دستگاه dvr و nvr نوعی دستگاه ضبط کننده ویدیو هستند که با یکدیگر تفاوت هایی دارند اما کارکرد اصلی دستگاه تقریباً یک شکل می باشد. این دستگاه ها ویدئو و عکس را ضبط می کنند. دستگاه dvr برخلاف دستگاه nvr فیلم آنالوگ را به فرمت دیجیتال تبدیل می کند اما کارکرد اصلی دستگاه nvr فقط با فیلم دیجیتال است. این سیستم ها داده ها را پردازش می کنند.

دستگاه ضبط nvr چیست؟

این دستگاه نوعی ضبط ویدیویی تحت شبکه است که وظیفه آن ذخیره اطلاعات نظیر تصاویر می باشد. این دستگاه از سخت افزار برخوردار نیست اما دارای نرم افزار می باشد. وظیفه این دستگاه باز پخش، پردازش، ذخیره سازی و ضبط تصاویر است. دوربین هایی که در این سیستم ها استفاده می شوند مقاومت بسیار بالایی دارند. دوربین های آی پی که در این سیستم وجود دارند از قابلیت انتقال و ضبط صدا برخوردار هستند. این دوربین توسط کابل به دستگاه متصل می باشد. سیستم منعطف بوده و کیفیت فیلم های ضبط شده در این سیستم بالا است. تمامی دوربین های آی پی دارای میکروفون می باشند

دستگاه ضبط dvr چیست؟

دستگاه ضبط dvr یکی دیگر از انواع دستگاه ذخیره ساز است که وظیفه آن ضبط تصاویر به صورت دیجیتال می باشد. به طور کلی دو نوع دستگاه ضبط به نام های DVR و NVR وجود دارند. این دستگاه ها در سیستم دوربین مدار بسته کاربرد دارند. دستگاه dvr برخلاف دستگاه nvr  است. به طور مثال این دستگاه برخلاف دستگاه آن وی آر که در سیستم تحت شبکه کاربرد دارد، در سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می شود.

این دستگاه ویدیو را ذخیره کرده و از بخش های گوناگونی برخوردار است. از جمله این بخش می‌ توان به سخت‌افزار، حافظه اس اس دی و نرم افزار کنترل کننده اشاره کرد. این دستگاه قیمت ارزان تری داشته و به  سیم کشی و عوض کردن دوربین ها نیازی ندارد. در این سیستم وظیفه دوربین ها انتقال امواج آنالوگ به ضبط کننده می باشد.

تفاوت دستگاه ضبط dvr و nvr

اگر بخواهیم در مورد تفاوت دستگاه NVR و DVR بحث کنیم  باید بگویم که تفاوت آنها در نوع دوربین می باشد. در واقع این تجهیزات از لحاظ عملکرد شباهت زیادی به یکدیگر دارند. دستگاه nvr ضبط کننده ویدیو شبکه و دستگاه dvr ضبط کننده ویدیویی دیجیتال می باشد. تفاوت آنها در نحوه پردازش و دریافت داده ها است. پردازش داده های ویدیویی در سیستم دی وی آر در دستگاه ضبط کننده انجام می گیرد. این فرایند در دستگاه nvr ابتدا به صورت رمزگذاری داده ها در دوربین انجام گرفته‌ و سپس داده ها پردازش می شوند.  دستگاه ان وی آر  دوربین های تحت شبکه را پوشش می دهد اما دستگاه دی وی آر دوربین های آنالوگ را پوشش می دهد.

دستگاه های ضبط nvr و dvr چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مزایای دستگاه ضبط nvr نسبت به dvr

از جمله مزایای سیستم ان وی آر می توان به استفاده از دوربین های آی پی اشاره کرد. این دوربین ها توانایی پردازش داده های ویدیویی را قبل از ارسال دارند. این دوربین ها بسیار قوی بوده و دارای سخت افزار پیشرفته هستند. سیستم های ان وی آر نسبت به سیستم دی وی آر انعطاف پذیری بیشتری داشته و توانایی ادغام دوربین های بی سیم و سیم دار را دارد. در حالی که سیستم های دی وی آر این قابلیت را ندارند. وظیفه این سیستم  ذخیره ویدیوها و نمایش آن ها می باشد‌. دوربین های آی پی که در این سیستم کاربرد دارند پیشرفته تر از دوربین های آنالوگ هستند. این سیستم ها دارای ظرفیت ذخیره سازی بالاتری بوده و نصب آنها آسان تر می باشد. دوربین های آی پی برند های گوناگونی دارند که یکی از برندهای معتبر در بازار به برند داهوا اشاره کرد.دوربین  مداربسته داهوا یکی از بهترین دوربین های امنیتی و نظارتی میباشد.برند داهوا علاوه بر ارائه دوربین های مداربسته دستگاه nvr  و dvr  را هم به بازار عرضه کرده است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

خرید دستگاه ضبط nvr داهوا

با توجه به اینکه در قسمت قبل در مورد  تفاوت دستگاه ضبط dvr و nvr بحث کردیم می توانید در مورد خرید این تجهیزات تصمیم درستی بگیرید‌. توجه داشته باشید سیستم های تحت شبکه از قیمت بالاتری برخوردار هستند. قبل از خرید این تجهیزات بهتر است در مورد آنها اطلاعات کسب کرده و با توجه به بودجه خود محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

 برای خرید این محصول می توانید به مرکز معتبر و مجاز همچون سایت دیجی داهوا مراجعه کنید که این محصولات را به صورت قانونی و با قیمت مناسب عرضه کند. همچنین تضمین کیفیت بسیار مهم می باشد بنابراین بهتر است محصولاتی که قصد خرید آن ها را دارید را همراه با ضمانت سلامت کالا خریداری کنید. وجود گارانتی همراه این تجهیزات بسیار مهم تلقی می شود.

جمع بندی

در این مطلب در مورد تفاوت دستگاه ضبط dvr و nvr بحث کرده و این تجهیزات را معرفی کردیم. این دستگاه ها تقریبا شبیه همدیگر هستند اما تفاوت هایی با هم دارند. به عنوان مثال نحوه اتصال این تجهیزات با هم متفاوت است.  دستگاه دی وی آر برای اتصال به سیستم دوربین مداربسته از کابل کواکسیال استفاده می کند. دستگاه ان وی آر نیز با استفاده از وای فای و اینترنت متصل می شود. هرچند که عملکرد و وظیفه همه ی آن ها شبیه به هم است. هر دوی این دستگاه ها وظیفه ذخیره سازی و پردازش داده هایی نظیر عکس و ویدیو را دارند. برای خرید دستگاه nvr  و dvr  میتوانید به سایت دیجی داهوا مراجعه کرده و با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا محصولات خود را خریداری نمایید.

دیجی داهوا ارائه دهنده انواع دوربین های مداربسته داهوا و دستگاه های ذخیره ساز با کیفیت میباشد.شما میتوانید با تماس با کارشناسان این مجموعه اطلاعات تکمیلی را دریافت کرده و سفارش خود را ثبت کنید.همچنین میتوانید از قیمت به روز دوربین داهوا اطلاع یابید.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91006008-021 تماس حاصل فرمایید.