نکاتی در مورد خرید هارد دوربین مداربسته

یکی از کاربردهای دوربین مداربسته، ذخیره سازی اطلاعات است؛ به طوری که با استفاده از دوربین‌ های مداربسته، می توان تمامی اتفاقات محیطی که در طول شبانه روز اتفاق می افتند را ذخیره نمود. در دوربین های مداربسته، برای ذخیره سازی اطلاعات از هارد دوربین مداربسته و یا هارد دوربین استفاده می شود. دوربین‌ های مداربسته از نظر مشخصات و ویژگی هایی که دارند، با دیگر هاردها تفاوت هایی را دارند که آن ها را تبدیل به یک حافظه با کارکرد دائمی کرده است. در ادامه راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته را برای شما عزیزان ارائه کرده‌ ایم.

راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته و یا هارد دوربین

در صورتی که افراد قصد خرید هارد دوربین مداربسته و یا هارد دوربین را داشته باشند، باید برخی معیارها را مد نظر قرار دهند. معیارهایی که تعیین کننده خصوصیات یک هارد مناسب برای دوربین مداربسته می باشد.

در ادامه پیرامون مهم ترین معیارهایی که باید در انتخاب و خرید هارد دوربین مداربسته به آن ها توجه شود، توضیحاتی را آورده ایم.

ظرفیت هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

اولین و مهم ترین معیاری که باید در خرید هارد دوربین مداربسته به آن توجه شود، ظرفیت هارد است. در نظر داشته باشید که دوربین های مداربسته به صورت 24 ساعته روشن هستند و اطلاعات را ذخیره سازی می کنند. بنابراین دوربین های مداربسته باید یک هارد داشته باشند تا از قابلیت ذخیره سازی اطلاعات در طول شبانه روز برخوردار باشد.

هارد دیسک های معمولی به صورت میانگین می توانند در شش روز در هفته و روزانه هشت ساعت را فعال باشند. این در حالی است که هارد دوربین مداربسته به صورت پیوسته فعال است و با دستگاه های NVR یا DVR نیز هماهنگ می‌ باشد.

محل نصب دوربین مدار بسته

از دیگر معیارهایی که باید در خرید هارد دوربین مداربسته به آن توجه شود، محل نصب دوربین مداربسته است. در صورتی که افراد نیاز به یک هارد دوربین مداربسته برای نصب در مناطق مرطوب داشته باشند، باید هارد باکیفیتی را خریداری کنند که در برابر عوامل مخرب محیطی، مقاومت بسیار بالایی را دارد.

همینطور در انتخاب و خرید هارد دوربین مداربسته، تعداد حرکات دوربین و چرخش های آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که حرکات دوربین مداربسته زیاد باشد، باید یک هارد دیسک با ظرفیت بالاتر خریداری شود.

کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته

در نظر داشته باشید که زمانی اطلاعات دوربین مداربسته برای شما کارآمد خواهد بود که تصاویر ضبط شده کیفیت بالایی داشته باشند. برای اینکه بتوانید تصاویر را با رزولوشن بالایی ضبط کنید، باید یک هارد با ظرفیت بالا را تهیه نمایید.

همینطور باید به فرمت دوربین نیز توجه داشته باشید؛ بسیار مهم است که فرمت دوربین با فرمت هارد یکسان باشد. دستگاه های DVR از فرمت های ذخیره سازی متعددی شامل H.264،H.265 و H.265+ پشتیبانی می کنند.

قابلیت های مدرن هارد دوربین

قطعا هر چه هارد دوربین مداربسته دارای قابلیت های بیشتری باشد و بتواند ضبط و ثبت تصاویر را راحت تر انجام دهد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. امروزه برخی هارد دیسک ها تولید شده اند که در برابر لرزش و شوک نیز مقاومت بالاتری را دارند. این دسته از هارد دیسک های دوربین مداربسته با قیمت بالاتری نیز به فروش می رسند.

برند هارد ها در دوربین مداربسته

هاردهای دوربین مداربسته از برندهای مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر یک از برندها از نظر کیفیت و سرعت، دارای تفاوت های زیادی با یکدیگر هستند. برند های Western Digital و SEAGATE  جزو برندهای معتبر تولید کننده هارد دوربین مداربسته به شمار می روند و دلیل این موضوع ارائه هاردهایی با کیفیت بسیار بالاست. هاردهای تولید شده توسط این برندها، ممکن است قیمت بالاتری را داشته باشند، اما دارای طول عمر و ماندگاری بالایی نیز هستند.

در صورتی که از هاردهای دوربین مداربسته از برندهای معتبر خریداری کنید، استفاده مکرر از هارد در طولانی مدت، مشکلی را برای آن ایجاد نمی کند. بنابراین بدون اینکه قیمت را در الویت قرار دهید، به سراغ خرید هارد دوربین مداربسته از برندهای معتبر بروید.

راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته (هارد دوربین)

خرید انواع هارد دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته از نظر ظرفیت، سرعت چرخش دیسک، سرعت جستجو، طول عمر و ماندگاری دارای انواع مختلفی می باشد. در ادامه پیرامون انواع هارد دوربین مداربسته توضیحاتی را آورده ایم.

هارد سبز

هاردهای دوربین مداربسته به رنگ سبز، دارای سرعت پایین تری نسبت به دیگر انواع هاردهای دوربین مداربسته می باشند. معمولا از این دسته از هاردها، برای ذخیره و بایگانی اطلاعات استفاده می گردد.

در مورد هارد سبز باید به این نکته اشاره کنیم که هاردهای سبز قابلیت پردازش بالا نیستند و دارای سرعت خواندن بالای اطلاعات نمی باشند. ضمن اینکه اگر این نوع هاردها برای طولانی مدت روشن بمانند، ممکن است بسوزد و یا به دلیل بروز مشکل، اطلاعات آن از دست برود.

هارد آبی

هاردهای آبی در مقایسه با هاردهای سبز، دارای سرعت بالاتری هستند؛ با این حال کمی از نظر کیفیت، مشابه می باشند.

هارد قرمز و طلایی 

هاردهای قرمز و طلایی برای پردازش های سنگین و داده های حجم بالا، مورد استفاده قرار می گیرند و برای فعال بودن در یک بازه زمانی طولانی نیز مناسب هستند.

هارد بنفش

اگر قصد خرید هارد دوربین مداربسته را دارید، باید اشاره کنیم که هاردهای بنفش برای استفاده در دوربین های مداربسته بیشترین کارایی را دارند. این دسته از هاردها 5400 دور در دقیقه می چرخند و دارای حافظه کش هستند. این نوع هارد داده ها را با بالاترین کیفیت ذخیره سازی می کند و دارای 64Ms سرعت است. همینطور حافظه کش در این هارد نیز دارای اهمیت بالایی است چراکه اطلاعات با سرعت به سمت آن سرازیر می شوند و این حافظه کش آن است که آن را دسته بندی می کند.

کدام هارد وسترن دیجیتال برای دوربین مداربسته مناسب است؟

در ادامه به برخی از هارد دیسک های وسترن دیجیتال که برای دوربین های مداربسته مناسب هستند، اشاره کرده ایم.

  • هارد لیبل بنفش : این هارد از برند وسترن دیجیتال با ظرفیت یک الی شش ترابایت به بازار عرضه می شود و می توان از آن به صورت 24 ساعته و بدون هیچ نقصی استفاده نمود.
  • هارد لیبل مشکی _ سفید : این دسته از هارد وسترن دیجیتال ، دارای کارکرد مشابهی با هاردهای لیبل بنفش می باشند و برای دوربین های مداربسته گزینه مناسبی به شمار می روند. 
  • هارد لیبل مشکی _ قرمز : این دسته از هاردهای برند وسترن دیجیتال دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و از آن ها می توان برای سیستم های نظارتی دوربین مداربسته، استفاده کرد.

راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته (هارد دوربین)

قیمت خرید هارد دوربین مداربسته

یکی از فاکتورهای مهم در خرید دوربین مداربسته، قیمت است. به طور کلی هاردهای مناسب برای دوربین‌ های مداربسته به دلیل برخورداری از قابلیت های بسیار در مقایسه با هاردهای معمولی، قیمت بالاتری را نیز دارند. همینطور هاردهای دوربین های مداربسته با ظرفیت ها و قابلیت های متعددی و از برندهای مختلفی به بازار عرضه شده اند. به همین دلیل هاردهایی که برای دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند، از نظر قیمت بسیار متنوع هستند.

هر یک از هاردهای مناسب برای دوربین مداربسته بر اساس فضای ذخیره سازی که دارند، دارای قیمت های متفاوتی نیز هستند. هر چه میزان حافظه هارد دوربین مداربسته بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

توصیه می کنیم پیش از اینکه برای خرید هارد دوربین مداربسته اقدام کنید، ابتدا از افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص دارند، راهنمایی دریافت کنید. اینگونه می توانید یک هارد با ظرفیت مناسب و متناسب با کارایی که مد نظر دارید را خریداری کنید.

همینطور در نظر داشته باشید ممکن است هاردهای دوربین مداربسته در مقایسه با هاردهای معمولی، دارای قیمت بالاتری باشند، اما در نظر داشته باشید که این هاردها ضمن اینکه دارای عمر بالایی در کارکرد هستند، سرعت ذخیره سازی داده بالاتری را نیز دارند. از سویی دیگر در برابر نوسانات برق و برخورد ضربه شدید نیز مقاوم می باشند. بنابراین بدون اینکه قیمت را در الویت قرار دهید، سعی کنید به سراغ نمونه های باکیفیت بروید چراکه خرید هارد دوربین مداربسته باکیفیت، در طولانی مدت، دارای صرفه اقتصادی است.

سخن آخر

یک هارد معمولی پاسخگوی نیاز دوربین مداربسته نیست؛ به طوری که اگر از هارد معمولی برای دوربین های مداربسته استفاده شود، ممکن است در اثر فعالیت دائمی بسوزد. بنابراین برای دوربین مداربسته باید یک هارد مناسب دوربین با برخورداری از ویژگی هایی شامل کارکرد دائمی، پردازش در لحظه، امکان بازیابی اطلاعات، فضای کافی و ... خریداری شود.

امیدواریم در این مقاله اطلاعات کافی برای خرید هارد دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار داده باشیم. در صورتی که به دنبال خرید یک هارد دوربین مداربسته و یا هارد دوربین هستید، می توانید از طریق وبسایت سازگار ارقام، هارد دوربین مداربسته با ظرفیت مناسب را خریداری کنید. سازگار ارقام تضمین کننده کیفیت بالا، قیمت مناسب و اصالت محصول برای شماست.