اپل واچ و به طور کلی ساعت هوشمند، صفحه نمایش کوچکی دارد و کاربران مبتدی تصور می‌کنند که امکان تایپ کردن متن وجود ندارد. متأسفانه همه‌ی مدل‌های اپل واچ قابلیت تایپ کردن را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند اما در سری 7 و نسل‌های بعدی، کیبورد لمسی وجود دارد.

موضوع این مقاله آموزش ارسال پیام با اپل واچ به زبان فارسی است. دقت کنید که تایپ کردن با کیبورد لمسی در یک ساعت هوشمند با صفحه‌ی کوچک، کار ساده‌ای نیست. به همین علت است که افراد زیادی به دنبال آشنایی با نحوه تایپ صوتی و همین‌طور نصب کیبورد اپل واچ رایگان هستند.

در ادامه به نحوه استفاده از کیبورد اپل واچ و تایپ کردن متن و ترفندهای مهم می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

کاربران حرفه‌ای اندروید و iOS برای تایپ کردن هر از گاهی از روش تایپ صوتی استفاده می‌کنند که سرعت کار را بیشتر می‌کند و ساده‌تر است. در کنار تایپ صوتی، دقت کنید که می‌توانید برای پاسخ دادن به پیام‌ها در پیام‌رسان‌های امروزی و همین‌طور در پاسخ به ایمیل افراد، پیام صوتی بفرستید. ارسال ویس با اپل واچ و ساعت‌های اندروید بسیار ساده است و از کار کردن با کیبورد کوچک بی‌نیاز می‌شوید.

در مورد تایپ صوتی دقت کنید که پشتیبانی از زبان فارسی در اغلب سیستم عامل‌های مدرن و امروزی، ضعیف است و حتی شاید امکان تایپ صوتی فارسی وجود نداشته باشد اما در آینده، پشتیبانی از همه‌ی زبان‌ها و از جمله زبان شیرین فارسی بهتر خواهد شد.

ایا اپل واچ se کیبورد دارد؟

با توجه به محدودیت ابعادی صفحه نمایش، اپل تصمیم گرفته که در تمام مدل‌های ساعت هوشمند اپل واچ، کیبورد وجود نداشته باشد! به عبارت دیگر حتی اگر سیستم عامل را آپدیت کنید هم ممکن است کیبورد لمسی در اپل واچ شما در دسترس نباشد.

در اپل واچ سری ۷ و مدل‌های جدیدتر اپل واچ، کیبورد کامل یا QWERTY در دسترس است و متأسفانه سایر مدل‌ها چنین قابلیتی ندارند!

نکته‌ی دیگر این است که کیبورد لمسی در تمام برنامه‌ها در دسترس نیست!

آموزش کار با کیبورد اپل واچ

برای دسترسی به کیبورد اپل واچ می‌توانید برنامه‌ی ارسال پیامک یعنی اپلیکیشن Messages یا برنامه‌ی ایمیل اپل که Mail نام دارد را اجرا کنید. در این برنامه‌ها در مرحله‌ی نوشتن پیام، کیبورد لمسی ظاهر می‌شود. در برنامه‌ی Mail می‌بایستی روی گزینه‌ی پاسخ دادن یا Reply تپ کنید و در برنامه‌ی ارسال پیامک با اپل واچ نیز می‌بایستی روی کادر وارد کردن پیام تپ کنید.

آموزش ارسال پیام با اپل واچ به زبان فارسی به کمک کیبورد اپل واچ

به این ترتیب کیبورد کامل یا به اصطلاح کیبورد QWERTY که همه‌ی حروف روی آن موجود است، ظاهر می‌شود. طبعاً تایپ کردن با کیبورد در صفحه نمایش کوچک ساعت هوشمند اپل، کار ساده‌ای نیست و باید دقت کنید، اما به هر حال تایپ کردن پیام امکان‌پذیر است. در پایان روی Send تپ کنید تا پیام ارسال شود.

آموزش ارسال پیام با اپل واچ به زبان فارسی به کمک کیبورد اپل واچ

همان‌طور که اشاره کردیم روش تایپ صوتی گزینه‌ی بهتر و ساده‌تری است.

آموزش تایپ صوتی در اپل واچ

امروزه گوشی‌ها و تبلت‌ها و همین‌طور ساعت‌های هوشمند، قابلیت تبدیل گفتار به متن یا به اصطلاح تایپ صوتی دارند. در بعضی از سیستم عامل‌ها حتی تایپ صوتی به زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌شود. تایپ صوتی به خصوص در وسایلی که صفحه نمایش کوچک است و کار کردن با کیبورد ساده نیست، بسیار مفید واقع می‌شود.

برای تبدیل صدا به متن در اپل واچ ابتدا یکی از برنامه‌ها که در آن امکان تایپ کردن متن وجود دارد را اجرا کنید. به عنوان مثال برنامه ارسال پیامک در اپل واچ یا برنامه‌ی ایمیل. گام بعدی تپ کردن روی آیکون میکروفون در گوشه‌ی صفحه است. سپس جملات را با صدای واضح بیان کنید و صبر کنید تا صدای شما به متن تبدیل شود. در پایان روی Send تپ کنید تا پیام ارسال شود

آموزش ارسال پیام با اپل واچ به زبان فارسی به کمک کیبورد اپل واچ

تایپ صوتی در ساعت اندرویدی نیز بسیار ساده است و شما را از سر و کله زدن با کیبورد کوچک لمسی بی‌نیاز می‌کند. البته ممکن است دقت تایپ صوتی در حد مطلوب شما نباشد و همین‌طور ممکن است از زبان‌های خاص پشتیبانی نشود. برای اطلاع دقیق در مورد اینکه چه زبان‌هایی پشتیبانی می‌شود، به تنظیمات و بخش تغییر زبان کیبورد اپل واچ سری ۷ و غیره مراجعه کنید.

تایپ کردن در اپل واچ به کمک آیفون

اگر آیفون و اپل واچ از نظر سیستم عامل بروز باشند، می‌توانید از طریق آیفون تایپ کردن را انجام بدهید. در واقع زمانی که با اپل واچ کار می‌کنید و در یکی از اپ‌ها کادر وارد کردن متن فعال می‌شود، به صورت خودکار کیبورد آیفون آماده‌ی تایپ کردن می‌شود! البته لازم است که پیشاپیش فرآیند جفت کردن اپل واچ و آیفون را انجام داده باشید.

و اما روش کار: برنامه‌ی ارسال ایمیل یا پیام را باز کنید و روی کادر وارد کردن متن تپ کنید.

آموزش ارسال پیام با اپل واچ به زبان فارسی به کمک کیبورد اپل واچ

به این ترتیب نوتیفیکیشنی در آیفون ظاهر می‌شود. عنوان نوتیفیکیشن این است که کیبورد اپل واچ آماده‌ی تایپ کردن است. با تپ کردن روی این نوتیفیکیشن، کیبورد ظاهر می‌شود و می‌توانید تایپ کنید. در این حالت آنچه در گوشی تایپ می‌کنید، در اپل واچ تایپ می‌شود.

آموزش ارسال پیام با اپل واچ به زبان فارسی به کمک کیبورد اپل واچ

زمانی که تایپ کردن تکمیل شد، می‌توانید روی دکمه‌ی Send در آیفون تپ کنید تا پیام ارسال شود.

آموزش ارسال پیام با اپل واچ به زبان فارسی به کمک کیبورد اپل واچ