مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای روش‌ها و شرایط خاص خود را دارد، برای اینکه بتوانید به‌عنوان یک نیروی کار متخصص به این کشور پیشرفته مهاجرت کنید، ابتدا باید با بهترین روش‌های مهاجرت آشنا شوید و سپس تمامی شرایط موردنیاز را مورد بررسی قرار دهید.

شغل‌های فنی حرفه‌ای هم به‌مانند سایر شغل‌ها محبوبیت زیادی در ایالت‌های کانادا دارند، اما درآمد آن‌ها در برخی از شهرهای کانادا بیشتر و در برخی دیگر از شهرها کمتر است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و شما را با بهترین روش‌های انجام این کار آشنا کنیم. همچنین در نهایت شرایط مهاجرت با مدرک فنی حرفه‌ای و بهترین شهرها برای داشتن درآمد بیشتر را معرفی می‌کنیم.

بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

با اینکه کشور کانادا در حوزه‌های مختلفی به نیروی کار ماهر نیاز دارد، اما برای هریک از حرفه‌ها روش‌های خاصی تعریف کرده است. در صورتی که می‌خواهید با مدرک فنی حرفه‌ای به کانادا مهاجرت کنید، باید بدانید که برای انجام این کار سه روش مهم و اصلی وجود دارند، این روش‌ها عبارت‌اند از:

برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری کانادا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری است که معمولاً بیشتر افراد از آن استفاده می‌کنند. در واقع اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم امتیازبندی است که در آن نیروهای متخصص بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی و… رتبه‌بندی می‌شوند. طبیعتاً هرچه شرایط شما ایده‌آل‌تر باشد، رتبه بهتری پیدا می‌کنید و احتمال پیدا کردن کار و مهاجرت شما به کانادا بیشتر می‌شود.

برنامه مهاجرت  نامزد استانی

برنامه مهاجرت نامزد استانی مانند اکسپرس اینتری یک سیستم رتبه‌بندی است، اما با این تفاوت که هریک از استان‌های کانادا سیستم خاص خود را دارند. در این برنامه نیروی کار هر ایالت به‌صورت جداگانه رتبه‌بندی می‌شوند تا کارفرماها بر اساس نیاز شهر و یا ایالت خود افراد مناسب را انتخاب کنند.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی هم به‌مانند اکسپرس اینتری کانادا و برنامه نامزد استانی امکان پیدا کردن کار و مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای را فراهم می‌کند. امروزه دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار زیادی در سراسر کانادا وجود دارند که انواع دوره‌های فنی حرفه‌ای را برگزار می‌کنند. پذیرش در این دانشگاه‌ها و اخذ مدرک معتبر فنی حرفه‌ای، پیدا کردن کار را برایتان آسان‌تر می‌کند. البته اخذ پذیرش در دانشگاه مقصد و به پایان رساندن دوره، چالش‌های خاصی دارد که برای پشت سر گذاشتن آن‌ها و رسیدن به هدف خود، باید از وکیل مهاجرتی کانادا کمک بگیرید.

بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

یکی دیگر از مراحل بسیار مهمی که باید در هنگام مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای به آن توجه کنید، شرایط لازم برای انجام این کار است. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای هستند:

  • سن: به‌طورکلی دولت کانادا اهمیت خاصی به سن‌وسال متقاضی نمی‌دهد، اما در سیستم اکسپرس اینتری کانادا یک مزیت عالی به شمار می‌آید. هرچه سن شما جوان‌تر باشد، امتیاز بالاتری کسب می‌کنید.
  • سابقه کاری: هرچه سابقه کاری بیشتری داشته باشید، مهاجرت شما راحت‌تر خواهد شد. دولت کانادا شرط 2 سال تجربه کار تمام وقت در 5 سال اخیر یا 4 سال کار نیمه وقت در 5 سال اخیر را برای شما تعیین کرده است.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (ایالت کبک): داشتن دانش اولیه زبان انگلیسی (مدرک آزمون آیلتس جنرال IELTS General Training option) و یا دانش اولیه زبان فرانسه (مدرک آزمون CELPIP-General عمومی) یک شرط بسیار مهم است. هرچه نمره شما در این آزمون‌ها بالاتر باشد، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار مناسب خواهید داشت.
  • مدرک فنی حرفه‌ای: باید مطابق با لیست مشاغل موردنیاز کانادا، مدرک فنی حرفه‌ای داشته باشید.
  • داشتن جاب آفر: باید از یک کارفرمای کانادایی جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید. (جاب آفر باید دارای LMIA یا معاف از آن باشد)
  • تمکن مالی: باید تمکن مالی کافی برای مهاجرت و زندگی در کشور کانادا را داشته باشید.
  • ارائه مدارک بدون هیچ نقصی: دولت کانادا مدارک خاصی را برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای تعیین کرده است که باید تمامی آن‌ها را بدون هیچ نقصی ارائه کنید. تعداد مدارک زیاد هستند، اما پاسپورت، مدرک آزمون زبان، گزارش ارزیابی مدرک فنی، جاب آفر کتبی، اثبات سابقه کاری، مدارک احراز صلاحیت شغلی، مدارک تمکن مالی و… مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

بهترین شهرها برای متخصصان فنی و حرفه‌ای

حقوق و درآمد متخصصان فنی در شهرهای مختلف کانادا باهم تفاوت دارد، برخی از شهرها به دلیل نیاز بیشتر به دارندگان مدرک فنی، حقوق بیشتری را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت متخصصان فنی و حرفه‌ای است:

  • شهر تورنتو با میانگین حقوق 59900 دلار کانادا (سالانه)
  • شهر کلگری با میانگین حقوق 60000 دلار کانادا
  • شهر اتاوا با میانگین حقوق 60000 دلار کانادا
  • شهر ونکوور با میانگین حقوق 63300 دلار کانادا
  • شهر هالیفاکس با میانگین حقوق 42900 دلار کانادا
  • شهر ساسکاچوان با میانگین حقوق 53150 دلار کانادا
  • شهر اوکویل با میانگین حقوق 4889 دلار کانادا

بیشتر بخوانیم: بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

مهاجرت به کانادا با سازمان مهاجرتی نگار

بهترین راه برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای باید بهترین روش را انتخاب کنید، اما سوال اینجاست که بهترین روش برای مهاجرت متخصصان فنی کدام است؟ بدون شک مراحل و روش‌های متعدد مهاجرت کاری به کانادا، شما را با چالش‌های مختلفی روبرو می‌کند، به همین دلیل داشتن وکیل مهاجرتی به کانادا بهترین و آسان‌ترین روش مهاجرت به شمار می‌آید. معمولاً وکلای مهاجرتی دانش و آگاهی بسیار زیادی در حوزه مهاجرت دارند و فرایند انجام این کار را برایتان آسان می‌کنند.

سازمان مهاجرتی نگار با مدیریت نگار پورعالی (با شماره رسمی R712360 عضو فعال انجمن مهاجرت کانادا ICCRC) به‌ عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های مهاجرتی، انواع ویزاهای کانادا را به کمک مشاوران و وکلای حرفه‌ای خود اخذ می‌کند. اگر مدرک فنی حرفه‌ای دارید و می‌خواهید بدون هیچ چالش خاصی به کانادا مهاجرت کنید، به سایت سازمان مهاجرتی نگار (https://negarimmigration.com/canada-migration/) بروید و بعد از پر کردن فرم مشاوره، منتظر تماس کارشناسان سازمان باشید.