گسترش استفاده از دوربین های مداربسته در فضاهای داخلی منازل مسکونی مثل اتاق کودکان یا سالمندان تحت مراقبت، ممکن است شما را نیز متعجب کرده باشد و مشاهده کرده باشید که افراد چگونه از مزایای امنیتی و حتی قابلیت هایی ویژه تری چون تشخیص چهره این دوربین ها بهره می برند؛ اما اینکه تصور کنید نصب این دوربین های نوین دردسر های قدیم را دارد درست نیست؛ در واقع همین سهولت نصب و استفاده است که آنها را محبوب تر کرده است.

با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته و استفاده از اینترنت برای انتقال تصاویر، این دوربین ها قابلیت نصب راحت تری داشته و تصاویر برای مشاهده آنلاین و یا ضبط شده، به کامپیوتر شخصی و یا گوشی موبایل شما ارسال می شوند. در ادامه این مطلب دوربین مداربسته بی سیم که گزینه ای مناسب برای فضاهای داخلی منازل و دیگر مکان ها می باشد را به شما معرفی کرده و نحوه نصب آنها را توضیح خواهیم داد.

دوربین مداربسته بی سیم چگونه کار می کند؟

پیش از ورود دوربین های مداربسته IP یا تحت شبکه، یعنی دوربین هایی که تصاویر را از طریق کابل ها یا امواج اینترنت انتقال می دهند، سال ها از دوربین های با تکنولوژی آنالوگ استفاده می شد. این دوربین ها به دستگاه هایی برای ضبط و کابل کشی های طولانی و گران قیمت و پر دردسر نیاز داشتند؛ نسل اولیه دوربین های آی پی نیز که پس از دوربین های آنالوگ به بازار آمدند، در ابتدا اجبارا به کابل کشی و دستگاه های ضبط نیاز داشتند. با این تفاوت که این بار از کابل های شبکه با کیفیت تصویر بیشتر و نویز کمتر استفاده می شد و دستگاه های ضبط نیز قابلیت پردازش تصاویر و ضبط با کیفیت بالا تر یافته بودند. (هم اکنون نیز برای پروژه های غیر خانگی یعنی شرکت ها، کارخانه ها، آپارتمان ها، بیمارستان ها و ... از دوربین های تحت شبکه بی سیم یا باسیم همراه با دستگاه های ضبط مخصوص ip استفاده می شود.)

اما در چند سال اخیر نسل جدیدی از این دوربین ها عموما برای کاربرد های خانگی و شخصی وارد بازار شده است که تصاویر را از طریق امواج اینترنت انتقال می دهند و در کارت حافظه داخلی خود نیز ذخیره می کنند؛ در نتیجه دوربین های نوع بی سیم لزوما به دستگاه ضبط و دردسر های نصب نیاز ندارند.

دوربین های مدار بسته بی سیم، بدون دردسر، بدون نیاز به دستگاه

مزایای خرید دوربین مداربسته بی سیم مستقل (بدون دستگاه)

زمانی که تنها یک یا دو دوربین نیاز دارید، هزینه کردن برای دستگاه های ضبط، هرچند امینت نگهداری تصاویر را افزایش می دهد، اما هزینه زیادی را به شما تحمیل می کند. به همین دلیل است که اکثر افراد از دوریین های بی سیم خانگی Standalone یا همان مستقل و بدون دستگاه استفاده می کنند.

دوربین های BabyCam یا مراقبت از کودک، نمونه ای از این دوربین ها هستند؛ بنابراین اگر پس از این نیاز به دوربین های مداربسته را در اتاق کودکان یا سالمندان خود احساس می کنید، نباید تصور کنید که بهره مندی از این تکنولوژی هزینه زیادی را به شما تحمیل می کند. بلکه استفاده از یک دوربین مداربسته بی سیم Standalone با هزینه ای معقول، نیاز شما را برای مراقبت از خانه خود از راه دور، برطرف خواهد کرد. دوربین مدار بسته داهوا ، انواع مختلفی از دوربین های بی سیم ارزان قیمت با کیفیت بالا را ارائه می کند.

دوربین های مدار بسته نوع آی پی (چه با سیم چه بدون سیم) قابلیت بهره گیری از هوش مصنوعی را دارند که آنها را برای کمک به ساخت خانه های هوشمند تجهیز کرده است. قابلیت هایی چون تشخیص چهره، تشخیص صدا، تشخیص حرکت غیر معمول، تشخیص گریه نوزاد و دیگر قابلیت ها از این دست، ثمره بهره گیری از هوش مصنوعی و سنسورهای پیشرفته و هوشمند در این دوربین ها است.

دوربین های مدار بسته بی سیم، بدون دردسر، بدون نیاز به دستگاه

سهولت نصب و قابلیت جابجایی دوربین، دیگر ویژگی ای است که این نوع دوربین ها را محبوب کرده است. این دوربین ها می توانند به وای فای متصل شوند و یا از اینترنت همراه سیمکارت تعبیه شده درون خود استفاده کنند. یک سیمکارت فعال با یک بسته اینترنت کم حجم، می تواند به سادگی تصاویر را منتقل کند؛ این موضوع سهولت استفاده از آن ها را دو چندان می کند.

دوربین مداربسته بی سیم از چه برند هایی بخریم؟

خوشبختانه، دوربین های برترین کمپانی های تولید کننده تجهیزات امنیتی به راحتی در ایران به صورت اورجینال و با قیمت های مناسب در دسترس هستند. این کمپانی ها، انواع دوربین مداربسته را تولید کرده و به طور مداوم تکنولوژی های خود را به روز می کنند. در واقع در طراحی و تولید دوربین های پیشرفته و هوشمند همواره در حال سبقت از یکدیگر هستند. برترین های تجهیزات امنیتی در جهان، کمپانی های چینی و ژاپنی هستند که به راحتی توسط نمایندگی های مجاز و معتبر به ایران وارد می شوند.

دوربین مدار بسته داهوا، هایک ویژن، شیائومی و شرکت های زیر مجموعه این کمپانی ها، با قیمتی مناسب و با خدمات پس از فروش معتبر در دسترس هستند. تنوع دوربین های امنیتی در همه این برند ها قابل قبول است؛ اما در خصوص نوع بی سیم خانگی، شیائومی حرف های تازه ای از نظر کاربرد و طراحی برای گفتن دارد. شرکت داهوا نیز برند جدیدی به نام آیمو تولید کرده است که دوربین های بی سیم فوق العاده ای در این لاین تولیدی عرضه می کند.

دوربین های امنیتی؛ برند ایرانی یا خارجی؟

استفاده از دوربین های وارداتی با گارانتی های معتبر، انتخاب مطمئن تری در زمینه دوربین های مداربسته است. تنها برای دوربین پلاک خوان است که به علت عدم موفقیت دوربین های مداربسته خارجی در خواندن اعداد فارسی، نوع داخلی آن طرفدار بیشتری دارد. برای تهیه دوربین های مدار بسته بی سیم، بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید. فروشندگان اینترنتی تجهیزات امنیتی به نام همچون دوربین مارکت، انتخابی مطمئن برای همه شهر های ایران هستند که اصالت کالا و قیمت را تضمین می کنند.