افزایش فروش یکی از اهداف مشترک و اصلی همه کسب و کار هاست. به مقیاس کسب و کار ها هم ربطی ندارد، همه کسب و کار ها چه کوچک چه بزرگ به دنبال افزایش فروش هستند. خوشبختانه امروزه با همه گیر شدن استفاده از اینترنت کسب و کار های زیادی هستند که مشتریان زیادی از دنیای اینترنت جذب می کنند.

مدیران کسب و کار ها و مشاغل هرچقدر هم که سودآور و موفق باشند باز هم دنبال راه هایی برای افزایش فروش در کسب و کارشان هستند. برای اقدام به رشد اقتصادی و افزایش فروش در کسب و کارتان حتما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

عملکرد کارمندان را ارزیابی کنید

شما برای بررسی میزان بهره وری کسب و کارتان و کارمندانتان نیاز دارید شاخص عملکرد داشته باشید و میزان کارکرد کارمندان را طبق آن شاخص بسنجید. کسب و کار هایی که به این موضوع اهمیت می دهند معمولا از نرم افزار ارزیابی عملکرد کارکنان استفاده می کنند.

مستندات تحت وب ایجاد کنید

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، همواره به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش آگاهی و توجه مردم درباره برند، محصولات و خدماتتان هستید.

در حال حاضر برترین راه برای برندسازی کسب و کارتان تولید محتوا تحت عنوان مستندات فنی است. و باید آنها را در فضای وب در دسترس قرار داد.  اسناد فنی شامل مواردی مثل تبلیغات، وبلاگ ها، نظریه هاست. البته اینها تنها چند موردشان بودند.

به ورود و خروج کارمندان نظم دهید

درست است که کسب و کار بدون مشتری هیچ معنایی نخواهد داشت؛ اما این را در نظر بگیرید که شما بدون کارمندانتان قادر به ادامه کار نخواهید شد. کارمندان شما کسانی هستند که به کسب و کار شما را بهبود می بخشند. حقیقتا عملکرد شرکت شما تا حد زیادی به عملکرد کارمندان شما بستگی دارد.

کسب و کار ها و سازمان ها با استفاده از اتوماسیون حضور و غیاب آنلاین کارمندان ساعات رفت و آمد کارکنان را به طور دقیق ثبت می کنند و گزارش کارکرد آنها را به صورت روزانه و ماهانه می توانند مشاهده کنند.

لازم به ذکر است نرم افزار حضور و غیاب نیازی به استفاده از دستگاه های حضور و غیاب ندارد. اما قابلیت اتصال به دستگاه حضور غیاب هم دارد.

پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارمندان

اگر کارمندان راضی و خوشحالی داشته باشید، آنها انگیزه زیادی پیدا می کنند که کسب و کار شما را ارتقا ببخشند و برای افزایش عملکرد خودشان در همه زمینه ها همه تلاششان را به کار می برند.

درست به همین دلیل است که شما می بایست حقوق کارمندانتان را به موقع پرداخت کنید. باید با کارمندانتان درست رفتار کنید و فضای مثبتی برایشان ایجاد نمایید و به آنها نشان بدهید که زحمت هایشان را می بینید.

نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان از بهترین راه های محاسبه دقیق حقوق کارمندان است. این نرم افزار با توجه به میزان کارکرد کارمندان در سامانه آنلاین حضور و غیاب پرسنل حقوق کارمندان را به طور دقیق و صحیح محاسبه می کند.

دستاوردها و موفقیت های کارمندانتان را شناسایی کنید، برای هر موفقیتی جشن بگیرید و از آنها درباره ایده ها و نظراتشان بازخورد بگیرید و همیشه دنبال راه های جدید برای افزایش روحیه کارمندانتان باشید.

چند تکنیک برای افزایش فروش کسب و کار

پرسونای مخاطب خود را بشناسید

قدم اول برای جذب مشتری شناختن پرسونای مخاطب و سلیقه مشتریان است. اگر شما محصولی متناسب با نیازها و سلیقه مخاطبانتان تولید و ارائه دهید بدون شک همواره میزان فروشتان حفظ خواهد شد.

بهترین راه شخصی سازی خدمات و نظرسنجی از مشتریان برای ثبت بازخورد نیازهایشان است. زمانیکه شما چیزی را بفروشید که مشتری به آن نیاز دارد، مشتریان و فروش خود را حفظ میکنید.

ارائه خدمات با کیفیت

اگر شما نتوانید مشتریان فعلی تان را راضی نگه دارید، نمی توانید مشتری های جدیدتان را هم حفظ کنید. شاید مهمترین راه برای نگهداری مشتریان ارائه کیفیت بالاست. شما باید حد امکان خدمات با کیفیتی در اختیار مشتریان فعلی خود قرار دهید تا از کسب و کار شما حمایت کنند اینگونه میتوانید کسب و کار خود را تضمین کنید.

زمانیکه یک مجموعه به مشتریان خود خدمات با کیفیت ارائه میکند نه تنها تجارت خود را تضمین بلکه مشتریان ثابت کسب و کار خود را میابد در نتیجه فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

استفاده از سامانه های هوشمند منابع انسانی

اگر با فناوری های روز پیش نروید در افزایش فروش و رشد کسب و کارتان با مشکل مواجه خواهید شد. راه حل این این است که از تکنولوژی برای بهبود عملکردهایتان استفاده کنید. یکی از این فناوری ها سیستم مدیریت منابع انسانی کارسو است.

برای بالابردن تعداد مشتری ها و میزان کارآمدتان می بایست روش های متفاوت تکنولوژی را به کار گرفت. شما می توانید از فناوری برای برقراری ارتباط با مشتری، برنامه ریزی کاری، شخصی سازی عملکردهایتان و افزایش کارایی استفاده کنید. علاوه بر این، فناوری به شما امکان می دهد تا هزینه های عملیاتی تان را کاهش بدهید.

استفاده از شبکه ها اجتماعی

اگر کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی جایگاهی نداشته باشد، نمی توان به آینده ی آن امیدوار بود. حتی اگر کسب و کارهایتان هم اکنون آفلاین و به دور از شبکه های اجتماعی نفس میکشد، باز هم برای بیشتر دیده شدن از فضای مجازی غافل نشوید.

میلیاردها کاربر رسانه های اجتماعی در جهان وجود دارد و اگر شما در تعدادی از شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، می توانید عملکرد کسب و کارتان را به سمت بهتری سوق دهید.

از آنجایی که شبکه های اجتماعی کاربران زیادی دارند، شما میتوانید با بکارگیری از شبکه های اجتماعی برند خود را خیلی زود و به سرعت به کاربران خود معرفی کنید.

رسانه های اجتماعی علاوه بر برندسازی کسب و کارتان، سبب میشود شما مستقیما با مشتریان خود در ارتباط باشید، پرسونای مخاطب خود را خوب بشناسید و با آنها ارتباط بهتری بگیرید. و بلافاصله بازخوردهای مثبت و منفی را دریافت کنید.

شبکه های اجتماعی پلت فرم های خوبی هستند که می توانید از آنها برای سوق دادن کسب و کار و جذب مشتری های بیشتر بهره بگیرید.

 با ساخت اکانت در رسانه هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و... برای برقراری ارتباط با مشتریانتان، می توانید کسب و کارتان را بیشتر به دیگران معرفی کنید.

برگزاری کمپین ها و مسابقات مختلف

در شبکه های اجتماعی چقدر فعال هستید؟  استارت زدن برای فعالیت در یک شبکه اجتماعی ممکن ازست در اول مشکل به نظر بیاید. اما این یک الزام برای رشد کسب و کارتان است. اما برای گسترش دادن شبکه های اجتماعی چه باید کرد؟ یکی از بهترین راه ها حضور در مکان های متفاوت و برگزاری کمپین ها و مسابقات مختلف است.

اگر شبکه اجتماعی قوی داشته باشید می توانید با دیگران روابط خوبی برقرار کنید و به رشد کسب و کارتان کمک کنید. به این ترتیب اسم برندتان دهان به دهان می چرخد و افراد با برندتان آشنا می شوند.