شاید نتوان به‌راحتی بهترین باند فلش خور بازار را انتخاب کرد. ده‌ها مدل باند اکتیور فلش خور حرفه‌ای و خانگی وجود دارد که انتخاب بین آنها به‌راحتی مقدور نیست. در این مطلب قصد داریم ضمن بیان مزایای خرید انواع باند اکتیو فلش خور، یک باند حرفه‌ای ارزان قیمت به شما معرفی کنیم که در محیط‌های خانگی نیز قابل استفاده است.

فهرست مطالب

۱– باند اکتیو فلش خور چیست؟ 

۳– مزیت‌های خرید باند فلش خور و بلوتوثی

۴– کاربردهای باند اکتیو فلش خور

۵– قیمت باند فلش خور

۶– معرفی باند اکتیو پاورساند P725A

۷– مزیت‌های خرید پاورساند P725A

۸– کلام آخر

باند فلش خور چیست؟ 

باند فلش خور زیرمجموعه باند اکتیو قرار می‌گیرد و به خاطر وجود آمپلی‌فایر داخلی، قابلیت اتصال فلش را دارد. باندها در دو دسته اکتیو و پسیو قرار دارند. باندهای اکتیو آمپلی‌فایر داخلی داشته و به برای پخش سیگنال‌های صوتی به تقویت‌کننده خارجی نیاز ندارند. در واقع در این بلندگوها سیگنال‌های صوتی توسط مدار کراس اوور به فرکانس‌های پایین و بالا تفکیک و به آمپلی‌فایر داخلی فرستاده می‌شوند و از طریق تیوتر و ووفر پخش می‌گردند. 

باندهای فلش خور بسیار محبوب هستند و جزو محصولات پرفروش محسوب می‌شوند. استفاده راحت از باند اکتیو فلش خور باعث جذب افراد به آن شده است. به خصوص افراد آماتور به دلیل اینکه به‌راحتی می‌توانند با نصب یک فلش یا میکروفن یا اتصال بلوتوثی به این باند از آن استفاده کنند، به باند فلش خور بلوتوثی علاقه‌مندند.

محبوبیت و تنوع بالا باعث شده تا باندهای اکتیو به اسامی مختلفی در بازار شناخته شوند، از جمله: باند خانگی بلوتوث دار، باند فلش خور مجلسی، اسپیکر فلش خور بزرگ و... . به طور کلی باند اکتیو فلش خور امروزه از کاربردهای زیادی برخوردار است و مدل‌های مختلف حرفه‌ای و خانگی این نوع بلندگو متقاضیان خاص خود را دارد.

مزیت های خرید باند فلش خور و بلوتوث دار

باند اکتیو فلش خور قابلیت‌های مختلفی دارد. با انتخاب هر مدل باند فلش خور، می‌توانید از مزایای گوناگونی بهره‌مند می‌شوید. برای مثال یک باند بزرگ فلش خور از توان بالایی برخوردار است و از آن بیشتر در اجراهای زنده و حرفه‌ای استفاده می‌کنند. اما اغلب مدل‌های کوچک باند فلش خور مزایایی مانند حمل آسان و وزن سبک دارند.

از مزیت‌های خرید باند فلش خور و بلوتوث دار می‌توان به خصوصیاتی مانند: قابلیت اتصال یواس‌بی، قابلیت اتصال بلوتوث، پشتیبانی کردن از کارت حافظه و... اشاره نمود. با توجه به تنوع بالای مدل‌ها و همچنین قابلیت‌ها و مزایای مختلف انواع مدل باند فلش خور، قبل از انتخاب و خرید بلندگو، ویژگی‌ها و امکاناتی که انتظار دارید باند مد نظر شما داشته باشد را مشخص کنید. بعضی از مزیت‌های باند اکتیو فلش خور بلوتوثی عبارت‌اند از:

۱– بعضی از مدل‌های اسپیکر فلش خور، تعدادی افکت از پیش تعریف شده دارند. بنابراین این اسپیکرها نیازی به میکسر ندارند.

۲– بیشتر مدل‌های اسپیکر فلش خور بزرگ و کوچک اکو داشته و بنابراین از قابلیت اتصال مستقیم انواع ساز برخوردارند.

۳– اغلب باندهای فلش خور قابل جابه‌جایی و حمل آسان هستند.

این باند فلش خور بزرگ نظرتان را عوض می‌کند

۴– باند اکتیو فلش خور برندهای معتبر به دلیل طراحی خاص ساختار داخلی، از صدای خروجی خوب، واضح‌ و باکیفیتی برخوردار است.

۵– چون این باندها دارای آمپلی‌فایر داخلی هستند، دیگر نیازی به اضافه نمودن آمپلی‌فایر به سیستم نیست.

۶– در باند اکتیو فرکانس خروجی به تنظیم نیازی ندارد؛ چون فرکانس‌ها توسط کراس اوور تفکیک می‌شوند. این امر باعث کاهش آسیب‌دیدگی و افزایش طول عمر آنها می‌شود.

۷– مدار کراس اوور که در داخل باند اکتیو قرار داده شده است، موجب افزایش محدوده فرکانسی و فشار صوتی می‌شود. این افزایش به دلیل قابلیت تفکیک فرکانس‌های پایین و بالا از هم ایجاد می‌شود.

۹– از دیگر مزایای خرید باند فلش خور، طرز استفاده راحت آن می‌باشد. به‌راحتی می‌توان با اتصال یک فلش یا از طریق بلوتوث فایل‌های صوتی که می‌خواهید را پخش نمایید. برای مصارف خانگی نیازی به میکسر و آمپلی‌فایر نیست. به این ترتیب دیگر بررسی تطابق داشتن ویژگی‌های آمپلی‌فایر و باند برای خرید باند اکتیو موضوعیت ندارد.

۱۰– نصب و راه‌اندازی کردن باند اکتیو بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از باند پسیو است. برای راه‌اندازی کردن باند اکتیو فقط باید آن را به برق بزنید و فایل صوتی را برای پخش انتخاب کنید. این یکی از دلایلی است که باعث شده باندهای فلش خور و بلوتوث دار که برای مصارف عمومی یا خانگی طراحی‌می شوند، در جامعه مورد استقبال قرار بگیرند.

۱۱– یکی دیگر از مزایای خرید باند اکتیو فلش خور وجود اکوالایزر داخلی است. با وجود این اکوالایزر می‌توان بدون نیاز به میکسر، برخی افکت‌ها را روی سیگنال صوتی اعمال کرد. از این قابلیت در مراسمات کوچک استفاده می‌شود.

۱۲– معمولا باندهای فلش خور از پیچ ولوم کنترلی برخوردار هستند که قابلیت کنترل صدای درایورها و ورودی میکروفن را دارد. به‌راحتی می‌توان بر اساس شرایط محیطی صدا را تغییر داده و صدای بهتری ایجاد نمود.

۱3– در اغلب باندهای اکتیو مخصوصاً باند فلش خور بلوتوثی زمانی که منبع پخش صدا کارت حافظه، یواس‌بی، فلش یا بلوتوث ‌باشد، به سیم کشی زیاد نیازی نیست. هرچه سیم کشی کمتر باشد، تداخل سیگنال‌ها هم کمتر خواهد شد.

۱4– یکی دیگر از مزایای خرید باند فلش خور بلوتوثی به ویژه مدل‌های شارژی یا کوچک، امکان استفاده در فضاهای کوچک است.

کاربردهای باند اکتیو فلش خور    

مدل های باکیفیت باند فلش خور دارای کیفیت صدای مطلوب و خوبی هستند. از این باندها در اکثر فضاها و محیط‌ها می‌توان استفاده نمود. همان‌طور که گفتیم در باندهای اکتیو نیازی به میکسر وجود ندارد، با استفاده از ولوم‌های روی بلندگو به‌راحتی می‌توان صدا را تنظیم کرد. به همین دلیل باندهای اکتیو گزینه‌ای مناسب برای رستوران‌، مدرسه، باشگاه ورزشی و... هستند. برای مراسمات خانوادگی و جشن‌های کوچک، یا مهمانی های فضای باز استفاده از باندهای اکتیو رایج‌ است؛ چون نصب و راه‌اندازی آنها ساده‌تر است.

این باند فلش خور بزرگ نظرتان را عوض می‌کند

در بعضی موارد که به خاطر هزینه نمی‌توان از تعداد زیادی باند اکتیو استفاده کرد می‌توان از جفت باند اکتیو و پسیو در کنار هم بهره گرفت. در ادامه موارد را مطرح می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا بدانید آیا خرید باند فلش خور برای شما انتخاب درستی است یا خیر.

۱– وقتی مراسم کوچکی دارید و با تعداد کمی باند می‌توانید مجلس را برگزار کنید، باند اکتیو فلش خور گزینه مناسبی است.

۲– اگر به دنبال کیفیت بالای صدا هستید، این باندها انتظارات شما را برآورده می‌کنند.

۳– اگر به عنوان یک فرد آماتور هیچ تخصصی در مورد صوت، تنظیم آمپلی‌فایر و همچنین میکسر ندارید، استفاده از باند فلش خور برای شما راحت‌تر خواهد بود.

۴– اگر قصد خرید آمپلی‌فایر و یا ارتقا سیستم صوتی خود را ندارید.

۵– اگر قصد ندارید از سیم‌کشی طولانی استفاده کنید.

۶– اگر جابه‌جایی و حمل ساده برایتان مهم است، بعضی از مدل‌های باند اکتیو فلش خور مناسب می‌باشند.

۷– اگر به باندی نیاز دارید که بتوانید با استفاده از آن فایل‌های دیجیتالی خود را پخش کنید، باند فلش خور بلوتوث دار بهترین گزینه است.

۸– برای فضاهای کوچک باندهای اکتیو گزینه مناسبی هستند.

قیمت باند فلش خور

باند اکتیو فلش خور بلوتوثی از قیمت‌های مختلفی با توجه به سایز و منبع تغذیه برخوردار است. این باندها به چندین دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

۱– انواع باند بزرگ فلش خور حرفه‌ای:

این نوع باند کیفیت بالایی دارد و مطمئنا از قیمت بالاتری هم نسبت به باندهای کوچک‌تر برخوردار است. ناگفته نماند قیمت بعضی از مدل‌های باند فلش خور بلوتوثی نسبت به سایر مدل‌های حرفه‌ای کمتر است. کارایی باند بزرگ فلش خور برای اجرا در فضاهای بزرگ مناسب است. قدرت خروجی و توان این باندها بالاست و برای استفاده باید به برق شهری وصل شوند. قیمت این باندهای بزرگ فلش خور مانند دیگر باندهای حرفه‌ای بالاست.

۲– انواع باند فلش خور بزرگ با کارکرد عمومی:

 باند فلش خور بزرگ با انواع سایزها برای اجراهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر قیمت این نوع باند را جزو باندهای اقتصادی می‌دانند چرا که قیمت آنها از باندهای حرفه‌ای و گران کمتر است. از این باندها اغلب برای جشن‌ها و مهمانی‌های بزرگ، هیئت‌ها و مراسمات دیگر استفاده می‌کنند.

۳– باند فلش خور متوسط و کوچک:

این نوع باندها دارای سایز متوسط یا کوچک بوده و قابل حمل هستند. کیفیت باند بزرگ فلش خور حرفه‌ای از این مدل دسته بیشتر است. از این نوع بلندگو اغلب به عنوان اسپیکر شخصی استفاده می‌کنند. باند فلش خور بلوتوثی کوچک برای انجام کارهای شخصی مانند: گوش دادن به موسیقی، سخنرانی، فایل‌های صوتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون کیفیت صدای این باندها پایین‌تر از سایر مدل‌هاست، به طور طبیعی قیمت پایین‌تری هم دارند. قدرت و توان این باندها پایین است. این باندها را می‌توان به مسافرت یا طبیعت‌گردی هم برد. معمولاً این باندهای متوسط و کوچک شارژی هستند و یا از باتری استفاده می‌کنند.

در کل قیمت باند بزرگ فلش خور حرفه‌ای از سایر مدل‌های باند فلش خور بیشتر است. از نظر منبع تغذیه باند اکتیو فلش خور به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول باندهایی هستند که از طریق اتصال مستقیم به برق کار می‌کنند و از توان بالاتری برخوردار هستند. دسته دوم باندهای کوچکی می‌باشند که منبع تغذیه آنها باتری است.

این باند فلش خور بزرگ نظرتان را عوض می‌کند

معرفی باند اکتیو پاورساند P725A

باند پاورساند P725A یکی از بهترین مدل‌های باند فلش خور است. پاورساند در زمینه تولید اسپیکر و باندهای فلش خور فعالیت داشته و محصولات آن کیفیت مطلوبی دارند که قابل رقابت با تولیدات برندهای معتبر است. پاورساند P725A نمونه‌ای از بهترین اسپیکر فلش خور بزرگ و حرفه‌ای است. این باند با تیوتر ۱٫۵ اینچی و ووفر ۱۵ اینچی صدای باکیفیت و قدرتمندی پخش می‌کند. بالاترین توان این باند فلش خور ۱۰۰۰ وات است. از این اسپیکر فلش خور بزرگ می‌توان به عنوان باند بزرگ مجلسی در مراسمات فضای باز، جشن‌ها، جلسات مهم و... استفاده نمود.

باند پاورساند P725A به عنوان یک باند اکتیو فلش خور بلوتوثی  از قابلیت اتصال به فلش، رم، بلوتوث و یواس‌بی برخوردار است. این باند فلش خور از نظر ظاهری بسیار شیک و زیباست. جنس بدنه باند فلش خور پاورساند P725A پلی پروپیلن بوده و از استحکام زیادی برخوردار است. رنگ باند مشکی است و با یک توری زیبا جلوی آن کاملاً پوشش داده شده است.

باند اکتیو فلش خور پاورساند P725A یک باند بزرگ بلوتوثی است و با آنکه برای سیستم‌های صوتی حرفه‌ای ساخته شده است، برای مصارف خانگی هم استفاده می‌شود. در واقع قیمت و کارایی باند اکتیو پاورساند P725A برای مصارف خانگی هم مناسب است. برای این باند فلش خور 15 اینچ سه دستگیره طراحی شده است که حمل و جابه‌جایی آن را ساده‌تر می‌کند. این باند دارای حساسیتی بالا حدوداً ۱۲۸ دسی بل می‌باشد.

مزیت های خرید پاورساند P725A

باند فلش خور پاورساند P725A به عنوان یک اسپیکر بزرگ ارزان که کارکردی حرفه‌ای دارد، از استقبال خریداران برخوردار شده است. خرید باند پاور ساند P725A با یک سری مزایا همراه است که بعضی از آنها عبارت‌اند از:

۱– فلش خور بودن، داشتن قابلیت اتصال به رم، یواس‌بی و بلوتوث.

۲– کارکرد بالا و حرفه‌ای، مناسب برای افراد حرفه‌ای و مصارف خانگی.

۳– قابل به کارگیری در باشگاه‌، رستوران، مهمانی و اغلب مراسمات.

۴– برخوردار از فناوری Bi-amp در آمپلی‌فایر داخلی.

۵– قابلیت اتصال به میکروفن از طریق ورودی میکروفن.

این باند فلش خور بزرگ نظرتان را عوض می‌کند

کلام آخر

هنگام انتخاب و خرید باند فلش خور بلوتوثی باید به قیمت، پرتابل بودن، وایرلس بودن، منبع تغذیه باند و... توجه کنید؛ اما نباید فقط روی این خصوصیات تمرکز نمایید. هنگام خرید با تنوع بالایی از باند اکتیو فلش خور روبه‌رو خواهید شد. نکته مهم این است که چه باندی برای شما کاربرد بهتری خواهد داشت. شما باید روی احتیاجات خود و محیطی که می‌خواهید از باند در آن استفاده کنید، تمرکز نمایید.

اگر کیفیت بالای صدا، ماندگاری و استحکام و همچنین قیمت اسپیکر برای شما مهم است و می‌خواهید یک باند مناسب جایگزین باند خانگی فلش خور خود کنید، P725A یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. این باند جزو باندهای حرفه‌ای می‌باشد و می‌توانید به عنوان بهترین باند بلوتوثی بزرگ آن را خریداری نمایید. در همین رنج قیمت بهترین باند فلش خور خانگی هم از نظر کارایی در برابر P725A ضعیف است. باندهای خانگی هم رده و دارای توان مشابه P725A. به خصوص اگر ساخت برندهای معتبر باشند، به مراتب قیمت بالاتری دارند. ناگفته نماند برای افرادی که بودجه خرید نقدی باند را ندارند، امکان خرید باند قسطی نیز وجود دارد. بنابراین بدون نگرانی و به‌راحتی می‌توانید یک باند خانگی بزرگ با کیفیت به صورت اقساط از دیجی صدا خریداری نمایید.