در روزگاری نه‌چندان دور پرداخت ارزی برای مردم ایرانی آرزویی دست نیافتنی بود. تقریبا هیچ راهی به جز نقل و انتقال پول به صورت چمدانی وجود نداشت. هرچند در حال حاضر نیز خیلی از راه‌های سریع و آسان خرید آنلاین و پرداخت ارزی مستقیم برای ایرانیان در دسترس نیست؛ اما می‌توان راه‌هایی را پیدا کرد که مبادلات ارزی را از مسیری مطمئن و امن به سرانجام رساند. پرداخت ارزی آنلاین با استفاده از مسترکارت یکی از راه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه خرید آنلاین به کمک مسترکارت آشنا کنیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

چه نوع خریدهای خارجی با مسترکارت امکان‌پذیر است؟

خرید مسترکارت به شما اجازه می‌دهد که بخش قابل توجهی از پرداخت‌های ارزی خود در کشورهای مختلف جهان را پوشش دهید. شبکه تبادل اطلاعات مالی مسترکارت در بسیاری از کشورهای دنیا معتبر است. به همین دلیل برای پرداخت‌های ارزی آنلاین و آفلاین در خارج از ایران با خیال راحت می‌توانید روی این کارت اعتباری حساب کنید. از جمله مهم‌ترین خرید‌های خارجی که امکان پرداخت آنلاین با مسترکارت را دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • پرداخت هزینه‌های دانشجویی (شهریه دانشگاه، اپلای، چاپ مقاله و ...)
  • پرداخت هزینه سفارت (رزرو زمان ملاقات، درخواست صدور ویزا و ...)
  • پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی (تافل، آیلتس، IMAT و ...)
  • رزرو آنلاین هتل
  • خرید بلیط هواپیما
  • خرید بلیط رویداد‌های مختلف (مسابقه فوتبال، کنسرت و ...)
  • خرید اکانت سرویس‌های فیلم، موسیقی و ...
  • خرید نرم افزار
  • خرید شماره و سرور مجازی
  • خرید اشتراک بازی‌ها

با در اختیار داشتن مسترکارت می‌توانید نسبت به خرید کالا از سایت‌های خارجی مانند آمازون و ترندیول ترکیه نیز اقدام کنید. داستان از این قرار است که امکان ارسال مستقیم کالاهای خریداری شده به ایران وجود ندارد. در ادامه راه‌حل برطرف کردن این مشکل را نیز با هم بررسی می‌کنیم.

برای خرید آنلاین با مسترکارت به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

تا اینجا متوجه شدیم که با خرید مسترکارت می‌توان بسیاری از پرداخت‌های ارزی را به راحتی مدیریت کرد. داستان پرداخت آنلاین با مسترکارت تا حدودی شبیه به خرید اینترنتی در ایران است. مسترکارت حاوی اطلاعاتی از جمله شماره کارت 16 رقمی، نام صاحب کارت، تاریخ انقضا و کد CVV2 است. شما در زمان پرداخت آنلاین با استفاده از مسترکارت باید تمام این اطلاعات را در سایت پذیرنده ثبت کنید.

تفاوت خرید با مسترکارت در مقایسه با خرید آنلاین در ایران آن است که نیازی به رمز دوم پویا ندارید. به همین دلیل قبل از وارد کردن اطلاعات مسترکارت خود در سایت‌های خارجی حتما نسبت به اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل کنید. چرا که عملا با وارد کردن اطلاعات فوق امکان سوء استفاده از موجودی حساب شما برای دیگران فراهم می‌شود. این موضوع مهمی است که باید حتما در خریدهای خارجی در نظر بگیرید.

نکات خرید اینترنتی با مسترکارت

اولین نکته‌ای که در خرید اینترنتی با مسترکارت باید مدنظر داشته باشید این است که حتما IP دستگاه خود را به کشوری غیر از ایران تغییر دهید. چراکه تجربه نشان داده به محض تشخیص IP ایران، درگاه پرداخت بسیاری از سایت‌ها به مسترکارت متصل نمی‌شود.

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که در زمان ثبت سفارش معمولا گزینه‌ای تحت عنوان Billing Address پیش روی شما قرار می‌گیرد. در این بخش باید نام کشور صادرکننده مسترکارت خود را درج کنید. هرگز در این بخش نام ایران را ثبت نکنید؛ چراکه پرداخت شما به صورت خودکار لغو می‌شود.

موضوع مهم دیگری که با خرید مسترکارت باید در نظر بگیرید، نوع کارت اعتباری است. انواع مسترکارت در سه گروه استاندارد، گلد و پلاتینیوم طبقه‌بندی می‌شوند. کارت‌های استاندارد و گلد سقف تراکنش روزانه و ماهانه مشخصی دارند. به همین دلیل باید دقت کنید که مجموع خرید شما از سقف تراکنش‌های این کارت‌ها فراتر نرود. مسترکارت پلاتینیوم محدودیت برداشت ندارد. به همین دلیل با در اختیار داشتن این کارت می‌توانید به راحتی تمام پرداخت‌های آنلاین خود را مدیریت کنید.

کارمزد خرید آنلاین با مسترکارت

تراکنش با مسترکارت با کارمزد همراه است. برداشت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز با مسترکارت، 2.25 درصد کارمزد با حداقل مبلغ 3 دلار دارد. همچنین سقف برداشت روزانه از دستگاه‌های خودپرداز نیز برابر 3000 دلار است.

برای پرداخت آنلاین با مسترکارت نیز باید کارمزد بپردازید. مبلغ این کارمزد وابسته به میزان تراکنش و نوع ارز متغیر است. بر این اساس کارمزد تراکنش‌های مسترکارت بین 0.05 دلار + 1.15 درصد تا 0.1 دلار + 2.5 درصد متغیر است.

مسترکارت‌ها دارای اعتبار مشخصی بین 2 تا 5 سال هستند. در این مدت نیز شما می‌توانید موجودی کارت‌های خود را شارژ کنید. در صورت رعایت نکاتی که بالاتر ذکر کردیم، هیچ‌گونه مشکلی را برای خرید با مسترکارت تجربه نخواهید کرد.

آیا خرید اینترنتی کالا از سایت‌های خارجی در ایران امکان‌پذیر است؟

اشاره کردیم که هرچند با در دست داشتن مسترکارت می‌توانید هزینه خرید کالا از سایت‌های خارجی مانند آمازون را پرداخت کنید؛ اما همان طور که می‌دانید فروشگاه‌های خارجی امکان ارسال کالا به صورت مستقیم به مقصد ایران را ندارند. برای حل این مشکل می‌توانید سفارش خرید آنلاین خود از سایت‌های فروشگاهی مانند آمازون و ترندیول در تهرانیکس ثبت کنید.

هیچ محدودیتی نیز از نظر حجم و وزن کالا برای سفارش وجود ندارد. بنابراین با خاطری آسوده می‌توانید کالای مورد علاقه خود را از طریق تهرانیکس سفارش دهید. به این ترتیب پس از مدت زمان کوتاهی کالای خود را در هر نقطه از ایران که مدنظر دارید، تحویل خواهید گرفت. دیگر محدودیتی از بابت خرید کالاهای مورد علاقه خود که در ایران وجود ندارند نیز نخواهید داشت.

خرید مسترکارت در ایران

آنچه باید درباره خرید آنلاین با استفاده از مسترکارت در ایران بدانید را بررسی کردیم. قبل از هر چیز نیاز به داشتن یک مسترکارت معتبر به نام خودتان دارید. به این ترتیب می‌توانید خریدهای خارجی خود را به راحتی مدیریت کنید. امکان خرید مسترکارت به صورت مستقیم در ایران وجود ندارد؛ اما می‌توانید با ثبت سفارش در تهرانیکس صاحب یک مسترکارت معتبر که نام شما روی آن درج شده تحویل بگیرید. خدمات صدور مسترکارت تهرانیکس در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین میزان کارمزد در ایران انجام می‌شود. لذت خرید بدون مرز و محدودیت را با تهرانیکس تجربه کنید.