔ آسان، قابلیت استیک ارز دیجیتال و ... اشاره کرد. به‌علاوه کلیدهای خصوصی شما در اتمیک والت رمزنگاری می‌شوند و هرگز از دستگاه شما خارج نخواهند شد. بدین ترتیب شما می‌توانید کنترل کاملی بر دارایی‌های خود داشته باشید.

اتمیک والت برای ارائه خدمات پایه‌ای احراز هویتی صورت نمی‌دهد. همچنین هیچ فردی نمی‌تواند حساب و دارایی کاربران را در این کیف‌پول مسدود کند. با تأکیدی که سازندگان ولت اتمیک بر سه اصل اساسی امنیت، ناشناس‌ بودن و غیرمتمرکزسازی دارند، می‌توان گفت که اتمیک ولت کیف‌پول مناسبی برای ذخیرهٔ ارزهای دیجیتال است.

سخن پایانی

در دنیای کریپتو علاوه‌بر بررسی و اطلاع از روند قیمت ارز دیجیتال و انجام معاملات در بهترین زمان، باید برای ثبت تراکنش‌ها، ذخیره و نگه‌داری دارایی‌های خود، با دقت عمل کنید. بنابراین شاید علاوه‌بر تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال، باید دربارهٔ بهترین و مناسب‌ترین کیف‌پول‌ها نیز تحقیق و بررسی کنید. کیف‌پول‌ها به دو دستهٔ گرم و سرد تقسیم می‌شوند و در یک دسته‌بندی دیگر می‌توان آن‌ها را در سه گروه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی قرار داد.

هرکدام از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی مزایا و معایب خودشان را دارند. انتخاب کیف‌پول مناسب بسته به هدف از معامله و نیاز کاربر متفاوت خواهد بود. برای مثال، اگرچه کیف‌پول‌های سخت‌افزاری امنیت بالایی دارند؛ اما گران‌قیمت هستند و در این مورد در برابر کیف‌پول‌های رایگان یک عیب محسوب می‌شود.

منبع : مقاله ارز دیجیتال و آشنایی با ارز دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی