یکی از اتفاقات آزاردهنده ای که ممکن است برای گوشی های هوشمند رخ دهد، خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده کردن است. معمولا با این مشکل رو به رو می شوید که شاهد خالی شدن باتری از شب تا صبح بدون هیچ استفاده هستید.

همچنین ممکن است در طول روز پس از چند ساعت که به گوشی خود سر بزنید متوجه کاهش شدید درصد شارژ گوشی خود شوید با ما همراه باشید در ادامه راهکارهایی معرفی میکنیم تا بتوانید از سلامت باتری سامسونگ خود اطمینان حاصل فرمایید.

دلیل خالی شدن باتری چیست

اما دلیل خالی شدن باتری چیست و چه عواملی در حال مصرف تلفن هوشمند شما هستند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی مشکل خالی شدن باتری گوشی بپردازیم و چند راه حل برای رفع این مشکل معرفی کینم.

به طور کلی خالی شدن شارژ باتری گوشی ساموسنگ شما ممکن است به دو علت نرم افزاری یا سخت افزاری باشد.

در صورتی که مشکل نرم افزاری باشد از طریق کد ریست باتری سامسونگ می توان از سلامت باتری اطمینان حاصل کرد و برای رفع مشکل نرم افزاری می توان از بازگشت تنظیمات کارخانه استفاده کرد

مشکلات سخت افزاری به طور عمده به باتری و خرابی در بورد گوشی مربوط میشود. که در این صورت با تعمیر یا خرید باتری اصلی سامسونگ مشکل، حل میشود. اما در مرحله اول باید احتمالات دیگر و نرم افزاری را بررسی کرد و در صورت مطمئن شدن سراغ قسمت سخت افزار رفت تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

علاوه بر این ها در نظر بگیرید که سیستم اندروید گوشی، خود یک عامل مصرف شارژ می باشد. برنامه های موجود در پس زمینه گوشی، روشن بودن دیتا، مرورگر، موسیقی و ... از عواملی هستند که میتوانند مقداری از شارژ باتری را کاهش دهند این مقدار کاهش، طبیعی است و نیاز به نگرانی نمی باشد میتوان گفت تمام گوشی های سامسونگ به همین صورت می باشند.

سلامت باتری سامسونگ

اما عوامل دیگر کم شدن میزان شارژ باتری چیست؟

وجود برخی از برنامه های مخرب موجود در گوشی شما میتوانند قاتل شارژ باتری شما باشد، حتی زمانی که از آنها استفاده نمیکنید یا به اصطلاح اگر گوشی سامسونگ شما ویروسی شده باشد به شدت شارژ را تخلیه کرده یا حتی ممکن است گوشیتان به صورت ناگهانی خاموش شود. در این موقعیت بهتر است که یک بک آپ از اطلاعات خود بگیرید و گوشی خود را به حالت بازرگردانی به تنظیمات کارخانه در آورید تا مشکلات نرم افزاری آن حل شود.

از دلایل دیگر خالی شدن شارژ باتری گوشی سامسونگ می توان به استفاده از برنامه یا بازی های سنگین اشاره کرد. این قبیل آپ ها فشار زیادی به باتری گوشی وارد کرده و علاوه بر داغ کردن آن باعث تخلیه شارژ می شود.همچنین آپدیت نبودن گوشی، کاهش نگهداری شارژ گوشی را به همراه دارد.

باتری سامسونگ

صفحه نمایش، اصلی ترین مصرف کننده باتری گوشی های هوشمند است. گوشی های هوشمند امروزی با صفحات غول پیکر و تعداد زیادی پیکسل که نیاز به تامین انرژی دارند خیلی سریع می توانند بخش زیادی از شارژ گوشی را مصرف کنند. در این صورت اگر جز افرادی هستید هنگام کار با گوشی نور نمایشگر را زیاد میکنید پس انتظار کاهش شارژ با سرعت بیشتر را داشته باشید.

عوامل خارجی و سخت افزاری

اصلی ترین عامل خالی شدن شارژ گوشی، باتری گوشی است. باتری خراب یا فرسوده دشمن اصلی شارژ گوشی به شمار می آید.

باتری اصلی گوشی سامسونگ شما میتواند به دلایل زیادی خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

هر قطعه گوشی طول عمر معینی دارد و پس از گذشت زمان و در اثر استفاده فرسوده شده و دیگر کارایی مورد نیاز را ندارد.

همچنین باتری گوشی در اثر ضربه خوردن، تعداد دفعات زیاد شارژ شدن، داغ کردن بیش از اندازه، اورجینال نبودن و استفاده از شارژر سامسونگ بی کیفیت میتواند سریعتر خراب شود و گوشی شما را در شارژ دهی دچار مشکل کند و تخلیه شارژ داشته باشد.

از دیگر مشکلات نرم افزاری که میتواند کاهش شارژ باتری را بعه همراه داشته باشد مشکل در ic شارژ و بورد گوشی باشد که حتما باید به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا گوشی شما را عیب یابی کند.

بورد اصلی گوشی وظیفه تقسیم انرژی بین اجزای داخلی مانند سی پی یو، دوربین، میکروفون و اسپیکر را بر عهده دارد. آسیب دیدن بورد گوشی می تواند به دلایلی مانند داغ کردن بیش از حد گوشی، سوختن خازن ها، شکستگی در بورد، آسیب دیدن اجزای داخلی، آب خوردن بورد یا سوختن آی سی شارژ رخ دهد. این دلایل هدر رفت انرژی، باتری گوشی به سرعت تخلیه میشود.

یک عامل مهم دیگر استفاده از شارژر های غیر اصلی می باشد که به درستی باتری گوش شما را شارژ نمی کند و در واقع شارژ کاذب می باشد و سریع تخلیه می گردد و حتی میتواند به باتری گوشی شما آسیب برساند و اثرات جبران ناپذیری به آن وارد کند.

راه حل های جلوگیری از تخلیه شارژ گوشی سامسونگ

  • درصورت وجود مشکل نرم افزاری یا برنامه مخرب،یک بک آپ از گوشی خود گرفته و آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید و حتما برنامه های مورد نیاز خود را از فروشگاه گوگل دانلود کنید و مرتبا آنها را بروز رسانی کنید.
  • در صورت عدم نیاز GPS، دیتا، بلوتوث و NFC را خاموش کنید.
  • تا جایی که چشمتان اذیت نشود نور صفحه نمایش را کم کنید و حالت دارک مود را فعال نمایید و از تصاویر زنده که خورنده شارژ گوشی هستند به عنوان پس زمینه استفاده نکیند.
  • اگر شارژر اصلی گوشیتان خراب شده و به هر دلیلی از شارژ دیگری استفاده میکنید حتما از اصالت آن مطمئن شوید یا شارژر اصلی سامسونگ را خریداری کنید. به دلیل اینکه شارژر اصلی از مهمترین نکات استفاده و طول عمر بیشتر باتری گوشی می باشد. توجه باشید هم کلگی شارژر و سیم کابل باید سالم و اصلی باشند، تا بتوانند به صورت کامل گوشی را شارژ کرده و باعث باد کردن باتری یا هرگونه آسیب دیگر نشود.
  • از شارژ باتری تا 100 درصد کامل و تخلیه آن تا صفر درصد خود داری کنیدو طبق گفته کارشناسان باتری، این امر به روند پیری و کاهش طول عمر باتری تلفن هوشمند لیتیوم یونی می افزاید. سعی کنید شارژ گوشی خود را هموار بین 0 تا 90 درصد نگه دارید.
  • تلفن خود را یک شب کامل در شارژ قرار ندهید این کار در طولانی مدت برای سلامت باتری مضر است.
  • همچنین از روش های کالیبره کردن باتری گوشی خود استفاده کنید.
  • هنگام خاموش کردن و عدم استفاده از گوشی سعی کنید برنامه های فعال در پس زمینه را ببندید تا از مصرف شارژ اضافی خودداری شود.
  • استفاده از شارژر اصلی سامسونگ می توان کمک خیلی زیادی به گوشی شما کند تا باتری شما عمر بیشتری داشته باشد

جمع بندی کلی

خالی شدن شارژ گوشی دغدغه ای است که کاربران تلفن های هوشمند با آن دست و پنجه نرم میکنند، اما خوشبختانه همیشه برای هر مساله ای کلیدی وجود دارد، در این مقاله سعی کردیم تمام دلایل خالی شدن شارژ باتری گوشی را بررسی کنیم و راهکار هایی برای افزایش عمر مفید باتری های گوشی ها ارائه دادیم، امیدوارم این مقاله گره ای از این مشکل رفع کند. اما اگر به هر دلیلی متوجه مشکل و توانایی حل آن را نداشتید به یک کارشناس و تعمیرکار مراجعه کنید تا مشکل باتری گوشی شما را عیب یابی کند.