اصطلاحی که در بین کاربران سیستم های دیجیتال رایج است، این است که سرور قلب شبکه است و وجود آن برای ادامه فعالیت های شبکه، حیاتی و مهم است. انتخاب سرور مناسب، نتیجه  تمامی فعالیت های شما و کاربرانتان را مشخص می کند. یکی از بهترین انتخابهایی که می توانید برای شبکه های دیجیتالی خود انتخاب کنید خرید سرور HP است. این سرور با استانداردهای روز دنیا طراحی شده و از هر لحاظ قابل اطمینان است.

طراحی حرفه ای این سرور رقابت سرورهای دیگر با آن را غیر ممکن کرده است. مدل های متنوعی که برای آن در نظر گرفته شده اند، محدودیت استفاده از سرورهای hp را برای کاربران برطرف کرده است، به طوری که هم در فعالیت های خانگی و هم در کسب و کارهای بزرگ اداری از این سرور استفاده کرد. برای این که بتوانید با قابلیت های بیشتر این سرورها آشنا شوید نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تری دارید. کارشناسان اچ پی تایم با استفاده از تجربیات خود اطلاعاتی آماده کرده اند که در ادامه به شرح و معرفی آنها می پردازیم.

 ویژگی های سرور HP

 طراحی و ساخت سرورهای hp با استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های قدرتمندی انجام گرفته است. نسل جدید از انواع این سرورها هر ساله وارد بازارهای فناوری شده و علاوه بر رفع مشکلات نسخه های قبل باعث بهتر شدن عملکرد آنها نیز می شوند. انعطاف پذیری بالای این سرورها باعث شده است که استفاده از آنها در انواع سخت افزارهای مختلف برای کاربران شبکه های دیجیتالی امکان پذیر باشد. بنابراین در صورت نیاز می توانید فعالیت های شبکه ای خود در ظرفیت ها و بخش های بیشتری گسترش دهید، بدون این که شاهد افت یا توقف در طول کارهای خود باشید. لازم به ذکر است که سرورهای Hp در انواع رکمونت و ایستاده طراحی شده اند تا بتوانند بدون اشغال فضای اضافی به بهترین نحو ممکن به فعالیت بپردازند.

انواع سرورهای hp

موارد مختلفی را می توان برای دسته بندی سرورها hp در نظر گرفت اما مرسوم ترین روش مربوط به ساختار کلی آنها می شود که در ادامه معرفی آنها می پردازیم.

سرور hp رکمونت

DL380 G8 8SFF

معمولا کاربران این سری از سرورهای اچ پی، پایگاه داده های بزرگ و گسترده هستند. در واقع سرور HP رکمونت معروف ترین نوع از سرورهای اچ پی می باشد که از قابلیت توسعه پذیری بالایی برخوردار است. در صورتی که نیاز به خرید سرور سازمانی مناسب با قدرت و سرعت پشتیبانی بسیار زیاد دارید، بهتر است سرور hp سری رکمونت را برای گسترش این فعالیت ها انتخاب نمایید.

نمونه هایی از سرورهای HP رکمونت پر استفاده میتوان به سری DL380 و DL360 اشاره کرد ( تصویری که در بالا مشاهده میکنید سرور DL380 نسل 8 میباشد)

تا به امروز سرورهای نسل 10 اچ پی روانه بازار شده اند و ما در ایران نیز از این نسل که با نام G10 یا GEN10 شناخته میشود استفاده میکنیم. اما جدای از آن سرورهای نسل 9  یا همان سرور G9 اچ پی که بصورت استوک (دست دوم) در بازار موجود میباشد بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته است.

بعنوان مثال سرور8SFF  DL380 G9 یا سرور8SFF  DL360 G9 جزو پر فروشترین سرورهای G9 هستند که میتوانید قیمت آنها را در فروشگاه اچ پی تایم بررسی کنید.

زیرا سرورهای نسل 9 قیمت بسیار پایین تری نسبت به سرور G10 دارند. یکی از دلایل قیمت پایین آن دست دوم بودن آن است که مهمترین دلیل بحساب می آید و دلیل دوم این ارزانی قیمت قدیمی بودن تکنولوژی در این نسل نسبت به نسل بعدی خود میباشد.

بعنوان مثال سرور G9 از نظر فرکانس RAM با توجه به CPU هایی که پشتیبانی میکند نهایتا میتواند تا 2400MHz باشد، اما در سرورهای G10 حداکثر فرکانس در RAM میتواند تا 2933MHz باشد.

اگر بخواهیم بطور خلاصه یک مقایسه ای بین سرور G9 و سرور G10 داشته باشیم باید بگوییم که پردازنده هایی که در G9 مورد استفاده قرار میگیرند از نوع اینتل زئون و خانواده E5-2600 در ورژنهای V3, V4 میباشد. بعنوان مثال intel Xeon E5-2690 V4 که یک CPU رده میانی برای سرور G9 محسوب میشود. این پردازنده رمهایی با سرعت 2400 مگاهرتز را پشتیبانی میکند.

اما در سرورهای G10 پردازنده های اینتل زئون خانواده Silver, Gold و Platinum پشتیبانی میشوند. که در CPU های سری Silver میتوان حداکثر از RAM هایی با سرعت 2400 مگاهرتز همچون G9 استفاده کرد، اما در سری های طلایی و پلاتینیومی سرعت رم ها باتوجه به نوع CPU میتوانند از 2666 مگاهرتز تا 2933 مگاهرتز باشند.

عمده تفاوت سرور G9 با سرور G10 را میتوان همین دو مورد دانست.

شما برای خرید سرور G9 یا خرید سرور G10 میتوانید با مراجعه به وب سایت " اچ پی تایم " اقدام نمائید.

سرور hp ایستاده

سرور اچ پی

اگر نیاز به سرورهایی دارید که در فضاهای کوچک و دارای محدودیت بتوانید از آنها استفاده نمایید، بهتر است سراغ سرورهای ایستاده hp بروید. اندازه های استاندارد و جمع و جور این سرورها مثل کامپیوترهای شخصی بوده و حجم بسیار کمی از محیط های اداری یا خانگی را اشغال می کند. نام دیگر این سرورها تاور یا کیس است و قابلیت توسعه پذیری و سفارشی سازی بالایی دارند. با توجه به این موارد می توانید انتظار داشته باشید که ظرفیت و سرعت پشتیبانی سرور Hp ایستاده از نوع رکمونت آن کمتر است. یعنی درست است که طراحی PC ها در برابر قابلیت های سرورهای ایستاده Hp قابل مقایسه نیست اما نمی توانید این انتظار را داشته باشید قدرت آنها با سرورهای نوع رکمونت برابری کند. با این حال انعطاف پذیری بالای آنها در هماهنگی با برنامه ها و سخت افزارهای مختلف کار با سرورهای hp ایستاده را برای کاربران راحت تر و لذت بخش تر کرده است. با تمامی موارد عنوان شده می توان گفت که یک سرور ایستاده hp می تواند برای فعالیت های کوچک و استارتاپی بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشد.

سرورهای تاور اچ پی بیشتر برای مصارف خاص مورد استفاده قرار میگیرد. روی این سرورها انواع هاردهای 2.5 اینچی و یا 3.5 اینچی میتوان نصب و استفاده کرد.

مهمترین فاکتور برای انتخاب سرور اچ پی که تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت دارد، دقت در خرید هارد سرور HP میباشد. در حال حاظر هاردهای اچ پی نو و دست دوم در بازار ایران مورد خرید و فروش قرار میگیرد. بهتر است همیشه از هاردهای نو استفاده کنید!

 

اطلاعات فنی سرور hp

قابلیت دسترسی به چندین سیستم به طور همزمان از جمله مواردی است که در انتخاب سرور مناسب باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که اقدام به انتخاب و خرید هر یک از مدل های سرور اچ پی نمایید، این امکان وجود دارد که بتوانید آن را در سری های بالاتری گسترش داده و مدیریت نمایید. امکان خرابی و از دست رفتن داده ها در سرورهای اچ پی تقریبا صفر است و می توان با اطمینان کامل به ارائه و پردازش اطلاعات در این سرورها پرداخت. درواقع اطمینان پذیری بالای این سرورها بالا بوده و توانسته در بخش های مختلفی اعتماد کاربران را به خود جلب نمایند.

سرورهای hp از فناوری Raid در شبکه های کاری مختلف پشتیبانی می کنند. این فناوری نوع خاصی از ویژگی بک آپ گیری است و تمامی راه های از دست رفتن اطلاعات توسط سرور را مسدود می نماید. این فناوری به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر نسخه های اصلی نسخه دیگری از داده ها را در دیسک های مختلف سرور ذخیره سازی می کنند در صورت ایجاد مشکل برای هر یک از آنها، امکان بازیابی اطلاعات از بخش های دیگر وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که ارتقا رم در سرورهای نسل 10 hp تنها به اندازه 3 ترابایت امکان پذیر بوده و قابلیت پشتیبانی از انواع دیسک های SATA, SAS, SATA SSD را دارد. سرعت انتقال داده در سرورهای hp به طور معمول 4 برابر بوده و اتلاف وقت و انرژی بسیار ناچیزی در شبکه را به دنبال دارند.

خرید سرور hp

فاکتورهای مختلف زیادی در تعیین قیمت سرورهای اچ پی تاثیرگذار هستند. مثلا سرورهایی با ظرفیت پشتیبانی بالا و سرعت عمل مناسب هزینه خرید بیشتری نسبت به انواع ساده تر باشند. این مسئله ممکن است باعث گرایش کاربران به خرید سرور hp دست دوم شود که تضمینی برای کیفیت و عملکرد آنها وجود ندارد.اطلاعاتی که توسط مهندسین اچ پی تایم در اختیار کاربران سرورهای hp قرار می گیرند، شامل جزئیات زیادی از ساختار و نحوه عملکرد انواع مدل های آنها می شوند و شرایط مناسب تری را برای انتخاب سرور مورد نظر آنها فراهم می کنند. بنابراین در صورتی که نیاز به دریافت راهنمایی های دقیق تری در مورد این سرورها دارید می توانید از طریق روش های مختلف از جمله وبسایت و تماس تلفنی با این کارشناسان ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.