ایرپاد و هندزفری گردنی از جمله محصولات دیجیتال پرفروش و محبوب هستند. بسیاری از مردم دوست دارند حین قدم زدن در خیابان آهنگ و پادکست گوش دهند. بعضی‌ از افراد هم برای تماس تلفنی به ایرپاد و هندزفری نیاز دارند. اگر بین خرید ایرپاد و هندزفری گردنی مردد هستید و نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید، در این مقاله ویژگی‌های این دو محصول را توضیح می‌دهیم و روش خرید ایرپاد قسطی را معرفی می‌کنیم.

مقایسه ایرپاد و هندزفری گردنی

ایرپاد و هندزفری گردنی هر دو برای گوش دادن به موسیقی و پادکست و تماس تصویری و صوتی استفاده می‌شوند. اما انتخاب یکی از این‌ها به سلیقه، بودجه و اولویت‌های شما بستگی دارد. معمولا ایرپادها قیمت بیشتری دارند و به دلیل فناوری‌های مختلف با قیمت بالاتری فروخته می‌شوند.  در این بخش، این دو محصول را از نظر ویژگی‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

راحتی ایرپاد و هندزفری گردنی

هندزفری‌های گردنی با یک سیم به هم وصل می‌شوند و دور گردن قرار می‌گردند. بنابراین لازم نیست نگران افتادن هندزفری یا پیچ خوردن سیم به هم باشید. در مقابل، ایرپادها داخل گوش شما می‌روند و ممکن است از گوش بیافتند و گم بشوند. اگر ورزشکار هستید و در مسافت‌های طولانی می‌دوید، هندزفری گردنی برای شما مناسب است. ایرپادها ارگونومی بیشتری دارند و کمتر داخل گوش نفوذ می‌کنند. به‌علاوه، اگر دوست ندارید سیمی روی گردن باشد، ایرپاد بخرید. 

از طرف دیگر، ایرپادها اندازه کوچکی دارند و بدون سیم هستند، بنابراین شما می‌توانید این محصول کوچک را به راحتی در جیبتان بگذارید. هندزفری‌های گردنی محدودیت حمل دارند و در جیب قرار نمی‌گیرند. اگر از روش اقساطی برای خرید ایرپاد و هندزفری استفاده کنید، می‌توانید برای خانه ایرپاد بخرید و در محیط‌های بیرون از هندزفری گردنی استفاده کنید.

کیفیت صدای هندزفری گردنی و ایرپاد

کیفیت صدا در هندزفری گردنی و ایرپاد به نوع برند بستگی دارد. صدایی که در ایرپاد پخش می‌شود، صدای ۳۶۰ است و جلوه‌های بیشتری دارد. اگر کیفیت صدا برای شما اهمیت زیادی دارد، باید ایرپاد پرو یا گلکسی پاد پرو بخرید.

ایرپاد یا هندزفری گردنی

مقایسه عمر باتری در هندزفری گردنی و ایرپاد

هر دو محصول دیجیتال ظرفیت باتری محدودی دارند. هندزفری‌های گردنی زودتر شارژ می‌شوند، ولی ایرپادها را باید در قاب شارژ بگذارید و منتظر بمانید. ایرپادها برای شارژ شدن باید داخل کیس بمانند و با شارژ ۱۰۰ درصد کار می‌کنند. در مقابل، لازم نیست هندزفری‌های گردنی را به مدت طولانی شارژ کنید، می‌توانید با شارژ ۲۰ تا ۵۰ درصد هم با آن کار کنید. اگر از یک ایرپاد استفاده کنید، در عمر باتری صرفه‌جویی می‌کنید. اما این ویژگی در هندزفری‌های گردنی وجود ندارد.

مقایسه ایرپاد و هندزفری گردنی از نظر ماندگاری

ایرپادها ممکن است از گوش شما بیفتند و خراب شوند. به‌علاوه، اگر ایرپاد شما داخل آب بیفتد یا خیس شود، ممکن است آسیب ببیند و دیگر کار نکند. اما هندزفری‌های گردنی پشت گردن شما قرار می‌گیرند و احتمال افتادن آن‌ها وجود ندارد. بعضی از هندزفری‌های گردنی تاشو هستند. اگر هندزفری گردنی تاشو بخرید، می‌توانید گوشی‌های آن را جمع کنید و به راحتی از محصول نگهداری کنید.

مقایسه ایرپاد و هندزفری گردنی از نظر کیفیت تماس

هر دو محصول از نظر کیفیت تماس در جایگاه خوبی قرار دارند. هندزفری‌های گردنی مجهز به میکروفون درون خطی هستند. بنابراین، اگر دهان خود حین مکالمه به هندزفری نزدیک کنید، صدای شما به راحتی منتقل می‌شود. ایرپادها هم از نرم‌افزارهای خاصی برای حذف نویزها استفاده می‌کنند. اگر ایرپاد بخرید، می‌توانید مطمئن باشید که صدای شما و اطراف بدون نویز منتقل می‌شود.

مقایسه ایرپاد و هندزفری گردنی از نظر کاربرد

ایرپاد و هندزفری گردنی از نظر کاربرد یکسان هستند. هر دو وسیله برای گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس تصویری و صوتی استفاده می‌شوند. اما بعضی از ایرپادها مثل ایرپادهای پیشرفته اپل مجهز به فناوری نویز کنسلینگ هستند و می‌توانند صدای اطراف را به حداقل برسانند. به همین دلیل بیشتر مردم ترجیح می‌دهند ایرپاد بخرند.

معایب و مزایای ایرپاد

مهم‌ترین ویژگی مثبت ایرپادها شارژ آن است. ایرپادها یک جعبه دارند. شما می‌توانید این جعبه را به آداپتور شارژر وصل کنید و دستگاه را شارژ کنید. باکس نگهدارنده مثل جعبه شارژ عمل می‌کند و از گوشی‌های ایرپاد محافظت می‌کند. به‌علاوه، اگر جعبه نگهدارنده را شارژ کنید، می‌توانید در طول روز چند بار گوشی‌ها را شارژ کنید. اما بزرگ‌ترین عیب ایرپادها و هندزفری‌های بدون سیم، گم شدن آن‌ها است. ایرپادها نقطه اتصالی ندارند، به همین دلیل درصد گم شدن آن‌ها بالاست. اگر ایرپاد می‌خرید، بهتر است آن را در مکان‌های خلوت یا خانه استفاده کنید و مراقب باشید که از گوشتان نیافتد.

هندزفری گردنی و هدفون اپل

ویژگی‌های هندزفزی گردنی

هندزفری‌های پشت گردنی به صورت ایرفون یا تیوب‌دار هستند. اگر می‌خواهید ایرباد پشت گردنی بخرید، مدل‌های Philips SHB4205 و Samsung level U را پیشنهاد می‌کنیم. مهم‌ترین مزیت هندزفری گردنی این است که همیشه در دسترس است. شما می‌توانید از این وسیله در خانه و محل کار استفاده کنید و نگران گم شدن آن نباشید. به‌علاوه، هندزفری‌های گردنی برای گوش دادن به موسیقی در خیابان و طبیعت هم مناسب هستند.

اما عمر باتری هندزفری‌های پشت گردنی کوتاه است. اگر یک محصول ماندگار می‌خواهید، بهتر است ایرپاد بخرید. همچنین، کیفیت صدای هندزفری‌های گردنی نسبت به ایرپادها پایین‌تر است. هندزفری‌ها معمولا صدای ضعیفی دارند و صداهای محیط را با نویز و و صداهای دیگر منتقل می‌کنند. نکته مهم دیگر این است که هندزفری‌های گردنی را نمی‌توانید هنگام رانندگی استفاده کنید، چون تمرکز شما را به هم می‌زنند. به‌علاوه، هندزفری‌های پشت گردنی برای استفاده طولانی‌مدت مناسب نیستند، چون در طولانی‌مدت ممکن است منجر به احساس ناراحتی و شوند.

خرید قسطی ایرپاد و هندزفری گردنی

اگر می‌خواهید به روش قسطی ایرپاد و هندزفری گردنی بخرید، کافی است با شماره تلفن همراه در یکی از سایت‌های خرید اقساطی عضو شوید. بعد از عضویت، اطلاعات خود را وارد کنید. در این مرحله، کارشناس‌های بانکی رتبه اعتباری شما را بررسی می‌کنند و بعد از تایید اعتبار بانکی، می‌توانید مدارک را در سایت بارگذاری کنید. برای خرید قسطی ایرپاد و هندزفری گردنی به چک صیادی احتیاج دارید. این چک مدرک ضمانت شماست. بعد از بارگذاری مدارک، اعتبار به حساب شما افزوده می‌شود و می‌توانید ایرپاد یا هندزفری گردنی بخرید. با خرید قسطی هندزفری و ایرپاد لازم نیست هزینه زیادی خرج این وسیله‌ها کنید، بلکه می‌توانید هزینه آن‌ها را به طور اقساطی پرداخت کنید.