میکروفون USB بهترین و آسان‌ترین گزینه برای ضبط صدا با کامپیوتر و لپ تاپ است. به‌خصوص برای افراد آماتور و کسانی که تمایل به استفاده از کارت صدا یا رابط های صوتی ندارند. وجود مدارهای پری‌‌امپ و مبدل آنالوگ به دیجیتال در میکروفن های یو اس بی به آنها امکان می‌دهد بدون واسطه به کامپیوتر متصل شوند.  

در این مطلب به بررسی مزایای میکروفون های USB می‌پردازیم. همچنین ویژگی‌های 12 مدل‌USB حرفه‌ای با قیمت مناسب را نیز مرور خواهیم کرد. این اطلاعات به شما در انتخاب و خرید بهترین میکروفون USB متناسب با نیاز و کاربرد مدنظرتان کمک می‌کند. بنابراین در صورتی که شما هم در فکر خرید این نوع میکروفون هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید تا با محصولاتی حرفه‌ای از برندهای معتبر آشنا شوید.

میکروفون USB چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در موقعیت‌های مختلفی نیاز به ضبط صدا پیدا کرده باشید. برای مثال در هنگام تولید محتواهای صوتی و ویدیویی، ضبط پادکست، تولید کتاب صوتی، انجام بازی‌‌‌‌‌‌‌‌های کامپیوتری، ضبط موسیقی و ... نیاز به تجهیزات کامل ضبط صدا احساس می‌شود. اما بدیهی است که برای داشتن و استفاده کردن از این تجهیزات، نیاز به سرمایه و تخصص زیادی است. در این مواقع تهیه و استفاده از یک میکروفون USB حرفه‌ای می‌تواند مشکل شما را برطرف کند.

از آن جا که میکروفون یو اس بی دارای مدار مبدل آنالوگ به دیجیتال است، جهت استفاده از آن دیگر نیازی به تهیه تجهیزاتی مانند میکسر و کارت صدا ندارید. همچنین وجود مدار پری‌امپ در داخل این نوع میکروفن نیز شما را از اضافه کردن پری‌امپ بی‌نیاز می‌کند.

مزایای استفاده از میکروفون USB

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از میکروفون USB این است که به‌راحتی به لپتاپ و کامپیوتر متصل می‌شود. کار کردن با این نوع میکروفن بسیار راحت است و بسیاری از محدودیت‌هایی را که در استفاده از میکروفون ‌های XLR با آن‌ها روبه‌رو هستید برطرف می‌کند. همچنین از آن جا که استفاده از این نوع میکروفن‌ نیاز شما به تجهیزات مختلفی مانند کارت صدا، میکسر و کابل های رابط . را برطرف می‌کند، محدودیت حرکت و جابه‌جا کردن تجهیزات برای ضبط صدا نیز بسیار کمتر خواهد شد.

سایر مزایای استفاده از میکروفن یو اس بی عبارت است از:

  • سهولت در استفاده: یکی از مزایای اصلی استفاده از این نوع میکروفن‌، سهولت در استفاده از آن‌ها است. شما نیازی به نصب درایورهای خاصی ندارید و می‌توانید به‌راحتی میکروفون های USB را به کامپیوتر خود وصل کرده و از آن‌ها استفاده کنید.
  • کیفیت صدا: میکروفون های USB حرفه‌ای معمولاً دارای کیفیت صدای بالایی هستند. این میکروفون‌ها، برای ضبط صدا، ساخت پادکست و ویدئو، گزینه هایی مناسب به‌شمار می‌روند.
  • عدم نیاز به کارت صدا: این نوع میکروفون‌ها نیازی به کارت صدا یا میکسر و... ندارند و به‌طور مستقیم به کامپیوتر وصل می‌شوند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا در هزینه های خود صرفه‌جویی کنید.
  • هزینه کم: میکروفون‌ های  USBمعمولاً با قیمت مناسبی در بازار عرضه می‌شوند و به همین دلیل برای کاربران خانگی و علاقه‌مندان به تولید محتوا نظیر پادکسترها و یوتیوبرها و نیز گیمرها و استریمرها، مقرون به‌صرفه و اقتصادی هستند.
  • قابل حمل: اکثر میکروفون ‌های  USB، به‌دلیل این که مستقیم به کامپیوتر و لپ تاپ وصل می‌شوند، به‌راحتی قابل حمل هستند و شما می‌توانید در هر کجا که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید.

در کل، میکروفن‌ یو اس بی به‌دلیل سهولت و سرعت نصب، کیفیت صدای بالا، عدم نیاز به کارت صدا، هزینه کم و قابل حمل بودن، برای استفاده در جلسات تلفنی آنلاین، تولید پادکست، ضبط صدا و ویدئو، گیمینگ و بازی‌های آنلاین، استریمینگ، ضبط صدا در استودیوی خانگی، ضبط نوازندگی یا خوانندگی و ... مناسب است.

بهترین میکروفون USB چه مارکی است؟

در این قسمت می‌خواهیم تعدادی از معروف‌ترین مدل‌های میکروفن یو اس بی را بررسی کنیم. آشنایی با ویژگی‌ها، معایب و مزایای خاص این مدل‌ها می‌تواند به شما در انتخاب و خرید مناسب‌ترین میکروفن برای کاربرد موردنظرتان کمک کند.

12 میکروفون USB خوب، بهترین ها برای سال 1402

میکروفون رود RODE NT-USB Mini

یکی از مدل‌های خوب میکروفون USB ، مدل RODE NT-USB Mini می‌باشد. NT-USB Mini به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید با توجه به ابعادش کوچکش برای ضبط صدا در محیط‌های مختلف از آن استفاده کنید. از جمله ویژگی‌ها و امکانات این میکروفن یو اس بی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طراحی زیبا، ساختار با دوام و استفاده از رویه استیل و رزین نایلونی محکم
  • ضبط صدا با کیفیت بالا به‌علت وجود کپسول کاندنسر باکیفیت
  • امکان کنترل سطح صدا و مانیتورینگ بدون تأخیر به‌دلیل وجود تقویت کننده هدفون کلاس استودیویی
  • ابعاد کوچک و سهولت در جابه‌جایی
  • امکان حذف صداهای اضافی و مزاحم مانند نویزها و صدای اتاق به‌علت الگوی برداشت صدای کاردیود
  • نصب و استفاده آسان
  • پایه چرخان 360 درجه، استند رومیزی مغناطیسی، خروجی USB سازگار با انواع تبلت و کامپیوتر و ...
  • امکان کاهش صدای حروف انفجاری به‌خاطر وجود پاپ فیلتر داخلی

12 میکروفون USB خوب، بهترین ها برای سال 1402

میکروفون رود RODE NT-USB

یکی از بهترین مدل‌های میکروفون استودیویی USB مدل محبوب و پرفروش شرکت RODE یعنی  NT-USB است. طرز استفاده از این میکروفن ساده است و شما بدون نیاز به تجهیزات دیگر می‌توانید صدایی با کیفیت مطلوب ضبط کنید. اگر دوست دارید با صرف هزینه‌ای مناسب به‌صورت حرفه‌ای در زمینه تولید پادکست، خوانندگی، گویندگی و دوبله، استریم بازی‌های کامپیوتری، یوتیوبری و ... فعالیت داشته باشید، می‌توانید با خیالی آسوده از RODE NT USB بهره ببرید.

خرید این میکروفون USB رود مزایای گوناگونی به همراه دارد، از جمله :

  • طراحی زیبا و کاربردی مجهز به سه پایه و پاپ شیلد
  • ساختار فلزی با کیفیت و پایه استاندارد
  • برخورداری کپسول کاندنسر حرفه‌ای با الگوی قطبی کاردیود از نوع back-electret
  • امکان اتصال به دستگاه‌هایی با سیستم عامل ویندوز، OSX یا iOS و اندروید
  • امکان مانیتورینگ به‌وسیله یک مینی جک هدفون استریو
  • نصب و کاربرد ساده و آسان
  • قیمت مناسب
  • نویز داخلی پایین
  •  آمپ هدفون داخلی قوی

12 میکروفون USB خوب، بهترین ها برای سال 1402

میکروفون بویا BOYA BY-PM700 USB

این میکروفون استودیویی USB شرکت بویا نیز یکی دیگر از میکروفن های خوب و مناسب است. با خرید میکروفون USB بویاBOYA BY-PM700  می‌توانید با صرف هزینه‌ای مناسب اقدام به ضبط صدای دلخواهتان نمایید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این میکروفون USB ارزان قیمت برخورداری از چند الگوی قطبی (مولتی پترن) مانند کاردیود، استریو، تمام جهتی و فیگور 8 است. این میکروفن یو اس بی می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند تدریس، تولید پادکست، کتاب صوتی، گویندگی، ضبط وکال و صدای ساز و ... به کار گرفته شود. ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی این مدل عبارت است از:

  • برخورداری از 4 الگوی مختلف برداشت صدا برای انواع کاربردها
  • امکان ضبط صدا تا رزولوشن bit/48kHz 16
  • امکان گوش کردن به صدا به‌وسیله جک هدفون 3.5 میلی
  • قابل استفاده همراه با کامپیوتر، لپتاپ و گوشی
  • استفاده آسان و راحت
  • راه اندازی ساده و بدون نیاز به نرم افزار
  • طراحی و ساختار مناسب و با دوام
  • عرضه شده همراه با استند رومیزی و کابل USB تایپ سی
  • برخورداری از کنترل‌های Gain و Mute 
  • قیمت ارزان و مناسب

12 میکروفون USB خوب، بهترین ها برای سال 1402

میکروفون بهرینگر Behringer USB BV 4038

اگر در فکر تهیه یک میکروفون یو اس بی ارزان قیمت و خوب هستید مدل Behringer USB BV 4038 می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این میکروفون کاندنسر دارای الگوی قطبی سوپر کاردیود است. با استفاده از این میکروفن یو اس بی می‌توانید صدای خود را به‌صورت مطلوب و با کیفیت ضبط کنید. این میکروفن دارای پاسخ فرکانسی 50 هرتز تا 17 کیلوهرتز ماست. اندازه دیافراگم میکروفون Behringer USB BV 4038، 14 میلی‌‌متر و نسبت سیگنال به نویز آن 78 دسی‌بل می‌باشد.

میکروفون بهرینگر BEHRINGER BIGFOOT    

این مدل میکروفون استودیویی USB نیز انتخاب مناسبی برای ضبط صدا با کیفیت حرفه‌ای می‌باشد. امیکروفن یو اس بی بهرینگر BIGFOOT دارای الگوی قطبی چند حالتی شامل اومنی‌دایرکشنال، استریو، کاردیود و فیگور 8 است. پاسخ فرکانسی این مدل 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز و نسبت سیگنال به نویز آن 75 دسی‌بل می‌باشد. میکروفون استودیویی USB مدل بهرینگر BIGFOOT قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته و به‌راحتی به‌وسیله کابل یو اس بی به کامپیوتر وصل می‌شود.

میکروفون بهرینگر Behringer USB BV 44

یکی دیگر از گزینه‌های بهترین میکروفون USB، مدل بهرینگر BV 44 با ظاهری کلاسیک و جذاب است. این مدل از نوع کاندنسر بوده و الگوی برداشت صدای آن سوپر کاردیود است. اندازه دیافراگم این میکروفن USB رومیزی، 14 میلی‌متر و پاسخ فرکانسی آن 50 هرتز تا 17 کیلوهرتز می‌باشد. نسبت سیگنال به نویز در این میکروفون‌ USB، 78 دسی‌بل است و امکان ضبط صدای با کیفیتی را برای شما ایجاد می‌کند.

میکروفون USB بهرینگر Behringer BV 635

این مدل را می‌توانید به‌عنوان یک میکروفون USB حرفه‌ای با قیمت مناسب تهیه کنید. بهرینگر Behringer BV 635 یک میکروفون کاندنسر با الگوی قطبی سوپر کاردیود است که ظاهر آن شما را به یاد مدل‌های کلاسیک قرن گذشته می اندازد. پاسخ فرکانسی 50 هرتز تا 17 کیلوهرتز به‌همراه نسبت سیگنال به نویز 77 دسی‌بل به شما امکان ضبط صدایی با کیفیت می‌دهد. اندازه دیافراگم این مدل 14 میلی‌متر است و به‌وسیله یک کایل تایپ سی به کامپیوتر وصل می‌شود.

میکروفون سارامونیک Saramonic SR-MV2000

به‌عنوان یک میکروفون USB ارزان قیمت اما خوب می‌توانید SR-MV2000 شرکت سارامونیک Saramonic را خریداری کنید. این مدل از نوع کاندنسر با الگوی قطبی کاردیود است. Saramonic SR-MV2000دارای پاسخ فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز و نسبت سیگنال به نویز، 80 دسی‌بل است. برای کاربردهای معمولی می‌توانید از با کیفیت بودن صدایی که با این میکروفن یو اس بی ضبط می‌کنید خاطر جمع باشید.

میکروفون سارامونیک Saramonic SmartMic MTV550

میکروفن USB رومیزی مدل Saramonic SmartMic MTV550 نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید به عنوان میکروفون USB ارزان قیمت اما با کیفیت قابل قبول روی آن حساب باز کنید. الگوی قطبی این میکروفن کاندنسر از نوع کاردیود است. پاسخ فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز در کنار نسبت سیگنال به نویز 85 دسی‌بلی می‌تواند به شما کمک کند تا برای اهداف مختلفی مانند گویندگی، تدریس، تولید محتوای صوتی و تصویری، ساخت پادکست و ... صدایی با کیفیت ضبط کنید.

 اتصال این مدل میکروفون استودیویی USB به کامپیوتر به‌وسیله کابل تایپ سی انجام می‌شود. به همین دلیل کابل تایپ‌سی، کابل تایپ‌سی به USB و کابل تایپ‌سی به لایتنینگ به‌عنوان لوازم جانبی همراه این محصول ارائه می‌شود.

میکروفون رود RODE PODCASTER USB

میکروفن پادکست RODE Procaster یک میکروفون دینامیک با کیفیت Broadcast است که به طور اختصاصی توسط شرکت رود RODE جهت ضبط گفتار و صدا در استودیوهایی رادیویی و حرفه ای، صداگذاری و دوبله، ساخت پادکست و موارد مشابه طراحی و ساخته شده است. الگوی برداشت این میکروفون USB رود از نوع کاردیود می‌باشد. پاسخ فرکانسی 40 هرتز تا 14 کیلوهرتز در کنار حداکثر فشار صوتی 115 دسی‌بلی این مدل به شما در ضبط صدای باکیفیت کمک می‌کند. اگرچه میکروفون رود PODCASTER یک میکروفون USB ارزان قیمت نیست اما صرف هزینه برای این میکروفون حرفه‌ای خیال شما را بابت کیفیت صدای ضبط شده راحت خواهد کرد.

میکروفون بویا BOYA BY-PM500 USB

میکروفون USB بویا نیز در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه شده که یکی از آنها BOYA BY-PM500 USB است. این میکروفون استودیویی بویا USB از الگوهای قطبی کاردیود و اومنی‌دایرکشنال پشتیبانی می کند. پاسخ فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز به‌همراه نسبت سیگنال به نویز 80 دسی‌بلی از جمله ویژگی‌های این میکروفون USB ارزان قیمت است.

این مدل به‌وسیله کابل یو اس بی Type-A و به Type-C کامپیوتر متصل می‌شود. به همین دلیل اقلامی که به‌عنوان لوازم جانبی با این محصول عرضه می‌شود شامل کابل 3 متری تبدیل تایپ سی به USB و کابل 2 متری تایپ سی است. از جمله مزایا و امکانات این میکروفون استودیویی USB می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برخورداری از کنترل‌های Gain و Mute
  • قابل اتصال به دستگاه‌هایی با سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید، مک و Ios
  • امکان مانیتورینگ بدون تأخیر به‌وسیله جک هدفون مانیتورینگ 3.5 میلی متری

12 میکروفون USB خوب، بهترین ها برای سال 1402

میکروفون بویا BOYA BY- Cm5

این میکروفون USB ارزان شرکت بویا از نوع کاندنسر است و الگوی قطبی آن دارای دو حالت کاردیود و اومنی‌دایرکشنال می‌باشد. به این ترتیب با خرید این میکروفون USB ارزان امکان استفاده از دو الگوی برداشت برای شما فراهم می شود. از دیگر ویژگی‌های میکروفون بویا Cm5 می‌توان به پاسخ فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز و همچنین نسبت سیگنال به نویز 82 دسی‌بلی اشاره کرد.

12 میکروفون USB خوب، بهترین ها برای سال 1402

نتیجه‌گیری

در این نوشته سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در مورد کارایی و امکانات 12 مدل میکروفون USB از حرفه ای و گران تا اقتصادی و ارزان قیمت ارائه دهیم. میکروفون های USB رود، بویا، بهرینگر و... که از برندهای معتبر و شناخته شده‌ای هستند دارای امکانات و ویژگی‌های مختلفی بوده و برای کاربردهای گوناگون قابل استفاده هستند. شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز و کارایی مورد نظرتان و انتظاراتی که از یک میکروفن USB رومیزی دارید، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید برای تهیه میکروفون USB چه حرفه‌ای و گران و چه ارزان قیمت و با کیفیت توصیه می‌شود خرید خود را به‌صورت بدون واسطه از نمایندگی های رسمی برندهای رود و بویا در ایران انجام دهید. به این ترتیب هم می‌توانید محصول مورد نظرتان را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید و هم از اورجینال و با کیفیت بودن کالایی که خریداری می‌کنید کاملا مطمئن باشید. ضمن اینکه برای دریافت گارانتی و خدمات پس از فروش با دردسرهای کمتری مواجه می‌شوید.

دیجی‌صدا نمایندگی بویا و رود در ایران است و انواع میکروفن بی سیم، میکروفن یقه‌ای، میکروفن USB و سایر تجهیزات صدابرداری را با گارانتی معتبر به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.