دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد است که با استفاده از ثبت اثرانگشت افراد با کمک تکنولوژی بیومتریک و اسکن اثرانگشت احراز هویت را انجام می‌دهد. دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی با دقت و عملکرد بالایی و اغلب در کمتر از یک ثانیه هویت افراد را تایید می‌کند. در این مطلب تصمیم داریم به دلایل لزوم استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی در سازمان بپردازیم پس تا انتها ما را همراهی کنید.

چرا از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی استفاده کنیم؟

اکثر دستگاه‌های حضور و غیاب از جمله نوع کارتی آن امکان جعل و تقلب دارند و مدیران سازمان‌هایی که روی گزارش‌های حاصل از عملکرد دستگاه حساسیت بیشتری دارند با پرداخت هزینه‌های بالاتر دستگاه‌های دقیق‌تر که امکان جعل و تقلب در آن وجود نداشته باشد را خریداری می‌کنند. سیستم حضورو غیاب اثرانگشتی یکی از سیستم‌های دقیق و پرکاربرد است که با اسکن اثرانگشت اشخاص ساعات ورود و خروج و تردد افراد را به طور دقیق ثبت می‌کنند و از ورود افراد غیرمجاز به سازمان نیز جلوگیری می‌کنند. در ادامه به بررسی دلایل استفاده از این نوع دستگاه برای احرار هویت پرسنل سازمان پرداخته‌ایم. از جمله مهم‌ترین علل استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت  شامل موارد زیر می‌شود:

از بین رفتن امکان جعل یا تقلب در دستگاه حضورو غیاب اثرانگشتی

اسکن اثرانگشت افراد در دستگاه‌های حضور و غیاب مختص هر فرد است و اشخاص دیگر نمی‌توانند با الگو یا نمونه اثرانگشت حضور و غیاب خود را ثبت کنند. این مورد موجب شده که امکان هر گونه جعل اثرانگشت و تقلب توسط کارکنان وجود نداشته و هر کس با اثرانگشت مختص خود تردد و ورود و خروج به سازمان را ثبت می‌کند.

کاهش  هزینه‌ها با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرنگشت

یکی دیگر از ویژگی‌های دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی کمک به صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی سازمان است. این نوع سیستم حضور و غیاب با استفاده از اثرانگشت افراد از طریق فناوری بیومتریک تردد هویت افراد را احراز می‌کند و نیاز به کارت و ... برای ثبت تردد ندارد.

کنترل از راه دور از طریق دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

مدیران سازمان برای نظارت بهتر بر عملکرد کارکنان می‌توانند با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی کنترل از راه دور داشته و با استفاده از نرم‌افزارهای حضور و غیاب نصب شده روی سیستم دستگاه گزارش‌های کاملی از ترددها، غیبت یا مرخصی افراد تهیه کنند.

رضایت بیشتر پرسنل از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

با توجه به آمارهای بدست آمده، اغلب کارکنان سازمان‌ها در مقایسه و استفاده از انواع دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی، کدی و اثرانگشتی و ... به دلیل دقت و سرعت عمل بالای سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی از این نوع دستگاه رضایت بیشتری دارند و بخصوص در سازمان‌ها پرتردد و با کارکنان زیاد عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه می‌دهد.

در دستگاه حضوروغیاب اثرانگشتی نیاز به گیت یا راهبند نیست

اکثر سیستم‌های کنترل تردد برای عملکرد بالا نیاز به راهبند یا گیت تردد دارند. اما دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی به دلیل عملکرد بیومتریک خود نیاز به گیت یا راهبند ندارد و می‌توان به راحتی در سازمان استفاده کرد.

محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان در کمترین زمان با دستگاه حضوروغیاب اثرانگشتی

یکی از دغدغه های مدیران محاسبه سریع و دقیق حقوق و دستمزد کارکنان با در نظر گرفتن مرخصی، غیبت و ... است که از طریق اطلاعات تردد پرسنل که در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی ثبت می‌شود می‌توان بدون خطا و با صرف زمان کم و با کمک نرم‌افزار حضور و غیاب از محاسبه دقیق حقوق و دستمزد اطمینان حاصل کرد.

7 دلیل که باید از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت در سازمان خود استفاده کنید

عدم نیاز به فضای ذخیره‌سازی زیاد در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

اغلب سیستم‌های حضور و غیاب برای ذخیره‌سازی اطلاعات هویتی افراد نیاز به فضای ذخیره‌سازی زیادی دارند و در برخی موارد برای برآورده کردن نیاز ذخیره اطلاعات کافی نیستند. در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی بر خلاف سایر دستگاه‌ها اسکن اثرانگشت فضای زیادی اشغال نمی‌کند و می‌توان چندین هزار الگوی بیومتریک اثرانگشت را در فضایی بسیار کم ذخیره کرد.

 سخن پایانی 

در این مطلب به 7 دلیل برای لزوم استفاده از دستگاه حضور وغیاب اثرانگشتی پرداختیم. شرکت مکسا یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید و عرضه انواع دستگاه کنترل تردد دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشت است که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم‌های حضور و غیاب اثر انگشتی و خریداری انواع مدل‌های به روز و با کیفیت این دستگاه کنترل تردد به وب‌سایت این شرکت به آدرس www.maxasecurity.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02178756000 در تماس باشید تا همکاران ما در پشتیبانی مشاوره‌های لازم در جهت خرید محصولات را به شما ارائه دهند.