دستگاه حضور و‌ غیاب شامل انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها مناسب سازمان یا شرکت خاصی می باشد که از یک روش انحصاری برای شناسایی افراد استفاده می‌کند که اجزای آن شامل برد الکترونیکی، رم، پردازنده، حافظه برای ذخیره سازی داده ها ، صفحه نمایش، پورت‌ ارتباطی، کیس و ابزار های شناسایی که همان کارتخوان، سنسور، اثر انگشت و تشخیص چهره است.

دستگاه حضور و غیاب برای ردیابی کردن و نظارت بر ساعات تردد پرسنل و محاسبه عملکرد آنها مورد استفاده قرار گرفته می شود، مدیران با استفاده از ساعت حضور و غیاب می‌تواند ساعات کاری، تاخیر، خروج زود هنگام، تایم استراحت، مرخصی ها ، اضافه کار و غیبت کارمندان خود را تحت نظر داشته باشد.

ساعت حضور و غیاب

ساعت حضور و غیاب یکی از مهم ترین مواردی می باشد که هر شرکت، فروشگاه و هر کسب و کار دیگری که دارای پرسنل است، به آن احتیاج دارد.

ساعت حضور و غیاب با ثبت ورود و خروج پرسنل می تواند محاسبه دقیق حقوق و دستمزد را در زمان کوتاهی انجام بدهد.

تعداد زیادی از دستگاه ها امکان محاسبه دقیق حقوق و دستمزد بصورت اتوماتیک را دارند.

ساعت حضور و غیاب یکی از مهم ترین تجهیزات هر شرکتی می باشد که با استفاده از آن می توان کنترل تردد و ساعت حضور و غیاب پرسنل را ثبت نمود تا در انتهای هر ماه بر طبق محاسبات نرم افزار حضور و غیاب چه تحت ویندوز باشد و چه نرم افزار تحت وب حضور و غیاب، حقوق و مزایای کارمندان را محاسبه کند.

 امروزه انواع ساعت حضور و غیاب مختلف با امکانات متنوع هم چون ساعت حضور و غیاب اثر انگشتی و همچنین ساعت تشخیص چهره جهت انجام این موارد موجود است و ما در این مجموعه نمونه ای از بهترینهای ساعت حضور و غیاب تولید داخلی و وارداتی جمع آوری نموده تا مدیران با توجه به نیاز سازمانشان مناسب ترین را انتخاب کنند.

در کنار این دستگاه ها نرم افزار های زیادی مانند نرم افزار حضور و غیاب و نرم افزار حقوق و دستمزد ارائه می شود تا چرخه این کارها هر چه آسان تر و جامع تر انجام بگیرد.

 قیمت ساعت حضور و غیاب و کارایی های دستگاه ها از اصلی ترین فاکتور های انتخاب شمرده میشوند و ما از بهترینها و ارزان ترینها جمع کرده ایم تا مدیریت تردد کارمندان برای شما هرچه ساده تر انجام شود.

دستگاه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و‌غیاب

در حال حاضر فرآیند های خودکار در قسمت منابع انسانی سازمان ‌ها و ادارات دارای اهمیت فزاینده ای است.

حضور و غیاب یکی از مواردی است که غالباً توسط کسب و کارها بیش تر مورد توجه قرار گرفته می شود. ردیابی کردن حضور و غیاب کارمندان یکی از مهم ترین کارهای روزانه هر شغلی می باشد.

 این موضوع احتمال دارد که بی اهمیت به نظر برسد، اما مدیریت ساعت ها برای تمام افراد یک سازمان به یک اندازه مهم می باشد.

مدت زمان کار پرسنل، حقوق و مزایا را تحت تأثیر قرار داده و بر تصمیمات مالی تأثیر خواهد گذاشت.

با استفاده از یک نرم افزار حضور و غیاب مناسب این عملیات مهم، خودکار سازی و روان می گردد.

یک سیستم همه جانبه قادر است قابلیت برنامه ریزی کردن استاندارد و همین طور عملکرد های پیشرفته تر هم چون قابلیت گزارش گیری را هم داشته باشد.

نصب و راه اندازی دستگاه حضور و غیاب

پس از خرید دستگاه حضور و غیاب، نوبت به آن می رسد که نصب و راه اندازی آن را انجام بدهیم. تقریبا مراحل راه اندازی دستگاه حضور و غیاب در محل مشتری رایگان انجام می شود.

برای نصب دستگاه حضور و غیاب می بایست یک سری نکات ساده اما بسیار مهم را در نظر داشت. کار نصب و راه اندازی و آموزش سیستم حضور و غیاب ، امری بسیار مهم و بسیار حساس می باشد.

 بعد از اهمیت نصب فیزیکی دستگاه حضور و غیاب ، نوبت انتقال دانش کار با دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب می باشد.

دستگاه حضور و غیاب

مکان مناسب نصب دستگاه حضور و غیاب

مکان مناسب برای نصب دستگاه حضور و‌غیاب موارد زیر است:

محل نصب دستگاه حضور و غیاب باید در یک مکان سر بسته باشد و بعد مراحل نصب و راه اندازی دستگاه حضور و غیاب در آن انجام شود.

مکان نصب دستگاه باید از تابش مستقیم نور خورشید ، بارش برف و باران و میدان مغناطیسی قوی نیز به دور باشد.

باید در فاصله کمتر از ۰.۵ متری جای نصب ، خروجی برق موجود باشد و دستگاه حضور و‌غیاب باکابل برق خود مستقیم به پریز متصل گردد. اگر خروجی برق متصل به USB است، بهتر عمل می کند.

اتصال کردن کابل برق دستگاه حضور و غیاب به سه راهی که وسایل برقی دیگر به آن متصل شده اند، اصلا مناسب نیست.

احتمال دارد که نوسانات برقی حاصل از این دستگاه به ساعت حضور و غیاب آسیب جدی بزند.

پورت های مرتبط با کامپیوتر با دستگاه حضورو غیاب را مرتبا بررسی کنید.

چک نمایید که سیستم عامل موجود بر روی کامپیوتر با نرم افزار حضور و غیاب سازگاری داشته باشد و سیستم عامل مشکلاتی هم چون ویروسی بودن ، کند بودن و …. را نداشته باشد.

پورت های ورود و خروجی اصلی کامپیوتر از جمله DVD ROM و USB PORT را چک کرده که حتما سالم باشند.

مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شامل Cpu ، Ram و Hard disk می بایست ظرفیت و سازگازی مورد احتیاج برای نصب نرم افزار حضور و غیاب را دارا باشد.

خرید دستگاه حضور و غیاب

در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب حتما به این نکته توجه کنید که می‌خواهید نوع دستگاه شما کدام مدل باشد.

کدام یک را انتخاب می کنید؟ تشخیص چهره، اثر انگشتی یا کارتی . امروزه بیشتر دستگاه‌ ها همه این امکانات را دار هستند، به نکته دیگری هم که باید توجه داشت این می باشد که تعداد پرسنل چند نفر است و چه میزان ترددی در روز برای مجموعه وجود خواهد داشت و بعد از آن اقدام به خرید کنید. برای خرید ساعت حضور و غیاب می توانید به همکاران ما در تماس باشید.

این دستگاه ها در مکان های قابل استفاده از دستگاه حضور و غیاب می توان به بیمارستان

ها مدارس کارخانجات سازمان های اداری و خصوصی و کار گاه ها اشاره کرد.

ویژگی های منحصر به فرد دستگاه های حضور و غیاب در هنگام خرید

این دستگاه ها دارای ویژگی های بین المللی و زیادی هستند که در این بخش به بررسی برخی از موارد خواهیم پرداخت که در این مقاله به بررسی این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد:

  • دارای گواهینامه CE اروپا
  • تولید شده توسط شرکت اصلی
  • الگوریتم های تعیین هویت پیشرفته صورت و اثر انگشت
  • کیفیت فوق العاده محصول که بدون واسطه در اختیار شما قرار می گیرد
  • پشتیبانی خطی 24 ساعته
  • گارانتی 12 ماهه قابل اطمینان

دستگاه حضور و غیاب

ویژگی های دستوری دستگاه ساعت حضور و غیاب

این دستگاه ویژگی هایی دارد که شما را نسبت به خرید و استفاده ا ز دستگاه ممطمئن خواهد کردکه از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت هماهنگی با سیستم حقوق و دستمزد اشاره کرد که کار حسابدار را راحت تر خواهد کرد

  • قابلیت تشخیص چهره با ماسک برای جلوگیری از دور زدن دستگاه
  • مدیریت مرخصی کارکنان و بی نیاز شدن از سیستم کاغذی و جلوگیری از شناسایی عدم
  • حضور کارمند در شرکت
  • دارای امکان اتصال به بلوتوث و اینترنت
  • توانایی گزارش دهی به صورت جامع

اجزا دستگاه ساعت حضور و غیاب

در این بخش به بررسی بخش های مختلف دستگاه خواهیم پرداخت که این اجزا شامل:

دوربین صفحه LCD / دوربین برای تشخیص صورت / سنسور اثر انگشت با عملکرد یک ثانیه و بدون معطلی /دارای کلید های مختلف جهت سهولت کار در نحوه ورود و خروج و کلید منو کلید ماموریت و کلید مرخصی را می توان نام برد /کارتخوان بدون تماس RFID  (MIFARE/125KHZ) که بیشتر برای گرفتن مرخصی مورد استفاده قرار می گیرد

چگونگی تعریف اثر انگشت در دستگاه

  • برای تعریف کردن اثرانگشت کارمند در حوزه فعالیت شما به این صورت است که شما ابتدا به انتخاب شماره پرسنلی برای پرسنل بپردازید و این شماره را مورد تایید دستگاه قرار دهید.
  • هنگامی که شماره تایید شد باید اثر انگشت را معرفی کنید که این کار با قرار دادن اثر انگشت پرسنل در این محل مورد نظر انجام می شود که امکان دارد این کار را چند بار انجام دهید تا مورد تایید انجام شود.
  • هنگامی که از ییام مورد تایید در صفحه نمایش مطلع شدید دستگاه شما اثر انگشت پرسنل را با موفقیت ثبت کرده است در غیر اینصورت و اگر با پیام ثبت نشد مواجه شدید دوباره اثر انگشت را تکرار کنید.
  • اگر نتوانستید این عمل را انجام دهید و اسخگو نبود لطفا از ابتدا با تعریف یک شماره پرسنلی جدید موارد بالا را تکرار کنید.
  • اگر هم مشکل جدیدی برای شما ایجاد شد و یا نتوانسیتید این کار را انجام دهید کافی است با شرکت تماس گرفته تا با فرستادن نیرو به شما کمک کند.