آیا تا به حال طرح پی اس پلاس را شنیده‌اید؟ از مزایای آن با خبر هستید؟ می‌دانید بهترین ریجن برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس کدام است؟ یا می‌دانید پی اس پلاس چه انواعی دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد طرح‌های سه گانه پلی استیشن پلاس با شما صحبت کنیم و هر کدام را برای شما شرح دهیم. این طرح سه نوع Essential، premium و extra دارد که در ادامه مطلب ویژگی هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

PS Plus چیست؟

پلی استیشن پلاس (PS Plus) اشتراک کنسول‌های پلی استیشن با کاربردهایی مانند بازی آنلاین، دانلود بازی‌های رایگان ماهانه و ذخیره اطلاعات بازی در فضای ابری است.

PS Plus در سه سطح اسنشیال، اکسترا و پریمیوم به کاربران عرضه می‌شود. چنانچه از گیمرهای بازی‌های مولتی‌پلیر و آنلاین هستید، برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها باید اشتراک پی اس پلاس را خریداری کنید.

بهترین ریجن برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس

یکی از موارد مهمی که باید هنگام خرید گیفت کارت به آن توجه داشته باشید، ریجن و کشوری است که از آن گیفت کارت را خریداری می‌کنید؛ چرا که قیمت‌گذاری کارت‌های هدیه توسط شرکت سونی، طبق کشورها و ریجن‌ها صورت می‌گیرد. در واقع این شرکت، وضعیت اقتصادی هر کشور را بررسی کرده و با توجه به آن اقدام به قیمت‌گذاری گیفت کارهای خود می‌کند. در نتیجه اگر می‌خواهید این کارت هدیه‌ها را با قیمت بهتری خریداری کنید، باید سراغ ریجن‌هایی بروید که قیمت گیفت کارت PSN در آن‌ها پایین است.

با توجه به این موضوع، بهترین ریجن‌هایی که می‌توانید از آن‌ها کارت هدیه خریداری کنید شامل ترکیه، روسیه و آرژانتین هستند. زیرا در این ریجن‌ها قیمت گیفت کارت در مقایسه با آمریکا و اروپا پایین‌تر است. البته لازم به ذکر است که امکان دارد با خرید گیفت کارت از برخی از این ریجن‌ها، محدودیت‌هایی برای شما اعمال شود. زیرا در برخی از این کشورها قوانین و مقرراتی وجود دارد که تجربه گیمینگ با تعدادی از بازی‌ها را از شما سلب می‌کند. البته خوب است بدانید که تعداد این بازی‌ها چندان هم زیاد نیست، پس با خیال راحت می‌توانید از هر کدام از این ریجن‌ها گیفت کارت خود را خریداری کنید.

مزیت‌های استفاده از اکانت پلی استیشن پلاس پلاس چیست؟

این نوع اکانت ویژگی‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل موارد زیر هستند:

تخفیف بازی‌ها

با خرید این اکانت، سونی برای کاربرانش تخفیفات شگفت‌انگیزی در نظر می‌گیرد که شما می‌توانید بهترین بازی‌های موجود را با مناسب‌ترین و کمترین قیمت خریداری کنید.

بازی آنلاین

یکی دیگر از مزیت‌های این اکانت این است که شما می‌توانید با دوستان خود در هر جای دنیا به صورت آنلاین بازی کنید. علاوه‌ بر این، این بازی‌ها به صورت آفلاین نیز اجرا می‌شوند و امکان بازی چندنفره نیز وجود دارد. در نتیجه شما می‌توانید با دوستان خود یا گیمرهای حرفه‌ای به رقابت بپردازید و از بازی‌هایی چون call of duty: modern warfare ۲ لذت ببرید.

بدون نیاز به اشتراک

برای بازی‌های آنلاین همچون Fortnite و Apple Legends به اشتراک پلاس نیازی ندارید. اما برای بخش online co- op و multiPlayer باید یکی از طرح‌های اکسترا پرمیوم و اسنشیال را داشته باشید.

دسترسی به بازی‌های منتشرنشده

اگر اکانت پی اس پلاس داشته باشید، شرکت سونی دو هفته قبل از انتشار رسمی، جدیدترین بازی‌ها آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید از رقیبان خود که هنوز آن بازی‌ها را خرید و بازی نکرده‌اند، جلوتر باشید.

بازی‌های رایگان

شما می‌توانید هر ۲ ماه یک بار تعدادی بازی را به صورت رایگان بازی کنید و تا زمانی که اکانت شما فعال باشد، این بازی‌ها در دسترس هستند.

افزایش فضای ذخیره‌سازی ابری

در صورت خریداری این اکانت، فضای ذخیره‌سازی ۱۰۰گیگابایتی را دریافت می‌کنید و بدون ذخیره‌سازی داده‌های خود، می‌توانید آن‌ها را در PS۴ یا PS۵ بازیابی کنید. در ضمن مزیت مهم این است که در صورت تغییر کنسول نیز می‌توانید از طریق این فضای ابری به تمامی بازی‌های ذخیره‌شده خود دسترسی داشته باشید.

انواع پی اس پلاس کدامند؟

در گذشته پی اس پلاس تنها نوع استاندارد داشت و ویژگی‎های آن ثابت بود. اما امروزه پلاس ۳ نوع پکیج متفاوت دارد که شامل پرمیوم، اسنشیال و اکسترا می‌شوند. در این بخش هر کدام از آن‌ها را شرح می‌دهیم:

پلاس اسنشیال

پلاس اسنشیال در واقع همان اشتراک معمولی است که شما می‌توانید در آن از مولتی‌پلیر استفاده کنید.

با خریداری این پلن شما می‌توانید به مولتی‌پلیر بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین مانند اکسترا در این پلن نیز هر دو ماه یک بار، یک سری از بازی‌ها رایگان می‌شوند.

ویژگی بعدی پی اس پلاس اسنشیال فضای ذخیره‌سازی ابری آن است.

پلاس اکسترا

در پلاس اکسترا تمامی ویژگی‌های پلاس اسنشیال و یک سری ویژگی جدید وجود دارد.

این ویژگی‌های جدید شامل ۴۰۰ بازی رایگان پلی استیشن ۴ و ۵، بازی آنلاین و تخفیف هستند.

پلاس پرمیوم

در صورتی که مبلغ بیشتری بپردازید، می‌توانید از امکانات بیشتر پلاس پرمیوم استفاده کنید.

در این پلن نه‌تنها ۴۰۰ بازی رایگان نسل هشتم و نهم وجود دارند،

بلکه شما می‌توانید از بازی کردن با ۳۴۰ بازی کلاسیک از نسل

کنسول‌های PS۳ و PSP یا همان نسل قبل نیز لذت ببرید.

همچنین پی اس پلاس پرمیوم دارای فضای ابری بوده

و تخفیف‌های ویژه‌ای نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

قیمت و خرید قسطی پی اس پلاس

قیمت خرید اشتراک‌های ۱ و ۳ماهه و یک ساله برای اکانت کشور آمریکا به ترتیب ۱۰، ۲۵ و ۶۰ دلار است. این قیمت برای اکانت انگلیسی به ترتیب ۷، ۲۰ و ۵۰ پوند است.

می‌توانید برای خرید این نوع پی اس، همچون خرید اقساطی PS5 اقدام کنید. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین ارائه‌دهنده پی اس فور قسطی، ارائه‌دهنده اکانت قسطی پی اس پلاس نیز هستند.

راهنمای کامل و جامع خرید پی اس پلاس

جمع‌بندی

در این مقاله به انواع پی اس پلاس پرداختیم و طرح‌های هر کدام را به شما توضیح دادیم. با مزایایی که اکانت‌ها دارند آشنا شدید و پی‌ بردید که برای خرید اکانت‌ها بهترین روش با توجه به شرایط‌تان خرید قسطی است و با دریافت وام اینترنتی می‌توانید پلی استیشن‌های مورد علاقه خود را اقساطی بخرید.

در دنیای بازی‌های هیجان‌انگیز امروز، با خرید پلی استیشن پلاس می‌توانید بازی‌های آنلاین و چندنفره انجام دهید. در عین حال از تمام ظرفیت کنسول پی اس سونی به صورت امن و کاملا مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌کنید.