آیا شما گیمر هستید و یا از علاقمندان به دنیای بازی محسوب می‌شوید؟ آیا تا به حال به یوتیوب گیمر شدن فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که چگونه و با چه تجهیزاتی می‌توان وارد این دنیای هیجان‌انگیز و جذاب شد؟ امروزه یوتیوب YouTube یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که کاربران و گیمرهای بسیاری در آن فعالیت می‌کنند. در میان کانال‌های یوتیوب، کانال‌های گیم استریم دارای بالاترین بازدید هستند و همین موضوع موجب کسب درآمد گیمرهای بسیاری نیز شده است.

ممکن است شما تصور کنید که یوتیوب گیمر شدن بسیار ساده است و با فراهم کردن تجهیزات حرفه‌ای گیمنیگ مانند خرید هدست حرفه‌ای و سایر وسایل می‌توان یک گیم استریمر حرفه‌ای شد اما بهتر است آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع کسب نمایید. به همین منظور فروشگاه بروزکالا در ادامه توضیحات جامعی در این مورد به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد.

گیم استریمر یوتیوب کیست؟

یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming ) قسمتی از وب‌سایت یوتیوب است که برای گیمرها این امکان را فراهم می‌کند تا بازی‌های ویدئویی زنده یا ضبط ‌شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به فردی که بازی‌های لایو و زنده و یا بازی‌های ضبط شده خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد، گیم استریمر می‌گویند؛ این افراد اگر حرفه‌ای باشند، می‌توانند از این راه درآمد بالای دلاری نیز کسب کنند.

استریم کردن گیم چگونه است؟

به محتوایی که گیم استریمر منتشر می‌کند و در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد، گیم استریم می‌گویند. بنابراین استریم کردن گیم همان به اشتراک‌گذاری محتوایی مانند تصاویر گیمر هنگام بازی کردن و یا تصاویر بازی توسط گیمر در پلتفرمی مانند یوتیوب است. این کار در یوتیوب ساده است و به نحوه ضبط گیمر بستگی دارد؛ یک گیمر می‌تواند با استریم کردن بازی‌های جذابی که در هر جای دنیا انجام می‌دهد، موفق عمل کند و درآمد بالایی کسب نماید.

چگونه استریمر شویم؟

اگر شما قصد فعالیت در این حوزه را دارید و می‌خواهید یک گیمر حرفه‌ای در یوتیوب شوید، ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینید و سپس با برنامه‌ریزی درست و با هدف مشخص در این راه قدم بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه شوید که چگونه می‌توان یک یوتیوب گیمر شد.

مراحل تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر

شما باید پیش از هر چیز به اهدافتان فکر کنید. سپس باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و تلاش زیادی برای رسیدن به هدف‌های خود کنید. بنابراین ناامید نشوید و به مسیری که در پیش گرفته‌اید، ادامه دهید. قطعاً پشتکار، تجریبات و مهارت‌هایی که دارید، در این مسیر به کارتان خواهد آمد.

روی یک بازی تمرکز کنید!

شما برای یوتیوب گیمر شدن ابتدا باید روی یک بازی تمرکز کنید و به سراغ ژانرهای مختلف نروید. ژانر مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا انگیزه کافی برای کسب مهارت‌های بیشتر را داشته باشید و بتوانید در کار گروهی سطح بالاتر نیز فعالیت کنید. این‌گونه می‌توانید در این پلتفرم یک کانال بازی جذاب راه‌اندازی کنید و ویدئو‌های گیراتر و بهتری از بازی خود در آن قرار دهید. به خاطر بسپارید که اکثر گیمرهای حرفه‌ای تمرکز خود را روی یک ژانر قرار می‌دهند.

قبل از ضبط، تحقیق کنید

ممکن است برای ضبط ویدئو هیجا‌ن‌زده باشید و بخواهید زودتر فعالیت خود را آغاز کنید اما فراموش نکنید که شما پیش از ضبط، باید تحقیقات لازم در مورد بازی خود را انجام دهید. این تحقیق می‌تواند در صفحه سایر گیمرها صورت گیرد. برای اینکه بتوانید ویدئوی خودتان را بر حسب الگوریتم یوتیوب بهینه نمایید، باید کلمات کلیدی محبوبی را نیز پیدا کنید تا ویدئوی شما به اشخاص بیشتری نشان داده شود.

مراحل تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر

تهیه تجهیزات و وسایل گیمینگ برای یوتیوب

یک گیم استریمر به تجهیزات و وسایل گیمینگ مختلفی نیاز دارد. قدم اول در تهیه این وسایل، انتخاب یک دستگاه با حافظه کافی و سیستم پردازشی مناسب است. سپس شما باید به سراغ تهیه تجهیزات گیمینگ بروید. به خاطر بسپارید که شما برای ادیت ویدئوهای خود به نرم‌افزار ویرایش ویدئو نیز احتیاج دارید زیرا تنظیم، ادیت و اضافه کردن صدا، تصویر، افکت و... در محتوای شما بسیار مهم خواهد بود. تجهیزات گیمینگ شامل وسایل بسیاری می‌شود که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

آپلودکردن ویدئوها با عنوان، توضیحات و برچسب‌های مناسب

برای اینکه شما محتوایی پر بازدید داشته باشید، باید مواردی را رعایت کنید. مثلاً محتوای شما باید دارای عنوانی جذاب باشد. نوشتن خلاصه‌ای از ویدئو که شامل کلمات کلیدی است، نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شود. انتخاب برچسب‌های مناسب را فراموش نکنید و به خاطر بسپارید که انتخاب تصویر تامبنیل thumbnail نیز در جذب مخاطب موثر خواهد بود.

ایجاد ارتباط با مخاطبان و دریافت بازخورد

تعامل با مخاطبان خود و پاسخ دادن به نظرات و حتی انتقادات آنها می‌تواند بسیار موثر واقع شود. شما می‌توانید ارتباط خوبی با مخاطبان خود در چت آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و... برقرار نمایید و از آنها درخواست کنید که ویدئوهای صفحه شما را با دوستان و اطرافیان خود به اشتراک بگذارند.

استفاده از ترندهای بازی برای ویدئوهای یوتیوب

بدون شک شما می‌توانید در کانال گیمینگ خود از ترندهای روز جهان بهره برید. به عنوان مثال اخبار مربوط به بازی‌ها که مرتبط با کانل شما هستند یا هر مسئله مرتبط دیگری می‌تواند به شما در مسیر تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر کمک کند.

تبلیغ کردن کانال خود در شبکه‌های اجتماعی

یک یوتیوب گیمر نیاز به دیده شدن دارد بنابراین برای افزایش بازدید می‌توان از تبلیغات استفاده کرد. این تبلیغات می‌تواند در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، شبکه X، تلگرام و... انجام شود. شما برای جذب مخاطبان جدید می‌توانید در فضای اجتماعی بخشی از ویدئوهای خود را منتشر کنید.

عضو انجمن‌های گیمرها شوید

یکی از روش‌هایی که باعث افزایش انگیزه، افزایش مهارت‌ها و بهبود بازی شما می‌شود، پیوستن به انجمن‌های گیمینگ است. این‌گونه شما می‌توانید با گیمرهای دیگر نیز ارتباط خوبی برقرار نمایید و حتی ویدئوهای مشترکی با آنها تولید نمایید یا با هم بازی آنلاین انجام دهید و ویدئوی آن را منتشر کنید.

رعایت قوانین و اصول اخلاقی و حقوقی یوتیوب

یوتیوب دارای شرایط و قوانینی است که حتماً باید رعایت شود. بنابراین شما به عنوان یک یوتیوب گیمر باید ضمن احترام به حقوق مادی و معنوی دیگران در این پلتفرم از انتشار محتوای نامناسب، غیر قانونی، غیر اخلاقی و توهین‌آمیز پرهیز کنید.

آموزش گیمر شدن با گوشی

بسیاری از افراد به هر دلیلی، قصد بازی کردن با گوشی خود را دارند و سوالشان این است که آیا می‌توان با گوشی یوتیوب گیمر شد؟ در پاسخ به این عزیزان باید گفت بله اما شما باید یک گوشی هوشمند با حافظه کافی و قدرت پردازشی عالی داشته باشید. علاوه بر آن شما برای صدای بهتر به یک میکروفون خارجی نیز نیاز خواهید داشت. بهتر است که برای کنترل راحت بازی‌ها یک کنترلر یا گیم پد تهیه نمایید. به خاطر بسپارید که اینترنت شما نیز باید پرسرعت و البته پایدار باشد.

وسایل لازم برای یوتیوب گیمر شدن

همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد، شما برای فعالیت در یوتیوب و به اشتراک‌گذاری ویدئوهای گیم خود در این پلتفرم نیاز به تجهیزاتی دارید.

تهیه کنسول بازی یا یک رایانه قوی

بدون شک اولین و مهم‌ترین وسیله برای گیمر شدن، یک کنسول بازی یا یک کامپیوتر قوی است. کامپیوتر یک یوتیوب گیمر باید دارای پردازنده بسیار قدرتمندی باشد تا شما بتوانید هم با آن بازی کنید و هم به صورت هم‌زمان صفحه بازی را ضبط نمایید.

بهترین استریمر های ایرانی

دوربین یا وبکم

بدیهی است که یک یوتیوب گیمر برای ضبط با کیفیت تصاویر بازی باید یک دوربین یا وبکم خوب داشته باشد. البته اگر موبایل شما دارای دوربین خوبی است، می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

نرم‌افزار ضبط صفحه‌ی بازی

بهتر است که گیمر برای ضبط صفحه بازی در طول بازی از یک نرم‌افزار استفاده کند چون فیلم‌برداری دوربین‌ها معمولاً از کامپیوتر یا تلویزیون چندان مطلوب نیست و در این حالت بیننده موفق به مشاهده جزئیات نخواهد شد. تعداد زیادی نرم‌افزار ضبط صفحه‌ی بازی برای گیمرهایی که با کامپیوتر بازی می‌کنند، وجود دارد. افرادی که با کنسول بازی می‌کنند هم می‌توانند اقدام به تهیه یک کارت کپچر مخصوص کنند.

میکروفون

ویدئوی با کیفیت و عالی نیاز به صدایی با کیفیت بالا نیز دارد. کیفیت بالای صدا با خرید میکروفون حرفه‌ای امکان‌پذیر می‌شود. از آنجا که این میکروفون‌ها صدای اضافی محیط را فیلتر می‌کنند، بسیار کاربردی خواهند بود. شما می‌توانید از یک هدست گیمینگ نیز استفاده نمایید.

تجهیزات نورپردازی

بسیاری از یوتیوب گیمرها از تجهیزات نورپردازی برای ویدئوهای خود استفاده نمی‌کنند اما در حالت کلی باید بدانید که نورپردازی اصولی، کیفیت ویدئوی شما را بالاتر می‌برد. معمولاً گیمرها نور قرمز یا آبی را برای جذاب شدن ویدئوی خود به کار می‌برند.

نرم‌افزار مخصوص به ادیت ویدئو

اگر می‌خواهید ویدئوی شما حاوی صداهای اضافی محیط و حتی صداهای اضافی خود شما نباشد، به نرم‌افزار مخصوص ویرایش ویدئو احتیاج دارید. این نرم‌افزار به شما کمک شایانی می‌کند تا خروجی تمیز و مطلوبی داشته باشید. از جمله نرم‌افزارهایی که در کامپیوترها به کار می‌روند می‌توان به Adobe Premiere Pro، Final Cut Pro و... اشاره کرد.

نرم‌افزار استریم یوتیوب

شما پس از تهیه و راه‌اندازی تمامی تجهیزات خود باید از یک نرم‌افزار استریم مطلوب و مناسب استفاده نمایید. احتمالاً اکنون برای شما سوال پیش آمده است که نرم‌افزارهای محبوب و استریم یوتیوب چه هستند؟ با هم مروری بر سه نرم‌افزار معروف خواهیم داشت.

نرم‌افزار مخصوص به ادیت ویدئو برای استریمر ها

OBS Studio

پیش از هر چیز باید بدانید که این نرم‌افزار رایگان است و از سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی خواهد کرد. شما با استفاده از OBS Studio می‌توانید روی هر پلتفرمی استریم کنید. قابلیت افزودن محتوا، دوربین و کارت‌های کپچر از قابلیت‌های این برنامه است.

Streamlabs OBS

این برنامه نسخه‌ای اصلاح شده از OBS Studio است. البته این نرم‌افزار از ویندوز پشتیبانی می‌کند. گیمر از طریق قسمت پوسته آن می‌تواند پوسته‌های زیبایی برای ویدئوهای خود انتخاب نماید.

Wirecast

این برنامه رایگان نیست و گیمر برای استفاده از آن باید اقدام به خریدش کند. این نرم‌افزار حرفه‌ای است و انجام تصحیح رنگ، کروماکی و... با آن امکان‌پذیر است.

شرایط و قوانین استریم بازی در یوتیوب

اکنون که اطلاعاتی در مورد یوتیوب گیمر شدن کسب کرده‌اید باید به نکات زیر نیز توجه کنید.

  • گیمر نمی‌تواند محتوایی را منتشر کند که حقوق مالک را نقض کند.
  • گیمر برای کسب درآمد از یوتیوب باید حداقل 1000 سابسکرایب داشته باشد و البته باید در 1 سال گذشته 4000 بازدیدکننده از کانال او دیدن کرده باشند.
  • گیمر باید از انتشار هرگونه محتوای خشونت‌آمیز، غیر اخلاقی، توهین‌آمیز، سیاسی و... که قوانین کشور را نقض می‌کند، در این پلتفرم خودداری کند.
  • فرد باید به صورت کامل قوانین یوتیوب را رعایت نماید و محتوای نامناسب مخالف با قوانین ایمنی و رفتار این پلتفرم را منتشر نکند.
  • نشان ندادن محتوای بازی به صورتی که از نظر سازنده غیر مجاز است ( مانند هک، تقلب و... ) از شرایط استریم در این پلتفرم است.

درآمد گیمرها از یوتیوب چقدر است؟

سوالی که همواره توسط افراد مبتدی در این حوزه پرسیده می‌شود این است که درآمد یک گیمر در یوتیوب چقدر است؟ درآمد یک گیمر به عوامل مختلفی مانند تعداد بازدید، ژانر بازی، محدودیت جغرافیایی و... دارد. اما در حالت کلی یک گیمر برای هر 1000 بازدید از تبلیغات ویدئویی، حدود 18 دلار درآمد دارد.

بهترین گیمرهای یوتیوب ایرانی | پردرآمدترین گیمرها و استریمرهای ایرانی در یوتیوب:

کشور ما در سال‌های اخیر پیشرفت خوب و چشمگیری در دنیای بازی‌های ویدئویی داشته است. یوتیوب گیمرهای بسیار موفقی ایرانی هستند و درآمد بسیار خوبی نیز دارند. از جمله این افراد موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آریا کئوکسر (Aria Keoxer)
  • میاپلیز (MiaPlays)
  • سعید والکور (walkover)
  • امیر فانتوم (Amir Phanthom)
  • علی ایکس شات (ALIXSHOT GAME)
  • کیو دی پای (kewDiePie P)
  • تاکسیک گرل (Toxic Girl)

اگر بخواهید در مورد درآمد این گیم یوتیوبرها بدانید می‌توانیم از میاپلیز نام ببریم که نام او کیمیا روانگر است. او اولین دختر گیمر ایرانی می‌باشد و بیشتر از 500 هزار دنبال کننده دارد. درآمد ماهانه او حدوداً 30 هزار دلار است. آریا کئوکسر که نام او آریا رحمتی است نیز یک گیم یوتیوبر است که بیشتر از 500 هزار فالور دارد. درآمد ماهیانه او به حدود 13 هزار دلار می‌رسد.

10 کانال برتر گیمینگ در یوتیوب

10 کانال برتر گیمینگ در یوتیوب

در این قسمت 10 تا از بهترین کانال‌های استریمر گیمر را براتون آماده کردیم:

 

نام کانال

تعداد سابسکرایب

1

PewDiePie

حدود 111 میلیون

2

JuegaGerman

بیش از 45 میلیون

3

Fernanfloo

حدود 45 میلیون

4

ElrubiusOMG

حدود 40 میلیون

5

VEGETTA777

حدود 33 میلیون

6

Markiplier

حدود 33 میلیون

7

Total Gaming

نزدیک به 33 میلیون

8

Mikecrack

نزدیک به 32 میلیون

9

Jacksepticeye

28.5 میلیون

10

VanossGaming

با نزدیک به 26 میلیون

راه های کسب درآمد از استریم بازی در یوتیوب

روش‌های زیادی برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

سوپر چت یوتیوب

گیمر می‌تواند در زمان استریم کردن، از سوپر چت یوتیوب استفاده کند. این قابلیت به گیمر این امکان را می‌دهد که با پرداخت هزینه‌ای در چت آنلاین، پیام‌هایش را برجسته کند.

عضویت در بخش گیمینگ یوتیوب

عضویت در قسمت گیمینگ یوتیوب به کاربر این امکان را می‌دهد که از مخاطبانش بخواهد به عنوان اعضای ممتاز به جمع آنها اضافه شوند و هزینه‌ای را به صورت ماهانه به گیمر بپردازند.

تبلیغات قبل از شروع بازی یا میان بازی

وقتی که تعداد مخاطبان و فالورهای یک یوتیوب گیمر بالا رفت، برندهای مختلفی با او تماس می‌گیرند و ارتباط برقرار می‌کنند تا تبلیغات محصولات خود را به او بسپارند و در ازای این تبلیغات به او هزینه‌ای بپردازند.

تبلیغات برای سایر یوتیوبرها

تبلیغات برای سایر افراد فعال در یوتیوب یعنی سایر یوتیوبرها به استریم گیمرها امکان همکاری با آنها را می‌دهد و همین می‌تواند زمینه‌ای برای تبلیغ ویدئو و یا کانال گیمرها در کانال آنها شود.

تبدیل شدن به یک گیمر یوتیوب حرفه‌ای

همان‌طور که متوجه شدید، دنیای بازی و یوتیوب گیمر شدن بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و فرصت عالی برای کسب درآمد دلاری نیز می‌باشد. هر فردی که به یوتیوب گیمر شدن علاقمند است، ابتدا باید انگیزه کافی و پشتکار زیادی برای انجام این کار داشته باشد و سپس اقدام به تهیه کنسول بازی یا کامپیوتر قدرتمند، تجهیزات مختلف گیمینگ، نرم‌افزار استریم، اینترنت پر سرعت، کانال یوتیوب و... نماید. همان‌طور که ذکر شد کاربر باید به خوبی قوانین یوتیوب و سازنده بازی را رعایت کند و محتوای جذابی را به مخاطبان خود ارائه دهد. فراموش نکنید که برای تبدیل شدن به یک گیمر یوتیوب حرفه‌ای، تلاش و پشتکار زیادی لازم است.

مزایای خرید تجهیزات مناسب یوتیوب از بروزکالا

بروزکالا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی برتر کشور است که عرضه‌کننده انواع تجهیزات گیمینگ از جمله میز گیمینگ، صندلی گیمینگ، سیستم‌های آماده، رینگ لایت و... می‌باشد. علاوه بر اینها شما می‌توانید از این فروشگاه برای خرید اسپیکر حرفه‌ای­­­­­، میکروفون، هدست و... تمامی تجهیزات لازم برای سیستم گیمینگ خود اقدام نمایید.

جالب است بدانید که شما حتی می‌توانید سیستم دلخواه و قدرتمند خود را در این مجموعه به صورت آنلاین اسمبل کنید و کامپیوتر خود را به صورت کامل و اسمبل شده دریافت نمایید. از دیگر مزایای بروزکالا می‌توان به فروش‌های فوق‌العاده و البته خرید اقساطی آن اشاره کرد. فراموش نکنید که شما دوستان گرامی امکان مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه را نیز خواهید داشت.