برای افزایش صدای ایرپاد در اندروید و آیفون، بسته به مدل و قابلیت‌های محصولی که خریداری شده، روش‌های مختلف وجود دارد. در ایرپادهای قدیمی اپل، راهی برای کم و زیاد کردن صدا از طریق خود ایرپاد وجود نداشت و این یکی از مشکلاتی بود که اپل و دیگر سازندگان ایرپاد را به سمت پیش‌بینی راهی برای کنترل بلندی صدا بدون استفاده از گوشی و تبلت سوق داد.

با ما در ادامه‌ی مطلب همراه شوید تا تنظیمات صدای ایرپاد در ایفون و همین‌طور نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو جدید را بررسی کنیم.

تنوع ایرپادها و روش افزایش صدای ایرپاد و رفع مشکلات خاص

دقت کنید که ایرپاد در سال‌های گذشته به هندزفری بلوتوث و کاملاً وایرلس اپل اطلاق میشد اما در حال حاضر منظور از ایرپاد، انواع هندزفری بلوتوثی کوچکی است که سازندگان مختلف تولید می‌کنند و از نظر کیفیت، مشابه محصولات اپل و حتی بهتر است. در محصولات جدید قابلیت‌های لمسی پیش‌بینی شده و کاربر می‌تواند بدون استفاده از اندروید یا آیفون، صدا را کم و زیاد کند! تنظیمات کامل‌تر صدا در گوشی موجود است و به عنوان مثال برای افزایش صدای زنگ ایرپاد و صدای نوتیفیکیشن می‌توانید از تنظیمات صدا در آیفون یا اندروید استفاده کنید.

روش تنظیم صدای ایرپاد ۳ یا ایرپاد پرو جدید کمی متفاوت از اولین ایرپادهای اپل است و روال کار ساده‌تر شده است. اشکالات خاصی در برخی مدل‌ها تجربه می‌کنید ممکن است سخت‌افزاری باشد ولیکن بهتر است ابتدا در مورد افزایش صدای ایرپاد qcy یا سامسونگ و شیائومی و سونی و غیره جستجو کنید و روش دقیق را بررسی کنید.

اگر صدای سمت چپ یا راست بیش از سمت دیگر است، به تنظیمات بلندگوی چپ و راست در آیفون یا اندروید و همین‌طور در موزیک پلیر و یا ویدیو پلیری که استفاده می‌کنید، مراجعه کنید. اگر مشکل حل نشده، در مورد کم شدن صدای ایرپاد سمت چپ هایلو یا گوشی سمت راست جستجو کنید و روش‌های نرم‌افزاری را به دقت بررسی کنید.

با توجه به تنوع مدل‌ها، برای اطلاع از روش دقیق تغییر ولوم صدای ایرپاد می‌بایست عبارت‌هایی مثل چگونه صدای ایرپاد را زیاد کنیم شیائومی یا چگونه صدای ایرپاد را زیاد کنیم سامسونگ را به همراه مدل دقیق ایرپادی که خریداری کرده‌اید، جستجو کنید.

آموزش تنظیم صدای ایرپاد پرو 2 اپل

در این نسخه از ایرپاد و همین‌طور نسخه‌های بعدی که رونمایی می‌شود، اپل قابلیت کنترل صدا را در خود ایرپاد پیش‌بینی کرده و نیازی به استفاده از گوشی نیست. برای این کار می‌توانید از هر دو ایرپاد چپ یا راست استفاده کنید. روش کار به این صورت است:

ابتدا انگشت را پایین ایرپاد قرار دهید و سپس با انگشت دیگر، روی ایرپاد حرکت به سمت بالا انجام دهید. به عبارت دیگر با دو انگشت که یکی ثابت و دیگری به بالا حرکت می‌کند، می‌توان صدا را زیاد کرد.

چگونه صدای ایرپاد را در اندروید و آیفون زیاد کنیم؟

اما حالت برعکس یعنی کاهش صدا: برای این کار می‌توانید انگشت دوم را به سمت پایین حرکت بدهید.

این روش ساده است اما به کمی تمرین نیاز دارد چرا که اگر انگشت شست را به درستی روی سطح پایین ایرپاد قرار ندهید و لمس در این نقطه شناسایی نشود، حرکت انگشت دوم موجب کم و زیاد شدن صدا نمی‌شود.

این راهکار برای تنظیم صدای ایرپاد شیائومی  و سامسونگ و غیره نیز کاربرد دارد اما مختص همه‌ی مدل‌ها نیست چرا که همه‌ی مدل‌ها سطح لمسی برای این منظور ندارند!

افزایش و کاهش صدای ایرپاد با دستیار صوتی

به جای لمس کردن ایرپاد می‌توانید با فرمان صوتی و به کمک دستیار صوتی Siri که در محصولات اپل پیش‌بینی شده، صدا را کم و زیاد کنید. برای فعال و آماده‌ی اجرای دستور کردن سیری، ابتدا بگویید: Hey Siri و در ادامه جمله‌ای نظیر Turn up the volume برای افزایش صدا و Turn down the volume برای کاهش صدا را به صورت واضح بیان کنید.

متأسفانه با این روش، صدا پله پله و تدریجاً کم می‌شود و در واقع برای مقدار زیادی کاهش یا افزایش بلندی صدا، لازم است که فرمان صوتی را چند مرتبه تکرار کنید!

تکرار کردن فرمان صوتی چندان جالب نیست و به علاوه همه‌ی ایرپادها سطح لمسی ندارند. در نتیجه کاربران زیادی ترجیح می‌دهد که برای افزایش صدای ایرپاد هایلو یا سایر مدل‌های محبوب، از دکمه‌ی ولوم گوشی استفاده کنند که روشی ساده و شناخته‌شده است.

در کار با ساعت‌های هوشمند نظیر اپل واچ نیز می‌توانید از پیچ دیجیتالی ساعت برای کاهش و افزایش صدا استفاده کنید. این روش عمومی است و برای تنظیم صدای ایرپاد سامسونگ و شیائومی و غیره، مورداستفاده قرار می‌گیرد.