یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران اپل واچ اتفاق بیافتد، روشن نشدن اپل واچ و نمایش صفحه‌ای با کابل و علامت شارژ قرمز است. البته بعضی از کاربران به این صفحه، صفحه‌ی مار قرمز می‌گویند. ممکن است با صفحه‌ی مشابه دیگری با علامت سبز شارژ روبرو شده باشید که به آن اصطلاحاً صفحه‌ی مار سبز می‌گویند. در هر دو حالت ساعت هوشمند روشن نمی‌شود و به نظر می‌رسد که مشکل بزرگی پیش آمده اما معمولاً این مشکل با شارژ کردن باتری رفع می‌شود.

در ادامه به معنی علامت کابل و شارژ روی صفحه اپل واچ می‌پردازیم و روش‌های رفع مشکل را توضیح می‌دهیم.

معنی صفحه کابل و علامت شارژ در اپل واچ چیست؟

زمانی که شارژ باتری بسیار کم می‌شود و اپل واچ به مدت طولانی شارژ نشده باشد، صفحه کابل و علامت شارژ اپل واچ ظاهر می‌شود. در واقع مشکل خاصی برای ساعت هوشمند پیش نیامده است و چاره‌ی کار روشن است.

دقت کنید که برخی از کاربران اپل واچ که اخیراً ساعت هوشمند خریداری کرده‌اند هم ممکن است با صفحه‌ی کابل و علامت شارژ روبرو شوند و این صفحه به معنی خراب بودن باتری نیست.

رفع مشکل صفحه کابل و شارژ اپل واچ

برای رفع مشکل موردبحث، کافی است ساعت هوشمند را به شارژر اپل واچ اصلی متصل کنید. دقت کنید که بهتر است از شارژر اپل واچ فیک استفاده نکنید، هر چند بعضی از شارژرهای غیراصل هم به خوبی شارژر اصلی کار می‌کنند. زمانی که ساعت به شارژر روشن است، از آن استفاده نکنید و صبر کنید تا چند ساعتی به شارژر متصل باشد، به عنوان مثال ساعت را از شب تا صبح به شارژر متصل کنید.

بعضی از کاربران اپل واچ برای اینکه سرعت شارژ شدن باتری بیشتر شود، آن را به شارژر قوی‌تری متصل می‌کنند، در واقع می‌توانید از کابل شارژ اپل واچ سری ۸ و غیره برای اتصال آن به پورت USB C روی مک‌بوک یا مک‌های اپل و همین‌طور شارژر اصلی آیفون و آیپد استفاده کنید ولیکن به طور معمول نیازی به این کار نیست و جریان الکتریکی لازم توسط شارژر اپل واچ سری ۸ و غیره تأمین می‌شود. بهتر است به جای عجله کردن، از شارژر باکیفیت و استاندارد و یا پورت USB C که ولتاژ و جریان کم‌نوسان و خوبی دارد، استفاده کنید.

اپل واچ چند ساعت شارژ شده و روشن نمی‌شود! چه کنیم؟

اگر پس از چند ساعت متصل بودن اپل واچ به شارژر اصلی نظیر شارژر اپل واچ سری ۷ یا ۸ و غیره، مشکل حل نشده است، بررسی کنید که کابل شارژ به صورت کامل و محکم به شارژر و همین‌طور ساعت اپل متصل است یا خیر و پس از محکم کردن اتصالات، چند ساعتی صبر کنید.

اگر پس از چند ساعت دیگر هم ساعت اپل روشن نمی‌شود، دقت کنید که شاید کابل شارژ اپل واچ سری ۷ و یا هر کابل دیگری که استفاده می‌کنید، خراب شده باشد. لذا آن را به یک شارژر دیگر متصل کنید. شاید شارژر اصلی خراب شده باشد و سایر شارژرها و حتی شارژر اپل واچ اولترا فیک مشکل شارژ باتری را حل کند. پس از رفع مشکل، اگر به این نتیجه رسیده‌اید که کابل یا شارژر خراب بوده، آن را تعویض کنید و البته از شارژر استاندارد و کابل اصلی استفاده کنید.

در نهایت اگر مشکل صفحه‌ی مار قرمز یا مار سبز رفع نشده و اپل واچ روشن نمی‌شود، احتمالاً نیاز به تعمیر سخت‌افزاری دارد و مشکلی برای باتری یا اتصالات آن پیش آمده است. لذا به مراکز گارانتی یا تعمیرات تخصصی محصولات اپل مراجعه کنید.

آیا تاکنون برای شما مشکل باتری اپل واچ و روشن نشدن آن پیش آمده است؟ در نهایت مشکل چگونه حل شده است؟