مخاطبان اینستاگرام در حین بررسی یک پیج، به موارد زیادی از جمله تعداد فالوورها، فالووینگ‌ها، پست‌ها، استوری‌ها، بیوگرافی و .... دقت کرده و باتوجه به آن دکمه فالوو پیج را می‌زنند. وجود تعداد زیادی فالوور در صفحه اینستاگرام، نقش بسزایی در افزایش بازدید، افزایش، لایک، کامنت و در نهایت درآمد شما دارد. اما چطور می‌توان به صورت اصولی فالوورهای اینستاگرام را افزایش دهید؟ در این راهنما، کامل افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2023 و روش‌های آن را توضیح می‌دهیم. 7 راه‌کار عملی و حرفه‌ای را بیان می‌کنیم که برایتان کارساز خواهد بود.

چرا به افزایش فالوور اینستاگرام نیاز داریم؟

فالوورهای اینستاگرام چیزی بیشتر از اعدادی هستند که آن بالا در صفحات اینستاگرامی می‌بینید. آن‌ها افراد حقیقی با احساسات و دانش واقعی هستند. اگر شما را دنبال کرده‌اند، یعنی محتوای شما را دوست دارند، می‌خواهند دفعه بعدی که اینستاگرام خود را باز می‌کنند، محتوایی از شما ببینند.

پس بیشتر از چیزی که بنظر می‌رسد مهم هستند. آن‌ها صفحه شما را لایک می‌کنند، برایتان کامنت می‌گذارند، در دایرکت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان می‌کنند و حتی پست‌هایی که خیلی دوست دارند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.ئدر این صورت آن‌ها قدرت واقعی یک صفحه اینستاگرامی هستند. آن‌ها با تعاملی که با پیج شما برقرار می‌کنند به الگوریتم‌های اینستاگرام نشان می‌دهند صفحه شما ارزشمند بوده و پست‌های شما سر از اکسپلور درمی‌آورند.

از این رو افزایش فالوورها اینستاگرام، یعنی افزایش محبوبیت، افزایش دیده‌شدن، افزایش تعامل، افزایش لایک و اشتراک و کامنت. این‌ها باهم دست به دست هم می‌دهند و از صفحه شما یک پیج محبوب و پرمخاطب می‌سازند. در نتیجه پست‌هایتان وایرال می‌شود، محتواهایتان محبوب می‌شود و محصولات و خدماتتان پرطرفدار می‌شود. یعنی درآمد زیادی در انتظارتان خواهد بود!

1: تولید محتوای حرفه‌ای و کاربر پسند

تولید محتوا در اینستاگرام مهم‌ترین موردی است که باید به آن توجه کنید. محتواهای زیادی در سراسر اینستاگرام وجود دارد. همین که اپ را باز می‌کنید، با انواع آن رو‌به‌رو می‌شوید. اما تنها آن‌هایی که خلاقانه، نوآورانه، باکیفیت و متناسب با سلیقه مخاطب هستند مورد پسند کاربران قرار می‌گیرند.

اولین و مهم‌ترین اصلی که برای افزایش فالوور اینستاگرام باید درنظر بگیرید، محتوا است. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر دیدن است. پس کیفیت فیلم‌ها، ویدیوها و تصاویری که تولید می‌کنید را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

راهنمای کامل افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2023 (با 7 روش عملی)

2: اکانت خود را بهینه کنید

تا به حال در مورد اکانت اینستاگرام بهینه چیزی شنیده‌اید؟ اگر می‌خواهید به افزایش فالوورهای خود کمک کنید، بهتر است از بهینه‌سازی اکانت اینستاگرام بهره ببرید. روش‌های زیادی برای بهینه‌سازی آن وجود دارد. از جمله:

  • استفاده از یک عکس پروفایل حرفه
  • استفاده از لوگو در عکس پروفایل
  • استفاده از هشتگ در بیو
  • استفاده از لینک سایت در بیو
  • از هشتگ مناسب در بیو خود استفاده کنید
  • اسم کاربری انتخاب کنید که کاربر پسند باشد

3: از تبلیغات در این فضا استفاده کنید

تبلیغات روش بشدت قدرتمندی در بازاریابی است. یکی از مهم‌ترین اصول تبلیغ در اینستاگرام ، خلاقانه بودن آن است. نوع تبلیغی که انجام می‌دهید، بسیار مهم است.

اگر یک کسب‌وکار نوپا باشید و به دنبال جذب فالوور و افزایش آن هستید، با ساخت تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام و انتشار آن در وب‌سایت، صفحه اینستاگرام و... می‌توانید موفقیت چشم‌گیری کسب کنید. استفاده از تبلیغات با روش‌های همکاری، تبلیغات در صفحات اینفلوئنسرها و.... به شما کمک می‌کند بیشتر از دیگر افراد دیده شوید. می‌توانید با افراد دیگری که در زمینه کاری شما فعال هستند هم تبادل تبلیغ کنید تا مخاطبان هر دو گروه بیشتر باهم در تعامل باشند.

تبلیغات گسترده و به صورت برنامه‌ریزی شده شاید در نگاه اول گران‌قیمت بنظر برسد، اما با رعایت اصول و استفاده از کمک افراد خبره و متخصص در این زمینه، با همان تبلیغ می‌توانید حجم بالایی از فالوورها را به خود جذب کنید. افزایش فالوور اینستاگرام از طریق تبلیغات، فالوورهای مشتاق و حقیقی را برایتان به همراه دارد و اگر محتواهای ارزشمندی داشته باشید، قطعا از مخاطبان ساده به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌شوند.

راهنمای کامل افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2023 (با 7 روش عملی)

4: فعالیت مداوم داشته باشید

حتما این را شنیده‌اید برای موفقیت در دنیای اینستاگرام باید به صورت مداوم فعالیت داشته باشید. قطعا برای این چنین فعالیتی، به دانش عمیق اینستاگرام مارکتینگ، شناخت مخاطب، تقویم محتوایی و .... نیاز پیدا می‌کنید. اگر این موارد را دارید، یک برنامه‌ریزی دقیق برای درج پست‌ها، استوری‌ها، ریلزها و کپشن‌های جذاب بچینید و سعی کنید در زمان مناسب، محتوای مناسب به مخاطبان مشتاق خود نشان دهید.

راز ماندگاری در اینستاگرام و افزایش دنبال کننده‌هایتان، فعالیت مداوم و منظم است. یک روز پر فعالیت باشید و چند روز بدون فعالیت، رفتار شما را شبیه یک ربات کرده و حتی اینستاگرام و الگوریتم‌هایش شما را از دایره خود حذف می‌کنند و محتوایتان دیده نمی‌شود.

5: با برندها، افراد مهم و چهره‌های تاثیرگذار تعامل داشته باشید

در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید، همیشه برندها، افراد تاثیرگذار و مهمی هستند که با شما و بیزینستان نقاط مشترک دارند یا حتی در زمینه کاری مشابه شما فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهید فالوورهای خود را افزایش دهید، چرا همکاری با آن‌ها را امتحان نمی‌کنید.

می‌توانید ایده‌های همکاری خود را با خودشان یا ادمین‌های پیجشان درمیان بگذارید و در مورد آن‌ها صحبت کنید. اگر به نتیجه رسیدید، می‌توانید درخواست همکاری داشته و از آن‌ها بخواهید به شما کمک کنند تا هم شما دیده شوید و فالوورهای بیشتری کسب کنید و هم مخاطبان آن‌ها با شما آشنا شوند.

راهنمای کامل افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2023 (با 7 روش عملی)

6: محتواهای مورد نیاز مخاطب را تولید کنید

به عنوان صاحب و دارنده یک کسب‌‌وکار، شما مسئول تولید محتواهایی هستید که مخاطب دوست دارد. بزرگ‌ترین اشتباه برخی از پیج‌ها یا صفحات اینستاگرام، تولید محتواهایی است که خودشان مناسب می‌بینند یا آن را دوست دارند.

اما برای جذب فالوورهای هدفمند و مناسب، باید محتواهایی تولید کنید که موردپسند و موردنیاز آن‌ها باشد. فالوورها دقیقا به دلیلی شما را فالوو می‌کنند. پس آن دلیل را ازشان نگیرید. در غیر این صورت، منتظر ریزش فالوور و کاهش لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری پست‌های خود باشید.

اطلاعات کاملی از کسب‌وکار خود و مخاطبانتان کسب کنید و باتوجه به آن‌ها فعالیت کنید. فعالیت خود را برای رفع مشکلات مشتریان، جلب توجه مشتریان و افزایش مخاطبان انجا دهید.

7: محتواهای آموزشی تولید کنید

به مخاطبان خود دلیلی بدهید تا شما را دنبال کنند. چرا باید مردم از صفحه شما دیدن کرده و آن را دنبال کنند؟ پاسخ ساده است، محتواهای شما ارزشمند است. اگر در میان صفحات زیادی که کارشان تولید محتوا است جستجو کنید، به محبوب‌ بودن صفحات آموزشی پی‌می‌برید.

پس سعی کنید محتواهای آموزشی برای صفحه خود تولید کنید. مثلا در مورد نکات ریز کاری خود حرف بزنید. برخی از فوت‌وفن‌های موفقیت‌تان را بیان کنید. یک مطلب جدید آموزش دهید، در مورد نحوه عملکرد محصولات خود صحبت کنید.

در نهایت ...

موارد زیادی برای آموزش و تولید محتوای آموزشی در هر بیزینسی وجود دارد. پس می‌توانید در هفته روز‌هایی از تولید محتوا برای اینستاگرام را به تولید محتواهای آموزشی اختصاص دهید. مخاطبان زیادی برای دیدن این محتواها شما را دنبال خواهند کرد.

در صورتی که می‌خواهید فالوورهای اینستاگرامی خود را افزایش دهید و به‌دنبال راهکارهای سریع‌تر و اصولی‌ هستید، می‌توانید از کمک افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شرکت‌های متخصص زیادی مانند کارینو در این زمینه فعالیت دارند. کارینو به شما کمک می‌کند فالوورهای واقعی جذب کنید و در زمان کوتاهی پیج‌تان به یکی از صفحات پرفالوور و محبوب در دنیای اینستاگرام تبدیل شود. متخصصان این امر در شرکت کارینو راهنمای شما در مسیر موفقیت در دنیای اینستاگرام هستند.