بهترین میکروفون می‌گردید، می‌خواهید مطمئن باشید که مدل خریداری شده بهترین انتخاب برای شماست و استعدادهای شما را به‌منصفه ظهور می‌رساند. اما نکته اصلی برای خرید یک میکروفون خوب این است که باید  میکروفون را بر اساس هدف، نیاز و شرایط خود انتخاب نمایید. به‌یاد داشته باشید که یک میکروفون گران قیمت اگرچه یکی از بهترین میکروفون های بازار است اما لزوما مدل مناسبی برای شما نیست. بنابراین لازم است مدل‌های موجود را بر اساس هدف، کاربری، سلیقه و بودجه خود ارزیابی کنید. حال اگر برای یوتیوبری یا بلاگری در جستجوی میکروفون هستید، بهتر است نکات دیگری را هم لحاظ نمایید. در اینجا به برخی نکات پیرامون انتخاب و خرید میکروفون خوب برای یوتیوب، آپارات و یا بلاگری اشاره می‌کنیم. قبل از هر چیز پاسخ چند سوال متداول را روشن کنیم.

برای یوتیوبری یا بلاگری چه نوع میکروفونی باید تهیه کنم؟

میکروفون ها به سه دسته خازنی، داینامیک و ریبون تقسیم می‌شوند. میکروفون های خازنی مناسب ترین گزینه برای ضبط فیلم جهت یوتیوب هستند، چرا که جزئیات صدا را به‌خوبی دریافت کرده و صدایی شفاف ارائه می‌دهند. اگر ویدیوهای یوتیوب خود را در محیط استودیوی شخصی یا حرفه‌ای ضبط می‌کنید، میکروفون های خازنی بهترین انتخاب شما هستند. آنها صداهای ضعیف و همچنین آمبیانس محیط را به‌خوبی ثبت می‌کنند.

آیا برای یوتیوبری و بلاگری حتما باید میکروفون بخرم؟

موفقیت در ضبط و انتشار ویدئو در یوتیوب، آپارات یا اینستاگرام در بیشتر حوزه‌ها به کیفیت صدا و تصویر بستگی دارد. شاید بتوان حوزه‌هایی یافت که در آنها چنین نباشد و بدون خرید میکروفون خوب هم بتوان ویدئوی موفقی در یوتیوب ساخت. اما در اغلب حوزه‌ها استفاده نکردن از میکروفون خوب مانع موفقیت افراد به‌عنوان یوتیوبر یا بلاگر می‌شود.

آیا میکروفون های گران قیمت صدای بهتری دارند؟

به‌طور کلی میکروفون های گران قیمت دقت و وضوح بالایی دارند. برخی از آنها امکانات و قابلیت‌های جانبی مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما آیا همه افراد باید به‌سراغ میکروفون های گران قیمت بروند؟ توجه داشته باشید که صدای شما از طریق یک میکروفون گران قیمت بهتر به‌نظر نمی رسد. ضمن اینکه ممکن است کیفیتی که این میکروفون ها ارائه می‌دهند، فراتر از خواسته‌های شما بوده و تهیه آن صرفا پرداخت هزینه اضافی باشد. میکروفون خوب یوتیوبری یا بلاگری میکروفونی است که قیمت مناسب داشته و کاری که از آن انتظار دارید را به‌درستی انجام دهد. این میکروفون حتما نباید گران قیمت باشد.

میکروفون خوب برای یوتیوب و بلاگری + 12 مدل  BOYA

چطور یک میکروفون خوب برای یوتیوبری و بلاگری بخرم؟

  • طرز کار میکروفون را بررسی نمایید

بهترین میکروفون برای یوتیوبری و بلاگری میکروفونی است که بتوانید با کمترین دردسر و مشکلات فنی از آن استفاده کنید. اگر همه شرایط برابر است، هنگام انتخاب از بین چند مدل، مدلی را برگزینید که طرز کار راحت و ساده‌تری دارد.

  • پاسخ فرکانسی را در نظر بگیرید

برخی میکروفون ها بسته به اینکه دیافراگم بزرگ باشند یا کوچک، یا اینکه مشخصات فنی آنها به چه صورتی باشد برای صدای مردان، زنان و نوجوانان عملکرد بهتری دارند. بنابراین با توجه به جنس صدای خود تحقیق کنید مدل‌هایی که انتخاب کرد‌ه‌اید، مناسب شما هستند یا خیر.

  • درباره الگوی قطبی تصمیم بگیرید

بررسی کنید میکروفون کاردیود مناسب شماست یا تمام جهتی، یا شاید برای ضبط گفتگوهای دو نفره به میکروفون دو جهتی نیاز داشته باشید.

  • یک پاپ فیلتر خوب تهیه کنید

یک میکروفون خوب به یک پاپ فیلتر خوب هم نیاز دارد. پاپ فیلتر تاثیر حروف انفجاری مانند پ، ت و... را کاهش می‌دهد.

  • لرزه گیر را فراموش نکنید

لرزه گیر یا شاک مانت مانع انتقال لرزش‌های محیطی و لرزش‌های حاصل از برخورد دست به میکروفون و در نتیجه بهم ریختن صدا و افت کیفیت آن می‌شود.

  • حتما میکروفون را تست کنید

برای اینکه مطمئن شوید یک میکروفون خوب برای یوتیوبری یا بلاگری انتخاب کرد‌ه‌اید، آن را حتما آزمایش کنید. برای این کار بهتر است به فروشگاه‌های حضوری که امکان تست میکروفون را در اختیار شما قرار می‌دهند، مانند دیجی صدا مراجعه نمایید.

12 مدل میکروفون خوب BOYA مناسب برای یوتیوب و بلاگری

میکروفون بی سیم بویا سری BOYA BY-XM6

اگر شما هم به‌خاطر قیمت میکروفون مشهورRode Wireless GO  قید خرید آن را زده‌اید و به‌دنبال مدلی ارزان‎تر هستید، میکروفون بی سیم بویا سری XM6 می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. سری XM6 از جمله بهترین مدل‌های یقه ای بی سیم شرکت BOYA است که نسبت به محصولات برندهای دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است، کیفیت صدای آن حرفه‌ای بوده و برای بسیاری از کاربردها مناسب و خوب است. مدل‌های مختلف سری بی سیم BOYA BY-XM6 برای خبرنگاران، سازندگان محتوا در یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و تیک تاک، بلاگرها، ولاگرها، مستندسازان و دیگر کاربرانی که تولید محتوا انجام می‌دهند، گزینه مطلوبی است.

میکروفون بویا XM6 شامل 12 مدل است که می‌توانند سلیقه‌ها و نیازهای کاربران گوناگون را پوشش ‌دهند. دو مدل اصلی این سری، مدل هایXM6-S1  وXM6-S2  هستند. مدل های XM6-S1 Mini  و XM6-S2 Mini، ویژگی‌های مدل‌های S1 و S2 را دارند اما فرستنده آنها در اندازه کوچک‌تر و با طراحی جمع‌وجور‌تر عرضه می‌شود. مدل‌های K1 و K2 نیز دقیقا همان خصوصیات S1 و S2 را دارند، با این تفاوت که در این مدل‌ها یک کیس شارژ نیز وجود دارد.

6 مدل از میکروفون های این سری رنگی بوده و در رنگ‌های سفید، آبی، زرد، نارنجی، سبز و صورتی عرضه می‌شوند. یوتیوبر و بلاگرهایی که به‌دنبال خاص بودن هستند، می‌توانند از این مدل‌های رنگی استفاده کنند.

مدل‌های K1 و K2 و مدل‌های رنگی همگی دارای کیس شارژ هستند که هم شارژ فرستنده و گیرنده داخل آن انجام می‌شود، هم به‌عنوان یک جعبه محافظ محل نگهداری اجزای سیستم است. با یکبار شارژ جعبه، می‌توان فرستنده و گیرنده را تا 2 بار شارژ کرد، بنابراین مدل‌هایی مانند K1 و K2 قادر به پشتیبانی از ضبط‌های طولانی تا 21 ساعت هستند. بنابراین اگر برای ضبط‌های طولانی در یوتیوب یا استریم های آنلاین بلندمدت در جستجوی میکروفون بی سیم یقه ای با طول عمر بالای باتری هستید، مدل‌های بویا XM6-K1  وXM6-K2  گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. به‌ویژه میکروفون BOYA XM6-K2 برای افرادی که برنامه‌های دو نفره با حضور مهمان ضبط می‌کنند، مناسب است.

برخی از ویژگی‌های میکروفون بی سیم بویا سری BOYA BY-XM6:

  • کوچک و کم وزن
  • بهره‌مندی از فناوری انتقال سیگنال 2.4 گیگاهرتزی
  • سازگار با دوربین‌ و گوشی‌ موبایل
  • دارای نمایشگر OLED با کاربری آسان
  • میکروفون اومنی دایرکشنال داخلی
  • محدوده عملیاتی 100 متر در محیط‌های بدون مانع
  • امکان اتصال میکروفون یقه ای جداگانه به فرستنده

میکروفون خوب برای یوتیوب و بلاگری + 12 مدل  BOYA

میکروفون بیسیم یقه ای بویالینک BOYALINK

میکروفون BOYA LINK از جدیدترین تولیدات بویا و یک سیستم بی سیم دو کانال 2.4 گیگاهرتزی است که به‌دلیل مجهز بودن به کانکتورهای تایپ سی، لایتنینگ و 3.5 میلی‌متری TRS، بهترین راه‌حل برای آن دسته از سازندگان محتواست که نیاز به ضبط صدای با کیفیت بالا دارند بدون اینکه نیاز باشد با دردسرهای مربوط به سازگاری کانکتورها و مبدل‌ها مواجه شوند. برخورداری از جعبه شارژ چندمنظوره، فناوری انتقال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی و طرز کار ساده و آسان، میکروفون BOYALINK را به انتخابی ایده‌آل برای هر تولیدکننده محتوایی که به‌دنبال ارتقای صدای ضبط شده خود به سطح بالاتری است، تبدیل کرده است.

اگر شما هم برای یوتیوبری یا بلاگری با دستگاه‌های مختلف مانند گوشی موبایل یا دوربین کار می‌کنید، یا ممکن است هرازگاهی از رکوردر یا لپ تاپ استفاده نمایید، مدلی مانند میکروفون بویا BOYA LINK یک گزینه خوب و ایده‌آل برای شماست. کانکتورهای مختلف این مدل خیال شما را بابت سازگاری با دستگاه‌های ضبط گوناگون راحت می‌کند. ضمن اینکه طول عمر باتری آن به شما امکان می‌دهد تا ساعت‌ها بدون دغدغه نسبت به اتمام شارژ میکروفون به فعالیت خود ادامه دهید.

ویژگی‌های میکروفون بویا BOYA LINK

  • سیستم بی سیم دیجیتال دو کانال
  • بهره گیری از انتقال سیگنال دیجیتال 2.4 گیگاهرتزی
  • میکروفون همه کاره مناسب سناریوهای مختلف
  • سازگاری بالا با انواع دستگاه‌ها از قبیل دوربین، گوشی موبایل و...
  • کیفیت صدای حرفه ای
  • دارای جعبه شارژ

میکروفون خوب برای یوتیوب و بلاگری + 12 مدل  BOYA

میکروفون بویا BOYA PM700 USB

میکروفون BOYA PM700 یک میکروفون USB با کیفیت صدای خوب است که می‌توان در استودیو خانگی و شخصی از آن بهره برد. اگر شما یوتیوبر یا بلاگری هستید که علاقه‌ای به استفاده از مدل‌های یقه ای ندارید، BOYA PM700 یک میکروفون مناسب برای شماست.

میکروفون BOYA PM700 یک میکروفون چندکاره با قیمت مناسب و اقتصادی است. نکته قابل توجه درباره این مدل، برخورداری از 4 الگوی برداشت مختلف است که باعث می‌شود بتوانید آن را در شرایط و موقعیت‌های گوناگون به کار بگیرید. BOYA BY-PM700 یک میکروفون USB با طرز استفاده آسان و راحت است چرا که به‌سادگی به کامپیوتر متصل شده و بدون نیاز به هیچ باتری یا نرم افزار اضافه‌ای کار می‌کند.

تنوع الگوهای برداشت باعث شده تا میکروفون بویا PM700 برای طیف گسترده‌ای از حوزه‌های تولیدمحتوا در یوتیوب، آپارات، تیک تاک، اینستاگرام و... کاربری باشد. ضبط وکال، ضبط صدای ساز، دوبله و صداگذاری، تدریس و وب کنفرانس تنها بخشی از حوزه‌هایی است که می‌توان از PM700 در آنها استفاده کرد.

اگر می‌خواهید میکروفون شما علاوه بر کامپیوتر، با گوشی های اندروید و آیفون نیز به‌راحتی کنید، می‌توانید مدل BOYA PM700SP  را بررسی نمایید که همان خصوصیات PM700 را دارد، ضمن اینکه از کابل تایپ سی و لایتنینگ نیز برخوردار است.

ویژگی‌های میکروفون بویا BOYA PM700 USB

  • سازگار با کامپیوترهای ویندوز و مک و گوشی های تایپ‌سی
  • کیفیت صدای خوب با رزولوشن 16بیت / 48 کیلوهرتز
  • راه‌اندازی آسان و ساده به صورت
  • دارای امکان هدفون مانیتورینگ  
  • دارای استند رومیزی  
  • ساختار تمام فلزی بادوام

میکروفن استودیویی بویا BOYA M1000

BOYA BY-M1000 یک میکروفون کاندنسر دیافراگم بزرگ است که برای کاربردهای استودیویی طراحی شده است و الگوی دریافت کاردیود و پاسخ فرکانسی صاف و همواری در اختیار شما قرار می‌دهد. خرید میکروفن های کاندنسر (خازنی) استودیویی به افرادی توصیه می‌شود که قصد دارند آثار و تولیداتشان از کیفیت صدایی حرفه‌ای برخوردار باشد. اگر شما یوتیوبر یا بلاگری هستید که کیفیت صدای بالا برایتان اهمیت دارد و با کارت صدا آشنا هستید، BOYA BY-M1000  می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

میکروفون BOYA M1000 دارای کانکتور XLR است، بنابراین برای اتصال آن به کامپیوتر، نیاز به کارت صدا یا رابط صوتی دارید. اگرچه این ممکن است کمی هزینه‌های شما را افزایش دهد، اما در عوض کیفیت صدایی مطلوب دریافت خواهید کرد. به‌خصوص اگر به‌عنوان یوتیوبر یا بلاگر در حوزه موسیقی یا صدا فعالیت داشته و یا به‌عنوان خواننده، ترانه سرا، صداپیشه و... در جستجوی مدلی چندکاره هستید،BOYA M1000  با برخورداری از 3 الگوی برداشت متفاوت می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

ویژگی‌های میکروفون بویا BOYA M1000

  • دیافراگم بزرگ طلااندود
  • میکروفون کاندنسر با کیفیت Broadcast
  • دارای 3 الگوهای قطبی  
  • پاسخ فرکانسی گسترده و خطی
  • نویز بسیار پایین
  • بدنه تمام فلزی

میکروفون خوب برای یوتیوب و بلاگری + 12 مدل  BOYA

میکروفون بی سیم یقه ای بویا سری BOYA BY-WM3T2

میکروفون بی سیم بویا سری  BY-WM3T2بسیار جمع‌وجور و سبک وزن است. مجموع وزن فرستنده و گیرنده آن بیش از 15 گرم نیست، به‌همین دلیل هنگام نصب، یقه را نمی‌کشد. یک خصوصیت جالب این سری این است که وقتی گیرنده به گوشی متصل است، می‌توان گوشی را از طریق پورت شارژ روی گیرنده شارژ کرد که این قابلیت امکان کار بدون وقفه و بدون نگرانی از اتمام شارژ گوشی را برای مدت طولانی فراهم می‌کند.

شروع کار با مدل‌های WM3T2 بسیار ساده است و به‌محض اینکه گیرنده را به دستگاه وصل کنید، می‌توانید کار با میکروفون را آغاز کنید. میکروفون یقه ای بی سیم سری BY-WM3T2 با داشتن قابلیت حذف هوشمند نویز محیط، می‌تواند صدای اصلی را شناسایی کند و صدایی با کیفیت بالا ارائه ‌دهد.

سری WM3T2 دارای 4 مدل D1، U1، D2 و U2 است. مدل‌های WM3T2-D1 و WM3T2-D2 با داشتن خروجی لایتنینگ سازگار با دستگاه‌های اپل طراحی شده‌اند و میکروفون های WM3T2-U1 و WM3T2-U2 با گوشی‌های اندروید و دستگاه‌های دارای پورت USB-C سازگار هستند. مدل‌های D2 و U2 با دو فرستنده عرضه می‌شوند و مناسب ضبط‌های دونفره‌اند.

ویژگی‌های سری میکروفون یقه ای بی سیم BOYA BY-WM3T2:

  • گیرنده بی سیم دو کانال 2.4 گیگاهرتزی
  • طراحی بسیار جمع‌وجور، کوچک و قابل حمل
  • میکروفون تمام جهتی برای دریافت صدای 360 درجه
  • باتری داخلی قابل شارژ
  • برد عملیاتی 50 متری

میکروفون یقه ای بیسیم بویا سری V

سری V از جدیدترین تولیدات بویا و یک سیستم میکروفون بی سیم 2.4 گیگاهرتزی شامل 4 مدل است:

2 مدل با کانکتور تایپ سی مخصوص گوشی های اندروید و 2 مدل با کانکتور لایتنینگ مخصوص گوشی های آیفون.

مدل‌های V1 و  V2دارای کانکتور لایتنینگ برای اتصال به گوشی های آیفون و آیپدها هستند. V1 تک فرستنده‌ای و V2 مدل دو کانال است که برای ضبط صدای دو نفر استفاده می‌شود. مدل‌های V10 و  V20نیز دارای کانکتور تایپ سی برای اتصال به گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی هستند. V10 تک فرستنده‌ای و V20 مدل دو کانال است. 

اگر شما هم برای یوتیوبری یا بلاگری فقط با گوشی های اندروید یا آیفون کار می‌کنید، مدل‌های ساده و جمع‌وجوری مانند میکروفون های سری V بویا گزینه‌ای خوب و ایده‌آل برای شماست. کانکتورهای تایپ سی و لایتنینگ این مدل‌ها خیال شما را بابت سازگاری با گوشی موبایل اندرویدی یا آیفون راحت می‌کند. ضمن اینکه طول عمر باتری آن به شما امکان می‌دهد تا ساعت‌ها بدون دغدغه نسبت به اتمام شارژ میکروفون به فعالیت خود ادامه دهید.

  • ویژگی‌های میکروفون بویا سری V
  • سازگار با گوشی های موبایل آیفون و تبلت های آیپد
  • فرستنده‌های گیره‌ای با کپسول اومنی دایرکشنال
  • اندازه کوچک و وزن کم
  • طول عمر 9 ساعت باتری فرستنده