شاید در سال‌های نه‌چندان دور بسیاری از لوازم الکترونیکی و تکنولوژی‌های جدید در بازار ایران وارداتی بودند و محصولات کمتری را مشاهده می‌کردید که تولید ایران باشند. اما امروزه تولیدات ایرانی به‌قدری باکیفیت بوده‌اند که توانسته‌اند در هر زمینه‌ای با رقبای خارجی خود رقابت داشته باشند. یکی از حوزه‌هایی که تولیدات ایران را می‌توان مشاهده کرد، تولید دوربین مداربسته ایرانی است. برندهای مختلفی از جمله برند بیتک در زمینه تولید دوربین مداربسته ایرانی فعالیت دارند که انواع و اقسام دوربین‌های مداربسته را تولید کرده و در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

زمانی که اینترنت ایران با اختلالاتی مواجه شد، دوربین‌های مداربسته ایرانی برخلاف دوربین‌های مداربسته خارجی دچار مشکل نشدند و همین موضوع باعث محبوبیت برندهای ایرانی در این زمینه شد. البته این فقط یکی از مزایای دوربین مداربسته ایرانی است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دوربین مداربسته ایرانی، بهترین برند دوربین مداربسته ایرانی و مزایای آنها آشنا کنیم.

نکات کلیدی قبل از خرید دوربین مداربسته ایرانی

قبل از خرید دوربین مداربسته ایرانی باید به نکاتی توجه داشته باشید و راهنمای خرید دوربین مداربسته ایرانی را مطالعه کنید تا بتوانید بر حسب نیاز بهترین محصول را خریداری کنید. نکات مختلفی وجود دارد که باید در زمان خرید این محصول به آنها دقت داشته باشید که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

تعیین نیاز و محل استفاده

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید دوربین مداربسته ایرانی باید به آن اشاره کنیم، تعیین نیاز و محل استفاده از دوربین است. اگر با انواع دوربین مداربسته آشنایی داشته باشید می‌دانید که دوربین‌های مداربسته از نظر تکنولوژی و نوع کیس به چند دسته تقسیم می‌شوند و به‌عنوان‌مثال اگر برای محیط خارجی به دوربین مداربسته نیاز داشته باشید، باید محصول متفاوتی را نسبت به محیط داخلی خریداری کنید.

بهترین دوربین مداربسته برای محیط خارجی، دوربین‌های مداربسته بولت هستند و اگر برای محیط داخلی به دوربین مداربسته نیاز داشتید، باید از دوربین‌های مداربسته دام استفاده کنید. دوربین‌های مداربسته بولت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر گردوغبار، آب و عوامل بیرونی مقاوم هستند.

همچنین درباره تعیین نیاز باید باتوجه‌به مساحت و محیطی که قصد راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری در آن را دارید، تعداد دوربین مورد نیاز خود را مشخص کنید. همیشه باید سعی کنید اولویت‌های خاص خود را بررسی کنید و پوشش قفسه‌های مهم، درب ورودی، نقاط کور و ازاین‌دست موارد را در اولویت قرار دهید.

انتخاب نوع دوربین

دوربین‌های مداربسته از نظر تکنولوژی ساخت به دو دسته دوربین‌های مداربسته تحت شبکه (IP) و دوربین مداربسته آنالوگ (AHD) تقسیم‌بندی می‌شوند. 

دوربین مداربسته تحت شبکه کیفیت بالاتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارد و تکنولوژی جدیدتر و بهتری محسوب می‌شود. البته قیمت دوربین‌های مداربسته تحت شبکه هم نسبت به دوربین‌های آنالوگ بالاتر است که این موضوع می‌تواند در انتخاب نهایی شما مؤثر باشد. همچنین دوربین‌های مداربسته تحت شبکه در زمان نصب دست شما را بازتر می‌گذارند و اگر محل نصب دوربین برای شما اهمیت دارد باید این نوع دوربین را انتخاب کنید.

خرید دوربین مداربسته ایرانی

تعیین بودجه

همان‌طور که در قسمت قبل هم اشاره داشتیم دوربین‌های مداربسته آنالوگ قیمت کمتری نسبت به دوربین مداربسته تحت شبکه دارند. البته به جز قیمت دوربین باید به هزینه‌های نصب هم توجه داشته باشید که باتوجه‌به نوع نصب و گسترش سیستم آنالوگ و سیم‌کشی‌های زیاد، هزینه نصب دوربین مداربسته آنالوگ بیشتر از تحت شبکه است. 

همچنین باتوجه‌به اینکه زاویه دید و قابلیت زوم دوربین‌های مداربسته تحت شبکه بیشتر از آنالوگ است شما در صورت استفاده از این نوع دوربین می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند در تعیین بودجه مؤثر باشد، تعداد دوربین‌های مداربسته بولت و دام است. دوربین مداربسته بولت قیمت بیشتری نسبت به دوربین‌های مداربسته دام دارد.

معرفی انواع دوربین‌های مداربسته ایرانی

یکی از مسائلی که باید در راهنمای خرید دوربین مداربسته ایرانی حتماً به آن اشاره کنیم، انواع دوربین‌های مداربسته ایرانی است. هر چقدر شناخت بهتری نسبت به این دوربین‌ها داشته باشید مطمئناً انتخاب نهایی شما هم بهتر خواهد بود. در ادامه با انواع دوربین مداربسته ایرانی آشنا خواهید شد.

دوربین‌های مداربسته ایرانی با تکنولوژی AHD

دوربین مداربسته ایرانی با تکنولوژی AHD برای انتقال تصاویر ضبط شده همچنان از تکنولوژی آنالوگ بهره می‌برد. ولی باتوجه‌به نوع کدگذاری دوربین‌های AHD، تصاویر با حجم بیشتر و کیفیت بهتری انتقال داده می‌شوند. در این تکنولوژی تصاویر ابتدا به‌صورت دیجیتال دریافت می‌شوند و سپس به شکل AHD کدگذاری می‌شوند. پس از آن تراشه AHD TX تصویر کدگذاری شده را به تصویر نهایی تبدیل کرده و برای ضبط آماده می‌کند.

مزایای دوربین مداربسته  AHD

  • رزولوشن بالاتر نسبت به دوربین آنالوگ
  • قابلیت نصب دوربین مداربسته در مسافت‌های طولانی
  • قیمت پایین‌تر نسبت به دوربین‌های تحت شبکه 
  • توانایی ارسال هم‌زمان صدا و تصویر و برق
  • جنس مقاوم بدنه و طول عمر بالا
  • عدم تأخیر در ارسال تصاویر
  • فاصله 500 متری بین DVR و دوربین مدار بسته 

معایب دوربین مداربسته AHD

  • کیفیت تصویر پایین‌تر نسبت به دوربین‌های تحت شبکه
  • مصرف زیاد کابل در نصب 
  • امکان نویزپذیری
  • عدم اتصال مستقیم دوربین به مانیتور و تلویزیون
  • عدم پشتیبانی از هر نوع DVR

دوربین‌های مداربسته ایرانی با تکنولوژی IP

دوربین مداربسته تحت شبکه از مهم‌ترین و جدیدترین فناوری‌ها در حوزه نظارت تصویری محسوب می‌شود. نحوه کار دوربین مداربسته ایرانی با تکنولوژی IP به این شکل است که دوربین‌ها از طریق اتصال به اینترنت یا شبکه محلی، قابلیت ضبط تصاویر از هر مکانی را دارند. 

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

  • عدم نیاز به کابل کواکسیال (coaxial)
  • عدم محدودیت تعداد دوربین
  • هوشمندی
  • دسترسی‌پذیری از راه دور
  • کیفیت بالای تصاویر
  • مدیریت ویدئوهای ضبط شده
  • تعامل با سایر سیستم‌ها

معایب دوربین مداربسته تحت شبکه

  • قیمت بالا
  • امنیت 
  • فضای ذخیره‌سازی

دوربین‌های مداربسته ایرانی با دید در شب

دوربین‌های مداربسته ایرانی از تنوع بالایی برخوردار هستند و با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید می‌شوند. دوربین‌های مداربسته دید در شب را می‌توان در دو دسته دید در شب رنگی و دید در شب سیاه‌وسفید تقسیم‌بندی کرد. این دوربین‌ها کیفیت بالایی دارند و در کمترین نور هم می‌توانند تصاویر را ضبط کنند. 

دوربین‌های مداربسته دید در شب اکثرا در اماکنی مانند فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها، پارک‌ها، بانک‌ها، محوطه‌های عمومی، ویلاهای بزرگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین‌های دید در شب ایرانی معمولاً از قابلیت‌هایی مانند قابلیت ضبط صدا، ضبط تصاویر رنگی و تشخیص حرکت نیز برخوردار هستند.

مزایای دوربین دید در شب

  • امنیت بهبودیافته
  • نظارت بهبودیافته
  • قابلیت استفاده در شرایط نور کم

معایب دوربین دید در شب

  • کیفیت تصویر پایین
  • محدودیت برد دید در شب
  • قابلیت تشخیص محدود
  • هزینه بیشتر

مزیت خرید دوربین‌های مداربسته ایرانی برند بیتک  (B-tech)  

برند ایرانی بیتک در زمینه تولید دوربین مداربسته فعالیت دارد و برای اماکن مختلف دوربین‌های مداربسته باکیفیت و متنوعی را تولید می‌کند. شاید این سوال برای شما هم پیش‌آمده که چرا باید دوربین مداربسته ایرانی بخریم؟ در پاسخ به این سوال باید موارد زیر را ذکر کنیم:

  • قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر
  • استفاده از تکنولوژی به‌روز دنیا
  • کیفیت بالای دوربین‌ها و توانایی رقابت با برندهای مطرح خارجی
  • گارانتی و خدمات پس از فروش بهتر
  • عدم قطعی ارتباط باتوجه‌به وجود آی پی ایرانی در دوربین‌های مداربسته ایرانی
  • وجود قابلیت‌های هوشمند مانند تشخیص حرکت و تشخیص چهره
  • امنیت بالا

قیمت دوربین مداربسته ایرانی

مزایای استفاده از دوربین مداربسته ایرانی

پیش‌ازاین مواردی را در مورد مزیت خرید دوربین‌های مداربسته ایرانی ذکر کردیم. باتوجه‌به تحریم کشور، بسیاری از برندهای مطرح و باکیفیت دنیا در کشور به فروش نمی‌رسند و باتوجه‌به عدم حضور نمایندگی‌های رسمی این برندها، پشتیبانی خوبی از برندهای خارجی دریافت نخواهید کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با کسب شناخت کافی نسبت به مزایای استفاده از دوربین مداربسته ایرانی، بهترین برند ایرانی تولیدکننده دوربین مداربسته را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه به معرفی برخی از مزایای استفاده از دوربین مداربسته ایرانی خواهیم پرداخت.

حمایت از تولید ملی

قطعاً بهترین راه برای حمایت از تولید ملی، خرید کالای ایرانی است. بسیاری از جوانان در تولید دوربین مداربسته ایرانی نقش دارند و خرید برندهای ایرانی این محصول می‌تواند به رونق اقتصادی کشور و اشتغال جوانان کمک کند.

قیمت مناسب

در مقایسه با نمونه‌های خارجی باید گفت که دوربین‌های مداربسته ایرانی با وجود کیفیت بالایی که دارند، قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند. امکانات و ویژگی‌های محصولات ایرانی هیچ‌چیز کمتر از نمونه‌های خارجی ندارند و فقط به علت نبود مخارج مربوط به گمرک، نقل‌وانتقال و... قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند.

خدمات پس از فروش

اکثر دوربین‌های مداربسته خارجی باتوجه‌به تحریم ایران، خدمات پس از فروش ندارند و یا شامل گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر نمی‌شوند. بااین‌وجود مطمئناً بهتر است که از محصولات ایرانی استفاده کنید و از خدمات مربوط به گارانتی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال برند بیتک 36 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می‌دهد که نسبت به نمونه‌های خارجی بیشتر است.

امنیت اطلاعات

یکی از مهم‌ترین مسائلی که دررابطه‌با ایجاد سیستم امنیتی و نظارت تصویری باید به آن دقت داشته باشید، امنیت اطلاعات است. باتوجه‌به استفاده از آی‌پی‌های ایرانی در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه ایرانی می‌توان عدم جاسوسی و دزدی اطلاعات را یکی دیگر از مزایای آنها نسبت به محصولات خارجی دانست.

دریافت لیست قیمت دوربین مداربسته ایرانی بیتک

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به بیان راهنمای خرید دوربین مداربسته ایرانی بپردازیم و شما را با مزایای این محصولات آشنا کنیم. شما می‌توانید  دوربین مداربسته ایرانی برند بیتک را از طریق وب‌سایت بیتک (B-tech) به نشانی btech-co.com خریداری کنید. تمام محصولات برند بیتک در وب‌سایت معرفی شده و شما می‌توانید با مقایسه محصولات، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و خیلی سریع تحویل بگیرید.