شاید تصور کنید که تبدیل فرمت کاری است که معمولاً باید در کامپیوتر ویندوزی یا لینوکس و مک‌او‌اس انجام داد و در گوشی یا تبلت نیازی به تبدیل فرمت نیست، اما در واقع گاهی اوقات می‌خواهیم کاری نظیر تغییر فرمت فیلم در گوشی انجام بدهیم و فایل را به فرمتی تبدیل کنیم که با یک برنامه یا سایت خاص، سازگاری داشته باشد. موضوع صرفاً  ببهترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم بدون افت کیفیت نیست، ممکن است به تبدیل ورد به PDF یا تبدیل عکس JPG به PDF و غیره نیاز داشته باشیم. به همین جهت شاید شما هم به فکر دانلود converter همه کاره اندروید هستید و می‌خواهید با نصب کردن یک یا دو اپ همه فن حریف، برای شرایط خاص آماده باشید.

در این مقاله به معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید می‌پردازیم که تعداد زیادی از فرمت‌ها را پشتیبانی می‌کنند. با ما باشید.

معمولاً کاربران اندروید با هدف کاهش حجم ویدیو یا عکس و یا فایل صوتی، در مورد دانلود video converter برای اندروید یا برنامه تبدیل فرمت ویدیو به mp4 اندروید جستجو می‌کنند و برنامه‌های مختلفی را تست می‌کنند اما گاهی اوقات نیاز کاربر تبدیل فایل‌های داکیومنت نظیر ورد و پی‌دی‌اف و اکسل است و گاهی کار پیچیده‌تر است و کاربر برنامه‌ای برای تبدیل فرمت bin به mp4 اندروید لازم دارد! در این شرایط اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید از یکی از ده‌ها سایت تبدیل فرمت فایل استفاده کنید ولیکن در حالت آفلاین، استفاده از برنامه‌های نصب شده تنها راهکار است. لذا چند برنامه‌آی که در ادامه معرفی می‌کنیم را بررسی کنید.

برنامه تبدیل پی دی اف برای اندروید: PDF Converter

برنامه‌های زیادی برای تبدیل فرمت PDF در اندروید موجود است و یکی از اپ‌ها، اپی با عنوان PDF Converter است که شاید نام آن مشابه چندین اپ دیگر باشد. این نوع برنامه‌ها معمولاً از فرمت‌هایی مثل ورد و اکسل و همین‌طور فرمت‌های فایل عکس پشتیبانی می‌کنند. بنابراین امکان تبدیل فرمت PNG به PDF یا تبدیل JPG به PDF وجود دارد. حتی می‌توانید عکس بگیرید و صفحات را اسکن کرده و به PDF تبدیل کنید.

استفاده از برنامه PDF Converter بسیار ساده است ولیکن دقت کنید که در نسخه‌ی رایگان برنامه، بعضی از گزینه‌های تبدیل فرمت غیرفعال است. در واقع بیش از ۳۰ نوع تبدیل فرمت در این برنامه تبدیل کننده فایل وجود دارد اما ۲۰ مورد آن در نسخه‌ی رایگان فعال است.

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

امکان چرخش عکس و برش زدن قبل از ساخت PDF وجود دارد و حتی می‌توانید حجم و کیفیت فایل PDF را انتخاب کنید. لذا به دانلود file converter اندروید که کار آن کاهش حجم PDF باشد، نیاز ندارید.

برای دانلود برنامه به گوگل پلی یا سایت‌های دانلود اپ مراجعه فرمایید.

دانلود File Converter برنامه تبدیل کننده همه کاره اندروید

شاید به برنامه همه کاره برای تبدیل کننده فرمت فایل نیاز دارید، در این صورت برنامه‌ای با عنوان File Converter را توصیه می‌کنیم. البته دقت کنید که این نوع برنامه‌های همه‌کاره، در تبدیل ویدیو یا فایل صوتی و عکس، جای سریع ترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم اندروید را نمی‌گیرند و معمولاً عملکرد ضعیف‌تری دارند چرا که یک برنامه‌ی تخصصی برای تبدیل یک فرمت خاص محسوب نمی‌شوند.

با این برنامه می‌توانید فرمت‌های متنوع شامل ایبوک و انواع داکیومنت و حتی انواع فایل آرشیو یا به اصطلاح فایل فشرده را به فرمت موردنظر تغییر دهید اما یک محدودیت بزرگ را در نظر بگیرید: این برنامه تبدیل فرمت را به صورت آنلاین و به کمک سایت سازنده برنامه انجام می‌دهد! در نتیجه برای تبدیل کردن فایل حجیم یا فایل کاملاً محرمانه و شخصی، بهتر است روی این اپ حساب باز نکنید.

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

می‌توانید فایل‌های حداکثر ۱۰۰ مگابایتی آپلود کنید و نتیجه‌ی تبدیل فرمت را دانلود کنید. البته امکان دادن لینک دانلود فایل نیز پیش‌بینی شده است.

تبدیل سریع پی دی اف با Fast PDF Converter

تبدیل فرمت PDF یا Word از نیازهای مهم کاربران اندروید است و به همین علت برنامه‌های زیادی در این حوزه طراحی شده است. برنامه‌ی Fast PDF Converter برای کار با فایل‌های ورد و تبدیل پاورپوینت به پی دی اف و یا برعکس، گزینه‌ی خوبی است چرا که علاوه بر تبدیل فرمت، امکاناتی مثل فشرده کردن پی دی اف یا ترکیب کردن چند پی دی اف در یک فایل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حتی می‌توانید رمز فایل‌های PDF که دارای پسورد هستند را حذف کنید که البته در مورد همه‌ی پی‌دی‌اف‌ها جواب نمی‌دهد!

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

این برنامه نیز رایگان است ولیکن در آن تبلیغات نمایش داده می‌شود و علاوه بر این متأسفانه برای بعضی انواع تبدیل فرمت نیاز به اینترنت دارد.

تبدیل فرمت فیلم برای تلویزیون اندروید با Media Converter Pro

بعضی از وسایل نظیر تلویزیون اندروید یا کنسول بازی و ویدیو پلیرهای خانگی، از فرمت‌های خاص پشتیبانی نمی‌کنند. حتی ممکن است یک فایل MP4 به درستی پلی شود و فایل دیگری پلی نشود! در این حالت بهتر است که سراغ سریع ترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم اندروید برویم و سریعاً فایل را تبدیل کنیم. در واقع در این شرایط معمولاً مسأله سرعت تبدیل است و نه حجم فایل نهایی.

برنامه‌ی Media Converter Pro برای تبدیل کردن انواع فرمت‌های مولتی‌مدیا طراحی شده است. لذا می‌توانید فایل را به فرمت MP4 و MP3 که معمولاً در وسایل مختلف به خوبی باز می‌شوند، تبدیل کنید.

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

توجه کنید که Media Converter Pro رایگان و متن باز است. لذا تبلیغاتی در برنامه وجود ندارد و نیاز به پرداخت هیچ نوع هزینه‌ای نیست.

تبدیل فرمت و مدیریت فایل File Commander

شاید نیاز شما صرفاً بهترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم برای اندروید نیست بلکه یک برنامه‌ی حرفه‌ای برای مدیریت فایل لازم دارید که امکانات تبدیل فرمت نیز داشت باشد. در این صورت برنامه‌ی پیشنهادی ما، File Commander است. این برنامه یک افزونه تبدیل فرمت دارد که از بیش از ۱۰۰ فرمت مختلف پشتیبانی می‌کند! اما ویژگی منفی برنانه نیز این است که تبدیل فرمت به صورت نامحدود و کاملاً رایگان نیست.

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

از امکانات جانبی و مفید برنامه می‌توان به اشتراک‌گذاری آسان فایل با کامپیوتر به کمک هات‌اسپات و قابلیت بازیابی فایل حذف شده از سطل زباله اشاره کرد.

برنامه تبدیل عکس Batch Image Converter

شاید به تبدیل دسته جمعی عکس در اندروید نیاز داشته باشید، در این صورت برنامه‌ای با عنوان Batch Image Converter گزینه‌ی خوبی است که البته از فرمت PDF و در واقع تبدیل چند عکس به پی دی اف نیز پشتیبانی می‌کند.

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

معرفی چند برنامه تغییر فرمت فایل در اندروید

این برنامه رایگان است و در آن تبلیغات نمایش داده می‌شود.