به تازگی لپتاپ یا کامپیوتر شخصی شما کند شده است و هر روشی را که بلد بودید، به کار گرفته‌اید تا کندی سرعت را حل کنید اما همچنان مشکل پابرجا است. اگر از افراد متخصص بپرسید، اولین و یا حتی بهترین راه‌حل را در نصب اس اس دی می‌دانند که کاملا درست است. پیشنهاد ما نیز این است که برای سیستم خود اس اس دی نصب نمایید اما پیش از آن، باید اقدام به خرید اس اس دی نمایید. برندهای بسیاری در بازار هستند که می‌توانند شما را گمراه کنند. ما در این مقاله شما را با بهترین برندهای اس اس دی آشنا خواهیم کرد تا بدون مشکل بتوانید خرید و نصب اس اس دی را به سرانجام برسانید.

اس اس دی چیست؟

اس اس دی (SSD) اختصاری برای "Solid State Drive" است و یک نوع حافظه دیجیتال می‌باشد که بدون استفاده از قطعات متحرک مانند دیسک (HDD) عمل می‌کند. این نوع حافظه از تراشه‌های نانویی با فناوری حالت جامد تشکیل شده است که داده‌ها را در داخل خود ذخیره می‌کند.

اس اس دی ها در اجزای الکترونیکی تراشه‌ای خود، داده‌ها را به صورت برقی ذخیره می‌کنند و برای دسترسی به اطلاعات از آن‌ها از برق استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود SSD ها سریعتر از HDD ها عمل کنند؛ چراکه در اینجا نیازی به چرخش دیسک‌ها یا جابجایی درون دستگاه نیست.

SSD ها به عنوان یک جایگزین محبوب برای هارد HDD در رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شوند؛ سرعت بالا، انرژی مصرفی کمتر، نداشتن سروصدای آزاردهنده و ایجاد حرارت کمتر، تنها چند مورد از برتری SSD نسبت به HDD را نشان می‌دهد.

بهترین برندهای اس اس دی

بهترین برندهای اس اس دی

ویژگی‌های معرفی شده، شاید شما را به فکر خرید اس اس دی انداخته باشد اما خرید محصول بدون اطلاع از بهترین برندهای تولید کننده، نمی‌تواند کار سنجیده‌ای باشد. به همین دلیل، در این بخش شما را با بهترین برندهای اس اس دی آشنا خواهیم کرد تا با اطلاعات کامل، محصول موردنظر خود را خریداری نمایید.

سامسونگ

سامسونگ یکی از معتبرترین تولیدکنندگان SSD در جهان است و محصولات متنوعی با ویژگی‌های فوق العاده و کیفیت بالا ارائه می‌دهد. ویژگی‌های اس‌اس‌دی‌های سامسونگ ممکن است بسته به مدل و سری مختلف آنها، متغیر باشند اما در کل ویژگی‌های عمومی، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سرعت بالا: اس اس دی‌های سامسونگ به عنوان یکی از سریع‌ترین اس اس دی‌ها در بازار شناخته می‌شوند. آنها دارای نرخ انتقال داده بالا و زمان پاسخگویی کمتری در مقایسه با نمونه‌های HDD هستند.
  • پایداری و قابلیت اطمینان: محصولات سامسونگ از اجناس با کیفیت تولید می‌شوند که در طولانی مدت به پایداری و قابلیت اطمینان آنها افزوده است.
  • فناوری NAND Flash: سامسونگ از تکنولوژی NAND Flash برای ساخت SSD استفاده می‌کند. این فناوری به موجب می‌شود تا SSD عملکرد بهتر و عمر مفید بیشتری داشته باشد.
  • مقاومت در برابر شوک و لرزش: SSDهای سامسونگ معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر شوک و لرزش هستند؛ این موضوع باعث شده است تا آنها برای استفاده در لپتاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی گزینه بسیار مناسبی محسوب شوند.
  • تکنولوژی حافظه نهان :(Cache) برخی از SSD‌های سامسونگ دارای حافظه نهان (Cache) بزرگی هستند که عملکرد کلی SSD را بهبود می‌بخشد.

وسترن دیجیتال

اگر از هر فرد متخصصی در حوزه لوازم کامپیوتری در مورد بهترین برندهای اس اس دی بپرسید، حتما نام وسترن دیجیتال را از او خواهید شنید. این برند که سالهاست در این حوزه فعالیت می‌کند، محصولات بسیاری را روانه بازار کرده است و توانسته بخش عظیمی از بازار را از آن خود کند.

اگر بخواهیم در اس اس دی‌های وسترن دیجیتال چند شاخصه اصلی را بررسی کنیم، یکی از آنها تنوع بالای محصولات این برند است. برند WD، محصولات متنوعی با اندازه‌ها و فرم فاکتورهای مختلف از جمله M.2، SATA و NVMe تولید می‌کند که این تنوع به کاربران قابلیت انتخاب از میان چندین گزینه مناسب را می‌دهد. سرعت بالا دیگر مشخصه اس اس دی‌های برند وسترن دیجیتال محسوب می‌شود. این محصولات سرعت انتقال داده بالا و زمان پاسخگویی کمتر را به سیستم می‌افزایند که به بهبود عملکرد کلی سیستم منتج می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های بارز اس اس دی‌های وسترن دیجیتال می‌توان به مقاومت در برابر شوک و لرزش، برخورداری از نرم‌افزارهای مدیریت، قیمت بسیار مناسب و گارانتی طولانی مدت اشاره کرد.

کروشیال

بهترین برندهای اس اس دی

یکی دیگر از بهترین برندهای اس اس دی، برند کروشیال است. این برند آمریکایی بیش از 25 سال است که در حوزه تولید قطعات کامپیوتری به طور ویژه اس اس دی و رم فعالیت می‌کند و توانسته است نام بزرگی در این حوزه برای خود دست و پا کند.

مهمترین دلایل برتری اس اس دی‌های کروشیال نسبت به دیگر برند‌ها را باید سرعت بالا، تولید با قطعات بسیار باکیفیت، بهره‌مندی از فناوری NAND Flash، گارانتی معتبر و تنوع بسیار بالا دانست. این ویژگی‌ها باعث شده است که در مدت زمان کوتاهی، بتواند خود را در میان برترین‌ها قرار دهد.

کینگستون

اگر می‌خواهید به تمامی انواع اس اس دی با کیفیت عالی و قیمت مناسب دسترسی داشته باشید، از نام کینگستون به سادگی عبور نکنید؛ این شرکت آمریکایی چندملیتی مرتبط با فناوری رایانه توانسته است بهترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. این مجموعه که در کنار اس اس دی، محصولات دیگری نظیر هارد، رم و حتی هدست نیز ارائه می‌دهد، در سالیان گذشته به عنوان یکی از 5 برند محبوب قطعات الکترونیکی کامپیوتر شناخته شده است.

اس اس دی‌های کینگستون به مانند تمامی محصولات این برند، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان با خیال راحت از آنها برای سالیان متمادی استفاده کرد. فناوری‌های به کار رفته در تولید باعث شده است تا سرعت انتقال اطلاعات در SSD کینگستون به شدت بالا باشد و نیازهای کاربران را به خوبی پاسخ دهد.

تنوع بالا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اس اس دی‌های کینگستون به شمار می‌رود. این تنوع بالا باعث شده است تا شما بتوانید با دست باز اقدام به خرید گزینه مناسب خود نمایید. از دیگر مزیت‌های خرید اس اس دی کینگستون می‌توان به مقاومت در برابر شوک و لرزش، برخورداری از نرم‌افزارهای مدیریت و قیمت بسیار مناسب اشاره نمود.